Pályázati eredmények Humánerőforrás – fejlesztési Operatív Program Pályázati eredmények Humánerőforrás – fejlesztési Operatív Program Hátrányos helyzetű.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az akadálymentesítés szakmai háttere, indokoltsága Horváth Péter SZMM Országos Fogyatékosügyi Tanács titkára Budapest, június 7.
Advertisements

Komplex kistérségi programok a gyerekszegénység csökkentéséért Kun Zsuzsa, MTA KTI Gyerekprogram Iroda.
A kiemelt projekt tapasztalatainak hasznosítása „Tett - Program az áldozatokért és tettesekért” nyitókonferencia december 16. Siófok Lénárd Krisztina.
Ifi István ügyosztályvezető november 2 4. Esélyegyenlőség a fővárosi TISZK-ekben.
A november 18-i workshop napirendje
Móra-Partner Foglalkoztatási és Szociális Közhasznú Társaság
Térségi tanoda hálózat BHIM RAO Egyesület
Európai Uniós pályázatok Első Orosházi Kistérségi Civil Szemináriumi napok Első Orosházi Kistérségi Civil Szemináriumi napok December 8. Barák Anita.
Agrár- és Vidékfejlesztési Operatív Program Budapest, február 9.
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
M ű szaki és Természettudományi Egyesületek Szövetsége Szabolcs – Szatmár – Bereg Megyei Szervezete.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
Csete György Eörs A TÁMOGATÁSKEZELŐ A KÖZNEVELÉS SZOLGÁLATÁBAN
NFT I NFT II Hosszú távú cél: az életminőség javítása Általános cél: Az EU átlaghoz viszonyított jövedelmi különbségek mérséklése specifikus.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
Kutatási terv Az inklúzió fenntarthatóságának vizsgálata az oktatási intézményekben, fókuszba helyezve a hálózati együttműködést, a kreatív alkotó műhelyek.
„FoglalkoztaTárs-Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt - TÁMOP / A kiemelt projekt célja Az innovatív és a tranzitfoglalkoztatási.
AZ ÖNKORMÁNYZATOK PÁLYÁZATI AKTIVITÁSÁNAK VIZSGÁLATA A DÉL- DUNÁNTÚLI RÉGIÓBAN.
„A pedagógusképzés tartalmi és szerkezeti fejlesztése” című projekt eredményeinek disszeminációja a Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Karának oktatói.
Foglalkoztatási Programok Osztálya – osztályvezető
Teleházak pályázati lehetőségei. TIOP 3-as prioritás A munkaerő-piaci részvételt és a társadalmi befogadást támogató infrastruktúra fejlesztése
˝ FELSŐOKTATÁS 2007 Hiller István Oktatási és kulturális miniszter November 8.
Az Esélyegyenlőség és az ESZA alapelveinek érvényesítése Európai Unió Magyarország -Budapest Európai jogfejlődés Luxemburgi és Lisszaboni folyamat.
A Nemzeti Fejlesztési Terv és a közoktatás lehetőségei Gönczi Tamás Nemzeti Fejlesztési Hivatal Önfejlesztő iskolák egyesülete Szolnok.
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
Térségi Integrált Szakképző Központok (TISZK)-ek létrehozása és infrastrukturális feltételeinek javítása (HEFOP ) március 21.
Kormányszóvivői tájékoztató 1 Tanulni és versenyben maradni felnőttkorban is.
1 A kompetencia alapú oktatás jövője a NFT II. tükrében Debrecen, Február 20. Hámoriné Váczy Zsuzsa, OKM.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
TÁMOP /2 – Nyitórendezvény. A Liget Úti Általános Iskola, Előkészítő, Készségfejlesztő Speciális Szakiskola és EGYMI felkészülése a.
HEFOP/2004/1.3.1 A HEFOP – „Második Esély” – Roma nők munkaerő-piaci (re)integrációjának elősegítése – projekt bemutatásán keresztül a roma nők esélyegyenlőségének.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
„ Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában TÁMOP /
A Varga Tamás Általános Iskola és az SZTE Neveléstudományi Intézet együttműködése a TAMOP pályázat keretében Fejes József Balázs
Szakfordító és tolmácsképzések Csillebérc augusztus 29. Dr. Sárvári Judit OKM Felsőoktatási Főosztály
A Békéscsabai Központi Szakképző Iskolai tapasztalatok a vasútgépészeti szakmák képzésében április 29.
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
A kistérségi koordinátorok roma integrációs feladatai
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
A felnőttképzés, szakképzés fejlesztése és a gazdaság igényei november 21. DAT 2006 Konferencia S2 – Gazdaság vezérelt informatikai szakképzés Szociális.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
Ágazati fejlesztési lehetőségek az európai uniós források tükrében
Emberi erőforrás fejlesztési operatív program
Akkreditált Felnőttképzési Intézmény FÉMES NAPOK Fejér megye szakképzési helyzete, különös tekintettel a fémipari szakképzésre Dávid Lajos - Fejér.
A közoktatás fejlesztési irányai és a társadalmi felzárkóztatás kapcsolata.
Az Új Széchenyi Terv - keretében kiírt TÁMOP -_3.3.10/A-12 kódszámú, A hátrányos helyzetű tanulók iskolai sikerességének elősegítése a Lévay József református.
1. Európai uniós pályázati lehetőségek az oktatás területén március 25.
Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása Társadalmi Megújulás Operatív Program „Fény vagy Te is ragyogj hát” TÁMOP /
Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program HEF OP –Térségi.
Felsőoktatási felvételi ponthatárok 2007 Dr. Hiller István oktatási és kulturális miniszter Oktatási és Kulturális Minisztérium július 26.
Az EQUAL program és sajátosságai TE IS + ÉN IS = MI IS PÉCS 2007 május 09.
Esély, Lehetőség, Tehetség, ELTE Iskola felújítás az Eötvös Loránd Tudományegyetemen az Európai Unió támogatásával.
AZ EFOP VÉGREHAJTÁSÁNAK ELŐREHALADÁSA* SZEPTEMBER 23. *2016. SZEPTEMBER 15-EI ADATOK ALAPJÁN DR. GARAI PÉTER EU FEJLESZTÉSEK VÉGREHAJTÁSÁÉRT FELELŐS.
Makovecz-program Jakabné dr. Szalai Krisztina Pécs, augusztus 31
Az állami fenntartású felsőoktatási intézmények gazdálkodása az erőforrásokkal Budapest, november 18. Földesi Gabriella főosztályvezető Intézményfinanszírozási.
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Előadás másolata:

Pályázati eredmények Humánerőforrás – fejlesztési Operatív Program Pályázati eredmények Humánerőforrás – fejlesztési Operatív Program Hátrányos helyzetű tanulók esélyegyenlőségének biztosítása Felsőoktatás szerkezeti, tartalmi és infrastrukturális fejlesztése szeptember 23.

2 Európai források a magyar oktatás fejlesztésben – Európa Terv - Humánerőforrás–fejlesztési Operatív Program 191 milliárd Ft támogatási keret, ebből: 70 milliárd Ft Európai Uniós támogatás a magyar oktatás fejlesztésére CÉL: Magyar felsőoktatás, közoktatás, szakképzés fejlesztése, a hátrányos helyzetű tanulók esélyegyenlőségének biztosítása

3 Pályáztatás menete Pályázatok meghirdetése - folyamatos (2004. február - november) 8 pályázat meghirdetése (2004. február, március) 6 pályázatnál lezárult a benyújtás 5 pályázat esetén eredmények Pályáztatásban Közreműködő Szervezet: OM Alapkezelő Igazgatósága

4 Hátrányos helyzetű tanulók esély-egyenlőségének biztosítása az oktatási rendszerben Cél: roma és fogyatékkal élő fiatalok esélyeinek növelése, a lemorzsolódás csökkentése az integrált oktatás támogatásán keresztül Tartalomfejlesztés, képzés Oktatási programok, tananyagok kidolgozása, módszertani fejlesztések, tanárképzési modulok kidolgozása Tanárok és szakértők képzése A programok eljuttatása az iskolákhoz A kidolgozott programok adaptációja, eljuttatása az iskolákhoz, Információs tevékenység, nézetformáló szemináriumok.

5 Pályázatok Célkitűzések: esélyegyenlőségének biztosítása az együttnevelés megvalósításával sikeres iskolai előrehaladásuk segítése a közoktatásban továbbtanulási, ezáltal munkaerő-piaci esélyeik javítása az inkluzív nevelés térnyerése a diszkriminációmentességet biztosító oktatási gyakorlatok elterjesztése a közoktatásban A sajátos nevelési igényű tanulók integrált nevelésének támogatása intézményi együttműködés keretében a közoktatás területén (HEFOP/2004/ )

6 Pályázati adatok Támogatási keret: 600 millió forint (2004 – 2006) Beérkezett pályázatok: 54 db Nyertes pályázatok: 8 db Igényelt támogatás: 2 milliárd Ft Megítélt támogatás: 300 millió Ft

