A színek számítógépes ábrázolásának elve

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A SZIVÁRVÁNY.
Advertisements

Semmelweis Egyetem, Fogorvostudományi Kar, Oktatási Centrum
Minden amit tudni akartál de soha sem merted megkérdezni
Számítógép grafika.
Készítette: Farkas Ildikó 2006.Január 12.
Informatikai alapismeretek Hardver
Raszter és vektor Nagy Gyula YMÉK
Színformátumok és színmodellek
K ÉPERNYŐ MINT KIMENETI ESZKÖZ. adatok, szövegek, képek, filmek vizuális megjelenítését szolgáló készülék, a számítógépek legfontosabb kimenete. Míg.
Készítette: Berényi Lili Sallai Andi
A Monitor A legfontosabb kimeneti eszköz a monitor. A monitoron megjelenő képek képpontokból (pixel) állnak. A jelenleg még a legelterjedtebb a katódsugárcsöves.
A NÉGY FŐELEM Tűz,víz,levegő és föld.
Árnyalás – a felületi pontok színe A tárgyak felületi pontjainak színezése A fényviszonyok szerint.
Digitális képanalízis
Készítette: Kecskés Imre
A digitális fényképezés alapjai
SZÍNEKRŐL.
SZÍNEKRŐL.
A HTML alapjai Havlik Barnabás Készítette:
Gútai Magyar Tannyelvű Magán Szakközépiskola, Szlovákia
Színes világban élünk.
Színtervezés számítógépes felhasználás számára Schanda János és a Virtuális Környezetek és Fénytan Laboratórium Dolgozói és PhD hallgatói.
T.K. 33 – 34. Az alapértelmezett előtér- és háttérszín, valamint a körvonalak színének beállításához a Paletta színeit használhatjuk. 1 Az RGB színrendszerben.
Képszerkesztési alapfogalmak
Színek Harkai Richárd Free Powerpoint Templates.
Színkeverés.
Kontrasztok.
A színrendszerezés rövid története
A színek számítógépes ábrázolásának elve
Nyomdatechnika, tudnivalók, hasznos információk
Készítette : Tuska Borbála 8.b április
Színek.
Monitorok.
A napfény felbontása prizmával. Rozklad slnečného svetla prizmou
A fény hullámjelenségei
Térképészet Színmodellek.
Fogszín meghatározás 2008.
Árnyalás – a felületi pontok színe A tárgyak felületi pontjainak színezése A fényviszonyok szerint.
Színkezelés RGB-színrendszer Készítette : Zelnik Paloma
Színkezelés RGB-színrendszer Zarka Eszter márc. 27.
Színkezelés RGB-színrendszer Készítette: Soós Lilla 2012 március 27.
Az információ és kommunikáció technológiája
Color Management I. színelmélet Lengyel Zsolt – Multimédia alapjai.
Árnyalás – a felületi pontok színe A tárgyak felületi pontjainak színezése A fényviszonyok szerint.
Mi az RGB? Red Green Blue, a képernyős szín-megjelenítés modellje. Ha mindhárom alapszín teljes intenzitással világít, fehér színt kapunk. Ha mindhárom.
Bináris szám-, karakter- és képábrázolás
Informatikai alapismeretek Hardver
Grafika alapfogalmak.
A fények és színek hatása ....
Digitális fotózás Alapok.
A színek szerepe a térképészetben
Részecske vagyok vagy hullám? Miért kék az ég és miért zöld a fű?
LCD kijelzők működése és típusai
Monitorok.
1 A digitális képfeldolgozás alapjai A digitális képfeldolgozás alapjai.
A szg-es grafika alapjai Juhász Tamás.
Digitális képfeldolgozás Póth Miklós. Digitális képtípusok Raszter – Képpontokból épül fel Vektor – egyenletekből épül fel.
Típusok Képmegjelenítők Monitorok CRTLEDOLEDPlazmaLCD Vetítők LCD DLP Egyéb.
FÜLEMÜLE ORSZÁGOS INFORMATIKA VERSENY A nyomtatók Készítette: Szöllősi Anna Osztály: 6.a Felkészítő tanár: Kovács Balázs Iskola neve: Budai Városkapu iskola.
Részecske vagyok vagy hullám? Miért kék az ég és miért zöld a f ű ?
A színes képek ábrázolása. A szín A szín egy érzet, amely az agy reakciója a fényre. Az elektromágneses sugárzás emberi szem által látható tartományba.
6/b. hét Vajta: Képfeldolgozás és megjelenítés 2017 tavasz
A színek szerepe a térképészetben
Monitorok Készítette: Wirth Levente Osztály: 7.a Felkészítő tanár: Kovács Balázs Iskola neve: Budai Városkapu Iskola Címe: 7629 Pécs, Komlói út 58.
Monitorok Készítette: Orosz Kristóf 6/b.
Adat- tárolás.
04 – Színek, színelmélet, színmodellek, színcsatornák
Színelmélet Kalló Bernát KABRABI.ELTE.
A fények és színek hatása ....
A számítógép működésének alapjai
Előadás másolata:

A színek számítógépes ábrázolásának elve

A fény és a színek: Egy tárgy színét 2 dolog határozza meg: a fényforrásban lévő színek és a tárgy azon tulajdonsága, hogy mely színeket veri vissza, illetve melyeket nyeli el. Ha a fényforrás fehér (ez minden színt tartalmaz) akkor a tárgy látható színe csak a tárgyról visszaverődő színektől függ. Ha a fényforrásból hiányzik egy olyan szín, melyet a tárgy visszaverne, akkor a tárgynak "hamis színe" lesz.

A látható fény

A színkép hét fő színe: vörös, narancs, sárga, zöld, kék, indigó, ibolya.

Színcsoportok Elsődleges színek, vagy tiszta színek (festészetben „ rajzórán” használatos): piros, sárga, kék Alapszínek (világítástechnikában használatos): piros (red), zöld (green), kék (blue)

Szín-kerék A szín-kerékbe rendezve látni a színeket nagyon hasznos, hogy megértsük a köztük lévő kapcsolatokat.

Elsődleges színek Vörös, kék, sárga – az elsődleges- vagy alapszínek Elsődleges színek Vörös, kék, sárga – az elsődleges- vagy alapszínek. Nem állíthatók elő más színek keveréséből. Másodlagos színek Két elsődleges szín keveréke adja a másodlagos színeket. Így a vörös és a sárga a narancsot, a sárga és a kék a zöldet, a kék és a vörös az ibolyát. Harmadlagos színek Egy elsődleges színt a szomszédos másodlagos színnel vegyítve kapjuk a harmadlagos színeket. A türkiz például a kék és a zöld keveréke.

Komplementer színek A keréken az egymással szemben lévő színek a kontraszt vagy komplementer színek. Tiszta formájukban együtt nagyon erős a hatásuk. Rokon színek Két szomszédos szín a szín-keréken azonos alappal bír, így ezeket harmonikus vagy rokon színeknek nevezzük. Jól mutatnak együtt, és nem bántják a szemet. Ha ilyen színeket használunk, nagyon kellemes hatást érhetünk el.

A színkeverés alaptípusai: Additív és a szubtraktív színkeverés Additív színrendszer (összegző):  A különféle színű fénysugarak egyesítése során jön létre. Az újabb szín bekeverése a színerőt növeli. Az alapszínek (RGB) egyforma keveréke a fehér színt eredményezi. A színek hiánya tökéletesen fekete színt eredményez. A színek keverését úgy lehet elképzelni, mintha újabb és újabb lámpákat kapcsolnánk be.

Szubtraktív (kivonó) színrendszer :  Olyan színkeverés, amelynek során a beeső fényből bizonyos színtartományokat kihagyunk. Az elnyelt színek szerint keverednek, újabb szín bekeverése a színerőt csökkenti. A fekete a színek összességét, a fehér a színek hiányát jelenti. A színek keverését úgy lehet elképzelni, mintha újabb és újabb színű áttetsző fóliákat helyeznénk egymásra

RGB (vagy 24 Bit Color) színrendszer : (monitoroknál, kijelzőknél) Ez additív színrendszer, tehát a három alapszín egyforma keverése fehér, hiányuk fekete színt eredményez. Ezeket a színeket használja minden elektronikus kivetítő eszköz (monitor, projektor). Egy 24-bites RGB modellben tehát az egyes színek 256 árnyalatát tudjuk megkülönböztetni, tehát árnyalatonként 1 byte a tárolandó információ azaz egy képpontot 3 byte-al tudjuk megfeleltetni. Az így megkülönböztethető színek száma 256*256*256=16 777 216 árnyalat. (Ezt hívjuk a számítástechnikában True color-nak,

CMYK (vagy 32 Bit Color) színrendszer: (pl.: nyomtatóknál) Szubtraktív színkeveréses. Egy képpont a türkiz (Cyan), a bíbor (Magenta) a sárga (Yellow) (másodlagos alapszínek) és a fekete (Black) 256*4 féle árnyalatából áll össze. 32 biten (4 byte) tárolja az információt. 4,3 milliárd árnyalata lehet egy képpontnak. A képszerkesztő programokban gyakran 0 és 100 közötti értékek adhatóak meg ezekből a színekből, ami 100 millió árnyalatot eredményez.

Vége