1 Kerék-Pár a várospolitikában Kerékpárosbarát úthálózat tervezési eszköztára kis- és nagyvárosok számára Dalos Péter 2010. november 18.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Sebességszabályozás, sebesség, sebességválasztás II.
Advertisements

Közlekedés kerékpárral Hajdúböszörményben
A Kerékpáros Műszaki Szabályozás elemei - vitaindító Bodor Ádám a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Miniszter kerékpáros ügyekért felelős megbízottja.
Projekt általános bemutatása
„Kerékpáros Magyarország Program” és a kerékpáros infrastruktúra fejlesztési lehetőségei Bodor Ádám a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Miniszter.
© Baráth László Az elmúlt félév. Miért igen, miért nem. Szabad-e tartózkodni? © Baráth László.
Bencze-K.Virág Velo-City 2009 Brüsszel 1 Kerékpárosbarát úthálózat fejlesztés Brüsszelben 1.Ellenirányú kerékpározás tapasztalatai egyirányú utcákban Belgiumban.
Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon A Magyar Tudomány Hónapja Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon.
Magyar Kerékpárosklub Hungarian Cyclists’ Club (HCC)‏ László János, elnök.
A Kerékpáros Közlekedés Előnyei. Magyar Kerékpárosklub Adatok Európából  Naponta 100 millió kerékpáros utazás  Több mint 300 millió kerékpár  Városokban.
Partnerek vagyunk az úton László János Magyar Kerékpárosklub.
Városi járművek A egyéni rövid távú közlekedés eszközei.
Mi kell a biciklisnek? Tóth Judit Magyar Kerékpárosklub alelnök Solt,
Kerékpáros Magyarország Program Bringázz a Munkába Kerékpárosbarát Település szeptember 16.
Közösségi Kerékpáros Közlekedési Rendszerek
A gyaloglás Az élhető város és a fenntartható közlekedés legfontosabb eszköze.
A kerékpáros közlekedésfejlesztés aktuális feladatai
Szemléletformálás a kerékpáros közlekedés támogatásában
A kerékpáros közlekedés fejlesztése Budapesten hallgató: Gajárszki Áron belső konzulens: dr. Koren Csaba külső konzulens: Szele András Széchenyi István.
Szakdolgozat A közúti közlekedés környezetterhelése Debrecenben
Humánszolgáltató Központ, Nagykőrös
Az EU oktatási és képzési rendszerének célkitűzései
Kerékpáros stratégiák Pécsett
Társadalmi tényezők szerepe a párválasztásban és a családi életben Herczog Mária Budapest, novenber 9.
Kerékpáros_hálózat_kutatás Bartus Tamás Mészáros Márton Tanszéki_Terv_
Kerékpáros fejlesztések
Intelligens közlekedési rendszerek (ITS) alkalmazása a városi villamos fejlesztésekben Baán Tímea NFÜ, KÖZOP IH június 17.
Kerékpározás Programfejlesztési Központ VI.A.5.1.
Közút-vasút keresztezések biztosítási módjainak összehasonlítása
Innovatív elképzelések Győr közösségi közlekedésének fejlesztésére
Rendészeti feladatok a kerékpárosok közlekedésbiztonsága érdekében
Tóth Judit Kerékpáros Magyarország Szövetség évi pályázatok.
evolúció a városi mobilitásban a kerékpározás reneszánsza Forrás:OBIS, wikipeia.
MTA Regionális Kutatások Központja Szirmai Viktória A következő évek főbb kutatási irányai Javaslatok november 25.
Bringa - tekerj, hogy haladj Bringa - tekerj, hogy haladj 4. A bringa közösség, és gazdaságfejlesztő szerepe 5. A bringázás kisteljesítményű.
Esélyegyenlőség a dokumentumokban és a gyakorlatban Budapest, November 10.
Közlekedésmodellezés Készítette: Láng Péter Konzulens: Mészáros Tamás.
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás Egy kísérleti projekt tapasztalatai Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért 2010.
es RAT tervezés koncepciója Gila Gyöngyi Tervezési igazgató-helyettes.
Közforgalmú közlekedés a határon átnyúló agglomerációban Dr. Prileszky István Széchenyi István Egyetem Somorja,
A DUNA STRATÉGIA AGRÁRLOGISZTIKAI TEENDŐI Fórum november 18. Gyertyán Katalin, KözOP IH Közlekedéslogisztikai fejlesztési lehetőségek a KözOP-ban.
A kerékpárút fenntartás szervezeti modellje Magyarországon. Országosan alkalmazható, rugalmas, helyi adottságokhoz illeszthető, de a központi felügyeletet.
László János Mi történik a "Kerékpáros Budapesten" a fejekben és az utakon 1 Mi történik a "Kerékpáros Budapesten" a fejekben és az utakon Bencze-Kovács.
Kerékpárutak építésének engedélyezése
„KÉT KERÉKEN SZEKSZÁRDON” OKTÓBER 6. Baka György Zöldtárs Alapítvány Elnök.
BelAmI2 projekt beszámoló Vida Rolland - BME március 1.
„Kontra-fék” Kerékpáros konferencia Győr, szeptember 21.
KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft.
Közlekedjünk kerékpárral a Balaton körül
Forgalomcsillapítás- Gyalogos Zónák Élhető Belváros
Virág Álmos tudományos munkatárs A vállalati felmérések eredményei /Ergebnisse der EMAH- Untersuchungen in Ungarn.
AdRisk Community action on Adolescent and Injury Risk – Közösségi összefogás a fiatalok baleseti kockázatának csökkentésére Európai szintű szituáció-elemzés,
AZ EKF VÁROSRÉSZ KÖZTERÜLETEINEK MEGÚJÍTÁSA. Legfontosabb problémák: foghíjas, rendezetlen beépítés – megoldása már folyamatban Városszéli funkciók.
Fotó-összeállítás: Susánszky Ferenc Szöveg: Dékányné Szalai Katalin Dévaványa Felemelkedéséért Közhasznú Alapítvány, Somodi Mária Magyar Közlekedési Klub.
Fenntarthatóság, környezettudatosság
A fenntarthatóság szempontrendszere és a jövő iskolája Varga Attila, Országos Neveléstudományi Konferencia Budapest,2011. november 3.
SZEKSZÁRD MEGYEI JOGÚ VÁROS KÖZÖTT TERVEZETT FEJLESZTÉSEI
Varga Zoltán ügyvezető AGRIAPIPE Kft.. Agriapipe Kft. főbb tevékenységei: Szaktanácsadás Csővezetékek mechanikus tisztítása Csővezeték hálózatok vizsgálata.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
A BKK szerepe a TIDE nemzetközi projektben Új megoldások a közösségi közlekedésben - fenntarthatóság - integráció - finanszírozás - Pécs, november.
NR2C-projekt (hosszú távú vízió) Dr. Gáspár László – Bencze Zsolt KTI Nonprofit Kft. CERTAIN Szeminárium Keszthely szeptember 11.
Budapest, március 24. A húsvéti ünnepi időszak rendőri feladatai Óberling József r. ezredes rendőrségi főtanácsos ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály.
SZEKSZÁRD Észak-déli KERÉKPÁRos útvonal vizsgálata
Úthálózat fejlesztés, úthierarchia, úttípusok
Gyalogos és kerékpáros közlekedés
Városi közlekedés, forgalomtechnika 6. előadás
Forgalomcsillapítás elvei, sebesség szabályozás eszközei
Együtt közlekedünk Kerékpáros Budapest László János Elnök
ÜDVÖZLÜNK A VÁLLALKOZÓI FÓRUMON!
KÖZMEGHALLGATÁS Tájékoztató Székesfehérvár Megyei Jogú Város Önkormányzata feladatellátásáról november 16.
Előadás másolata:

1 Kerék-Pár a várospolitikában Kerékpárosbarát úthálózat tervezési eszköztára kis- és nagyvárosok számára Dalos Péter november 18.

2 Kerék-Pár a várospolitikában Paradoxonok Utat/kerékpárutat építettünk Átemeltük a „forgalmat” Felgyorsult a közlekedés Fejlődött a város Figyelmen kívül hagyott mellékhatás: korlátozott helyi mobilitás!

3 Kerék-Pár a várospolitikában Mindenki mindenhova autóval jár? Igen, mert : kényelmesnek érezzük! gyorsnak érezzük! biztonságosnak érezzük! (Amíg a repülés nem válik kézenfekvőbbé…) De: A társadalom jelentős része (fiatalok, idősek, autóval nem rendelkezők) ki van zárva az akadálymentes közlekedésből!

4 Kerék-Pár a várospolitikában Módválasztás befolyásolása 1.Kommunikáció, hogy kényelmesnek érezzük biztonságosnak érezzük elegánsnak érezzük 2.és(!) infrastruktúrafejlesztés, hogy biztonságos legyen kényelmes legyen gyors legyen

5 Kerék-Pár a várospolitikában Lehetséges kialakítás Cél a kerékpárút? Szeparáció CSAK az előnyben részesítés érdekében!

6 Kerék-Pár a várospolitikában Járműosztályozó, előretolt kerékpáros felállóhely Előretolt kerékpáros felállóhely

7 Kerék-Pár a várospolitikában Járműosztályozó, előretolt kerékpáros felállóhely Nyitott kerékpársáv

8 Kerék-Pár a várospolitikában Egyirányú utcák megnyitása

9 Kerék-Pár a várospolitikában Kiskorrekciók, forgalomcsillapítás

10 Kerék-Pár a várospolitikában Alapelvek Átmenő egyéni gépjárműforgalom korlátozása Gépjárműforgalom sebességének csökkentése Megfelelő hely biztosítása Kerékpáros szempontok figyelembevétele Gazdag eszköztár használata MINDEN EGYES közterületi és/vagy közlekedési fejlesztés során:

11 Kerék-Pár a várospolitikában Kérdések