LIFE CHAIR – Biztonság a levegőben

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Növekedés-támogatás M27 ABSOLVO. 2 Mi kell a növekedéshez?
Advertisements

Energetikai projektek előkészítése, finanszírozása M27 ABSOLVO Consulting.
Az OTP Bank vállalkozói szektort támogató szerepe - az NYDOP
Hazai és uniós kedvezményes finanszírozási lehetőségek
Építési beruházás.
Magyar ipari parkok kialakításának és működtetésének tapasztalatai Tóth János vezető főtanácsos Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium Üzleti Környezet.
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
Az üzleti terv.
Projektciklus- menedzsment (PCM)
VÁLLALATI TANÁCSADÁS Közép-Dunántúli Régió Az OTP Bank vállalkozói szektort támogató szerepe - a KDOP-projekt bemutatása.
10. Tétel Sikeresen működő üzletét az igényeknek megfelelően bővíteni szeretné. Ehhez szüksége van egy üzleti terv elkészítésére. Foglalja össze, hogy.
Démász Prímavill Hálózatszerelő Kft Munkavédelem a gyakorlatban.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
KÖZOP eljárásrendek március 2. után
Az OTP Bank vállalkozói szektort támogató szerepe - a DDOP
dr. Földy Ferenc Operatív Program Kft február 23.
30. Feladat – 6-7-es Minden Kft. A feladatok az alábbiak: Könyvelje le a január havi gazdasági eseményeket számlasorosan költséghely- költségviselő elszámolást.
A Gazdaságfejlesztési Operatív Program értékelése GOP konstrukció és KMOP tükörkonstrukció.
Értékesítési ajánlat elemei február. A termék koncepciója Tisztázandó a termék vagy szolgáltatás célpiaca.
Amikor nem kell biztosíték: tőkefinanszírozás Török József Üzletfejlesztési igazgató Miskolc, március 21.
Amikor nem kell biztosíték: tőkefinanszírozás Török József Üzletfejlesztési igazgató Pécs, február 28.
Tőkefinanszírozás biztosíték nélkül Török József Üzletfejlesztési igazgató Budapest, május 15.
Parkoló Rendszer Bűtösi Zsolt Gonda Zoltán Szabó Péter
A nem OEP finanszírozott bevételek szervezési rendje és megfelelősége a törvényi előírásoknak Béres György gazdasági igazgató Vezérigazgató Találkozót.
HELIKOPTER REPÜLÉS KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest,
Mit adhat egy jó controlling? A Kerry Hungária Kft. controlling rendszerének bemutatása Általános Vállalkozási Főiskola Vállalkozásszervező Szak 2003.
Befektetői tőke szerepe a megújuló energiaforrások hasznosításában
Kisiklott projektek sínre tétele Sipos Ferenc Ágazat igazgató Móra Krisztina Projektvezető HTE Projektmenedzsment a gazdaságban,
Vállalatérték-élet pálya szakaszok
Debreceni Egyetem Agrár és Műszaki Tudományok Centruma Logisztikai Koordinációs Központ Logisztikai szakemberigény, képzési igény, elvárások és tények.
KARBON ALAPOK, BEFEKTETÉSI RENDSZEREK Dr. Fogarassy Csaba SZEI Egyetemi Klímatanács Főtitkára.
Az egészségügyben, gazdasági – műszaki területen dolgozók foglalkoztatási adatainak felmérése Készítette az Egészségügyi Gazdasági Vezetők Egyesülete.
Az elemzés és tervezés módszertana
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
61. számú főút Somogy megyei szakaszainak 11,5 tonnás burkolat - megerősítése IV. szakasz ( km szelvények között) Lakossági fórum 2010.
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
61. számú főút Somogy megyei III. szakaszának 11,5 tonnás burkolatmegerősítése ( km szelvények között) Lakossági fórum március 10.
Lakossági fórum számú főút Zala megyei szakaszának (0+000 – ) km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
A gazdasági válság hatása a magyarországi vállalkozások körében H-1024 Budapest, Margit krt. 5/b  Tel: :   Web:
Nemzetközi Rehabilitációs Központ
A logisztikai rendszer beszerzési alrendszerének jellemzői és modellje
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt összefoglaló EKOP
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Zsembery Levente vezérigazgató
Egyszerűen a devizákkal
Külpiacra lépés az Európai Unióban – Gyurácz Németh Iván.
AZ ÖTLET Mit termeljek, mit gyártsak?. Hogyan hozzunk létre, hogyan működtessünk fenntartható szociális vállalkozást ?
Vállalkozásmenedzsment I.
Aktuális pályázati lehetőségek Okos Jövő Innovációs Klaszter O KOS J ÖVŐ I NNOVÁCIÓS K LASZTER K LUBEST június 16. NOS Kft.
A tananyag a Gazdasági Versenyhivatal Versenykultúra Központja és a Polányi Károly Alapítvány támogatásával készült Beruházási projektek értékelése Gazdasági.
Mindenkit köszöntök, Takács Titusz vagyok a JTT PRO Biztonságtechnikai Kft. ügyvezető igazgatója. BIZTONSÁGTECHNIKAI KFT. Mai előadás témája: Vállalkozások.
A LENERG a Hajdú-Bihar megyei önkormányzatok szolgálatában Előadó: Vámosi Gábor, igazgató Energia Infónap Debrecen,
„INTERREGIONAL INNOVATION SYSTEM IRIS L00049” c. projekt WP2 MUNKACSOMAG – INTERREGIONÁLIS KKV FEJLESZTÉS IRIS INNOVATÍV ÜZLETI ÖTLET ÉRTÉKELŐ MÓDSZER.
Cégnév Üzleti terv. Célkitűzések A cég hosszú távú céljainak egyértelmű bemutatása –Használjon a cég növekedését alátámasztó kifejezéseket, de legyen.
A külterületi kármentesítést meghatározó feltételrendszer és a kivitelezés összehangolása, együttműködés az irányító szervekkel.
Mindent a Mikro-, kis- és középvállalkozások versenyképességének növelése célú Hitelprogramról Beruházás, eszközbeszerzés, haszongépjármű vásárlás 0%-os.
„Virtuális Genom Projekt” Richnovszky Ádám – menedzsment Pitlik László (PhD) – tudásmérnökség Szöllössy Dániel – forráskutatás Kócs Róbert – rendszerszervezés.
Vállalkozói Klub indítása a Szegedi Tudományegyetemen.
A high-tech cégalapítás gyakorlati szempontjai
Innováció, vagyis kitörés a Minden- napokból.
Az ORACLE JDE EnterpriseOne ERP rendszer bevezetésének tapasztalatai
ECONOMSOL a Kis- és Középvállalkozások kontrolling szolgáltatója
Üzleti terv bemutatása
Vállalati terv bemutató
T Á J É K O Z T A T Ó a rekultivációs projekt előrehaladásáról KEOP-7
A VÁLLALKOZÁS 7. előadás.
Gyorsabb és hatékonyabb munkavégzés
dr. Kőmíves Péter Miklós ügyvivő-szakértő
Előadás másolata:

LIFE CHAIR – Biztonság a levegőben 2011. július

Mindezt akár egy magánrepülőgép árának 0,1%-ért is! A Life Chair egy magyar innovatív repülőgépülés az utasbiztonság szolgálatában, hogy még az alábbi baleseteknek is lehessen túlélője! Mindezt akár egy magánrepülőgép árának 0,1%-ért is!

Összefoglalás Vezetői összefoglaló A Life Chair bemutatása A projekt megvalósítói Jelenlegi állapot és jövőbeli tervek Piacelemzés SWOT-elemzés Célok, stratégiai tervek Pénzügyi forrásigény

Vezetői összefoglaló A Life Chair egy innovatív biztonsági repülőgépülés Ötletgazdája: Gubás István Az ülés terveit műszaki megvalósíthatósági tanulmányban a repülés és űrtechnológia terén piacvezető cég vizsgálta és műszakilag megalapozottnak, kivitelezhetőnek találta. A Life Chair innovatív biztonsági repülőgépülés célja az utasok életben maradási esélyének jelentős növelése, kedvezőtlen repülési körülmények között. Gubás István, az ötletgazda, részletesen megtervezte az ülés felépítését. A Life Chair-t az Admatis Kft. műszaki megvalósíthatósági tanulmányban vizsgálta és műszakilag megalapozottnak, kivitelezhetőnek találta.

