Projekttájékoztató nap

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Papp Győző szupervizor Humánszolgáltató Központ Szekszárd
Advertisements

Tájékoztatás a szakmai programok megvalósításáról június 26. BARTÓK TAMÁSNÉ.
Goronné Ondré Katalin Bihari Mentor Hálózat kiépítése a résztvevő szemével.
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
TÁMOP /A Személyiség kialakulása, fejlődése.
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
„EZERARCÚ CSALÁD” A fiatalokkal való kapcsolatfelvétel és sikeres bizalmi kapcsolat kialakításának egyik lehetősége Pistyur Gabriella Sóti Beáta Törzsökné.
Moduláris rendszerű vezetőképzés profiknak
Modellkísérleti program az alapszolgáltatások funkcionális összekapcsolására TÁMOP /1 Kedvezményezett: Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata.
Széchenyi tehetségműhely
Speciális szükségletek a foglalkoztathatóság nézőpontjából …a szociális munka lehetőségei és korlátai.
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
Leukó Ferenc Vezetői coaching.
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
Közösségfejlesztés és közösségi munka
Közösségfejlesztés a debreceni városrészekben
TÁMOP /2/B PROJEKT Network-Együttműködés-Tudástár szakmai támogató hálózat kiépítése a Dél-Dunántúli Régióban Szénássy Gábor projektmenedzser 2010.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Mi a COACHING? A COACHING angol eredetű szó, amely edzést jelent. Az üzleti életbe kb. 20 évvel ezelőtt került be, gyökerei a sport pszichológiából eredeztethetők.
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
A sikeres tréning jellemzői A képzés szükségessége  gazdasági igények  piaci viszonyok  a munkakör is más lesz  vezetői, munkatársi elvárások.
Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata Családsegítő Szolgálat Gyermekjóléti Központja.
Családi vállalkozás.
Egyéni döntések a szervezetben
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
Érzelmi Intelligencia, Kreativitás, Tudásmenedzsment
Munkaasszisztensi tevékenységek Regionális Szociális Forrásközpont Nonprofit Kft. ___________________________ Integrált Foglalkoztatást Segítő Szolgálat.
“Új Dimenziók” mentorképzési program A program kidolgozói: Artemisszió Alapítvány EcPec Alapítvány Göllesz Viktor Speciális Szakiskola MATISZ MH Líceum.
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
Szervezeti viselkedés Bevezetés
A JÓ PAP IS… – Képzések és tanácsadások szakembereknek, munkáltatóknak Előadó: Garadnay Tea FEMI vezető Budapest Esély Nonprofit Kft.
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
" Tudás és kompetencia" Szociális szakemberek és önkéntesek alternatív képzése a látássérültek munkaerő-piaci re/integrációjáért Veres Katalin projektvezető.
„Talpraállástól az intézményesülésig” Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei civil szervezetek komplex szervezetfejlesztése (TÁMOP / ) Vágvölgyi.
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
A kurzus céljai:  A szociális és foglalkozatási szakemberek közötti együttműködés fejlesztése.  Pedagógusok és foglalkozatási szakemberek közötti együttműködés.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Ki segít a segítőnek?. A segítő „születése” Hogyan válik valaki segítővé? Az ember, mint eredendően társas lény, nembeli lényegeként hordozza a proszociális.
Hevesi Kistérség Integrált Szolgáltató és Innovációs Központ
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Az út………….. Gondolatok az executive coach képzés módszertana mentén
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
A projekt általános szakmai célkitűzései
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
A beiskolázás előkészítése
KONSZENZUS BUDAPEST KONSZENZUS BUDAPEST „ BÉKE AZ AKÁCFÁK ALATT” Mediáció a közösségi és távoltartási konfliktusok kezelésében EGYÜTTMŰKÖDŐ PARTNER: NÓGRÁD.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadásról.
MEDIÁTOROK GYAKORLATORIENTÁLT KÉPZÉSE
Mentálhigiénés team működése kórházunkban
Lelki egészség kontra kiégés A lelki egészség megőrzésének és a kiégés elkerülésének lehetőségei Stionné Tokaji Judit
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
GÁVRILYUK ILONA. A KONFLIKTUS FOGALMA A „konfliktus” a latin confictus szóból származik, ami fegyveres összeütközést jelent, de a mindennapi szóhasználatban.
„ÚT A JÖVŐBE” Pályaválasztást segítő, pályaorientációs program a gyermekotthonokban és lakásotthonokban nevelkedő gyermekek számára.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
Kamarai HR Konferencia GYMSKIK 2012.április 19..
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
A pályaorientációs konzultáció. A pályaorientáció fogalma: A pályaorientáció egy olyan folyamat, amely az igénybevevő egyéni igényeinek figyelembevételével.
Az üzletek operatív működtetése
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
főosztályvezető-helyettes
Szociálpedagógia BA szak, Nappali és levelező tagozat
Csoportos technikák, kompetencia-fejlesztő foglalkozások
Előadás másolata:

Projekttájékoztató nap Szolgáltatások bemutatása Béthel Alapítvány

Szupervízió A szupervízió olyan speciális szakmai személyiségfejlesztő módszer, amelynek alkalmazása nélkülözhetetlen a segítő foglalkozásúak – köztük a szociális területen személyes gondoskodást végző szakemberek – hivatás-gondozásában, saját mentálhigiénéjében, szakmai továbbképzésében A szupervízió egy önismeret-fejlesztő módszer, tanulási folyamat, amely személyes és szakmai elakadások vagy útelágazások során felmerülő kérdésekkel és problémákkal foglalkozik. Béthel Alapítvány

Szupervízió A szupervíziós tanulás célja, hogy ezeknek az elakadásoknak, problémáknak a feldolgozása révén képesek legyünk ránézni önmagunkra, képesek legyünk megérteni saját működésünket, reakcióinkat, azok eredetét és ez a megértés azután hozzásegít önmagunk tanulásához, önmagunk megerősítéséhez, a továbblépéshez.   Lehet csoportos, ilyenkor 5-7 ember ül össze, de lehet egyéni is, amikor egy szupervízor (vezető) és a szupervizált ketten dolgoznak együtt. A folyamat általában 5-10 alkalmas találkozást jelent (közös megegyezés szerint). Béthel Alapítvány

Coaching A coaching cél-, eredmény- és megoldás orientált folyamatkísérés, az adott vezető vagy team számára. Több ülésből (6-8) álló folyamat, melynek fókuszában egy konkrét probléma áll. A coach: Tanácsadás nélkül segít felismerni a rejtett, belső erőforrásokat, segít megtalálni a megoldáshoz vezető lépéseket. Ötleteket, alternatívákat ad, de a döntést mindig az ügyfélnek kell meghoznia. Kész megoldások helyett kérdésekkel rávezeti, hogy megtalálja a megoldást. Béthel Alapítvány

Coaching Megfigyeli és visszajelzi a vezető gondolatait és érzelmi folyamatait, értő hallgatással támogatja a kimondott szavakat és ki nem mondott gondolatokat vagy érzéseket. Indirekten segíti az egyes képességei kibontakozását, vezetői készségei fejlődését. Gyakori coaching témák: kommunikációs nehézségek kezelése, probléma feltárás és megoldás, nehéz vezetői helyzetek kezelése, döntés-előkészítés, prezentációra felkészítés, delegálás, projekt menedzsment, időgazdálkodás, hatékonyság növelés, munka-magánélet egyensúly problémák Béthel Alapítvány

