@ccess:az információs társadalom fejlesztési stratégiaalkotási projektje Sajtótájékoztató 2007 január A projekt a Szlovénia- Magyarország- Horvátország Szomszédsági programban az Európai Unió és a Magyar Köztársaság társfinanszírozásával valósul meg. Jelen dokumentum tartalmáért projekt a felelős. A dokumentum nem az Európai Unió álláspontját képviseli.
A projekt célkitűzései az információs társadalom fejlesztési stratégiaalkotási projektje, melynek címe kitűnően tükrözi a projekt általános célkitűzését: az információs társadalom megvalósulásának felgyorsítása a célterületeken, innovatív megoldásokon keresztül. az információs társadalom fejlesztési stratégiaalkotási projektje, melynek címe kitűnően tükrözi a projekt általános célkitűzését: az információs társadalom megvalósulásának felgyorsítása a célterületeken, innovatív megoldásokon keresztül. A projekt a Szlovénia- Magyarország- Horvátország Szomszédsági programban az Európai Unió és a Magyar Köztársaság társfinanszírozásával valósul meg. Jelen dokumentum tartalmáért projekt a felelős. A dokumentum nem az Európai Unió álláspontját képviseli.
A projekt május 1-jén indult, és augusztus 31-én zárul. A projekt május 1-jén indult, és augusztus 31-én zárul. A teljes költségvetés megközelítőleg 52 millió Forint, melyből a támogatási arány 92,2%. A teljes költségvetés megközelítőleg 52 millió Forint, melyből a támogatási arány 92,2%. A projekt lefolyásának menete a kommunikációs és információtechnológiai infrastruktúra teljes körű felmérésével kezdődött. A projekt lefolyásának menete a kommunikációs és információtechnológiai infrastruktúra teljes körű felmérésével kezdődött. A projekt a Szlovénia- Magyarország- Horvátország Szomszédsági programban az Európai Unió és a Magyar Köztársaság társfinanszírozásával valósul meg. Jelen dokumentum tartalmáért projekt a felelős. A dokumentum nem az Európai Unió álláspontját képviseli.
Kérdőíves felmérés 500 elemű minta 500 elemű minta A vizsgálati halmaz 3 csoportja: A vizsgálati halmaz 3 csoportja: 1. Lakosság 2. Gazdasági társaságok 3. Közigazgatási A feltett kérdések vonatkoztak A feltett kérdések vonatkoztak 1. Informatikai technológiai felszereltség szintjére 2. Informatikai ismeret mértékére 3. Információs társadalom fejlődéséhez való hozzáállásra A projekt a Szlovénia- Magyarország- Horvátország Szomszédsági programban az Európai Unió és a Magyar Köztársaság társfinanszírozásával valósul meg. Jelen dokumentum tartalmáért projekt a felelős. A dokumentum nem az Európai Unió álláspontját képviseli.
Lakosság számítógéppel való ellátottsága Asztali számítógépNotebookPDA (%) nincs számítógépe13,9267,0197,42 1 számítógéppel rendelkezik58,7629,382,32 2 számítógéppel rendelkezik20,883,090,26 2-nél több6,440,520,00
Háztartások számítógépeinek átlagos életkor szerinti megoszlása
Lakossági számítógép használat
Háztartások internet hozzáférése Internet-hozzáférés formája(fő)(%) Nincs12832,99 Modemes (analóg/ISDN)6516,75 Szélessávú (kábelnet/DSL)17444,85 Bérelt vonal51,29 Vezeték nélküli (GPRS, stb.)112,84 Egyéb51,29
Lakossági internet-használat szempontjai 1. Kényelem (49%) 2. Gyorsaság (22%) 3. Elérhetőség (16%) 4. Alacsony ár (11%) 5. Biztonság (2%) A projekt a Szlovénia- Magyarország- Horvátország Szomszédsági programban az Európai Unió és a Magyar Köztársaság társfinanszírozásával valósul meg. Jelen dokumentum tartalmáért projekt a felelős. A dokumentum nem az Európai Unió álláspontját képviseli.
Internet használata 1. postafiók kezelése 2. Web-böngészés 3. Írott csevegés, zenék illetve filmek letöltése, elektronikus szótár használata, játék 4. Élőhangos beszélgetés, fórumolvasás, saját honlap illetve weblog készítése A projekt a Szlovénia- Magyarország- Horvátország Szomszédsági programban az Európai Unió és a Magyar Köztársaság társfinanszírozásával valósul meg. Jelen dokumentum tartalmáért projekt a felelős. A dokumentum nem az Európai Unió álláspontját képviseli.
