ITS Budapesten.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tájékoztatás a szakmai programok megvalósításáról június 26. BARTÓK TAMÁSNÉ.
Advertisements

Projekt általános bemutatása
EREDMÉNYEK ÉS TERVEK A PÉCSI TUDOMÁNYEGYETEMEN AZ OKTATÁSIGAZGATÁS TERÜLETÉN Lengvárszky Attila oktatási igazgató Pécsi Tudományegyetem.
Beszámoló az EASYWAY EG2 „ Beszámoló az EASYWAY EG2 „Európai forgalmi és hálózati menedzsment és ko-modalitás” szakértői csoport munkájáról Nagy Ádám forgalomszabályozási.
Magyar Kerékpárosklub Hungarian Cyclists’ Club (HCC)‏ László János, elnök.
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
Tájékoztató a Kormányzati Ügyféltájékoztató Központról
Nemzetbiztonsági Szakszolgálat Kormányzati Eseménykezelő Központ
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
ITS EasyWay workshop A közönségtájékoztatás lehetőségei.
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
Deviation Phase II - Hungary Dr. Agnes Lindenbach | 8th October 2006 Dr. Lányi Péter Sopron, szeptember 9. A CONNECT és az EasyWay projektek hazai.
A Pannon Volán ZRt. szolgáltatási színvonalának fejlesztése komplex közlekedésinformatikai megoldásokkal Udvardi Péter.
A térségi vasutak, az élhető vidék október 27. A térségi vasutak, az élhető vidék – október 27. Közlekedési szövetségek alakítása, lehet ő.
I NFORMÁCIÓS T ÁRSADALOM T ECHNOLÓGIÁI PÓLUS Dr Magyar Gábor BME
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
A kerékpáros közlekedésfejlesztés aktuális feladatai
A CONNECT és az Autópálya
1 / / 13 Bevezető Forgalmi dugók okozta problémák: - Feszültség - Sietség - Szabálytalan közlekedés → baleseti források Megoldás: A jó megoldások.
Adatvédelmi Nap A kamerás megfigyelés Magyarországon
Törökbálint város környezeti GIS alkalmazásainak megvalósítása
Biztonsági kihívások a gyorsforgalmi úthálózaton Jákli Zoltán műszaki vezérigazgató-helyettes ÁAK zrt.
Hazai ITS stratégia az európai ITS Intézkedési Terv tükrében
A forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszer fejlesztése
Dr.- habil. Lindenbach Ágnes
Intelligens közlekedési rendszerek (ITS) alkalmazása a városi villamos fejlesztésekben Baán Tímea NFÜ, KÖZOP IH június 17.
ITS fejlesztések az ÁAK zrt. hálózatán
Innovatív elképzelések Győr közösségi közlekedésének fejlesztésére
NELI-projekt bemutatása
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM Monitoring és értékelés.
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Kővári János országgyűlési képviselő,
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
2009. október 20. Erős pillérek - javuló közlekedésbiztonság 2009, ORFK 1 Útgazdálkodás és hálózatfejlesztés biztonsági kérdései Mocsári Tibor főmérnök.
Az országos közúthálózat legfontosabb biztonsági kérdései Dr. Lányi Péter Közlekedési Infrastruktúra Főosztály október 20.
Közforgalmú közlekedés a határon átnyúló agglomerációban Dr. Prileszky István Széchenyi István Egyetem Somorja,
Copyright © Siemens Zrt All rights reserved. CONNECT III. program DATEX alapú kommunikációs pilot rendszerek kialakítása – taktikai együttműködés,
FUTÁR projekt – célok és eszközök