Szupervízió vs. coaching Szakmai személyiség és kompetenciaorientált dialógus Szakmai szerep és eredményorientált dialógus Pszichikai működőképességet segítő, illetve fejlesztő helyzet Teljesítőképességet növelni szándékozó helyzet „Belső életet” kíséri „Cselekvő szerepmagatartást” kíséri A jelenre fókuszáló, a helyzet és a segítő magatartás megértését lehetővé tevő megközelítés A jövőre orientál, a tevékenység sikerére törekvő megközelítés Személyközpontú pszichológiai munka, a személyes lelki épséget és működőképességet tartja szem előtt Szervezeti működést, illetve működtetést tartja szem előtt Folyamatjellegű, nem biztos, hogy időkorlátos Célzott, rögzítetten időhatáros Béthel Alapítvány

Tréning Olyan komplex képzési, továbbképzési eljárás (módszer-együttes), amelynek keretében célorientált (igény szerinti) tartalmú, továbbá bizonyos kompetenciák megszerzésére irányuló felkészítés történik feldolgozzák a szükséges elméleti ismereteket biztosítják azok alkalmazását önkontrollal (visszacsatolással) összekapcsolva. a gyakorlatok értékelésével és tesztek alkalmazásával a résztvevő adott tevékenységre való alkalmazását is feltárja és a tevékenységhez személyiségjegyek kibontakozását, fejlesztését is megvalósítja. Béthel Alapítvány

Tréning fajták Néhány tréningfajtát emelünk ki, a teljesség igénye nélkül: Kiégés megelőző tréning Csapatépítő tréning Egyéni hatékonyság és motivációs tréning Együttműködés és kooperáció Kommunikációs tréning Konfliktuskezelő tréning Béthel Alapítvány

Kiégést megelőző tréning A kiégés (Burn out) érzelmi megterhelések, stressz következtében fellépő fizikai, emocionális mentális kimerülés állapota, amely a reménytelenség és inkompetencia érzésével, célok és ideálok elvesztésével jár, és ez kihat a személyre saját magára, a munkájára, illetve a környezetére (magán és munkahelyi). A kiégés főleg azokat érinti, akik munkájuk révén közvetlenül kapcsolódnak más emberekhez. Béthel Alapítvány

Kiégést megelőző tréning Célja: a saját mentálhigiéné ápolása, a feszültség csökkentése, a munkatársi csoport, ventillációjának lehetővé tétele a burn out figyelmeztető tüneteinek felismerése, és kezelése a csoporttagokban tudatosuljon, hogy munkájuk során személyiségükkel dolgoznak, s emiatt veszélyeztetettebbek a kiégés kialakulásában tudjanak hatékony prevenciós eszközöket alkalmazni önmaguk mentális karbantartására tudjanak segítséget kérni és elfogadni fejlődjön önismeretük, kommunikációs készségük és konfliktuskezelési/megoldási mechanizmusuk Béthel Alapítvány

Csapatépítő tréning A csapatépítő tréningeket évtizedek óta alkalmazzák a szervezetek sikerrel és nagy hatékonysággal. Ez a képzési forma az egyén és a csapat együttes fejlesztésére koncentrál, amely során játékos, újszerű gyakorlatokkal érjük el a résztvevők közti együttműködés és kommunikáció minőségi javulását, a munkatársak jól működő csapattá válását. A csapatépítő tréning célja: hogy javítsa a szervezeti egységek működésének hatékonyságát, növelje az együttműködés és a bizalom szintjét, fejlessze az egyének készségeit, erősítse egyéni elkötelezettségeiket. Béthel Alapítvány

Egyéni hatékonyság és motiváció A motivációt úgy határozhatjuk meg, mint belső késztetést, szemben mindenféle külső ösztönzéssel. A motiváció az a belső hajtóerő, amely az embert különböző tevékenységekre, cselekvésekre készteti. Minden gazdasági és egyéb szervezet emberi erőforrásait a motiváció fejlesztése nélkül lehetetlen mozgósítani a szervezeti célok elérése érdekében. A tréning célja: mások személyes motivációinak jobb megismerése, „testre szabott” motivációs eljárások kialakítása, a szervezet adta motivációs lehetőségek hatékonyabb kiaknázása, illetve a saját motiválási, meggyőzési stílus beazonosítása Béthel Alapítvány

