Tudástérkép ELTE. Felhasznált adatok Tudományos pályázatokban részt vevők nevei Intézményi egységek, amelyekhez a pályázók kötődnek Elnyert támogatások.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
könyvtár ismeretek A könyvtár fogalma, típusai
Advertisements

Készítette Varga István 1 VEGYÉSZETI-ÉLELMISZERIPARI KÖZÉPISKOLA CSÓKA.
VERES PÉTER GIMNÁZIUM Tanulmányi eredmények 2006.
Pedagógiatörténet Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem február 16. Körmendy Zsolt.
Németh Tamás — Főtitkári beszámoló … Főtitkári beszámoló az Akadémia évi költségvetésének végrehajtásáról Németh Tamás Magyar Tudományos Akadémia.
Oktatási anyagok cseréje, internetes oktatás "Kutatás-fejlesztés a kárpát-medencei kisebbségi és nyugati magyar tudományos műhelyekben" Pongor Sándor.
Bolyai-hét Iskolánkban idén is megrendezzük a nagy hagyománnyal rendelkező Bolyai-hetet. Az idei rendezvénysorozat időpontja: december 10–14.
Szabó Pál ELTE TTK Regionális Tudományi Tanszék Budapest.
Oktatás, kutatás és fejlesztés a PPKE BTK-n Cser András PhD habil. tudományos és kutatási dékánhelyettes.
Készítette: Tóth Enikő 11.A
A Magyar Tudományos Akadémia 180. Közgyűlése Bíró JózsefImre Sándor MTA TRB és AKB közgyűlési képviselői TexPoint fonts used in EMF. Read the TexPoint.
Szövegminta Szövegminta szövegminta MEZŐGAZDASÁG- ÉS KÖRNYEZET- TUDOMÁNYI KAR, GÖDÖLLŐ.
ELTE BOLYGÓTUDOMÁNYI NAP Az ELTE Planetológiai Műhely bemutatása Sik András ELTE Természetföldrajzi Tanszék A program az ELTE jubileumi rendezvény-sorozatának.
ELTE, matematika alapszak
ELTE, matematika alapszak
"Együttműködés, Lehetőség, Tudáshasznosítás, ELTE" Kutatási- és technológiatranszfer szolgáltatások fejlesztése az ELTE-n TÁMOP /1/KMR
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Vegyész és kémiatanár mesterképzések
Környezettudományi MSc A Szegedi Tudományegyetemen.
Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai Kar Nyílt Nap december 18. Tanulmányi és Információs Központ: Kongresszusi terem.
Molekuláris Bionika.
Köszöntjük a TTI Kerekasztal Résztvevőit! Pécs, április
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon Ilyash György projektasszisztens Az ELTE TÁMOP /2/B/KMR projektje: Pedagógusképzési hálózat.
A társadalomtudományi kutatás módszerei
Rejtő Sándor Könnyűipari Mérnöki Főiskolai Kar
A könyvtárak és a könyvek osztályozása
A határmentiség kutatása a számok tükrében Tiner Tibor Selye János Egyetem, Révkomárom MRTT évi Vándorgyűlés, Szabadka, nov
A GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR K+F PÁLYÁZATI RENDSZERE Szerkesztette: © Dr. Szilágyi Tivadar, KARI TANÁCS KARI TANÁCS DÉKÁN Nemzetközi.
Az emberi természet természettudományos vizsgálata
Biomérnök alapszak (BSc)
Környezettan alapszak (BSc)
Kommunikáció az egyetemen
MI A TUDOMÁNY?. 1.A világegyetem és saját magunk megismerésének egyik legfontosabb útját, a tudományos kutatást mint folyamatot, cselekvést, és társadalmi.
Nyíregyházi Főiskola, 2006/2007. II. félév
DR. Lovász László Matematikus. Dr. Lovász László, az Eötvös Loránd Tudományegyetem Matematikai Intézetének igazgatója 1948-ban született Budapesten. Fő.
Dőry Tibor MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet
Az Egyetem oktatási-kutatási szervezete
