1 Kerék-Pár a várospolitikában Kerékpárosbarát úthálózat tervezési eszköztára kis- és nagyvárosok számára Dalos Péter november 18.
2 Kerék-Pár a várospolitikában Paradoxonok Utat/kerékpárutat építettünk Átemeltük a „forgalmat” Felgyorsult a közlekedés Fejlődött a város Figyelmen kívül hagyott mellékhatás: korlátozott helyi mobilitás!
3 Kerék-Pár a várospolitikában Mindenki mindenhova autóval jár? Igen, mert : kényelmesnek érezzük! gyorsnak érezzük! biztonságosnak érezzük! (Amíg a repülés nem válik kézenfekvőbbé…) De: A társadalom jelentős része (fiatalok, idősek, autóval nem rendelkezők) ki van zárva az akadálymentes közlekedésből!
4 Kerék-Pár a várospolitikában Módválasztás befolyásolása 1.Kommunikáció, hogy kényelmesnek érezzük biztonságosnak érezzük elegánsnak érezzük 2.és(!) infrastruktúrafejlesztés, hogy biztonságos legyen kényelmes legyen gyors legyen
5 Kerék-Pár a várospolitikában Lehetséges kialakítás Cél a kerékpárút? Szeparáció CSAK az előnyben részesítés érdekében!
6 Kerék-Pár a várospolitikában Járműosztályozó, előretolt kerékpáros felállóhely Előretolt kerékpáros felállóhely
7 Kerék-Pár a várospolitikában Járműosztályozó, előretolt kerékpáros felállóhely Nyitott kerékpársáv
8 Kerék-Pár a várospolitikában Egyirányú utcák megnyitása
9 Kerék-Pár a várospolitikában Kiskorrekciók, forgalomcsillapítás
10 Kerék-Pár a várospolitikában Alapelvek Átmenő egyéni gépjárműforgalom korlátozása Gépjárműforgalom sebességének csökkentése Megfelelő hely biztosítása Kerékpáros szempontok figyelembevétele Gazdag eszköztár használata MINDEN EGYES közterületi és/vagy közlekedési fejlesztés során:
11 Kerék-Pár a várospolitikában Kérdések