További leírás ha szükséges Főcím Alcím A légi közlekedés idő- és költségterének vizsgálati kérdései „Közlekedés – mozgásban a területi kutatások” című.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tamás Kincső, OSZK, Analitikus Feldolgozó Osztály, osztályvezető A részdokumentumok szolgáltatása az ELDORADO-ban ELDORADO konferencia a partnerkönyvtárakkal.
Advertisements

Global Distribution System

Kamarai prezentáció sablon
Gayár Csilla, pénzügyi menedzser VÁTI Kht. Pécsi Területi Iroda DDOP Utólagos akadálymentesítés (Egyenlő esélyű hozzáférés a közszolgáltatásokhoz)
Dr Raffay Ágnes Dr Lőrincz Katalin Hajmásy Gyöngyi
A társadalmi tényezők hatása a tanulásra
2010. Augusztus 16. és Augusztus 17. hajnala.
Közérdekű munka büntetés Dr. Hatvani Erzsébet főigazgató Igazságügyi Hivatal december 12.
Akkreditációs Felhívás Tanácsadók részére Tapasztalatok.
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
MATEMATIKA Év eleji felmérés 3. évfolyam
Humánkineziológia szak
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
a szülői elégedettségmérés legfontosabb eredményeiről
6) 7) 8) 9) 10) Mennyi az x, y és z értéke? 11) 12) 13) 14) 15)
Matematika - 5. évfolyam © Kačmárová Fordította: Balogh Szilveszter.
Elektromos mennyiségek mérése
Az új történelem érettségiről és eredményeiről augusztus Kaposi József.
Utófeszített vasbeton lemez statikai számítása Részletes számítás
A tételek eljuttatása az iskolákba
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
Védőgázas hegesztések
Közforgalmú közlekedés szervezése 1.
1. IS2PRI2 02/96 B.Könyv SIKER A KÖNYVELÉSHEZ. 2. IS2PRI2 02/96 Mi a B.Könyv KönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDevizaKönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDeviza.
Utazási igények becslése a közösségi közlekedésben
Szerkezeti elemek teherbírásvizsgálata összetett terhelés esetén:
Sárgarépa piaca hasonlóságelemzéssel Gazdaság- és Társadalomtudományi kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnök I. évfolyam Fekete AlexanderKozma Richárd.
Az EU kohéziós politikájának 20 éve ( ) Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI.
NOVÁK TAMÁS Nemzetközi Gazdaságtan
DRAGON BALL GT dbzgtlink féle változat! Illesztett, ráégetett, sárga felirattal! Japan és Angol Navigáláshoz használd a bal oldali léptető elemeket ! Verzio.
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kar A vidék fejlesztésének titka, a sikeres vidéki térségek és települések Nyugat-Magyarországon.
A helyi közszolgáltatások versenyképességet szolgáló modernizálása Finta István Ph.D. tudományos munkatárs MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete ÁROP.
szakmérnök hallgatók számára
A évi demográfiai adatok értékelése
A évi demográfiai adatok értékelése
Logikai szita Pomothy Judit 9. B.
Logikai szita Izsó Tímea 9.B.
Számít, hogy 0,61 m2 ? A pedagógusok élet-, és munkakörülményei, a pedagógus életpálya teljességének tükrében Sági Matild Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet.
