készítette:Hermeczi Tibor

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Találkozzunk a felhők felett!
Advertisements

HR a Flextronics International sárvári telephelyén
SAP best practice üzemeltető cégek számára
RENDELÉS, VEVŐKISZOLGÁLÁS, E - BUSINESS
Mennyire projekt érett a mai magyar társadalom? 1022 Budapest, Bimbó út 3. Telefon/fax:
Intranet portál bemutató
2008 novemberOrbán Zoltán – LogiPen Kft.. Mit is kell adminisztrálni…?  Szabályzat  Dolgozói tájékoztató  Munkavállalói nyilatkozatok (új belépők is!)
A menedzsment tanácsadás egy tapasztalt ügyfél szemével November 17. Kapus István Senior Tanácsadó– Nestlé Hungária Kft. Üdvözöljük a világában!
A jó házasság titka.
Felszámolók Országos Egyesülete Balatonalmádi Szeptember 14.
Együttműködés a bérleti konstrukciók gyors és rugalmas kiszolgálásában.
Az ipari parkok fejlődése Magyarországon a Győri Ipari Park kialakulásának tükrében március 12. Győri Ipari Park Minőségi.
Az ERP bevezetés „művészete” – avagy hogyan csináljuk mi.
1 Autocolor Kft. Gémosz Konferncia
Kabai József AZ SQL-LEDGER SZABAD ÜGYVITELI RENDSZER
2001. szeptember 13 LOGI-TECH Déri András 1 az e-kereskedelem után Déri András.
Értékesítési csatornák
MFG-Pro váll-ir. rendszer bemutatása
ERP Integrált vállalatirányítási rendszer
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
Logisztika 6.előadás.
A vállalkozás aktuális kérdései II. félév
AIIR projekt Autósiskolai Integrált Információs Rendszer.
Családi vállalkozás.
Is:energy kereskedelmi folyamatainak automatizációja Office System felhasználásával Turcsán Ferenc, sales és marketing igazgató, is:energy Hungary Kft.
© Polycom, Inc. All rights reserved. Gyors és hatékony ügyfélkezelés Videókommunikációs megoldások a KKV szektor számára Tohai Tibor| HRP Europe Kft.
E-beszerzés Bravo csoport.
A szakdolgozat készítés minőségirányítási aspektusai
III. A logisztika jövője
A HR vezető, mint a Vezérigazgató legfontosabb partnere
Versenyképes vállalatirányítás változó üzleti és jogi környezetben Nagy Lajos, Konzulens Velence November 22.
Ipari középvállalat projektvezetőjének tapasztalatai az integrált vállalatirányítási szoftver bevezetési szakaszában Projektmenedzsment Fórum A kis-
Szolgáltatásfejlesztés Az értékesítési és marketing osztály feladata Új szolgáltatások kifejlesztése a hagyományos és a versenypiaci tevékenységhez.
Távmunka a kárrendezésben a Generali-Providencia Biztosító Rt.-nél III. Országos Távmunka Konferencia Kiss Attiláné.
Electricity network in Europe Berlin, március 21.
EURÓPAI ÜZEMI TANÁCSOK KONFERENCIÁJA 2009 Budapest, november 17. ÜZEMI TANÁCSOK TÁRSASÁGI SZINTŰ EGYÜTTMŰKÖDÉSI FÓRUMA.
Abas 360˚ Workshop április 11. Győr. Cégtörténet Vállalkozásunkat 1999-ben magyar magánszemélyek alapították. A kezdetektől fogva szállítási csomagolással,
XI. abas vevőfórum, Balatonlelle június 6. – 8. Üdvözlöm Önöket ! Welcome in Hungary !
Introduction to the BBS | 2009 | ‹#› Szolgáltatások kis- és középvállalkozásoknak.
ICR technológia és alkalmazási területei DoqSys Business Solutions
Szerviz modul Ismertető. Cégismertető Magyarország vezető kárrendezési rendszerének szállítója Tíz éves szakmai tapasztalat Partnerei kapcsolatban állunk.
Miért is kell minősíteni a szoftverfejlesztő cégeket? Kinek jó ez? Az IVSZ Szoftverfejlesztési Tanúsítvány elindításának hátteréről Balatonfüred.
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia IT HelpDesk – CRM házon belül Microsoft Operations Manager 2005 és Microsoft CRM Ügyfélszolgálat Fülöp Miklós.
Tömeggyarapodás hasonlóságelemzése Melyik tápanyag összeállítás lenne a legmegfelelőbb sertések számára, minél nagyobb tömeggyarapodás elérése céljából.
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia 2005
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
A kis- és közepes vállalkozások információs rendszerei Erdős Ferenc.
Ne maradj le!. Láttátok már ezeket a suliban? Mi a különbség a következők között?
Vállalkozásmenedzsment I.
Webes megoldások Munka kiszervezés webes felületre - Ügyfél oldalra (webshop, ügyfélkapu) - Adatrögzítés távolról (intranet) - Decentralizált adatrögzítés.
Biztonságos szoftverfejlesztés kipipálva!? TickIT követelmények
Aktuális pályázati lehetőségek Okos Jövő Innovációs Klaszter O KOS J ÖVŐ I NNOVÁCIÓS K LASZTER K LUBEST június 16. NOS Kft.
1 VIIR Vállalatirányítási Integrált Információs rendszerek I. (Történeti áttekintés - TEI) Szent István Egyetem TATA Kiválósági Központ és Informatikai.
A Lear Corporation a Fortune 500-as listában felsorolt vállalat, amelynél tehetséges alkalmazottak sokszínű csapatai világszínvonalú termékeket terveznek.
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
Kereskedelmi Eszközök Specialista
Ajánlat, szerződés, számla dokumentumok egységes kezelése
Rapid Action Group Ltd Üdvözli Magyarországot az Alihankintán!
Az ORACLE JDE EnterpriseOne ERP rendszer bevezetésének tapasztalatai
Vállalatirányítási rendszerek bevezetése és tapasztalatai a KKV szektorban Oldal Zoltán vállalati tanácsadó Gy-M-S Kereskedelmi és Iparkamara KKV vezetők.
ECONOMSOL a Kis- és Középvállalkozások kontrolling szolgáltatója
Ügyfélelégedettség-építés a HIFI-ben
Sales Back Office Specialista Dolgozz velünk az Élet habos oldalán!
„ÖSSZEFOGÁSBAN AZ ÉSZAK- HEGYHÁTÉRT”- EFOP
Értékesítési képviselő – HoReCa
Mezősi Róbert Comp-Sys Kft
Termelés tervezési és irányítási rendszer SQL alapon
Teljesítménykontrolling
Gyorsabb és hatékonyabb munkavégzés
Az alábbi pozícióba keresünk munkatársat:
Előadás másolata:

készítette:Hermeczi Tibor ABAS Vevőnap 2012 készítette:Hermeczi Tibor 1

ACSG Bemutatkozás Hol vagyunk: Üzemünk Észak-nyugat Magyarország területén található, a 130.000 lakosú Győrben a Győri Nemzetközi Ipari Parkban, mely közel fekszik az osztrák és a szlovák határhoz. Az M1 autópálya Győrt érintve hagyja el az országot a nyugati irányban, melyből az M15 autóúton át Szlovákia is könnyen elérhető Mindemellett ezzel az útvonallal párhuzamos a Budapest Hegyeshalom nemzetközi vasúti vonal is. Győr egyetemi város ahol villamosmérnök képzés is folyik, a munkaerő jelentős része jól képzett, sok közülük kiválóan beszél németül és angolul. Az ipari parkban az autópálya közvetlen közelében jó néhány cég gyárt, a legismertebb közülük az AUDI mely Magyarország második legnagyobb forgalmú cége. A kiváló földrajzi adottságai alapján Győr a régió legfejlettebb vezető települése

Bemutatkozás Mivel foglalkozunk A megjelenésünk óta a piacon ipari kábelkonfekciók tervezésével és gyártásával foglalkozunk Az iparág magas szintű gyártástechnológiai és mérnöki szaktudást igényel. A standard gyártás mellett egyedi és vevő specifikus igényeket elégítünk ki a termékfejlesztés és a mintakészítések során. Nálunk a pontos minőségi gyártás mellett a vevők folyamatos szakmai támogatást élveznek, mellyel jókora előnyt tudtunk kovácsolni a vetélytársainkkal szemben.