Intelligens közlekedési rendszerek az ÁAK zrt. hálózatán Jákli Zoltán hálózatkezelési igazgató 37. Útügyi Napok, Sopron, szeptember 9-10.
Fővárosi forgalomtechnikai és ITS-fejlesztések (értékeink védelmében) Jenovai Zoltán forgalomtechnikai igazgató BKK Közút Zrt. Csomópont-felülvizsgálat.
Hazai ITS alkalmazások az európai tendenciák tükrében – EasyWay projekt június 17. Magyar Közút Nonprofit Zrt. Dr.- habil. Lindenbach Ágnes tanszékvezető.
„Stratégia az intelligens közlekedési rendszerek hazai fejlesztéséhez” május 17. Dr.-habil. Lindenbach Ágnes egyetemi magántanár.
1 CONNECT II.: Fejlesztési koncepció, migrációs út tervezése az ÁAK forgalomirányító központjához Perjés Tamás közlekedési igazgató COWI Magyarország.
Beszámoló az EG 4 „Változtatható jelzésképű táblák harmonizációja” szakértői csoport munkájáról Tomaschek Tamás forgalomszabályozási csoportvezető Állami.
A CONNECT és az Autópálya TOMASCHEK Tamás forgalomtechnikai mérnök CONNECT projekt II. fázis – GKM,
„Az ITS lehetőségei az európai projektekben CONNECT - EASYWAY” Budapest, szeptember 27. Dr.-habil Lindenbach Ágnes egyetemi magántanár.
„Stratégia az intelligens közlekedési rendszerek hazai fejlesztéséhez” Budapest, szeptember 27. Dr.-habil Lindenbach Ágnes egyetemi magántanár.
EasyWay ITS Hungary workshop tervezett programja Házigazdai üdvözlés – Kovács Ákos MK vezérigazgató EasyWay áttekintés – dr. Lindenbach Ágnes ITS Hungary.
A térinformatika lehetőségei a közlekedésszervezésben Barsi Árpád BME Fotogrammetria és Térinformatika Tanszék.
A DUNA STRATÉGIA AGRÁRLOGISZTIKAI TEENDŐI Fórum november 18. Gyertyán Katalin, KözOP IH Közlekedéslogisztikai fejlesztési lehetőségek a KözOP-ban.
Budapest forgalomkezelése és a CITY LOGISZTIKA ITS alkalmazásai
Intelligens közúti kereszteződés
Döntéselőkészítő tanulmányok Mihálffy Krisztina – KKK,Kerékpáros Infrastruktúra Fejlesztési Osztály.
Intelligens közlekedési rendszerek a forgalombiztonság szolgálatában
IDMSYS projekt GOP Akkreditált innovációs klaszterek közös technológiai innovációjának támogatása, GOP pályázati ablak A.
BKV ZRt. – Fődiszpécseri és Zavarelhárító Szolgálat
ChemLog, ChemLog T&T projekt és a DINS rendszer Ing. Jaroslav ČERMÁK Chemlog T&T projekt koordinátor.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
„Szervezeti hatékonyság fejlesztése az egészségügyi ellátórendszerben – Területi együttműködések kialakítása” TÁMOP B Magyar kórházszövetség XXVII.
A Zöld Kaposvár program a helyi közösségi közlekedésben.
Dr. Varga István ÚJ KUTATÁSI IRÁNYOK A KÖZLEKEDÉS TERÜLETÉN.
XXII. Országos Személyszállítási Szakmai Konferencia április 20. – drivingcamp Hungary (Zsámbék) BFTK BánTeodóra, ügyvezető igazgató Budapest, 2016.
SMART KÖZLEKEDÉS A FENNTARTHATÓ VÁROSFEJLESZTÉSBEN Buzási Attila Szalmáné Dr. Csete Mária Dr. Németh Bálint
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai.
Intelligens közlekedési rendszerek
Járműhely igény, parkolás, rakodás
Városi közlekedés, forgalomtechnika 6. előadás
A személyszállítási közszolgáltatások hatékonyabb ellátását célzó integrált utas-tájékoztatási, jegyértékesítési és forgalomirányítási rendszer (HKIR.
„Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, 2009.
Előadás másolata:

