Integrált intézményre vonatkozó javaslatok Pest megye

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Fejlődés ellen nincs orvosság” (Neumann János) 1987.az alapítás éve 1989.a névadás éve 1993.az első (30 fős) kollégium 2000.NIVÁK 2002.Kollégium a Pozsonyi.
Advertisements

Tanulók fejlődésének nyomon követése
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Alcím mintájának szerkesztése Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
GAZDÁLKODÁSI FELADATOK ELLÁTÁSA 2013.
ÚJ TENDENCIÁK A MAGYAR SZAKKÉPZÉSBEN
Félévi értekezlet a Than Károly Gimnázium és Szakközépiskolában
KÖSZÖNTJÜK A SZAKKÉPZÉSI TALÁLKOZÓN!
Naszály-Galga Szakképzés Szervezési Társaság Nonprofit Kiemelkedően Közhasznú Kft. TISZK-ÜNK JELENE ÉS LEHETSÉGES JÖVŐKÉPE A SZAK- ÉS FELNŐTTKÉPZÉSBEN.
Somogy Megyei Intézményfenntartó Központ
Életút Alapítvány TÁMOP /1
Látássérültek közösségi mentorainak képzése és foglalkoztatása TÁMOP /
Szakképzés-szervezési Kiemelkedően Közhasznú Nonprofit Kft.
1 Pályaválasztás 2010/2011 Implom József Általános Iskola.
A Keszthelyi Kistérség Szakközépiskoláinak a megújuló energiával foglalkozó szakemberképzésre irányuló igényfelmérése május.
Életút Alapítvány TÁMOP /1 Váci Ifjúsági Információs és Tanácsadó Szolgálat életre hívása közösség és értékteremtő szolgáltatások nyújtásával című.
Microsoft IT Akadémia Sisák Zoltán
Somogyi TISZK Rudnay Gyula Középiskolája és Szakiskolájának tanműhely-bővítése Somogyi Térségi integrált Szakképző Központ Infrastrukturális Fejlesztése.
TOVÁBBTANULÁS 2012 Felvételi eljárás a középfokú intézményekbe a es tanévre.
Raoul Wallenberg Humán Szakképző Iskola és Gimnázium.
PÁLYÁZATI TÁMOGATÁSOK Bárczi Gusztáv Módszertani Központ.
Kvíz kérdések az Toldi iskola múltjából és jelenéből
Beiskolázás. Beiskolázás Választható iskolák Középiskola Szakiskola gimnázium szakközépiskola „szakmunkásképző’ nyelvi előkészítő évfolyam.
TISZK informatikai rendszerek MS alapon
Petőfi Sándor Élete és műve.
Térszervezés a közoktatásban a statisztikai adatok tükrében A hazai helyzet reform előtt és után Gyimesi Péter MTA KRTK RKI Dunántúli Tudományos Intézet.
A DEBRECENI EGYETEM HALLGATÓI VONZÁSKÖRZETE Németh Szabolcs – I. éves PhD hallgató DE-AGTC.
Világ – Nyelv, az idegennyelv-tudás fejlesztésének kormányprogramja. FPN Budapest, 2004.
A NYEK tapasztalatai a 2006/2007. tanévi iskolalátogatások tükrében.
PEST MEGYE FOGLALKOZTATÁSI HELYZETKÉPE KÖZFOGLALKOZTATÁS PEST MEGYÉBEN ÁPRILIS 10.
Az Észak-Alföldi régió bemutatása
A Ceglédi kistérség bemutatása, civil szervezetek lehetőségei a területfejlesztésben Cegléd, október 20.
HUMÁN TISZK TÁMOP 07/1-2F SZÁMÚ PROJEKT Szolgáltatásszervezési csoport beszámolója 2009 október 02. „Mércénk az ember”
2009. február 4. Germánné Vastag Györgyi OIB elnöke TISZK az egészségügyi szakképzésben Budapesten.
TÁMOP /1-2F „Mércénk az ember” Oktatásfejlesztési munkacsoport.
Merre, hogyan tovább budapesti egészségügyi ellátás?
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
EMBEREK ÉS ESZKÖZÖK a hatékonyabb munkába segítésért szakmai fórum A munkába segítés eszközei a munkaügyi szervezetben EMBEREK ÉS ESZKÖZÖK a hatékonyabb.
TÁMOP 3.2.2/08/A/1 A közoktatás modernizációját támogató hálózatfejlesztés a Közép-Magyarországi régióban.
Ásotthalom. Ásotthalom Bedő Albert Középiskola, Erdészeti Szakiskola és Kollégium Bódi Mónika Gyüre Hella Simon Emese Brigitta Gere Bernadett.
Országos kompetenciamérés 2009
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
Európai Unió Európai Regionális Fejlesztési Alap Két ország, egy cél, közös siker! Dr. Kovács Ferencné.
Pest megyei és térségi munkaerő-piaci helyzetkép
Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Kamarai előadás március 2.
Együttműködéssel a foglalkoztatási helyzet javításáért
Közép-Magyarország településszerkezete
2012/2013 Implom József Általános Iskola
1 Pályaválasztás 2011/2012 Implom József Általános Iskola.
INTEGRÁCIÓ A SZAKKÉPZÉSBEN (avagy TISZK?)
Mi is az a foglalkoztatási paktum? 3 város összefogása:Kőszeg, Csepreg, Bük Csatlakoztak: kis és nagy vállalkozások, egyesületek, munkaügyi központ Összefogás.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Bikal, február 10. Drahos Péter Országos Egyházi TISZK Nonprofit Kft. © Szöllősi és Társai Bt.
Vidékfejlesztési Minisztérium; Nemzeti Agrárgazdasági Kamara;
Forgalomkorlátozások Budapesten. A Vasfüggöny átvágásának 20. évfordulója alkalmából megrendezésre kerülő központi állami megemlékezés miatt az alábbi.
A barnamezős rehabilitáció fejlesztéspolitikai kérdései Magyarországon
Szterényi József SzKI és SzI
Cegléd Prezentáció.
TÁMOP F-14/1/KONV b. Pályaorientációs szolgáltatások alprogram Projektzáró rendezvény, Görög Márta.
Szolnoki Szolgáltatási Szakközép- és Szakiskola SZOLGSZI.
A szakképzés jelene és jövője a KLIK-ben. Jogszabályi háttér: A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény A szakképzésről szóló évi CLXXXVII.
Projektvezetői megbeszélés Önfejlesztő terület február 11.
A versenyek!. Megyei verseny nyertes csapatai: GYŐR helyszínen, Mosonmagyaróvári Bolyai János Általános Iskola, Informatikai és Közgazdasági.
„GAZDASÁG ÉS KULTÚRA” ALKOTÓI PÁLYÁZAT Sápi Ákos.
Esély, Lehetőség, Tehetség, ELTE Iskola felújítás az Eötvös Loránd Tudományegyetemen az Európai Unió támogatásával.
A versenyek!. Megyei verseny nyertes csapatai: GYŐR helyszínen, Mosonmagyaróvári Bolyai János Általános Iskola, Informatikai és Közgazdasági.
A tükrözött vagy fordított osztályterem
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
„Az egyetlen igazi boldogságot akkor találjuk meg, ha szüntelenül befelé növekszünk, és igazabbá, nagylelkűbbé, egyszerűbbé, emberibbé, kedvesebbé és tevékenyebbé.
Pályaválasztást segítő mentortanár és közösségfejlesztő program
A versenyek!.
Előadás másolata:

Integrált intézményre vonatkozó javaslatok Pest megye

Településszerkezeti jellemzők Budapest dominanciája Hasonló méretű kisvárosok magas száma

Törvényi keretek Mivel a megye szakképzési tanulólétszáma 10.000 feletti, lehetőség van, több egyenként 5000 tanulólétszám fölötti intézmény létrehozására

Integrált intézmények száma Jelenleg a megyeközponti KIK fenntartásában működő szakképző iskolák Száma: 24 Összesített tanulólétszáma: 15.000 feletti Következtetés: elvi lehetőség 3 intézmény létrehozására

A 24 intézmény, és azok elhelyezkedése 1. Török János - Cegléd 2. Toldi Miklós - Nagykőrös 3. Damjanich J. - Nagykáta 4. Pálóczi H. István - Örkény 5. Fáy András - Pécel 6. Petőfi Sándor - Aszód 7. Madách Imre - Gödöllő 8. Petzelt J. - Szentendre 9. I. Géza király - Vác 10. Király Endre - Vác 11. Selye János - Vác 12. Boronkay György - Vác 13. Ipari SZKI - Nagykáta 14. Bem József - Cegléd 15. Ceglédi Közgazdasági 16. Unghváry L. - Cegléd 17. Kossuth Zsuzsa - Dabas 18. Kós Károly - Érd 19. Eötvös József - Gyál 20. Kiskunlacházi SZKI 21. Szterényi J. - Monor 22. Széchenyi-Százhalombatta 23. Csonka - Szigetszentmiklós 24. Kinizsi Pál - Abony A 24 intézmény, és azok elhelyezkedése 9 10 12 11 6 8 7 5 13 18 3 23 19 21 22 14 1 24 20 17 16 15 4 2

