Számítógépes geometriai leíró nyelvek

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Objektumok a Word-ben Pék Ágnes © 2009.
Advertisements

Algoritmusok.
PowerPoint program A PowerPoint programot nyissuk meg a Start menüből.
Grafikus Hardver Alapok
Az ITRW kevésbé ismert funkciói
Mellár János 3. óra Szeptember 16. v
Készítette: Pető László
ALAKZATOK TRANSZFORMÁCIÓJA ÚJ KÉPSÍKOK BEVEZETÉSÉVEL
Geometriai transzformációk
Geometriai modellezés
Geometriai modellezés
Számítógépes grafika Szirmay-Kalos László
Benczúr Zsolt VBA gyorstalpaló Benczúr Zsolt
Bevezetés a Java programozásba
Elektronikai Áramkörök Tervezése és Megvalósítása
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat Virtuális méréstechnika levelező Mingesz Róbert 2. Óra október 8.
A CLIPS keretrendszer CLIPS "C" Language Integration Production System.
A Windows grafikus felülete
A folyamatok térben és időben zajlanak: a fizika törvényei
Dr. Horváth László Budapesti Műszaki Főiskola Gépészmérnöki Szak CAD/CAM szakirány Forgácsolási technológia számítógépes tervezése II. 4.
Mérnöki objektumok leírása és elemzése virtuális terekben c. tantárgy Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar Intelligens Mérnöki Rendszerek.
A virtuális technológia alapjai Dr. Horv á th L á szl ó Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar, Intelligens Mérnöki Rendszerek.
Mérés koordináta mérőgépen KMG programozásának alapjai
A MŰSZAKI KÉPALKOTÁS.
Háromszögek szerkesztése 2.
3. Vetületi ábrázolások számítási eljárásai
A GIMP képszerkesztő program bemutatása Készítette: Rokonál Zoltán
2D képszintézis és textúrák
Informatikai alapszoftverek
PHP I. Alapok. Mi a PHP? PHP Hypertext Preprocessor Szkriptnyelv –Egyszerű, gyors fejlesztés –Nincs fordítás (csak értelmező) Alkalmazási lehetőségek:
Mérnöki objektumok leírása és elemzése virtuális terekben c. tantárgy Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar Intelligens Mérnöki Rendszerek.
2. Koordináta-rendszerek és transzformációk
2. Koordináta-rendszerek és transzformációk
Készítette: Kreka Bálint
Számítógépes Grafika Megvilágítás Programtervező informatikus (esti)‏
Budapesti Műszaki Főiskola Bánki Donát Gépészmérnöki Főiskolai Kar Forgácsolási technológia számítógépes tervezése 4. Előadás Vezérlésfüggetlen NC ciklusok.
Összefüggések modelleken belül Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Főiskolai Kar A Műszaki Tervezés Rendszerei 2000/2001 tanév, I. félév.
Grafikus tervezőrendszerek programozása 11. előadás.
Prezentáció a prezentációról
3. Vetületi ábrázolások számítási eljárásai
Geometriai transzformációk
Webprogramozó tanfolyam
Az algoritmuskészítés alapjai
RAD Studio XE5: menük felépítése
Számítógépes grafika I. AUTOCAD alapok 2. előadás.
Programozás, programtervezés
Bevezetés - Vonalak. Koordinátarendszer Windows form x y Az y lefelé nő Transzformáció a hagyományosra x Eltolás y Ellentett és eltolás.
Prezentációk készítése
Számítógépes grafika I. AUTOCAD alapok 3. előadás.
A 2. géptermi beszámoló VBA anyagának összefoglalása
Web-grafika (VRML) 1. gyakorlat Nyitrai Erika Varga Balázs alapján Kereszty Gábor.
Grafikus programozás Készítette: Csernok László
1 Mivel foglalkoz(t)unk a laborokon? 1.Labor: Word alapok Excel alapok: Excel alapok: Cellahivatkozás, munkalapfüggvény, diagram varázsló, trendvonal 2.
Geometriai problémák bemutatása számítógépes szoftverekkel
ALAKZATOK TRANSZFORMÁCIÓJA ÚJ KÉPSÍKOK BEVEZETÉSÉVEL
A MŰSZAKI KÉPALKOTÁS.
Excel programozás (makró)
Kép készítése számítógép segítségével
Geometriai feladatok programozása Geometriai programozás Szlávi Péter ELTE IK Média- és Oktatásinformatika Tanszék 2010.
3.2. Axonometria – Műszaki rajzok párhuzamos vetítéssel
Gábor Dénes Számítástechnikai Emlékverseny
3. Táblázatok és diagramok
Szövegszerkesztési alapfogalmak
Grafikus Rendszerek 6. Camera.
A CLIPS keretrendszer
MS Office Word 2010 Szövegszerkesztés.
Ültetési rend létrehozása
Prezentációk 2. Bemutatók készítése.
MS Office Word 2010 Szövegszerkesztés.
Nagy Attila1,2, Rovó László1, Kiss József Géza1
Előadás másolata:

Számítógépes geometriai leíró nyelvek Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézet Geometria Tanszék 2005/2006 Dr. Nagy Gábor

2- és 3-dimenziós geometria 2D műszaki rajzolás Koordinátarendszer Pont, szakasz, körív 3D műszaki rajzolás Koherencia Megjelenítés Hibakeresés Számítógépes felület Grafikus Szöveges („szkript”)

Első lépések az ArchiCAD-el Fájl megnyitása Elemek kiválasztása 3D-s látvány Alapelemek Falak Födémek Ajtók, ablakok Tárgyak Tető

Első lépések az ArchiCAD-el Koordinátarendszer, origó megváltoztatása Paraméterek kézi beállítása Ajtók, ablakok átparaméterezése Intelligens kurzor Feladat: Megnyitott rajz módosítása Saját ház megrajzolása adott paraméterekkel (falakkal, födémmel, tetővel, ajtóval, ablakokkal)

A GDL objektumok A GDL objektum megnyitása A GDL objektum részei Alaprajzi ábra Drótvázas 3D Takartvonalas 3D Színezett Fényképezés

A GDL szkript szerkezete Paraméterek Kötelező paraméterek (A, B, ZZYZX) Alaptípusok (Hossz, szög, egész, boolean, stb.) 3D leírás 2D leírás Paraméter leírás Vezérleírás

3D-s alapobjektumok és transzformációk Tégla (BRICK) Henger (CYLIND) Gömb (SPHERE) 3D-s transzformációk (mozgás a térben) Eltolás (ADD) Forgatás (ROT) Nyújtás (MUL) Visszalépés (DEL)

3D-s alapobjektumok és transzformációk Tárgyak anyaga (MATERIAL) Feladatok: Asztal Szék Állólámpa Monitor

3D-s látvány és fényképezés Megjelenítési módok Drótvázas Takartvonalas Színezett Objektum mozgatása Nézőpont beállítása Fényképezés Beállítások Kép mentése Bemutató kép

Paraméterezés, értékadás Paraméterek és változók Típusok Hossz, szög, valós, egész, boolean, szöveg, anyag, stb. Értékadás Programozás I. Feltételek (IF-THEN) Ciklusok (FOR-NEXT) Szubrutinok (GOSUB) Megjegyzések

2D-s szerkesztés Alapobjektumok Transzformációk Vonal stílus PROJECT2 3, 270, 2 LINE2, RECT2 ARC2, CIRCLE2 TEXT2 Transzformációk ADD2, MUL2, ROT2 Vonal stílus PEN, LINE_PROPERTY

Síkgörbe konstrukciók, forgásalakzatok Síkgörbe megadása: Szakaszokkal Szakaszokkal és körívekkel Szabadkézi rajzzal Forgásalakzatok

Térgörbék, kihúzott alakzatok Térgörbe megadása Kihúzott (EXTRUDED) alakzatok

Testgeometria Csoportok használata Tömörtest műveletek Összeadás Kivonás Metszet

Forrópont szerkesztés HOTSPOT editálás

Felhasználói interfész

Algoritmikus problémák, szplájnok Szabályos poliéderek Konvex burok Bezier-görbék Szplájn görbék és felületek

POVRAY Raytracing Scene Description Language

Maple A Geometry csomag A Plot és a Plot3D csomagok