ITS Budapesten

A forgalom lefolyásának optimalizálása a forgalomszabályozás, az intelligens technológiák, és egyéb beavatkozások felhasználásával.

3.1. Az egységes forgalomirányítás fejlesztése, aktív beavatkozási technológiák alkalmazása 3.1.1. Közúti forgalomirányítás dinamikus fejlesztése Budapesten Közúti adatbázis Forgalomirányító központ Forgalmi operátorszolgálat Adaptív jelzõlámpák ZTV Kerékpárosok és gyalogosok előnye Kerékpáros létesítmények (tároló, kölcsönzõ)

3.1. Az egységes forgalomirányítás fejlesztése, aktív beavatkozási technológiák alkalmazása 3.1.2. Közösségi közlekedés forgalomirányításának fejlesztése Előnybiztosítás jelzőlámpánál Közösségi közlekedési adatbázis Közösségi közlekedési forgalomirányító központ ITS a közösségi közlekedés területén Útvonalválasztás E-ticketing Flottakövetõ rendszer

3.1. Az egységes forgalomirányítás fejlesztése, aktív beavatkozási technológiák alkalmazása 3.1.3. A budapesti forgalomirányító és kapcsolódó rendszerek együttműködése Közösségi és közúti forgalomirányító rendszerek együttmûködése Forgalomirányító központok együttmûködésének fejlesztése (BKV, BFFH/FKF, ÁAK) Közös, vagy közösen elérhetõ baleseti adatbázis és megjelenítõ/kezelõ rendszerek (mentõk, tûzoltók, rendõrség, BKV, FKF, ÁAK…) Közös útbontási és eseménykezelõ rendszerek (rendõrség, BFFH/FKF)

3.2. A közlekedés szereplõinek információkkal való ellátása, utazásbefolyásolás 3.2.1. Közösségi közlekedésben résztvevõk információkkal való ellátása utazás elõtt Internetes útvonaltervezés, a különbözõ szolgáltatók adatainak egy platformon történõ kezelése Megbízható tájékoztatás az elektronikus médián keresztül

3.2. A közlekedés szereplõinek információkkal való ellátása, utazásbefolyásolás 3.2.2. Közösségi közlekedést használók utazás közbeni információ-ellátása Jármûveken audio és/vagy vizuális tájékoztatás kialakítása Megállóhelyek felszerelése változtatható kijelzõkkel Dinamikus informálás számítástechnikai hátterének kialakítása Egyén információs vonalak elõkészítése utazás közbeni tájékoztatásra: WAP, SMS szolgáltatások

3.2. A közlekedés szereplõinek információkkal való ellátása, utazásbefolyásolás 3.2.3. Közúti közlekedésben résztvevõk információkkal való ellátása VJT-k (változtatható jelzésképû táblák) telepítése kiemelt döntési pontok elõtt Korábban telepített VJT-k funkcióváltása (ÁAK bevezetõk és M0) A forgalomirányító központ információinak terítése (közlekedési portál, TMC)

3.2 A közlekedés szereplõinek információkkal való ellátása, utazásbefolyásolás 3.2.4. Intelligens parkolásirányítási rendszer városra/városrészre kiterjedõ, a parkolóhely-foglaltságot követni képes rendszer az adatok megjelenítése VJT-n

3.3. A közforgalmú jármûvek elõnyben részesítése 3.3.1. A közforgalmú jármûvek elõnyben részesítése forgalomszabályozási eszközökkel (közösségi közlekedésre fenntartott utak, sávok építése, kijelölése, stb) 3.3.2. A közforgalmú jármûvek elõnyben részesítése jelzõlámpás csomópontoknál bejelentkezéssel 3.3.3. Közösségi közlekedési sávok védelme kamerás megfigyeléssel

A forgalomtechnikai igazgatóság Címlap 11

A forgalomtechnikai igazgatóság Címlap 12

3.4. A gépjármûforgalom szabályozása, befolyásolása úthasználati, illetve behajtási díjakkal 3.4.1. A teherforgalmi behajtási rendszer mûködésének vizsgálata, a rendszer továbbfejlesztése 3.4.2. Az egyéni gépjármûforgalom esetében behajtási vagy úthasználati díj bevezetése