Vezetői összefoglaló A Life Chair prototípusának kifejlesztéséhez kockázati tőke befektetőt keresünk Egy projektcég, a Life Chair Kft. irányításával valósul meg a projekt Tervezett exit elképzelés: 3 éven belül helyettesítő tőke vagy tulajdonosi kivásárlás A prototípus kifejlesztéséhez az ötletgazda kockázati tőke befektetőt keres. A tervek szerint egy projektcég, a Life Chair Kft. kerül megalapításra a projekt lebonyolítására. Ebben szerezne tulajdont a befektető. Tervezett exit elképzelés: 3 éven belül helyettesítő tőke vagy az eredeti tulajdonos kivásárlása formájában, ill. akár a prototípusnak és a teljes gyártási know how-nak a projektcég általi eladásával

A Life Chair Prémium kategóriájú innovatív repülőgépülés, amely az utasok biztonságára helyezi a hangsúlyt és jelentősen növeli a túlélés esélyét Egy műszakilag kivitelezhető és üzleti szempontból jelentős megtérülést hozó innovatív magyar termék

A Life Chair előnyei A repülőgép-balesetek során a zuhanás és becsapódás során az utasok komoly sérüléseket szenvednek el! A Life Chair megoldása: Mechanikai védelem – külső burok, légzsákok és a fémhabból készült energiaelnyelő szerkezet A külső burok vészhelyzet esetén az ütközés során felszabaduló energiákat elnyeli, ezáltal megvédve utasát a sérülésektől

A Life Chair előnyei A repülőgép-balesetek során könnyen kinyílhatnak az ülések feletti csomagtartók. Az ezekből elszabaduló súlyos, akár éles szélű tárgyak komoly sérüléseket okozhatnak! A Life Chair megoldása: Mechanikai védelem Utastérben elszabaduló repülő tárgyakkal szemben véd az innovatív, mintaoltalommal rendelkező külső forma és burkolat

A Life Chair előnyei A repülőgép-balesetek gyakran járnak robbanásokkal, tűz kitörésével. Ez súlyos égési sérüléseket okozhat az utasokon! A Life Chair megoldása: Hőszigetelés Külső burkolata a benne helyet foglaló utast megvédi minden hőhatástól

A Life Chair előnyei A repülőgép-balesetek során kitörő tűz vagy a repülési magasság hirtelen változása esetén problémát jelent az utasok megfelelő légzésének biztosítása! A tűzesetek alkalmával a gomolygó füst és az esetleges mérgező gázok légtérbe kerülése akár az utasok fulladását is okozhatják! A Life Chair megoldása: Légmentesség, oxigénfejlesztő rendszer Az utas levegőellátása kedvezőtlen körülmények között is biztosított Hermetikusan zárt burkolat Füst és mérgező gázok ellen véd

A Life Chair előnyei Repülés közben súlyos problémát jelenthet egy esetleges áramkimaradás, amely az utasok védelméhez szükséges elektronikai eszközök leállásához vezethet, így azok nem képesek ellátni védelmi funkcióikat! A Life Chair megoldása: Saját áramellátás Akkumulátora révén egy esetleges áramkimaradáskor is biztosítja a védelmi funkciók működését

A Life Chair előnyei Repülőgép-baleseteket követően komoly problémát jelent a sérültek időben történő felkutatása. Akár perceken is múlhat az utasok élete! A Life Chair megoldása: Jeladó Fény- és hangjelzést ad, így a mentő alakulatok gyorsabban rátalálnak a balesetet szenvedett utasokra