Magyar KKV-k sikerei és együttműködései a globális IT iparban
DEBRECENI EGYETEM TTK Felvettek ban nappali tagozatra Diplomát kapott 2009.juniusban MSc-re felvett júliusban TTK BSc-ről összesenMSc-re.
Tudományos életpálya kilátásai Európában és Magyarországon Köllő Hanna március 29.
A Kaposvári Egyetem Készítette: Lang Diána.  A magyar országgyűlés január 1-gyel alapította a Kaposvári Egyetemet, ezzel a döntéssel Kaposvár a.
EREDMÉNYEK TANULMÁNYI. Tanulmányi eredmények 2012 kompetenciamérés érettségi tanulmányi átlagok egyetemi továbbtanulás országos versenyeredmények.
Az ELTE-TTK BSc szakjai, szakirányai, tervezett mesterszakok
Kutatóegyetemi stratégia - NNA NANOFIZIKA, NANOTECHNOLÓGIA és ANYAGTUDOMÁNY Dr. Mihály György Tanszékvezető egyetemi tanár Budapest november 17.
A Külső Tagok Fóruma Tudománytámogatás: Rézler Gyula, az MTA külső tagjának példája Tóth Pál Péter, az MTA doktora, KSH Népességtudományi Kutatóintézet.
Szimmetria Szimmetria figyelhető meg a legapróbb atomi elemektől egészen a galaxis méretű világokban is. Szimmetria létezhet: geometriában biológiában.
Földrajzoktatás a Debreceni Egyetemen és jogelődjén, a Kossuth Lajos Tudományegyetemen 1990-től napjainkig Kerényi Attila Debrecen november 14.
Szaktanári Segédlet Tananyagfejlesztés A TÁMOP /2 projekt keretein belül.
ELTE informatikus vegyész szak
A tanulmányi munka értékelése (2010/2011.). Jegyek eloszlása a 2010/2011. tanévben.
1 Eötvös Loránd Tudományegyetem Kémiai Tanszékcsoport Vegyész szak.
1 Eötvös Loránd Tudományegyetem Kémiai Tanszékcsoport Nyílt nap január 23. Kémiatanári szak.
Eötvös Loránd Tudományegyetem A legősibb és legnagyobb magyar egyetem.
A BSc-MSc rendszerű tanulmányok tapasztalatai a műszaki és a természettudományi felsőoktatásban II. MŰHELYKONFERENCIA AZ ELTE BOLYAI KOLLÉGIUMÁBAN 2008.
Szövegminta Szövegminta szövegminta. Szövegminta Az élô és élettelen természettudomány, valamint a társadalomtudomány számos területén oktató intézményünk.
KMOP /B Interdiszciplináris, innovatív kutatási irányok és az ipari kooperáció infrastrukturális hátterének fejlesztése valamint új.
Mire van szükségünk a kémia órán? Könyv Munkafüzet Füzet Érdeklődés Figyelem Kitartás Szorgalom.
Környezettudomány mesterszak (MSc) Analitikai, Környezettudományi és Limnológiai Intézet Pannon Egyetem, Mérnöki Kar.
HISTÓRIA – TUDÓSNAPTÁR Szalay Istvánné – Zimányi Magdolna KFKI RMKI Számítógép Hálózati Központ.
Megyei statisztikai profil a Smart Specialisation Strategy (S3) megalapozásához - Csongrád megye Szeged, Dr. Makra Zsolt.
OH. Az egyes vizsgázói rétegek átlageredményeinek összehasonlítása %-ban, középszinten VizsgatárgyÖsszesGimnázium Kecskeméti Református Gimnázium.
VIZSGÁZÓK SZÁMA Tantárgy neve Közép- szinten Emelt szinten matematika magyar nyelv.
NPK Ember és természet szakmai tagozat
Meghívó ! Agykutatás Napjai Budapesten március 17-18
Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai Kar
A magyar kistérségek innovációs képessége és versenyképessége
Megyei statisztikai profil a Smart Specialisation Strategy (S3) megalapozásához - Csongrád megye Szeged, Dr. Makra Zsolt.
Érettségi eredmények 2017.
A fizika mint természettudomány
magyar nyelv és irodalom
Előadás másolata:

Tudástérkép ELTE

Felhasznált adatok Tudományos pályázatokban részt vevők nevei Intézményi egységek, amelyekhez a pályázók kötődnek Elnyert támogatások összege Projektek témakörei

A hálózati ábrákról A következő hálózati ábrák a pályázatokat beadó személyeket (helyenként témakör szerint színezve illetve a támogatás összege szerint méretezve) kapcsolják össze azokkal az intézményi egységekkel (ELTE vagy partnerek), melyekkel együttműködtek. A jobb átláthatóság érdekében csak a két legfőbb komponenst tüntetjük fel, a számos jóval kisebb csoportosulásokat nem ábrázoljuk. Ez összesen: 1260 személy 97 ELTE intézményi egység 34 partner intézményi egység

Intézmények és a hozzájuk kötődő pályázók Jelmagyarázat: ELTE Partner személy

Intézmények és a hozzájuk kötődő pályázók Jelmagyarázat: ELTE Partner személy Nagyítás...

Intézmények és a hozzájuk kötődő pályázók Jelmagyarázat: ELTE Partner személy

Intézmények és a hozzájuk kötődő pályázók Jelmagyarázat: ELTE Partner személy Azonos intézményhez kötődnek Három különböző intézményt köt össze

Intézmények és a hozzájuk kötődő pályázók Jelmagyarázat: Pályázatok témája szerint

Intézmények és a hozzájuk kötődő pályázók Jelmagyarázat: Pályázatok témája szerint Földtudományok és Szociológia találkozási pontja: ELTE Őslénytani Tanszék

Intézmények és a hozzájuk kötődő pályázók Jelmagyarázat: Pályázatok témája szerint A Szociológia a Természettudományokhoz kötődik. Találkozási pont kémiával és biológiával: Élettani és Neurobiológiai Tanszék

Intézmények és a hozzájuk kötődő pályázók Jelmagyarázat: Pályázatok témája szerint Választóvonal a bölcsész- és természettudományok között

Intézmények és a hozzájuk kötődő pályázók Jelmagyarázat: ELTE Partner személy Jelmagyarázat: Csak az egynél több intézményi egységhez tartozó pályázók, valamint a kapcsolódó egységek

Intézmények és a hozzájuk kötődő pályázók Jelmagyarázat: ELTE Partner személy Jelmagyarázat: Csak az egynél több intézményi egységhez tartozó pályázók, valamint a kapcsolódó egységek A Matematika a Biológiához, Fizikához és Kémiához kapcsolódik

Intézmények és a hozzájuk kötődő pályázók Jelmagyarázat: ELTE Partner személy Jelmagyarázat: Csak az egynél több intézményi egységhez tartozó pályázók, valamint a kapcsolódó egységek A Szociológia igencsak elkülön a többi tudománytól

Intézmények és a hozzájuk kötődő pályázók Jelmagyarázat: Csak az egynél több intézményi egységhez tartozó pályázók, valamint a kapcsolódó egységek Hidak a tudományágak közt

Intézmények és a hozzájuk kötődő pályázók Jelmagyarázat: Csak az egynél több intézményi egységhez tartozó pályázók, valamint a kapcsolódó egységek Hidak a tudományágak közt Biológia - Fizika

Intézmények és a hozzájuk kötődő pályázók Jelmagyarázat: Csak az egynél több intézményi egységhez tartozó pályázók, valamint a kapcsolódó egységek Hidak a tudományágak közt Fizika – Matematika - Biológia

Intézmények és a hozzájuk kötődő pályázók Jelmagyarázat: Csak az egynél több intézményi egységhez tartozó pályázók, valamint a kapcsolódó egységek Hidak a tudományágak közt Biológia - Kémia

Intézmények és a hozzájuk kötődő pályázók Jelmagyarázat: Csak az egynél több intézményi egységhez tartozó pályázók, valamint a kapcsolódó egységek Hidak a tudományágak közt Biológia – Kémia -Földtudomány - Szociológia