LENDÜLETBEN AZ ORSZÁG A Magyar Köztársaság kormánya.
2007. május 22. Debrecen Digitalizálás és elektronikus hozzáférés 1 DEA: a Debreceni Egyetem elektronikus Archívuma Karácsony Gyöngyi DE Egyetemi és Nemzeti.
Matematika - 5. évfolyam © Kačmárová Fordította: Balogh Szilveszter.
2008 február 26.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2008 január ● Módszertan Módszertan ● 15+ célcsoport  15+ célcsoport 
2007 július 24.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 június ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2007 augusztus 27.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 július ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2006 december 18.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2006 november ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2007 november 28.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 október ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
7. Házi feladat megoldása
Gyorsjelentés a Kulturális Központok Országos Szövetsége tagintézményeinek felméréséről Kecskemét,
FlyBalaton repülőtér bemutatkozása Hotel Budapest, december 6.
Érettségi jelentkezések és érettségi eredmények 2008 Tanévnyitó értekezlet Érettségi jelentkezések - érettségi eredmények augusztus 29.
ÉRDEKEGYEZTETÉS ÉRDEKKÉPVISELET
Objektivitás keresés a fizioterápiában Csermely Miklós dr.
Kutatási eredmények és fehér foltok a migránsok munkaerő-piaci beilleszkedésének kutatásában Kováts András MTAKI.
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
FlyBalaton repülőtér bemutatkozása Március 29.
MENETREND HASZNÁLATÁNAK GYAKORLÁSA Feladat: autóbusz, villamos, trolibusz, fogaskerekű, HÉV menetrend gyakorlása El szeretnénk jutni a Selyemrét megállóból.
Tanulói utánkövetés 2009/2010. A 2009/2010-es tanévben iskolánkban 210 tanuló végzett. 77 fő a szakközépiskola valamelyik tagozatán 133 fő szakmát szerzett.
Nyitott Kapuk 2010 Beiskolázási kérdőívek értékelése.
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
TÁRSADALOMSTATISZTIKA Sztochasztikus kapcsolatok II.
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
GAZDASÁGI ADOTTSÁGOK ÉS FEJLŐDÉSI IRÁNYOK A délkelet-európai országok Novák Tamás MTA – VKI május 16.
Kvantitatív módszerek
TÁRSADALMI VERSENYKÉPESSÉG ÉS SIKER A MAGYARORSZÁGI NAGYVÁROSI TÉRSÉGEKBEN BARÁTH GABRIELLA PHD TUDOMÁNYOS MUNKATÁRS KODOLÁNYI JÁNOS FŐISKOLA A MAGYAR.
2011/2012 tanév félévi statisztikai adatai. Hiányzások, mulasztások a tanév során (az első 20) Osztály Egy főre eső igazolt órák száma Egy főre eső.
> aspnet_regiis -i 8 9 TIPP: Az „Alap” telepítés gyors, nem kérdez, de később korlátozhat.
A KÖVETKEZŐKBEN SZÁMOZOTT KÉRDÉSEKET VAGY KÉPEKET LÁT SZÁMOZOTT KÉPLETEKKEL. ÍRJA A SZÁMOZOTT KÉRDÉSRE ADOTT VÁLASZT, VAGY A SZÁMOZOTT KÉPLET NEVÉT A VÁLASZÍV.
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
Előadás másolata:

További leírás ha szükséges Főcím Alcím A légi közlekedés idő- és költségterének vizsgálati kérdései „Közlekedés – mozgásban a területi kutatások” című konferencia ELTE, Budapest, november 10. Dusek Tamás Széchenyi István Egyetem

A területi interakciók rendszerei Az interakció felszínen megy végbe Az interakció hálózaton megy végbe A kiinduló és végpont bármi lehet (a felszínen belül) 1 (gyaloglás, rádiós és műholdas információtovábbítás, hang, fényjelek) 3 (egyéni közlekedés egy része) A kiinduló és végpont korlátozott 2 (vízi és légi közlekedés) 4 (egyéni közlekedés egy része, közösségi közlekedés, csővezetékes szállítás, energiahálózat, kábeles információtovábbítás)

A mobilitást lehetővé tévő részrendszerek területi kiterjedése Végleges úti célok csökkenő közvetlen elérhetősége: gyaloglás (természeti, jogi akadályok) egyéni járműves közlekedés (úthálózat sűrűsége) szárazföldi tömegközlekedés (hozzáférési pontok, megállóhelyek sűrűsége) vízi és légi közlekedés

Egy úthálózati távolságmátrix vagy egy vasúthálózati időtávolságmátrix összeállításához képest extra kérdések vetődnek fel Ezek figyelmen kívül hagyása következményei: a tér téves koncepcionalizálása és operacionalizálása, térképi reprezentációja, az utazási lehetőségek téves számba vétele Problémák 2 típusa: – önmagában is – más utazási lehetőségekkel összehasonlítva

A légi közlekedés távolságmátrixának alapproblémái Alaplehatárolás problémája a világszintű elemzések alatt (például Európa légi közlekedése) Mit tekintsünk a légi közlekedés terének A teljeskörű hálózat problémái Egymáshoz közeli repülőterek problémája Menetrendek rendszeres (napi, heti, havi, szezonális) és rendszertelen változása Eltérő járatsűrűség Menetrendi kötöttségek Átszállások

Mit tekintsünk a légi közlekedés terének? 1.Csak a repülőtereket, hogyan lehatárolva? 2.A repülőtereket és azok szűkebb/tágabb környezetét? 3.A teljes földfelszínt?

Ha csak a repülőtereket: menetrend szerinti járattal rendelkező repülőterek (összesen 446) 2010 december második hetében A teljeskörű hálózat problémái

Legalább 4 járattal (amiből legalább 1 külföldi) rendelkező repülőterek (összesen 203)

Egymáshoz „nagyon közeli” repülőterek

Hierarchikus a hálózat, de nem szigorúan Repülőterek azonos súlya Kis repülőterek egyenetlen eloszlása A „kis” repülőtér elhatárolásának problémái Egymáshoz közeli repülőterek problémái (például: Liverpool-Manchester, Bécs-Pozsony, de Budapest- Bécs is) Összekötésük hiánya nem jelent hálózati hiányt 203*202=41006 kapcsolatból kilométeren belüli

A légi közlekedés tereinek sajátosságai Hálózati távolságIdőtávolságKöltségtávolság KomplexitásAlacsonyNagyNagyon nagy Változékony- ság oka A menetrend változása A menetrend változása, a repülés időpontja; napi, heti és szezonális okok A menetrend változása, a repülés időpontja; napi, heti és szezonális okok, fizetés módja, jegy típusa, osztálya, kedvezmények, akciók, stb. InformációElvben tökéletes információ, gyakorlatilag lehetnek kisebb bizonytalanságok Elvben tökéletes információ a menetrendi időről, gyakorlatilag lehetnek kisebb bizonytalanságok; a menetrendi és a tényleges repülési idő eltérhet Nem tökéletes információ, pénzügyi költségek elvben meghatározhatók, a nem pénzügyi költségeknél becslés szükséges Meghatároz- hatóság Elvben egyértelműA menetrendi időre vonatkozóan elvben egyértelmű; aszimmetrikus A pénzügyi költségekre vonatkozóan adott időpontban és repülési időre korlátozva, meghatározott feltételek mellett egyértelmű, aszimmetrikus

Adott repülőtérről december 9-én átszállás nélkül elérhető repülőterek száma (a 202 további repülőtér közül)

Az átlag alatti hálózati hányadosú repülőterek az időtérben

Az átlag feletti hálózati hányadosú repülőterek az időtérben

KódVáros Idő, részesedés ezrelékben MUCMünchen2,93 FRAFrankfurt2,96 AMSAmszterdam3,01 CDGPárizs3,16 VIEBécs3,21 BRUBrüsszel3,23 DUSDüsseldorf3,31 PRGPrága3,32 LGWLondon3,38 CPHKoppenhága3,39

KódVáros km részesedés ezrelékben STRStuttgart3,49 FKBKarlsruhe3,49 FRAFrankfurt3,50 SXBStrasbourg3,51 HHNHahn3,51 SCNSaarbrücken3,52 FMMMemmingen3,52 NUENürnberg3,52 FDHFriedrichshafen3,52 ZRHZürich3,54

Az első csoportba tartozó 15 repülőtér földrajzi és időtérbeli helyzetének különbsége