3.5 További forgalomszabályozási tevékenységek 3.5.1. Budapest belvárosa (Budapest Szíve program) forgalomszabályozása 3.5.2. Budapest városrészközpontok forgalomtechnikai felülvizsgálata kerületi tervekkel összehangoltan 3.5.3. Tudatformáló kampányok a gépjármûhasználat-befolyásolás eszközeire vonatkozóan 3.5.4. Munkahelyi mobilitási terv készítése

Forgalmi menedzsment rendszer Budapest Forgalomirányítási Rendszere 15

Illetve speciális-konverterek Tervezett rendszer Áttekintés Jelentés menedzsment Egyéni közl. (IV) Tömeg közl. (ÖV) Parkolás Események Elkorlátozások Üzemi jelentések Adatbázis Vizualizálás, kezelés Stratégiai- modul AVM Parkolás irányítás Forg. ir. Számítógép saját detektorokkal Stratégiai detektorok Bemenetek Standard-illesztők, Illetve speciális-konverterek Autópálya irányítás Forgalmi zavarok OCIT vevő egység Parkolásmenedzsment Mérési értékek feldolgozása Info-táblavezérlés Stratégiák, forgalmi szituációk, prognózisok RDS / TMC, DAB, Fax / E-Mail Internet, WAP, Videotext, Tartalom és szerviz szolgáltatók Adatok a kezelők és tervezők részére Kimenetek Info-táblák Útvonalajánlások Stratégiai előnyök alrendszereknek Stratégiai ajánlások Budapest Forgalomirányítási Rendszere 16

Pályázható források ETE Közép-Európai transznacionális program (Central Europe – CE) TEN-T CONNECT, Easy Way SF, CF KMROP, KÖZOP

CONNECT CO-ordination and stimulation of iNNovative ITS activities in Central and Eastern European CounTries, azaz: Innovatív ITS tevékenységek koordinációja és ösztönzése a közép- és kelet-európai országokban Parkolásirányítási rendszer – XIII. kerületi pilot projekt Dinamikus közlekedési adatok biztosítása FCD technológiával A budapesti közúti forgalomirányító központ DATEX alapú kommunikációs rendszerének kialakítása A budapesti közúti forgalomirányító központ RDS-TMC adatszolgáltatásának megvalósítása

CE 2013 adatbázis, adaptív forgalomirányítás, forgalmi prognózisok a nagyközönségnek

Easy Way I. Gyalogos navigáció forgalmi modell, monitoring, központ migráció

Control room / forgalmi operátori szolgálat

Easy Way II. Budapesti forgalomirányító központ fejlesztése és az általa felügyelt terület kibővítése adaptív forgalomirányítás megvalósításával Dinamikus forgalmi modell Gyalogosok navigációs rendszerének területi kiterjesztése és speciális gyalogosforgalmi igények szerinti továbbfejlesztése A főváros forgalomirányító központja közlekedési portáljának létrehozása és az adatok rendelkezésre bocsátása különböző információs szolgáltatások felépítéséhez (TMC szolgáltatások műszaki hátterének továbbfejlesztése) Az egyéni és tömegközlekedés összekapcsolása, multimodális szolgáltatások egy teljes utazási láncra Útvonal- és utazási mód választás, illetve utazási mód váltás befolyásolása agglomerációs és intermodális kapcsolódási pontok környezetében (speciális információs tartalmú VJT-k elhelyezésére) Kritikus városi úthálózat részek eseménydetektálása és ellenőrzési funkciók biztosítása (enforcement) FCD mérőkocsis adatok gyűjtésének kiterjesztése a Budapest körüli agglomerációra Parkolási információs rendszer kiterjesztése a TERN hálózat fővárosi elemeire Torlódási díj koncepciója Budapest területére (megvalósíthatósági tanulmány)

Jenovai Zoltán forgalomtechnikai igazgató FKF ZRT 327-7111 jenovaiz@fkf.hu