10 állítás a gyerekek internethasználatáról

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás

Advertisements

Kamarai prezentáció sablon
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Készítette: Boros Erzsi
SZÜLŐI IGÉNY- ÉS ELÉGEDETTSÉG-MÉRÉS
A társadalmi tényezők hatása a tanulásra
Valósidejű fenyegetések a virtuális térben Symantec Kiberbűnözési felmérés Teasdale Harold szeptember 26.
Keresőmarketing Nap 2007 A keresés mindent visz? Avagy a keresés szerepe a mindennapokban… Darvas Péter Szonda Ipsos.
Internet magyarul? Széphalom, 2009 okt.2. Internetezés és nyelvhasználat A magyar nyelvű tartalmakon kívül milyen tartalmakat használ az interneten? (internetezők.
 Jób 30:9 És most ezek gúnyolódnak rajtam, ezek fecsegnek rólam.  Zsolt 1:1 Boldog ember az, aki nem jár a bűnösök tanácsa szerint, nem áll a vétkesek.
Játék, letöltés... Van –e élet a neten ezeken túl?
Ahány ház, annyi szabály Székely Levente
A Kék Vonal Internet Helpline tapasztalatai
Mindenki Ságvári Bence másképp VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. Az internethasználat jellegzetességei, a kockázatok.
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
MATEMATIKA Év eleji felmérés 3. évfolyam
Biztonságosabb Internet
Játék és reklám TNS Hoffmann.
Mellár János 5. óra Március 12. v
Edzők válaszai a kérdőíves felmérésre (325 válaszadó)
Utófeszített vasbeton lemez statikai számítása Részletes számítás
A tételek eljuttatása az iskolákba
A számítógép veszélyei és káros hatásai
Elektronikai Áramkörök Tervezése és Megvalósítása
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
5.2. Próbavizsga Próbáld ki tudásod!
5.2. Próbavizsga Próbáld ki tudásod!
Védőgázas hegesztések
Albert Einstein idézetek.
1. IS2PRI2 02/96 B.Könyv SIKER A KÖNYVELÉSHEZ. 2. IS2PRI2 02/96 Mi a B.Könyv KönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDevizaKönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDeviza.
Mit tehetünk az erőszakmentes iskolákért? A párbeszéd, mint gyógyító stratégia Felházi Anett.
Szerkezeti elemek teherbírásvizsgálata összetett terhelés esetén:
Közösségi portálok használata (etikett,veszélyei)
Sárgarépa piaca hasonlóságelemzéssel Gazdaság- és Társadalomtudományi kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnök I. évfolyam Fekete AlexanderKozma Richárd.
DRAGON BALL GT dbzgtlink féle változat! Illesztett, ráégetett, sárga felirattal! Japan és Angol Navigáláshoz használd a bal oldali léptető elemeket ! Verzio.
A gyermekek egészségének társadalmi összefüggései.
Tiltják? Tűrik? Támogatják? Hogyan viszonyulnak a szülők gyermekük internethasználatához?
Digitális világ – interaktív táblán
Digitális világ MediaSmart Hungary.
Szűcs Norbert A SIP oktatási tapasztalatai Magyarországon.
Kósa Éva : VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Médiapolisz lakói I. Közvetítő faktorok.
Veszélyes webes világ? Aggódnak-e a szülők gyermekük internethasználata miatt?
Élet a Ságvári Bence digitális VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. ökoszisztémában kisgyerekként...
László Miklós Legutolsó dolog, amit megtudsz egy könyv írása közben az, hogy mivel kellett volna kezdened v 1.0 A kutatási sorozat a múlt és jelen kontextusában.
szakmérnök hallgatók számára
Logikai szita Izsó Tímea 9.B.
2007. május 22. Debrecen Digitalizálás és elektronikus hozzáférés 1 DEA: a Debreceni Egyetem elektronikus Archívuma Karácsony Gyöngyi DE Egyetemi és Nemzeti.
Szülői értekezlet Kurucz Imre NRC Piackutató Online közösségek a gyermeknevelés szolgálatában.
Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék
7. Házi feladat megoldása
Biztonságban van a gyerekünk a neten?
Érettségi jelentkezések és érettségi eredmények 2008 Tanévnyitó értekezlet Érettségi jelentkezések - érettségi eredmények augusztus 29.
1 Válság a fejekben is Nem látják át és nem veszik igénybe a fogyasztóvédelmi intézményrendszert a magyarok - Gulyás Emese - Tudatos Vásárlók Egyesülete.
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
Nyitott Kapuk 2010 Beiskolázási kérdőívek értékelése.
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
A N emzetközi Gy ermekmentő Sz olgálat Magyar Egyesület pápai számítógépes klubjának Safer Internet tevékenysége és megvalósulási formái Készítette: Nagy.
> aspnet_regiis -i 8 9 TIPP: Az „Alap” telepítés gyors, nem kérdez, de később korlátozhat.
A KÖVETKEZŐKBEN SZÁMOZOTT KÉRDÉSEKET VAGY KÉPEKET LÁT SZÁMOZOTT KÉPLETEKKEL. ÍRJA A SZÁMOZOTT KÉRDÉSRE ADOTT VÁLASZT, VAGY A SZÁMOZOTT KÉPLET NEVÉT A VÁLASZÍV.
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
Internet a családban Székely Levente –
 Sajó Képzési és Humán Fejlesztési Központ Alapítvány  Bükk 900 Természetbarát Egyesület Jókai Mór Református Magyar - Angol Két Tanítási Nyelvű Általános.
Élet az Ságvári Bence eszközökben VIII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 29. A fiatalok internet- és médiahasználati szokásairól.
ADATVÉDELEM, ADATBIZTONSÁG Készítette: Horváth Tünde.
A Biztonságos Böngészés Program március. 2 Az internet csodálatos dolog és nélkülözhetetlen eszköz MI A PROBLÉMA?
Érd utol a gyerekedet! szeptember Készítette: Dr. Detrekői Zsuzsa.
GRASSROOTS Gyermekvédelem
Internetes zaklatás fogalomtára ZMG december 12.
Előadás másolata:

10 állítás a gyerekek internethasználatáról Helyünk a világban 10 állítás a gyerekek internethasználatáról

Pillantás Európára alacsony használat, alacsony kockázat Pillantás Európára alacsony használat, alacsony kockázat alacsony használat, közepes kockázat magas használat, közepes kockázat magas használat, magas kockázat

10 állítás

1 46% 36% 30% 31% 24% 33% A digitális bennszülöttek mindent tudnak… Teljes mértékben igaz 30% 31% Valamennyire igaz 24% 33% Egyáltalán nem igaz „Többet tudok az internetről mint a szüleim”

2 Mindenki saját tartalmat állít elő… 42% 38% 29% 18% 13% 17% 5% 10% Fotó, videó, zene megosztása Virtuális karakter létrehozása 29% 18% Fájlmegosztó oldal használata 13% 17% 5% 10% Blog írása

Közösségi oldalon regisztráltak 3 Nem kell aggódni, mert a 13 évnél fiatalabbak nem használ(hat)nak közösségi oldalakat Közösségi oldalon regisztráltak 79% 77% 13-16 évesek 51% 38% 9-12 évesek Azok aránya, akik nem valós életkort adtak meg a regisztrációkor (9-12 évesek körében) 1% 38% 4%

4 Mindenki pornót néz… 18% 23% 12% 14% 9% 12% Látott szexuális tartalmú képeket online/offline 18% 23% Látott szexuális tartalmú képeket online 12% 14% Szülő szerint látott-e a gyerek szexuális tartalmú képeket online? 9% 12%

5 A zaklatók mindig a rosszak, a zaklatottak pedig az áldozatok Az online vagy offline zaklatók 60% 52% -a maga is áldozata (volt) zaklatásnak Az online zaklatók 40% 48% -ának szintén volt része online zaklatásban. Mind a zaklatók, mind pedig a zaklatottak pszichológiailag sérülékenyebbek. A zaklatás sokszor egy olyan komplex folyamat, amelyben mind az áldozat, mind pedig az elkövető sérül. A szerepek pedig cserélődnek…

6 Az interneten idegenekkel találkoznak A 11-16 éves gyerekek 87%-a olyanokkal tart online kapcsolatot, akiket személyesen is ismer. 10-ből 4 gyereknek vannak olyan online kapcsolataik, akikkel online módon találkoztak, de ők is a családi vagy baráti köreikhez tartoznak. A gyerekek negyedének volt kapcsolata olyan személlyel, aki nem kapcsolódik sem családi, sem baráti köreikhez. 9% találkozott személyesen olyan emberrel, akit online módon ismert meg. Kevesen mentek el egy ilyen találkozóra egyedül, vagy találkoztak náluk idősebb emberrel és csak 1%-nak volt negatív tapasztalata.

7 Az offline kockázatok az online kockázatokat is valószínűsítik Offline kockázatos viselkedés (alkohol, kimaradás az iskolából a szülők tudta nélkül, aktív szexuális élet, iskolai problémák, problémák a rendőrséggel) Online kockázatos viselkedés (potenciálisan káros tartalmak nézése, szexuális tartalmak, bullying, sexting, személyes adatok rossz kezekbe kerülése, stb.) DE! Az összefüggés nem kizárólagos. Az offline viselkedés alapján nem lehet előrejelezni az online kockázatokkal való találkozást. Aki offline nem veszélyeztetett, az nem biztos, hogy biztonságban van az online világban is. Az online sérülékenységnek még mindig nem ismerjük az összetevőit

8 Ha a PC a nappaliban van, az majd mindent megold 36% 53% 38% 49% 24% Barát lakásán internetezik 38% 49% Saját szobájában internetezik Mobiltelefonon (vagy más mobil eszközön internetezik) 24% 33% A szülőknek nem tiltani és titokban ellenőrizni kell a gyerekeiket, hanem beszélgetni velük az internetről, vagy közösen használni azt.

9 A digitális ismeretek tanítása csökkenti az online kockázatokat Intenzív internethasználat Magasabb szintű felhasználói ismeret, tudás Több kockázat Több lehetőség A kockázatokkal való találkozás segíti a gyerekeket abban, hogy saját védekezési mechanizmusaikat kifejleszthessék. A magasabb szintű felhasználói tudás csökkentheti annak esélyét, hogy valóban negatív tapasztalatokat éljen át a gyerek.

10 A gyerekek ki tudják játszani a biztonsági szoftvereket 20% 28% 75% Szűrési beállításokat meg tudja változtatni 20% 28% (11-16 évesek) A szülői gyakorlat az internet használatával kapcsolatban hasznos 75% 70% A szülői gyakorlat az internet használatával kapcsolatban valóban korlátozó 16% 44% Figyelmen kívül hagyja a szülői utasítást/tiltást 26% 38%

www.eukidsonline.net www.ithaka.hu EU Kids Online II. www.eukidsonline.net www.ithaka.hu

Köszönöm a figyelmet! bence.sagvari@ithaka.hu