Az alábbi iparágakból kerülnek ki a vevőink:  Általános Gépipar Telekommunikációs ipar Tesztelés és Méréstechnika Hi-tech ipar Orvoselektronika Autóipar

Komplett szolgáltatást egy kézből Teljes körű szerviz a vevőink felé:  konzultáció  fejlesztés,technikai tanácsadás  rajzok készítése igény szerint  mintakészítés  mintaszériák készítése  kábelkonfekciók gyártása és összeszerelés  raktározás  logisztika

Saját igény az ERP rendszer bevezetésére Jónéhány éve dolgozunk az elektronikai ipar területén és mindenhol használtunk valamilyen vállalatirányítási rendszert . A folyamataink integrálására való igény így már az első időszakban megjelent. A fejlődés és a piaci igények kielégítése egy cég alapvető igénye amely integrált vállalatirányítási rendszer nélkül nehezen kivitelezhető. Abban is egyetértettünk hogy egy rendszer csak úgy működik megfelelően ha az minden folyamtatunk modellezi és kiszolgálja. A bevitt adatok helyessége minden rendszere alapvető igénye Mivel nem akartunk félmegoldásokat mindenképpen integrált, a magyar számlázási törvényeknek megfelelő testreszabható vállalatirányítási rendszert kerestünk amely támogatja a távoli elérés lehetőségét és van magyarországi támogatottsága. .

Saját igény az ERP rendszere bevezetésére A fejlődés elengedhetetlen feltétele a megszerzett üzletek és meglévő partnerek magas színtű kiszolgálása A jövőbeni dolgozók betanítása szintén kulcsfontosságú ahol egy jól struktúrált rendszerben dolgoznak a munkavállalók kisebb a fluktuáció. a riportok statisztikák a könyvelés egyszerűsítése, átláthatósága Minden jót a legjobb az elején elkezdeni használni: Sokan abba a hibába esnek h, mindent maguk akarnak csinálni egy vállalkozásban a kezdeti lendületesnek ígérkező vállalkozás a növekedés során később teherré a végén kilátástalan káoszá válik a dolgozók nem képesek követni a piac támasztotta változó igényeket a vállalkozásuk lesz az magánéletük és csak a csak a saját rosszul struktúrált „rendszerük” rabszolgái lesznek….

Vevői igény az ERP rendszere bevezetésére a bemutatott folyamatok üzletszerűen ismétlődnek a vevőink magas szintű nyilvántartást és dokumentáltsági szintet várnak el tőlünk termékkövetés visszaigazolások betartása gyártástervezés gyártás végellenőrzés kiszállítás és számlázás során.

Az ABAS mint marketing eszköz Mit lát a vevő/szállító az ABAS használatából? A vevő felé kiadott dokumentumok jól szervezett vállalatirányítást mutatnak. az ajánlatkérések, ajánlatok, rendelések, visszaigazolások, szállítólevelek, számlák, egyöntetűek sablonszerűek A különböző egymást követő és lezáró folyamatok könnyen értelmezhetőek és visszakövethetőek az előző folyamat sorszáma megjelenik a következő nyomaton. A saját hivatkozási számok használata precíz raktározási és gyártási folyamatokat tükröznek. A vevő/szállító telefonos egyeztetés során ABAS cikkszámok dokumentumszámok használatával könnyen kap megfelelő információt kérdés esetén

Az ABAS költségvonzata Mit ér a legjobb és legmegfelelőbb vállalatirányítási rendszer ha annak a beszerzési és fenntartási költsége a vállalat számára teher? Úgy láttuk h, az ajánlatok összehasonlítása során az ABAS licensz ára és fenntartása frissítések követése megfizethető egy standard 4-6 licensz számú 20-40 fős termelő cégnek nem okoz gondot a fizetése Gyakorlati példa h, egy nagyobb cég a félig integrált rendszeréhez, fölvesz 2 új dolgozót a folyamatok dokumentáltságának biztosítása érdekében akik gyártják a napi riportokat és excel táblázatokat (amely költségvonzata nagyságrendekkel lépi túl az ABAS fenntartási költségeit) és így a végén jóval többet fordítanak egy más költséghelyen ugyanarra a feladatra kisebb hatékonysággal. A licensszámok rugalmasan változtathatóak az igényeknek megfelelően akár bérelhetőek is.

