Tartalom Áttekintés Világbajnokságok A Formula-1 története Kialakulása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A VIRTUÁLIS VEZETŐ Vezetés a digitális korban Bőgel György szeptember 5.
Advertisements

„A világ legnagyobb technológiai diákversenye.”
A felsőoktatási intézmények felvételi eljárása
M1 – a kontinens első elektromos földalatti vasútja
 A Spider Racing-et egy összeszokott, sok időt együtt töltő baráti társaság alapította 2007-ben.  A csapat hivatalosan a 2010-es évtől szeretne összeállni.
Sport XXI. triatlon 2010 évi közgyűlési beszámoló (2010 május 1.)
Határmenti együttmûködés az EU-ban Mit jelentenek a Régiók? Klaus Klipp Fõtitkár Európai Régiók Gyûlése, Strasbourg.
Élete: Mosonmagyaróváron született én óta minden országos bajnokságot megnyert 100m-es gátfutásban. Nem volt szponzora, ezért szombaton.
A filozófia vizsgatárgy története Világnézetünk alapjaiBevezetés a filozófiába 1990-től bizonytalanság: kötelező - nem kötelező Részt vettünk a nemzetközi.
3. szabály A játékosok száma. A játékban két csapat vesz részt, legfeljebb öt-öt játékossal, akik közül egy-egy a kapus. A mérkőzés nem kezdhető el csapatonként.
Diákversenyek 15 éve, a kezdetektől napjainkig Diák Menedzsment Bajnokság, 15. születésnap.
20 éves a Tisza Volán SC Labdarúgó Szakosztálya
Energia és környezet © Gács Iván (BME) 1 Környezetvédelem (Energia és levegőkörnyezet) Az energiafelhasználás hatása a levegőkörnyezetre és.
Energia és (levegő)környezet
BMW.
Futómű beállítás.
Készítette: Birghoffer Péter
A Forma-1–es autók felépítése
A Forma-1 világa A Forma-1 kialakulása Szabályai Versenyek
Készítette: Tóth Richárd
Energetikai folyamatok és berendezések
Városi járművek A egyéni rövid távú közlekedés eszközei.
Szendrő Városi Sport- és Szabadidő Klub Természetjáró Szakosztály
A Formula-1 világa.
Ne rohanjon! Álljon meg egy percre… Congress & Hobby Service … hogy bemutassuk Önnek a Kongresszus- és Rendezvényszervező Irodát © Congress & Hobby Service.
Mi kell a biciklisnek? Tóth Judit Magyar Kerékpárosklub alelnök Solt,
Tabáni Spartacus SKE Bemutatkozás.
A MAGYAR NŐI KÉZILABDÁZÁS
HM HADTÖRTÉNETI INTÉZET ÉS MÚZEUM TÉRKÉPTÁR digitalizálási program, kiadványok.
Kezdetektől napjainkig Készítette: Tánczos Andrea (TAAOAAI.ELTE)
A Forma1 világa Készitette: Kállai Béla
„Egy harc emberek és gépek között, ahol minden kanyarban veszélyek leselkednek…”
Michael Schumacher 2006-ban
Forma 1. A Forma-1 rövid ismertetése A Formula–1 (rövidítve: F1, magyarosítva Forma– 1) az autóversenyek legmagasabb kategóriája, szabályait a Nemzetközi.
A Forma I világa Bemutató. A Forma 1 történetéből: elődje, gyökere az európai Grand Prix Motor Racing volt 1909-től 1911-ig, 1915-től 1920-ig és 1940-től.
Készítette: Spiller András
A Forma-1 világa A Forma-1 világa Az első évben
Készítette: Molnár Richárd, I. Geográfus MSc
Kommunikáció az egyetemen c. konferencia ápr. 28.
FORMA 1 VILÁGA Böndör Zoltán (BOZOAAI.ELTE) Számítógépes alapismeretek, első beadandó feladat
A forma-1 világa Drahos István ELTE-IK 2008
A Forma-1  A Formula–1 (rövidítve: F1, magyarosítva Forma–1) az autóversenyek legmagasabb kategóriája, szabályait a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA)
Számítógépes alapismeretek 1. beadandó Forma 1 világa.
© 2004 KPMG Cyprus is member firm of KPMG International, a Swiss cooperative. All rights reserved. The KPMG logo and name are trademarks of KPMG International.
Csáki Zoltán Országos Széchényi Könyvtár Digitális folyóiratok tartalomjegyzékeinek feldolgozása az OSZK-ban (EPAX projekt) NETWORKSHOP 2008.
Hol a határ a pr és a valódi felelősségvállalás között?
Impact of Metro construction on the long term sustainability of a Metropolitan city: The case of Thessaloniki Szigetvári Andrea2014. április 7.
Tehetséggondozás a Miskolci Egyetemen. „csak tanult emberek tarthatják fent a nemzetet, illeszthetik be Európába.” „csak tanult emberek tarthatják fent.
Hányan élnek fedél nélkül?
Alkohollal a csúcsra Kaszab István Szuro-Trade cégcsoport Környezettudatos közlekedés roadshow 2012.
Kedves SPE tagok!    Idén májusban ismét megrendezésre kerül az SPE 2006 évi teniszversenye  – férfi egyéniben és párosban - melyre várjuk jelentkezéseteket.
Közgazdaság szakmacsoport
Forma 1 Pillanatok. Juan Manuel Fangio 1934-ben kezdett versenyezni, de európai versenyen csak 1948-ban indult Az argentin autóversenyző tíz éves pályafutása.
Gondolkodjunk el ! Zene A változások már léteznek!
TUDTAD?Ha Kínában egymillió közül sem találni nálad jobbat……akkor csak egy vagy az 1300-ból!Hamarosan Kínában beszélnek majd legtöbben angolul.India lakosságának.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Cziráki Szabina, az OTDT titkára Szakkollégiumi Műhelykonferencia, Debrecen December 14. Szakkollégiumi tehetséggondozás.
Central-European Tour és Gyomaendrőd Nagydíj július
Energia és (levegő)környezet
Mérlegen a koordináló szervezetek Hartay Mihály ÖKO-Pack Kft.
A mi földink.
Ikarosz és a repülés.
Forma-1 Készítette: Ölvedi Tibor (oltqaai). Bevezető Elnevezések Célok Kezdet: 1950 Központ áthelyeződése Motorok Szponzorálás.
HARSÁNYI NAP április 3.. A Harsányi díj átadása A napot, az Igazgatónő által levezényelt, Harsányi-díj átadásával kezdtük. Harsányi Nap április.
Beszámoló ELFT Békés Megyei Csoport 2007–2011. Beszámoló 2007–2011 Taglétszám Jelenleg 14 tag  Létszám lassan csökken  Nőni fog a nyugdíjasok száma.
Forma Szabálymódosítások V6 turbómotor Max. 100kg üzemanyagot használhatnak Új aerodinamika A szezonzárón dupla pont járt Állandó rajtszámok 5.
Real Madrid.
Tojás prezentáció Kategória áttekintés…. Az elmúlt évben jelentős defláció ment végbe a kategórián, ami az év elején visszafordulni látszott,
(1922 – 1997) olimpiai ezüstérmes tornász
A távlovaglás története, verseny – és szabályrendszere.

