Az ALSTOM a magyar piacon Balázs Gáspár

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
M1 – a kontinens első elektromos földalatti vasútja
Advertisements

A vasúti közlekedési hálózat elemzése, közlekedési feltételek, szűk keresztmetszetek, fejlesztési irányok Előadó: Kövesdi Szilárd, GYSEV Zrt. Vezérigazgató.
működtetési vezérigazgató-helyettes
1 A BKV Zrt. fejlesztései, beruházásai Kovács Imre beruházási főosztályvezető BKV Zrt.
RCH, mint karbantartásért felelős szervezet (ECM) kapcsolatrendszere
DANUBE A transznacionális együttműködési program kialakítása.
Több mint 30 éve a TŰZVÉDELEMÉRT A Cégcsoport bemutatása– Cégprofil és cégtörténet Több mint 30 éve a TŰZVÉDELEMÉRT Dunamenti Cégcsoport A.
Csökkentse költségeit a Shellel Magyar Fuvarozói Fórum
1 Az obnyinszki atomerőmű indításának 50. évfordulójára emlékező tudományos ülésszak június 25., Pécs Az atomenergetika gazdaságossága és versenyképessége.
ERA A vasútvállalatokra vonatkozó kötelező üzemeltetési szabályok a hazai vasúti hálózatra vonatkozóan.
ZÖLDTETŐK Költsége és Értéke Dezsényi Péter 4/3/2017.
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
műszaki osztályvezető
PannonRIS – Folyami Információs Szolgáltatások Magyarországon
általános vezérigazgató-helyettes
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt. A mozdonyfedélzeti berendezések
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
Nyíregyháza, szeptember 09.
Vasúti áruszállítás a környezettudatos magatartás szolgálatában
© ABB Group July 11, 2014 | Slide 1 Az ABB Magyarországon 2012.
A forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszer fejlesztése
Közlekedés – Mozgásban a tudományok, november 10.
Intelligens közlekedési rendszerek (ITS) alkalmazása a városi villamos fejlesztésekben Baán Tímea NFÜ, KÖZOP IH június 17.
A tételek eljuttatása az iskolákba
TÁVLATOK AZ ENERGIAGAZDÁLKODÁSBAN
Városi tömegközlekedés
Az EU kohéziós politikájának 20 éve ( ) Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI.
Kovács Gábor mb. átviteli igazgató, MAVIR ZRt. Császár György
) 27/07/2014 A befektetői tőke szerepe a távhőszolgáltatás fejlesztésében Fernezelyi Ferenc Kereskedelmi igazgató Dalkia Energia Zrt. MaTáSzSz konferencia.
Major Ildikó Osztályvezető-helyettes SAP/CO modulvezető
A magyar vasút korszerűsítése, a tranzit forgalom fejlesztése,
A MÁV Zrt. pályahálózat helyzete, fejlesztése
Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály február Előadó: Gaál Gyula, a MÁV ZRt. elnök-vezérigazgatója Közlekedés- és logisztikai fejlesztési konferencia.
Záhony térség: stratégiai pont a kelet- nyugati kereskedelemben november 11. Dr. Veres János kormánybiztos MINISZTERELNÖKI HIVATAL.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Alstom megoldások és lehetőségek
A Kárpátia Magyar-Román Kereskedelmi és Iparkamara
A Jövő Internet kutatás hazai támogatási lehetőségei Fonyó Attila Nemzeti Erőforrás Minisztérium Tudománypolitikai Főosztály.
Impact of Metro construction on the long term sustainability of a Metropolitan city: The case of Thessaloniki Szigetvári Andrea2014. április 7.
Százhalombatta, november 24.
A Nyugat-dunántúli Operatív Programok jelenlegi helyzetének bemutatása
A DUNA STRATÉGIA AGRÁRLOGISZTIKAI TEENDŐI Fórum november 18. Gyertyán Katalin, KözOP IH Közlekedéslogisztikai fejlesztési lehetőségek a KözOP-ban.
1. Az RFH Zrt. bemutatása 2000 óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó társaság Cél a vállalkozások erősítésén keresztül.
A gazdasági válság mint lehetőség Winkler Gyula Európai Parlamenti képviselő RMDSZ, ENP Nagyvárad, szeptember 24.
Koordináció az egyes környezetvédelmi projekteknél Kis András Térségfejlesztési és Külügyi Iroda irodavezető-helyettes Szolnok szeptember 26.
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
1 SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ MÁV-TRAKCIÓ Zrt december 6. (csütörtök), de. 10:30 óra Zsákay László György főigazgató MÁV Zrt. Gépészeti Üzletág.
Nyílt Pályán Nemzeti Vasúti Kerekasztal eszmecsere a vasút jelenéről és jövőjéről szakmai-társadalmi vitanap Budapest,2010 szeptember 15 Dr.Doór Zoltán.
Elemezze cége innovációs potenciálját! ‘800 európai vállalkozás mint összehasonlítási alap’
Infrastrukturális fejlesztési lehetőségek és között
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Területi politika főbb összefüggései. A disszertáció főbb területei 1.A regionális programozás elméleti alapjai 2.A programozási ciklus az Európai Unióban.
Kovács Ákos A megépült Ipoly-hidakhoz vezető utak felújítása,
Párizs június 20 - Berlin június 28 Egy kivételes alkalom, amikor összekötheted a szórakozást és az üzleted. Találkozz a LEO vezetőkkel a világ minden.
Az elektromos autó, mint múlt és a jövő
Zöld út Bemutatkozik a Groupama Garancia Biztosító
Magyar Tudományos Akadémia Regionális Kutatások Központja Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Új fejlesztési övezet: Közép-Európa Az autóipar telephelyválasztásának.
Magyarország Magyarország Közép-Európában az Alpok és a Kárpátok által határolt Kárpát-medencében fekszik. Sok országgal határos:Ausztriával Szlovákiával.
Számítástechnika az UVATERV-ben
A kerékpáros turizmus előnye, haszna közvetlen EU-s támogatások, EuroVelo-hálózat Balatonkenese, Csikai Mária
11 Ötlettől a sikerig! A Regionális Fejlesztési Holding Zrt. cégcsoportjának fejlesztési és finanszírozási lehetőségei Ötlettől a sikerig! A Regionális.
főosztályvezető-helyettes „A Balaton-régió közlekedési helyzete” fórum
A NAPELEMEK HATÁSA A FOGYASZTÓI KARAKTERISZTIKÁRA Herbert Ferenc november 25.
A PAKSI BŐVÍTÉS LEHETSÉGES HATÁSAI TOLNA MEGYÉRE: KAPCSOLÓDÁSI PONTOK, EGYÜTTMŰKÖDÉSEK A TELLER-LÉVAI PROJEKTEKHEZ NASZVADI BALÁZS TERÜLETFEJLESZTÉSI OSZTÁLYVEZETŐ.
A BKK szerepe a TIDE nemzetközi projektben Új megoldások a közösségi közlekedésben - fenntarthatóság - integráció - finanszírozás - Pécs, november.
Duna Stratégia – Duna menti Kamarák Szövetsége Budapest Kiss Ervin DCCA és BKIK főtitkár.
M1 – a kontinens első elektromos földalatti vasútja
Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten
Budapest – Belgrád vasútvonal újjáépítési beruházás
Előadás másolata:

Az ALSTOM a magyar piacon Balázs Gáspár 2012. szeptember 25. Magyar Vasút 2012

Témakörök 1. Az ALSTOM csoport Magyarországon 2 2. Projekt 1: Dán biztosítóberendezés és ERTMS felújítási program 7 3. Projekt 2: Németország villamos motorvonat koncesszió 11 4. Projekt 3: Franciaország vonat-villamos 15 5. Projekt 4: Kazah mozdonyprogram 19

Értékesítés összesen 2011/2012. 19,9 milliárd € Három fő tevékenység Fő tevékenységei terén a vezető 3 között Vasúti közlekedési infrastruktúra Energiatermelési infrastruktúra 4 metró közül 1-et, és 4 villamos közül 1-et az Alstom gyárt Az Alstom szállítja a világon létesített energiatermelő kapacitás 25%-ához a legfontosabb berendezéseket... Energiaátviteli infrastruktúra ... és a vízenergia piac 25%-t birtokolja. Vezető pozíció kulcsfontosságú piacokon és gyorsan növekvő technológiák terén (szakaszolók, GIS, HVDC, stb.) Értékesítés összesen 2011/2012. 19,9 milliárd €

Alstom jelenlegi elővárosi és regionális járműportfóliója 100 km/h 130 km/h 200 km/h 160 km/h Stratégiai termék CORADIA Nordic CORADIA Polyvalent CORADIA Continental DUPLEX MI 09 CORADIA Meridian X’TRAPOLIS Spanyolo. C. Dualis RegioC. X’TRAPOLIS Konzorcium BT-vel: ET430 CORADIA Lint Vonat-villamos Külvárosi Regionális Regionális expressz X’TRAPOLIS CORADIA

Alstom jelenlegi közlekedésautomatizálási portfóliója Termék-alapú megoldásoktól teljes rendszerekig. Forgalomirányítás ICONISTM vezérlőközpont ICONIS SMARTWAY SMARTWAYTM hagyományos termékek Telecom és hálózat Automatikus vonatbefolyásolás ETCS L1 és L2 szint SMARTLOCKTM biztosítóberendezések SMARTLOCK ERTMS = ATLAS Alstom tapasztalatai vonat fedélzeti ERTMS-el

