Számítógépes grafika Szirmay-Kalos László

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Készítette : Mgr. Meleg Mária hittanár
Advertisements

Grafikus Hardver Alapok
Mózes I. könyve 1. rész    Szent Biblia alapján (Károli fordítás)
BSP-fák használata játék- engine fejlesztésében a nagy kiterjedésű zárt terek megjelenítéséhez Előadó: Boromissza Gergely Konzulens: dr. Szirmay-Kalos.
1 AIBO Robotfoci Bodor László IAR Bevezetés AIBO RoboCup AIBO RoboCup Célok Célok Rendszer elemei Rendszer elemei Megvalósítás terve Megvalósítás.
Árnyalás – a felületi pontok színe A tárgyak felületi pontjainak színezése A fényviszonyok szerint.
2D képszintézis Szirmay-Kalos László.
Geometriai Transzformációk
Geometriai transzformációk
Inkrementális 3D képszintézis
GPU Szirmay-Kalos László.
Geometriai modellezés
Holografikus adattárolásban alkalmazott fázismodulált adatlapok kódolása kettőstörő kristály segítségével Sarkadi Tamás 5.évf. mérnök-fizikus hallgató.
2D képszintézis Szirmay-Kalos László. Számítógépes grafika feladata képszintézis Virtuális világ modell modellezés Metafórák: 2D rajzolás világ = sík.
Geometriai modellezés
Számítógépes grafika és képfeldolgozás
Számítógépes grafika Szirmay-Kalos László
3D képszintézis fizikai alapmodellje
Virtuális világ tárolása Szirmay-Kalos László. Belső világ tárolása l Geometria: pontok koordinátái l Topológia: élek-pontok; lapok-pontok;... l hierarchia:
Bevezetés.  A számítógépes grafika inkrementális képszintézis algoritmusának hardver realizációja  Teljesítménykövetelmények:  Animáció: néhány nsec.
Csabai IstvánELTE Komplex Rendszerek Fizikája Tanszék.
Mesterszakok (MSc): fizikatanár fizikus csillagász
Számítógépes grafika, PPKE-ITK, Benedek Csaba, D képszintézis 4. előadás.
Számítógépes grafika, PPKE-ITK, Benedek Csaba, 2010 Geometriai modellezés 2. előadás.
A számítógépes grafika céljai és feladatai
A számítógépes grafika céljai és feladatai
2D képszintézis és textúrák
Mózes 1. könyve A termtésről
Bevezetés: a Számítógépi grafika tárgya (Szemelvények: amit tudni illik)
6. A 3D grafika alapjai 6.1. A 3D szerelőszalag fölépítése
Bevezetés a Számítógépi grafikába - előadás
3. Vetületi ábrázolások számítási eljárásai
Számítógépes Grafika Megvilágítás Programtervező informatikus (esti)‏
Világosság és fénysűrűség ajánlások a mezopos fénysűrűség értékelésére
Fraktálok Szirmay-Kalos László.
Pixel műveletek, képek Szirmay-Kalos László.
Grafikus alaphardver Szirmay-Kalos László. Jelfeldolgozási megközelítés modellezés modell képszintézis Digitális kép megjelenítés Analog Digitál Képinformáció.
Csipkézettség csökkentés (anti-aliasing) Szirmay-Kalos László.
Vektorok különbsége e-x = [ex-xx ey-xy ez-xz] e e-x x szempozíció
2D képszintézis Szirmay-Kalos László.
Számítógépes grafika Bevezetés
3D képszintézis fizikai alapmodellje Szirmay-Kalos László Science is either physics or stamp collecting. Rutherford.
Árnyalás – a felületi pontok színe A tárgyak felületi pontjainak színezése A fényviszonyok szerint.
TEREMTÉS Dunaújvárosi Evangélikus Gyülekezet október Ács Sándorné agrármérnök.
Fotorealisztikus képszintézis valós időben Szirmay-Kalos László, Csébfalvi Balázs BME IIT.
A geometria optika világába nem illeszkedő jelenségek
Az Özönvíz.
Számítógépes grafika, PPKE-ITK, Benedek Csaba, 2010 Geometriai modellezés 2. előadás.
Informatikai eszközök a virtuális valóság szolgálatában Hapák József ELTE-IK X. Eötvös Konferencia.
Számítógépes Grafika OpenGL 4 shaderek, GLSL. OpenGL 4 A következő programozható fázisok vannak a 4.x-es OpenGL-ben: Vertex shader Tesselation control.
A számítógépes grafika alapjai, PPKE-ITK, Benedek Csaba, 2010 Tanagyag forrás © Szirmay-Kalos László, BME A számítógépes grafika céljai és feladatai 1.
Web-grafika (VRML) 2. gyakorlat Nyitrai Erika Varga Balázs.
Részecske vagyok vagy hullám? Miért kék az ég és miért zöld a fű?
Képek, képfeldolgozás Szirmay-Kalos László.
OPTIKA MSc. BMEGEMIMM21 Dr. habil Ábrahám György egyetemi tanár
Bemutatkozás Magdics Milán Született: Budapest, augusztus 30.
Számítógépes szimuláció Első előadás Gräff József.
Részecske vagyok vagy hullám? Miért kék az ég és miért zöld a f ű ?
1. A „teremtéstörténet(ek)” elbeszélése(i) a) Helye (helyük) a Bibliában: Ter (1 Móz) 1, 1 – 2, 25 (= első két fejezet). b) Keletkezése: - Viszonylag.
A világ teremtése. Isten az első napon megteremtette az eget és a földet. Első nap.
3D grafika összefoglalás
SKALÁROK ÉS VEKTOROK.
Számítógépes szimuláció
6. A 3D grafika alapjai 6.1. A 3D szerelőszalag fölépítése
Vizualizáció és képszintézis
3D megjelenítés eszközei
6. A 3D grafika alapjai 6.1. A 3D szerelőszalag fölépítése
C/C++, hobbi játékprogramozás
Számítógépes grafika Bevezetés
Előadás másolata:

Számítógépes grafika Szirmay-Kalos László Irányítástechnika és Informatika Tanszék email: szirmay@iit.bme.hu Web: http://www.iit.bme.hu/~szirmay

http://www.fsz.bme.hu/~szirmay/szg.htm Juhász Imre OpenGL 4 db kötelező kisházi 1 db önkéntes nagyházi 1-2-…-20-… db vizsga

Kezdetben teremtette Isten a mennyet és a földet. Koordináta rendszer Egység

Mondá az Úr, és lőn világosság.

Ég, szárazföld, víz, növények állatok, emberek Statikus objektumok Dinamikus objektumok Kinézet (geometria, anyagjellemzők) Viselkedés (fizikai törvények, intelligencia,…)

Legyenek világító testek az égbolton. Fényforrások

… megteremtett minket Külső szemlélő: kamera Aktív részese a világnak: avatár

Számítógépes grafika feladata illúzió modellezés számok Virtuális világ modell képszintézis számítás Metafórák: optika 2D rajzolás festés analógiák Képpontok: vörös kék zöld mérés

Modellezés kép (sorozat) megvilágítás mozgás geometria modell stúdió képszintézis modell stúdió objektumok kamera optikai param textúrák kép (sorozat)

Képszintézis Modell + stúdió objektumok Modell lefényképezése Kép a megjelenítőre Fényképezési analógia 2D: festés 3D: optika Bármi: tudományos vizualizáció

Tudományos vizualizáció v(x,y,z) (juci, jozsi), (juci, pisti), (kati, karcsi), (juci, karcsi), (1, 1), (1, 2), (1, 2.5), (1, 3),

Nem csak monitor

2D rajzolás, festés Modell Kép szín (200, 200) topológia viewport window (200, 100) geometria rajzolás saját színnel 2D világkoordináta rendszer

Optika a 3D térben window 3D világkoordináta rendszer

Kihívások Bonyolult modell (giga/terrabyte) Valós időben: néhány nsec/pixel

Képszintézis feladatai Vektorizáció Transzformációk Vágás Takarás Árnyalás