A projekt megvalósítói Az ötletgazda: Gubás István A Life Chair részletes tervének kidolgozója, tapasztalt üzletember Megvalósításban résztvevő: az Admatis Kft. – a Life Chair műszaki kivitelezője, a megvalósíthatósági tanulmány készítője A repüléstechnika terén Magyarországon piacvezető cég A MALÉV aláírt szándéknyilatkozatában szakmai tapasztalatával támogatja a projektet Az ötletgazda: Gubás István A Life Chair részletes tervének kidolgozója Műszaki kérdésekben jártas, tapasztalt üzletember Számos vállalkozás felvirágoztatója Támogatója: az Admatis Kft. – a Life Chair kivitelezője A repüléstechnika terén Magyarországon piacvezető cég Elismert szakértői Gubást Istvánt folyamatos támogatásukról biztosították A Life Chair prototípus kivitelezését és jövőbeli gyártását szívesen vállalják

Az eddig elért eredmények -1. szakasz: a projekt indulása, 2020-ig használati mintaoltalom, műszaki megvalósíthatósági tanulmány, kiállításokon részvétel 0. szakasz: üzleti tervezés, az elkövetkező 3+5 évre -1. szakasz A projekt indulása Gubás István részletesen megtervezte a Life Chairt. A terméket az elkészült műszaki megvalósíthatósági tanulmányban műszakilag megalapozottnak, kivitelezhetőnek találták. 0. szakasz Üzleti tervezés A szöveges és excel formátumú üzleti terv a projekt pénzügyi, üzleti szempontú megalapozottságát támasztja alá. Az ötletgazda kockázati tőkét kíván bevonni a prototípus kifejlesztéséhez. Megalapításra kerül a Life Chair Kft., melyben a kockázati tőkebefektető tulajdont szerezne. 1. szakasz A prototípus létrehozása A termék prototípusát kifejleszti az Admatis Kft. alvállalkozók bevonásával (1-2. év) A szükséges tesztek elvégzése, engedélyek megszerzése (3. év) Exit lehetősége 2. szakasz Piacra lépés, értékesítés Preferált gyártási mód: összeszerelő üzem létrehozása Magyarországon, részegységek gyártása, ill. részben beszerzése VAGY bérszereltetés Preferált értékesítési mód: használt repülőgépekben üléscsere Magyarországon, új gépek esetén beszerelés a helyszínen + integrálási tanfolyam

Jövőbeli tervek 1. szakasz: az elkövetkező 3 éven belül a prototípus létrehozása, tesztek végrehajtása 2. szakasz: késztermék gyártás, piacra lépés, értékesítés -1. szakasz A projekt indulása Gubás István részletesen megtervezte a Life Chairt. A terméket az elkészült műszaki megvalósíthatósági tanulmányban műszakilag megalapozottnak, kivitelezhetőnek találták. 0. szakasz Üzleti tervezés A szöveges és excel formátumú üzleti terv a projekt pénzügyi, üzleti szempontú megalapozottságát támasztja alá. Az ötletgazda kockázati tőkét kíván bevonni a prototípus kifejlesztéséhez. Megalapításra kerül a Life Chair Kft., melyben a kockázati tőkebefektető tulajdont szerezne. 1. szakasz A prototípus létrehozása A termék prototípusát kifejleszti az Admatis Kft. alvállalkozók bevonásával (1-2. év) A szükséges tesztek elvégzése, engedélyek megszerzése (3. év) Exit lehetősége 2. szakasz Piacra lépés, értékesítés Preferált gyártási mód: összeszerelő üzem létrehozása Magyarországon, részegységek gyártása, ill. részben beszerzése VAGY bérszereltetés Preferált értékesítési mód: használt repülőgépekben üléscsere Magyarországon, új gépek esetén beszerelés a helyszínen + integrálási tanfolyam

Versenytársak A kényelmi szempontok terjedtek el a piacon A Life Chair biztonsági repülőgépülésre a jelenlegiek nem jelentenek fenyegetettséget, az innovatív magyar termék a maga nemében egyedülálló a piacon! A jelenleg használt és a szabadalmazási eljárás alatt álló repülőgépülések szinte mindegyike a kényelmi szempontokra helyezi a hangsúlyt. A Life Chair biztonsági repülőgépülésre tehát nem jelentenek fenyegetettséget, az innovatív magyar termék a maga nemében egyedülálló lesz a piacon. Csupán egy cég lehet releváns versenytársa.