Előadás másolata:

Tartalom Áttekintés Világbajnokságok A Formula-1 története Kialakulása 1950-es évektől napjainkig A Formula-1 szabályai Technikai szabályok Versenyszabályok A Formula-1 jövője

Áttekintés A Formula-1 (Forma-1) az autóversenyek legmagasabb kategóriája. Szabályait a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) határozza meg. A versenysorozat több állomásból, Grand Prix-ből (Nagydíjból) áll. Az eredmények alapján évente két világbajnokot avatnak. Egy egyénit és egy konstruktőrit (csapat-világbajnokság).

Világbajnokságok 1950 óta évente rendeznek világbajnokságot. A futamok végén az első nyolc versenyző kap pontot. A világbajnokságban csapatok vesznek részt, amelyeknek két, ugyanolyan típusú autóba két versenyzőt kell ültetniük. 1958 óta az egyéni világbajnokok mellett évente konstruktőri világbajnokot is avatnak. Helyezés Kapott pontok 1. 10 2. 8 3. 6 4. 5 5. 4 6. 3 7. 2 8. 1

A Formula-1 története A Formula-1 elődje az európai Grand Prix Motor Racing volt. Az első, Francia Nagydíjat 1894-ben rendeztés, Le Mansban. Nyertese a Renault versenyzője, a magyar Szisz Ferenc lett. 1909-től 1911-ig, 1915-től 1920-ig és 1940-től 1945-ig nem rendeztek nagydíjakat. A világháború vége után nehezen éledt újra a motorsport. A Formula-1 szabályait 1946-ban, a II. világháború után egyeztették.

Az 1950-es évek Az 1950-es években a Formula-1 -es naptár néhány európai nagydíjból és az amerikai 500 mérföldes versenyből állt. 2 literes sűrítő nélküli kocsiknak rendezték.

Az 1960-es évek Az 1960-as évek elején jelentek meg az első reklámok a Formula-1 -ben. Karcsú, „szivar” alakú karosszériák. A megengedett legnagyobb hengerűrtartalom a szívómotoroknál 3000cm3, a turbófeltöltőseknél 1500cm3 volt.