A földrajzi helyzet és az időtérbeli helyzet legnagyobb különbségei

A földrajzi helyzet és időtérbeli helyzet különbsége Közép-Európában

globális disztribúciós rendszer (GDS, global distribution system) Worldspan, Sabre, Galileo és Amadeus Online turistairodák Légitársaságok Hagyományos utazási irodák

London-Dublin járatok keresési eredménye a bravofly.com honlapján

London-Dublin járatok keresési eredménye a pelikan.hu honlapján

London-Dublin járatok keresési eredménye a statravel.hu honlapján

London-Dublin járatok keresési eredménye a travelocity.com honlapján

London-Dublin járatok keresési eredménye a Ryanair honlapján (március 19-én)

London-Dublin járatok keresési eredménye a Ryanair honlapján (március 20-án)

2011. május 5-re szóló London-Dublin repülőjegyek legalacsonyabb árai március 19-én Vásárlás helyeLégitársaságÁrvalutaÁr euróban BravoflyRyanair20,42euró20,42 PelikánRyanair9175Ft33,56 Ryanair 19,69font22,53 Ryanair (márc 20)Ryanair15,98font18,29 StatravelBMI25400Ft92,92 eDreamsBMI61,55euró61,55 TravelocityBMI77,4dollár54,78 CheapOairBMI116,27dollár82,29 AirTicketsDirectBMI119,96dollár84,90 BravoflyBMI63,05euró63,05 PelikánBMI24257Ft88,74 BMI 47,6font54,47 BMI 52,1font59,62 EuropebyairBMI150,47dollár106,49 CheapFlightsBMI84,4dollár59,73 CheapFlightsBMI52,1font59,62 CheapFlightsBMI70,55euró70,55 Aer Lingus 24,99font28,60 BravoflyAer Lingus34,74euró34,74

Metakereső honlapok Gyakorlatilag nem megoldás: elavult információk, hiányos találatok, láthatatlan adminisztrációs és egyéb költségek

Vásárlás helye Útvonal sorszáma Bravofly172,6175,6164,3172,761,8511,7378,3522,820,4 Pelikán212,5245,4188,9183,191,9718,1490,6579,226,5 Statravel190,7195,1198,8190,3170,4593,0395,7529,292,9 eDreams156,0159,2147,9156,250,1504,0367,8448,761,6 Travelocity385,4148,7157,1145,8132,5476,3368,5533,354,8 CheapOair156,3166,9175,1164,2150,8480,1386,9497,682,3 AirTicketsDir ect176,9179,9166,7177,1157,3582,7379,7533,184,9 Lufthansa161,0165,6238,2149,0117,0690,0291,6 SAS516,1 Icelandair464,0 Austrian301,9 Swiss212,1 Ryanair58,318,3 BMI54,5 Aer Lingus28,6 átlagár201,4179,5183,2167,3110,0569,5373,4513,852,5

210 legjobb ár alakulása (euróban) négy online irodánál Ajánlat helye A 210 repülőjegy együtt A 28 budapesti indulású vagy érkezésű repülőjegy A jegyek összára A jegyek átlagára Bravofly=1 00 A jegyek átlagára Bravofly=1 00 Bravofly25404*121*100,0142*100,0 eDreams27897*133*109,8158*111,1 Travelocit y , ,3 Pelikán34725*165*136,7198*139,4

32 európai nagyváros többi várostól való átlagtávolsága költségben a Bravofly ajánlatai alapján euróban (utazás: május 5-8, lekérdezés: március 1.)

A 15-ös hálózat városainak a többi várostól való átlagtávolsága kilométerben és költségben (euró) (17 lekérdezés átlaga alapján)

A legdrágább és legolcsóbb útvonalak (17 lekérdezés átlaga alapján

A vizsgált repülőterek kétdimenziós skálázással meghatározott költségtérbeli helyzete

Árak a légvonaltávolság függvényében

Ezer kilométerre jutó árak a légvonaltávolság függvényében

A fajlagos jegyárak alakulása városonként (a 300 kilométernél rövidebb útvonalak figyelmen kívül hagyásával)