Intézményszámot befolyásoló tényezők VM-hez kerülő iskolák listájának véglegesítése (5 intézmény) EU- támogatott, megyén túli TISZK projektek fenntartásában érintett intézmények (2) Következtetés: ez hat intézményt jelent, amelyek nem lehetnek Pest megyei integrált intézmény tagjai, így csupán 2 integrált intézmény alakítható ki.

A zöld színnel jelelölt intézmények kerülnek a VM-hez. LÉTSZÁMADATOK 1. Török János Mezőgazdasági és Egészségügyi Szakképző Iskola 668 Fő 2. Toldi Miklós Élelmiszeripari Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium 906 Fő 3. Damjanich János Gimnázi- um és Szakközépiskola 557 Fő 4. Pálóczi H. István Szakképző Iskola és Kollégium 370 Fő 5. Fáy András Mezőgazdasági Szakképző Iskola 444 Fő ÖSSZESEN: 2 945 Fő 1. Török János - Cegléd 2. Toldi Miklós - Nagykőrös 3. Damjanich J. - Nagykáta 4. Pálóczi H. István - Örkény 5. Fáy András - Pécel 6. Petőfi Sándor - Aszód 7. Madách Imre - Gödöllő 8. Petzelt J. - Szentendre 9. I. Géza király - Vác 10. Király Endre - Vác 11. Selye János - Vác 12. Boronkay György - Vác 13. Ipari SZKI - Nagykáta 14. Bem József - Cegléd 15. Ceglédi Közgazdasági 16. Unghváry L. - Cegléd 17. Kossuth Zsuzsa - Dabas 18. Kós Károly - Érd 19. Eötvös József - Gyál 20. Kiskunlacházi SZKI 21. Szterényi J. - Monor 22. Széchenyi-Százhalombatta 23. Csonka - Szigetszentmiklós 24 Kinizsi Pál - Abony 9 10 12 11 6 8 7 5 13 18 3 23 19 21 22 14 1 24 20 17 16 15 4 2

2 integrált intézmény kialakításának szempontjai Földrajzi tényezők: Az érintett szakképző iskolák elhelyezkedése alapján egyértelműen egy északi és egy déli intézményi csoport mutatható ki. EU-támogatott, fenntartási időszakban lévő pest megyei TISZK projektek A földrajzi és a TISZK projekt szempontja egybeesik, ugyanis az egyik fenntartási időszakban lévő projekt helyszíne északon, a másik pedig délen van: Északon: VÁC Délen: DABAS

Következtetés A tanulólétszámok alapján a két integrált intézmény leendő tagiskolái: 1) Északi integrált intézmény: 1 székhely + 5 tagiskola 2) Déli integrált intézmény: 1 székhely + 11 tagiskola

Székhelyintézmény: KIRÁLY ENDRE A Boronkay György Műszaki Középiskola és Gimnázium a budapesti székhelyű CENTROSZET TISZK tagjaként uniós fenntartási kötelezettségű projekttel rendelkezik, ezért 2017-ig független intézmény marad. A kék színnel jelölt iskolák alkotják az északi integrált intézményt. LÉTSZÁMADATOK 6. Petőfi Sándor Gimnázium, Gépészeti Szakközépiskola és Kollégium 313 Fő 7. Madách Imre Szakközép-iskola Szakiskola és Kollégium 871 Fő 8. Petzelt József Szakközép-iskola és Szakiskola 384 Fő 9. I. Géza Király Közgazdasági Szakközépiskola 602 Fő 10. Király Endre Ipari Szak- középiskola, Szakiskola és Kollégium 1 141 Fő 11. Selye János Humán és Zeneművészeti Szakközép-iskola 406 Fő 12. Boronkay György Műszaki Középiskola és Gimn. 992 Fő ÖSSZESEN: 4 709 Fő Székhelyintézmény: KIRÁLY ENDRE 1. Török János - Cegléd 2. Toldi Miklós - Nagykőrös 3. Damjanich J. - Nagykáta 4. Pálóczi H. István - Örkény 5. Fáy András - Pécel 6. Petőfi Sándor - Aszód 7. Madách Imre - Gödöllő 8. Petzelt J. - Szentendre 9. I. Géza király - Vác 10. Király Endre - Vác 11. Selye János - Vác 12. Boronkay György - Vác 13. Ipari SZKI - Nagykáta 14. Bem József - Cegléd 15. Ceglédi Közgazdasági 16. Unghváry L. - Cegléd 17. Kossuth Zsuzsa - Dabas 18. Kós Károly - Érd 19. Eötvös József - Gyál 20. Kiskunlacházi SZKI 21. Szterényi J. - Monor 22. Széchenyi-Százhalombatta 23. Csonka - Szigetszentmiklós 24. Kinizsi Pál - Abony SZÉKHELY: VÁC 9 10 12 11 6 8 7 5 13 18 3 23 19 21 22 14 1 24 20 17 16 15 4 2 Székhely: VÁC