Főbb ülésgyártók és termékeik jellemzői Főbb versenytársak Üléseik jellemzői Keiper Recaro Group Jó minőség, kényelem, design GEVEN Kényelem AVIOINTERIORS ZIM Flugsitz GmbH Prémium kategóriájú minőség EADS Sogerma Kényelem fokozása, fényűzés Sicma Aero Seat Design, high-tech megoldások beépítése Acro Aircraft Seating Kis súly, szolid elegancia Thompson Aero Seating Optimális helykihasználás, kényelem fokozása TIMCO „Pehelysúlyú” ülések, economy kategória Koito Helytakarékosság, kényelem Reynard Aviation Magas színvonalú formatervezés DeCrane Kényelem, tartósság, biztonság Csupán egy cég ülése lehet releváns versenytársa a LifeChair-nek (vastagon kiemelt).

Hagyományos ülés vs. Life Chair A jelenleg használt és a szabadalmazási eljárás alatt álló repülőgépülések szinte mindegyike a kényelmi szempontokra helyezi a hangsúlyt. A Life Chair biztonsági repülőgépülésre tehát nem jelentenek fenyegetettséget, az innovatív magyar termék a maga nemében egyedülálló lesz a piacon. Csupán egy cég lehet releváns versenytársa.

A kényelem mellett a Life Chair életet nyújt! SWOT-elemzés alapján értékeltük a projektet.

Piaci előrejelzések Az első- és másodlagosan megcélzott repülőgép-piaci szegmensek dinamikus növekedése prognosztizált: A magán- és kereskedelmi repülőgépek számának várható alakulása 2020-ig A világ magánrepülőgép-parkját jelenleg mintegy 15 000 db gép alkotja, 2020-ra pedig az előrejelzések szerint több, mint 25 000 db magánrepülőgép lesz a világon. A kereskedelmi repülőgépek piacán jelenleg 19 400 gép van forgalomban, 2020-ra mintegy 30 000 gép fogja alkotni a piacot. Magánrepülőgépek: A piac 95%-át uraló öt nagy cég által évente várhatóan felhasználandó ülések számát tekintve 10 000 db üléssel lehet kalkulálni évente az elkövetkezendő évtizedben. Kereskedelmi repülőgépek: Az ülésszám tekintetében ez jelenleg 680 000 db-ot, 2020-ig mintegy 20 000 db-ot jelent.

Elsődleges célcsoport Magánrepülőgépek tulajdonosai Magánrepülőgépek gyártói, belső kivitelezői A Life Chair több réteget is megcéloz, a célpiac a termék további fejlesztése révén bővülhet.

Másodlagos célcsoport Kereskedelmi repülőgépek gyártói Légitársaságok A Life Chair több réteget is megcéloz, a célpiac a termék további fejlesztése révén bővülhet.

Harmadlagos célcsoport Katonai szárazföldi járművekben történő alkalmazás a termék továbbfejlesztésével Hadseregek A Life Chair több réteget is megcéloz, a célpiac a termék további fejlesztése révén bővülhet.

SWOT-elemzés SWOT-elemzés alapján értékeltük a projektet.

A Life Chair projekt előnyei ELŐNYÖK A túlélési esélyt jelentősen növeli Széleskörű védelmi funkciók, a piacon egyedülálló védelem Egyszerű kialakítású termék a biztonság fokozására Részegységeire az engedélyeztetés már a prototípus-fejlesztés során megindulhat A repülőgépek túlnyomó többségébe beszerelhető PIACI LEHETŐSÉGEK Piacteremtő hatású, mert a repüléstől félő utasokat repülésre ösztönzi Elsődleges célpiaca nem ár- érzékeny További fejlesztése a célpiac kibővítését teszi lehetővé