A kiválasztás menete A legjobb megoldás elérése érdekében felkértünk egy Győri informatikai partnercéget a számunkra legmegfelelőbb rendszer kiválasztására a piacon. A z igényeink felmérése és egyeztetése után több vállalatirányítási rendszert mutattak be nekünk, így került látókörünkbe az ABAS Volt olyan vállalatirányítási rendszer felépítése szerint „minden lehetséges” mindent nekünk kell beállítani és paraméterezni minden folyamatot kitalálni és programozni. Az ABAS felépítése más ez egy kész megoldás amely egy jól felépített üzleti logikára fűzi fel a folyamatokat melyek egymásra épülve zárják az előzőt. Fiatal cég lévén mi egy kész megoldást jobbnak láttunk beveztni mint a minden egyes folyamatot egyedileg felépíteni és paraméterezni mely rengeteg értékes időt is felemésztene.Az ABAS egyfajta útmutatás egy eszköz ha valaki jól használja és elvárja h, jól használják a siker záloga lehet.

A kiválasztás menete A rendszer maga az ajánlat tartalmi paraméterei és nem utolsósorban a műszaki támogatás jelenléte mind abba az irányba mutattak h, ABAS felhasználók leszünk és az InterJnet nevű céggel akarunk együtt dolgozni. Ez számunkra az első bemutató során tisztázódott. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx A rendszer kezelhetősége sokban hasonlít egy általunk egy előző cégnél korábban használt Windows-os rendszerűre de ott a gyártási modullal nem rendelkeztünk ami az ABAS-ban bemutatásra került.

A oktatás menete Az ajánlat véglegesítése és elfogadása után elkezdődött a harvertelepítés az ABAS telepítése és az oktatás. Úgy láttuk jónak h, mi megyünk Jászberénybe és távoli eléréssel demo mandant-ban mi szerverünkön dolgozunk. Az ütemterv alapján Tavaly Szeptemberben kezdtük az oktatást és Január eleji bevezetést terveztünk Az oktatások jó hangulatúak voltak gyorsan átvettük a beszerzési és értékesítési ügyletek kezelését.Itt a korábbi tapasztalatainkat tudtuk kamatoztatni a struktúra logikus felépítésű hasonlóan más ilyen szintű vállalatirányítási rendszerekhez. Októberben már az „éles” rendszerben is elkezdtük felvinni a cikkeket, ajánlatkéréseket, rendeléseket és visszaigazolásokat generáltunk a tanultak alapján.

A oktatás menete Októberben már az „éles” rendszerben is elkezdtük felvinni a cikkeket, ajánlatkéréseket, rendeléseket és visszaigazolásokat generáltunk a tanultak alapján. A gyártás modul szintén logikus felépítésű egy néhány perces diszpozíció futtatása sok oldalnyi Excel tábla átnézése és összesítése alól ad felmentést Novemberben a már kértünk néhány testreszabást Árfolyam betöltés Nyomatok módosítása Illetve jelenleg is dolgozunk néhány új fejlesztésen a szervezet még gördülékenyebbé tétele érdekében.

Dolgozók véleménye az ABAS-ról Az irodai munkára eleve úgy hirdettük az állást h, „integrált vállalatirányítási rendszerben szerzett tapasztalat előny” Végül egy kiváló kolléganőt is sikerült találtunk aki jó választásnak bizonyult: Néhány órás általunk nyújtott oktatás után képes volt egy rendelési folyamatot modellezni. E-learning-ek segítségével átnézte értelmezte és gyakorolta az ABAS használatát kérdéseit összeirta és rövid távkonzultációkon a tanácsadó kollégával megbeszélte saját gyártási és anyagösszesítő listákat készít véleménye szerint is a legjobb vállalatirányítási rendszer amiben eddig dolgozott

Köszönjük a figyelmet!

Hol tartunk most

Jövőkép