A narancssárgával jelölt iskolák alkotják a déli integrált intézményt. LÉTSZÁMADATOK 13. Ipari Szakközépiskola és Szakiskola 844 Fő 14. Bem József Műszaki Szak-közép- és Szakiskola 984 Fő 15. Ceglédi Közgazd. és Infor-matikai Szakközépiskola 505 Fő 16. Unghváry László Kereskedel-mi és Vendéglátóipari Szakkö-zépiskola és Szakiskola 813 Fő 17. Kossuth Zsuzsanna Szak-képző Iskola és Kollégium 736 Fő 18. Kós Károly SZKI 617 Fő 19. Eötvös József Közgazdasági Szakközépiskola 226 Fő 20. Kiskunlacházi Szakközép- és Szakképző Iskola 565 Fő 21. Szterényi József Szakközép-iskola és Szakiskola 647 Fő 22. Széchenyi István Szakközép-iskola és Gimnázium 285 Fő 23. Csonka János Műszaki Szak-középiskola és Szakiskola 468 Fő 24. Kinizsi Pál Gimnázium és Szakközépiskola 101 Fő ÖSSZESEN: 6 791 Fő 1. Török János - Cegléd 2. Toldi Miklós - Nagykőrös 3. Damjanich J. - Nagykáta 4. Pálóczi H. István - Örkény 5. Fáy András - Pécel 6. Petőfi Sándor - Aszód 7. Madách Imre - Gödöllő 8. Petzelt J. - Szentendre 9. I. Géza király - Vác 10. Király Endre - Vác 11. Selye János - Vác 12. Boronkay György - Vác 13. Ipari SZKI - Nagykáta 14. Bem József - Cegléd 15. Ceglédi Közgazdasági 16. Unghváry L. - Cegléd 17. Kossuth Zsuzsa - Dabas 18. Kós Károly - Érd 19. Eötvös József - Gyál 20. Kiskunlacházi SZKI 21. Szterényi J. - Monor 22. Széchenyi-Százhalombatta 23. Csonka - Szigetszentmiklós 24. Kinizsi Pál - Abony 9 10 12 11 6 8 7 5 13 18 3 23 19 21 22 SZÉKHELY: DABAS 14 1 24 20 17 16 15 4 2 Székhely: DABAS

Székhelyintézmény kiválasztási folyamata - ÉSZAK Kiválasztás szempontjai: Fenntartási szakazban lévő projekt A tanulólétszám váci koncentrációja egyértelmű Az össztanulólétszám több mint 50% váci illetőségű A legnagyobb létszámú intézmény A település a régióban központi helyet foglal el SZÉKHELY: VÁC Király Endre Ipari Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium

Székhelyintézmény kiválasztási folyamata - DÉL Kiválasztás szempontjai: Elérhetőség, megközelíthetőség (központi elhelyezkedés + főútvonal + autópálya) Infrastrukturális feltételek (OKTISZK Központi képzőhelye, bútorozott irodák, informatikai segédeszközök stb.) Fenntartási szakaszban lévő projekt tagiskoláinak elhelyezkedése (4 intézmény 35 km-es körzeten belül) Integrációs hagyományok(OKTISZK, szakmailag rendben lezárt projekt) SZÉKHELY: DABAS Kossuth Zsuzsanna SZKI és Kollégium

FELMERÜLŐ KÉRDÉSEK

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!