Melyek a projekt gyengeségei? HÁTRÁNYOK A prototípus még nem áll rendelkezésre A fejlesztés idő- és költségigényes A szükséges tesztek csak külföldön végezhetőek el és költségesek Engedélyek a tesztek utána kaphatóak Hagyományos üléseknél nehezebb és több helyet foglal el KORLÁTOK Engedélyek megszerzése nem előre biztosított Nem minden repülőgép típusba szerelhető be Értékesítési ára az egyes repülőgépek árainak függvényében adható meg

Célok, stratégiai tervek a projekt egyes szakaszaiban 1. szakasz - első 3 év prototípus kifejlesztése, szükséges tesztek elvégzése, engedélyek megszerzése 2. szakasz - a 3. évtől Gyártás: összeszerelő üzem létrehozása Magyarországon, részegységek gyártása, ill. részben beszerzése vagy teljes bérszereltetés Értékesítés: használt repülőgépekben üléscsere Magyarországon új gépek esetén beszerelés a helyszínen + integrálási tanfolyam a repülőgép gyártók részére

Sales tervadatok (magánrepülőgépek piacán) Használt magánrepülőgépekbe történő beszerelés Magyarországon Értékesített mennyiség 53 63 84 105 158 Ár/db (e Ft) 4 800 5 000 4 600 Bevétel (e Ft) 252 000 315 000 420 000 504 000 724 500 Ülések exportálása új magánrepülőgépekbe, beszerelés a helyszínen 20 100 150 200 250 96 000 500 000 750 000 960 000 1 150 000

Pénzügyi mutatószámok Szakaszok Prototípus-fejlesztés Gyártás, értékesítés első évei (Adatok ezer Ft-ban) év 2. év 3. év 4. év 5. év Személyi jellegű ráfordítások 104 181 131 922 193 308 262 721 311 211 Éves nettó árbevétel 373 200 846 500 1 618 050 2 262 720 2 865 869 EBIT - 48 458 219 752 691 218 1 064 221 1 379 963 Adózott eredmény - 62 252 163 494 500 909 779 543 1 013 309 EBIT % - 25,96 % 42,72 % 47,03% 48,15 %

Szervezeti felépítés a prototípus-fejlesztés szakaszában A Life Chair Kft. tervezett szervezeti felépítése: Ügyvezető, sales manager (Gubás István) Adminisztráció, asszisztencia (1 fő) Operatív marketing folyamatok irányítása (1 fő) A prototípus kivitelezését az Admatis Kft. tapasztalt szakértői végzik ill. alvállalkozók is kerülnek bevonásra a fejlesztés egyes szakaszaihoz

A szervezeti felépítés a gyártás szakaszában Bérszereltetés esetén a gyártási tevékenységek teljes körűen kiszervezésre kerülnek Összeszerelő üzem létesítése esetén a Life Chair Kft. által foglalkoztatottak száma az alábbi grafikonon jelzett mértékben nő A Life Chair Kft. szervezeti felépítésének alakulása a gyártás első 5 évében (összeszerelő üzem létesítése esetén; fő) A gyártás szakaszában folyamatosan nő a LifeChair Kft. emberi erőforrás igénye.

A gyártás 5. évében a tervek szerint az alábbi megoszlás szerint alakul a Life Chair Kft. szervezeti felépítése - összeszerelő üzem létesítése esetén

A gyártásban részt vevő munkatársak részletezése és létszámuk a gyártás 5. évében - összeszerelő üzem létesítése esetén Gyártási részterületek Létszám (fő) Minőségirányítási vezető 1 Termelésirányító 2 Beszerző Energiaelnyelő rendszer összeszerelő 5 Elektronikai szakember Gázrendszer integrátor Fémszerkezet integrátor Biztonságtechnikai integrátor Utómegmunkálás 4 Inspector 3 Logisztika, csomagolás Székek beszerelését végző csapat 7 ÖSSZESEN 47

Pénzügyi forrásigény Pénzügyi forrásigény: 850 millió Ft A külső forrás a prototípus kifejlesztéséhez járulna hozzá Kockázat csökkentés: Lépcsőzetes finanszírozás Új projektcég, ahol a befektető tulajdont szerez A tervezett exit elképzelés: 2-3 éven belül helyettesítő tőke vagy az eredeti tulajdonos kivásárlása

Köszönjük a figyelmet!