Együttműködés és kooperáció A szervezetek alapvető érdeke, hogy fejlessze a csoport hatékonyságát, javítsa a hangulatot, járuljon hozzá a munkatársak csoport-, illetve a szervezeti célokkal való azonosulásához. Trénig célja Felismerjék az együttműködő és versenyző magatartás jellemzőit Elősegítse az adott élethelyzetnek, szituációnak leginkább megfelelő viselkedési forma tudatos megválasztását A kooperatív attitűdöt megerősítse Gyakorlásra kerüljenek az érdekérvényesítő technikák A bizalmi szint növekedjen a csoportban. Béthel Alapítvány

Kommunikációs tréning Minden munkahelyen vannak kisebb nagyobb problémák, mint például nem megfelelő kommunikáció, ami nyílt vagy rejtett konfliktusokhoz, feszültségekhez vezethet. Mindannyian olyan munkahelyről álmodunk, ahova jó minden reggel bejárni, ahol tisztelettel és kedvesen szólnak egymáshoz a kollégák és a vezetők. Célja: A kommunikáció javításával, illetve a kommunikációs eszközrendszer fejlesztésével a befolyásolási készség, és az interperszonális kapcsolatok javítása, az együttműködés dimenzióinak fejlesztése, ezáltal mind az egyéni, mind a csoportszintű, illetve szervezeti hatékonyság növelése. Béthel Alapítvány

Konfliktuskezelő tréning A konfliktus egy tényszerűen és elkerülhetetlenül létező jelenség, amely hozzátartozik mindennapi életünkhöz. Rendszeresen és folyamatosan különféle érdekek, értékek, érzelmek, meggyőződések, viselkedésmódok kerülnek egymással szembe oly módon, hogy ezek a sokszor rejtett ellentétek nyilvánvalóvá válnak. A tréning célja, hogy a résztvevők megismerjék saját konfliktuskezelési stratégiáikat, viszonyukat a konfliktusokhoz, hatékony eszközöket kapjanak azok kezeléséhez. Célja továbbá, hogy megismerjék a konfliktusok kialakulásának okait, természetét, felismerjék a konfliktusok sajátos dinamikáját, azok kezeléséhez eszközöket kapjanak. Béthel Alapítvány

Konzultáció biztosítása, tanácsadás A szervezetek működése során felmerülő különböző kérdések, problémák elakadások megoldása érdekében szervezetfejlesztési, jogi, mentálhigiénés, költségvetési, szociális és gyermekjóléti, stb. szakemberek nyújtanak személyes, illetve informatikai rendszeren keresztüli konzultációt, tanácsadást. Béthel Alapítvány

Szakmai műhelymunka Kis létszámú tanulási, foglalkozási forma, amelyet szakértő irányít. és alapja a résztvevők érdeklődése és – legalább részleges - tudása, saját tapasztalata egy-egy konkrét kérdésről, témáról, problémáról. Célja: konkrét szervezeti kérdés, probléma (pl. egy új törvény közös értelmezése és alkalmazása a gyakorlatban) együttes, több szempontú körbejárása, megbeszélése, értelmezése Béthel Alapítvány

Esetkonferencia A gyermekvédelmi rendszer szereplőinek együttműködése, amely a gyermek szükségleteinek minél teljesebb kielégítését szolgálja. Az együttműködés során a rendszer tagjai egymással kapcsolatban állnak, folyamatosan vagy időközönként informálják egymás. A rendszer elemeinek működését és együttműködését koordinálni szükséges. Résztvevők lehetnek többek közt: gyermekjóléti szolgálat, védőnői szolgálat, házi gyermekorvos; családsegítő szolgálat; nevelési-oktatási intézmények, nevelési tanácsadó; rendőrség; ügyészség; bíróság; stb. Béthel Alapítvány