7 A megítélt támogatási összeg regionális megoszlása 1 db 2 db 3 db 2 db

8 A hátrányos helyzetű tanulók integrációs felkészítésének támogatása intézményi együttműködés keretében a közoktatás területén (HEFOP/2004/ 2.1.3) Célkitűzések: A továbbtanulási, ezáltal munkaerőpiaci és társadalmi beilleszkedési esélyek javítása A szegregáció felszámolása, diszkrimináció- mentességet biztosító integrációs oktatási gyakorlatok elterjesztése a közoktatásban. Értelmi fogyatékosnak minősített, nem fogyatékos roma tanulók integrálása normál tantervű iskolákba, osztályokba; A kirekesztő, megbélyegző beiskolázási gyakorlat megszüntetése

9 Pályázati adatok Támogatási keret: 1,8 milliárd forint (2004 – 2006) Beérkezett pályázatok: 80 db Nyertes pályázatok: 26 db Igényelt támogatás: 1.2 milliárd Ft Megítélt támogatás: közel 386 millió Ft

10 A megítélt támogatási összeg regionális megoszlása 1 db 6 db 1 db 7 db 10 db

11 Modell értékű tanoda típusú (extrakurrikuláris) tevékenységek támogatása a hátrányos helyzetű tanulók iskolai sikeressége érdekében (HEFOP/2004/2.1.4) Célkitűzések: A hátrányos helyzetű, különösen roma fiatalok továbbtanulási, ezáltal munkaerő-piaci és társadalmi beilleszkedési esélyeinek javítása A szociális helyzetük miatt hátrányos helyzetű, különösen a roma gyermekek számára hozzáférhető, eredményesen működő tanoda típusú (extrakurrikuláris) programok elterjesztése, elsősorban a hátrányos helyzetű régiókban A már eredményesen működő tanoda programok fejlesztése, programkínálatuk, szolgáltatásaik bővítése és elterjesztése A jó gyakorlatok, tapasztalatok átadásának biztosítása

12 Pályázati adatok Támogatási keret: 300 millió forint (2004 – 2006) Beérkezett pályázatok: 92 db Nyertes pályázatok: 19 db Igényelt támogatás: közel 1.4 milliárd Ft Megítélt támogatás: közel 280 millió Ft

13 A megítélt támogatási összeg regionális megoszlása 1 db 2 db 5 db 1 db 4 db 2 db

14 A felsőoktatás szerkezeti és tartalmi fejlesztése (HEFOP 3.3.1) Célkitűzések: Magyarország felkészítése az Európai Felsőoktatási Térséghez való csatlakozásban, az egységes munkaerő-piaci integrációban Felsőoktatásban tanulók és végzettek munkaerőpiacra való sikeres belépése, alkalmazkodás annak körülményeihez Program és annak eredménye összhangban a felsőoktatási stratégiával

15 Pályázati adatok Támogatási keret: 6.7 milliárd forint (2004 – 2006) Beérkezett pályázatok: 87 db Nyertes pályázatok: 21 db Igényelt támogatás: 18 milliárd forint Megítélt támogatás: 3 milliárd forint

16 A nyertes pályázatok Pályázó neve Támogatási összeg Ft-ban 1.Semmelweis Egyetem Miskolci Egyetem Debreceni Egyetem Szegedi Tudományegyetem Pázmány Péter Katolikus Egyetem Sapientia Szerzetesi Hittudományi Főiskola Budapesti Gazdasági Főiskola Pécsi Tudományegyetem Természettudományi Kar Földrajzi Intézet Tessedik Sámuel Főiskola Károly Róbert Főiskola Szent István Egyetem Gépészmérnöki Kar Budapesti Műszaki Főiskola Dunaújvárosi Főiskola Eötvös József Főiskola Szegedi Tudományegyetem Veszprémi Egyetem Eötvös Loránd Tudományegyetem Budapesti Gazdasági Főiskola Debreceni Egyetem Budapesti Közgazdaságtudományi és Államigazgatási Egyetem Eötvös Loránd Tudományegyetem

17 A felsőoktatási intézmények infrastrukturális feltételeinek javítása (HEFOP /2004/4.1.2 ) A felsőoktatási intézmények infrastrukturális feltételeinek javítására 46 pályázat érkezett. Az igényelt támogatási összeg hozzávetőleg 45 milliárd forint. A pályázatok értékelése folyamatban van. Az eddigi két nyertes pályázatra megítélt támogatási összeg 2,1 milliárd forint: –Debreceni Egyetem Ft –Budapesti Kommunikációs Főiskola Ft