Lakosság és az infokommunikációs eszközök használata
Lakossági informatika felkészültsége
A lakosság szokásai a különböző fizetési módokra vonatkozóan A lakosság elsősorban a készpénzes fizetést preferálja, azonban terjed a bankkártyával való fizetés is. A „régebbi” fizetési módok közül még mindig jelentős a készpénzmozgással is járó postai pénzfeladás. A lakosság elsősorban a készpénzes fizetést preferálja, azonban terjed a bankkártyával való fizetés is. A „régebbi” fizetési módok közül még mindig jelentős a készpénzmozgással is járó postai pénzfeladás. Az SMS fizetés nagyobb teret fog kapni a jövőben. Az SMS fizetés nagyobb teret fog kapni a jövőben. A projekt a Szlovénia- Magyarország- Horvátország Szomszédsági programban az Európai Unió és a Magyar Köztársaság társfinanszírozásával valósul meg. Jelen dokumentum tartalmáért projekt a felelős. A dokumentum nem az Európai Unió álláspontját képviseli.
E-társadalom Az emberek közel fele azt mondta, hogy az IT közhaszna egyértelmű, és hogy van ma egy „társadalom”, mely mindenkinek kedvez. Az emberek közel fele azt mondta, hogy az IT közhaszna egyértelmű, és hogy van ma egy „társadalom”, mely mindenkinek kedvez. A többi válaszadó nem látja ennyire egyértelműen pozitívnak a helyzetet. Nagyon sokan úgy vélik, hogy az IT inkább káros, mint hasznos, úgy vélik el fogunk kényelmesedni. A többi válaszadó nem látja ennyire egyértelműen pozitívnak a helyzetet. Nagyon sokan úgy vélik, hogy az IT inkább káros, mint hasznos, úgy vélik el fogunk kényelmesedni. A projekt a Szlovénia- Magyarország- Horvátország Szomszédsági programban az Európai Unió és a Magyar Köztársaság társfinanszírozásával valósul meg. Jelen dokumentum tartalmáért projekt a felelős. A dokumentum nem az Európai Unió álláspontját képviseli.
Gazdasági társaságok önértékelése 6 – nagyon jó … 1 - rossz
Gazdasági társaságok számítógépei (%) Számítógépek száma asztali számítógép hordozhatóPDAszervergép 012,5046,2587,5078,75 128,7533,7511,2515, ,0018,751,256, ,751,250,00
Gazdasági társaságok és közigazgatási szervezetek internet hozzáférése
A legfőbb feladat, aminek igénybevételéhez hálózatokat használnak, általánosságban a levelezés, kapcsolattartás lebonyolítása, adminisztrációs tevékenységek végzése, illetve a tipikusan csak hálózatokon keresztül elérhető, vagy csak ezeken keresztül hatékonyan végezhető tevékenységek lebonyolítása, mint például a pályázatfigyelés. A legfőbb feladat, aminek igénybevételéhez hálózatokat használnak, általánosságban a levelezés, kapcsolattartás lebonyolítása, adminisztrációs tevékenységek végzése, illetve a tipikusan csak hálózatokon keresztül elérhető, vagy csak ezeken keresztül hatékonyan végezhető tevékenységek lebonyolítása, mint például a pályázatfigyelés. A projekt a Szlovénia- Magyarország- Horvátország Szomszédsági programban az Európai Unió és a Magyar Köztársaság társfinanszírozásával valósul meg. Jelen dokumentum tartalmáért projekt a felelős. A dokumentum nem az Európai Unió álláspontját képviseli.
Gazdasági szervezetek online beszerzései
Gazdasági társaságok online értékesítései
Közigazgatási szervezetek ügyfélszolgálati formái
Közigazgatási szervezetek internetes szolgáltatásai
A projekt első legfontosabb feladata Felvilágosítsa az embereket, hogy az Információs Társadalom milyen lehetőségeket rejt magában. Felvilágosítsa az embereket, hogy az Információs Társadalom milyen lehetőségeket rejt magában. Milyen hátrányt szenved el az, aki késve, vagy egyáltalán nem csatlakozik ehhez a gyorsan fejlődő területéhez a mai kornak. Milyen hátrányt szenved el az, aki késve, vagy egyáltalán nem csatlakozik ehhez a gyorsan fejlődő területéhez a mai kornak. A projekt a Szlovénia- Magyarország- Horvátország Szomszédsági programban az Európai Unió és a Magyar Köztársaság társfinanszírozásával valósul meg. Jelen dokumentum tartalmáért projekt a felelős. A dokumentum nem az Európai Unió álláspontját képviseli.
A projekt legfőbb célja Stratégiák, fejlesztési programok kidolgozása Stratégiák, fejlesztési programok kidolgozása Cél: Cél: 1. A térség versenyképességének javítása 2. A lehetőségek és hajtóerők kihasználása A projekt a Szlovénia- Magyarország- Horvátország Szomszédsági programban az Európai Unió és a Magyar Köztársaság társfinanszírozásával valósul meg. Jelen dokumentum tartalmáért projekt a felelős. A dokumentum nem az Európai Unió álláspontját képviseli.