Az 1970-es évek 1970-től 1982-ig az igen megbízható Ford-Cosworth motor dominált, amellyel összesen 155 versenyt, valamit 12 egyéni világbajnoki címet szereztek. Megjelentek a „Ground Effect” autók, melyek szárnyaik segítségével, nagy leszorító erőt értek el.

Az 1980-es évek 1983-tól 1989-ig domináltak végérvényesen a turbómotorok. (Közel 1000 lóerő) 1989-ben betiltották a turbómotorok használatát és 3500cm3 -ben maximalizálták a lökettérfogatot.

Az 1990-es évek Az 1990-es évek elején megengedettek voltak az elektronikus segédeszközök. Előtérbe kerül a biztonság növelése. 1994-ben a San Marinó-i Nagydíjon történt két halálos baleset hatására. (Ayrton Senna, Roland Ratzenberger) Maximális hengerűrtartalom 3000cm3.

A 2000-es évek 2000-től 2004-ig Ferrari dominancia. 2003-ban átalakították a pontrendszert. 2005-2006 Renault. (Fernando Alonso) „Kémbotrány” 2007-re csak egy gumibeszállító maradt.

A Formula-1 szabályai A Formula–1 szabályait az 1904-ben alakult FIA, közelebbről annak egyik alszervezete, a World Motor Sport Council határozza meg. Az első világbajnokságot legfeljebb 1,5 literes kompresszoros, vagy 4,5 literes atmoszférikus motorral hajtott autók számára írták ki, nem volt korlátozás sem tömeg, sem leadott teljesítmény tekintetében. Mára a szabályok kiterjedtek az autó felépítésének minden részletére, meghatározzák a versenyek lebonyolításának menetét és szabályozzák a teszteléseket. A lehetséges szankciók széles skálán mozognak, a szabályok vétkes megsértéséért kiszabhatnak pénzbüntetést, pontlevonást, súlyos esetben versenyző és csapat ellen is alkalmazhatnak kizárást.

Technikai szabályok Egy autó tömegének a motorral, különböző folyadékokkal és a versenyzővel együtt minimum 605 kilogrammnak kell lennie. Az FIA biztonsági előírásai szerint egy versenyzőnek 5 másodperc alatt el kell tudnia hagyni a pilótafülkét, úgy hogy a kormánykereket eltávolítja. A belső égésű motoroknak a jelenlegi szabályok szerint 2,4 litereseknek kell lenniük, és csak V8 elrendezésben használhatják őket a csapatok. 2006 óta a csapatok nem fejleszthetik a motorokat. 2007-től a motorok maximális fordulatszámát 19 000 fordulat/percre korlátozták. 2007 óta a csapatok egy keményebb (sima) és egy lágyabb (fehér csíkkal jelölt) szett gumit kötelesek használni a versenyeken.

Versenyszabályok Minden nagydíj pénteken, két szabadedzéssel kezdődik. Az egyetlen kivétel a Monacói Nagydíj, ahol hagyományosan csütörtökön tartják a szabadedzéseket, pénteken szünnap van. Szombaton van az időmérő edzés előtt a harmadik szabadedzés. Az időmérő edzésen a vasárnapi verseny rajthelyeit döntik el, a versenyzők leggyorsabb köre alapján. A verseny végén, a három legjobb helyezett versenyző állhat fel a dobogóra. A versenyzőkhöz csatlakozik a győztes pilóta csapatának valamely tagja is. A Formula-1-es autók fejlesztésének legfontosabb eszköze a tesztelés. A csapatok egy naptári évben legfeljebb 30 000 km-t tesztelhetnek, az FIA által kijelölt helyszíneken és időpontokban.

A Formula-1 jövője Az FIA előtérbe helyezi a csapatok minél kisebb költségvetését. (Például a motorfejlesztések, tartalék autó betiltása, egy motornak két, a váltóblokknak négy versenyt kell kibírnia.) A 2009-es évadra radikális szabálymódosításokat tervez a FIA. Mintegy felére akarják csökkenteni az autók légterelő elemei által termelt leszorító erőt. A tervek szerint 2011-re már bioüzemanyaggal mehetnek az autók, és fékezésük közben elektromos áramot termelnek majd, aminek az energiáját a hajtáshoz lehet felhasználni. (A rendszer neve KERS, a Kinetic Energy Recycle System rövidítéséből.) A jövőben sok új nagydíjat kívánnak rendezni, köztük van 2009-ben az Abu Dzabi Nagydíj, 2010-ben az Indiai- és a Dél-Koreai Nagydíj.

Amennyiben a bemutatóm felkeltette az érdeklődését, további érdekes információkat talál a honlapomon. http://people.inf.elte.hu/metnaai/formula1 Köszönöm a figyelmet!