Intézmények és a hozzájuk kötődő pályázók Jelmagyarázat: Csak az egynél több intézményi egységhez tartozó pályázók, valamint a kapcsolódó egységek Hidak a tudományágak közt Nyelvtudomány – Történelem - Filozófia

Intézmények és a hozzájuk kötődő pályázók Jelmagyarázat: Csak az egynél több intézményi egységhez tartozó pályázók, valamint a kapcsolódó egységek Tudományágakat összekötő intézményi egységek

Intézmények és a hozzájuk kötődő pályázók Jelmagyarázat: Csak az egynél több intézményi egységhez tartozó pályázók, valamint a kapcsolódó egységek Elnyert támogatás összege szerint méretezve

Intézmények és a hozzájuk kötődő pályázók Jelmagyarázat: Csak az egynél több intézményi egységhez tartozó pályázók, valamint a kapcsolódó egységek Elnyert támogatás összege szerint méretezve Legtöbb támogatás biológiára és kémiára

Intézmények és a hozzájuk kötődő pályázók Jelmagyarázat: Csak az egynél több intézményi egységhez tartozó pályázók, valamint a kapcsolódó egységek Elnyert támogatás összege szerint méretezve Kevesebb támogatás matematikára és szociológiára

Legtöbbet pályázó partnerek NévPályázatok száma Magyar Állami Földtani Intézet5 MTA SZBK Enzimológiai Intézet5 Érdi Gyümölcs- és Dísznövénytermesztési Kutató Fejlesztõ Kht. 3 Pécsi Tudományegyetem, Természettudományi Kar3 Országos Meteorológiai Szolgálat, Levegõkörnyezet-elemzõ Osztály 3 MTA Talajtani és Agrokémiai Kutatóintézete2 MTA Kémiai Kutatóközpont2 MTA Regionális Kutatások Központja2 Budapesti Mûszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Mezõgazdasági Kémiai Technológia Tanszék 2 MTA Szilárdtestfizikai és Optikai Kutatóintézet2

Legtöbbet pályázó intézeti egységek nevei NévPályázatok száma Kémiai Intézet30 Növényrendszertani és Ökológiai Tanszék20 Immunológiai Tanszék17 Növényélettani és Molekuláris Növénybiológiai Tanszék 16 Geofizikai Tanszék15 Biológiai Fizika Tanszék14 Biokémiai Tanszék14 Elméleti Fizikai Tanszék13 Pszichológiai Intézet13 Anyagfizikai Tanszék13

Legtöbbet pályázó személyek, tudományág szerint

Legtöbb támogatást elnyert szervezeti egységek évekre összegezve Egység ELTE-re jutó támogatás (eFt) Kémiai Intézet Immunológiai Tanszék Biokémiai Tanszék Növényrendszertani és Ökológiai Tanszék Összehasonlító Irodalomtudományi Tanszék Pszichológiai Intézet Régészettudományi Intézet Elméleti Fizikai Tanszék Geofizikai Tanszék160798

Projektek száma témakörönként TémakörProjektszám Biológiai tudományok170 Fizikai tudományok157 Kémiai tudományok117 Szociológiai tudományok91 Földtudományok90 Nyelvtudományok81 Történelemtudományok69 Matematika- és számítástudományok67 Filozófiai tudományok41 Állam- és jogtudományok18 Mûvészeti és mûvelõdéstörténeti tudományok15

Témakörönkénti támogatás évek szerint

Pályázó intézményi egységek száma

Összegzés Jól látható szakadék a természet- és bölcsésztudományok között. A természettudományokhoz csak igen lazán kapcsolódik a földrajz és szociológia – ezek szinte külön egységeket alkotnak. A leginkább a biológia és kémia, a legkevésbé a szociológia és matematika részesült támogatásban. Nem látszik jelentős támogatásbeli különbség az interdisciplináris, illetve az egyetlen tudományos ághoz kötődő projektek között.

Köszönjük a figyelmet!