Alstom Magyarországon Románia Ukrajna Alstom Magyarországon Budapest Szlovákia Ausztria Szlovénia Horvátország Szeged Győr Szerbia Pécs Székesfehérvár Debrecen Kecskemét Visonta Miskolc Paks Transport Power Grid Deák László Country President Makó Péter CFD Pauer Ágnes Assistant Blok P. Th. Service Kovács Á. ITSSC Balogh Z. PAC Gallatz Z. Metro Balázs G. Sales Novák Gy. TIS Magyari V. Grid Thermal Power Transport Juhász Laura Country Compliance Officer Tóth Tímea Country HR Manager Renewable Power Deák L. GPS Szervezeti ábra Szádai Edit EHS Beszerzés: +35 millió per év € értékben Munkavállalók száma Transport (metró projekttel) 51 Thermal Power 77 Renewable Power 15 Grid 1 Összesen 144 Ellentmondásos múlt, potenciális jövő

Témakörök 1. Az ALSTOM csoport Magyarországon 2 2. Projekt 1: Dán biztosítóberendezés és ERTMS felújítási program 7 3. Projekt 2: Németország villamos motorvonat koncesszió 11 4. Projekt 3: Franciaország vonat-villamos 15 5. Projekt 4: Kazah mozdonyprogram 19

2.1 Dánia: biztosítóberendezés projekt bemutatása Dánia teljes vasúthálózatán a biztosító és forgalomirányító berendezések cseréje 2021-ig, ERTMS L2 baseline 3.0.0 kiépítése (Fjernbane), illetve CBTC (S-Bane), és 25 év karbantartás. Keretszerződés ETCS 2-es szintű fedélzeti berendezések beépítése 41 dániai üzemeltető több mint 780 járművébe. 2,4 Mrd eurós program: 1. fázis: 2006: elemzés, 2009: parlamenti szavazás, 2010-2011: specifikáció kidolgozása és tenderezés. 2.fázis: 2012-2014: részletes szállítási tervek, 2015 – 2017: 300 km próbaüzem 3. fázis: 2018-2021: átépítés. Alstom részvétel: az ország keleti részének átépítése (€300M), keretszerződés fedélzeti berendezésekre (€140M) . Tények és adatok: Vonalhálózat hossza: 2323 km Állomások száma: 307 db Biztosítóberendezések száma 234 (80% relés, fele több, mint 50 éves) A fővonalakon pontszerű vonatbefolyásolás infill hurkokkal A koppenhágai elővárosi hálózaton (S-Bane) hurokkábellel feladott sebességjeles folyamatos vonatbefolyásolás. A forgalomirányítás 11 kisebb központból, 3 regionális központból, valamint egy különálló irányító központból történik. (S-Bane)

2.2 Dánia: az ATLAS ERTMS platform bemutatása Főbb kereskedelmi üzemben lévő ERTMS referenciák több, mint 7 éve L3 – L4 vonalak (Belgium): ERTMS L2 - pályamenti Bologna-Firenze (Olaszo.): ERTMS L2 - pályamenti Roma-Napoli (Olaszo.): ERTMS L2 – pályamenti/fedélzeti Zaragoza-Huesca (Spanyolo.): ERTMS L1 – pályamenti Mattstetten-Rothrist (Svájc): ERTMS L2 – pályamenti/fedélzeti Betuwe Route (Hollandia): ERTMS L2 pályamenti Nagysebességű vonatok: ICE3, NTV, AVE (L1 és/vagy 2) Mozdonyok : Mitsui, DB Schenker (L1 és/vagy 2) Flotta [Luxemburg]- ERTMS L1 – fedélzeti ATLAS 200: 2-es szinten piacvezető pozíció ETCS L2 Pályahossz 72%-a (530 km), ETCS L2 járművek 84%-a ALSTOM berendezésekkel üzemel 50 típus (ÖBB flotta, CFL flotta, ICE, Vectron…). 9 9

2.3 Dánia: Signaling projekt, legjobb gyakorlatok Méretgazdaságosság kihasználása a fix költségek csökkentésére TOP 1 megoldás: Tendereztetés Méretgazdaságosság kihasználása Sztenderd termékek Erős versenyhelyzet TOP 2 megoldás: Projektmenedzsment Központosított projektvezetés ügyfél oldalon Kapcsolódó projektek Forgalmi utasítások Folyamatos interfész egyeztetések TOP 3 megoldás: Költséghatékony innováció Hosszú távú költség-optimalizáció Pályamenti berendezések megszüntetése K+F, új megoldások (HHT kéziterminál) Budapesti részvétel: HHT kezelőfelület, hagyományos illetve webes kezelői felület, út-idő diagramot (TDG), konfliktus detektáló és megoldó komponens, több, háttérben futó szervíz program.

Témakörök 1. Az ALSTOM csoport Magyarországon 2 2. Projekt 1: Dán biztosítóberendezés és ERTMS felújítási program 7 3. Projekt 2: Németország villamos motorvonat koncesszió 11 4. Projekt 3: Franciaország vonat-villamos 15 5. Projekt 4: Kazah mozdonyprogram 19

3.1 Németország: DB motorvonat koncesszió bemutatása Német koncessziós piac működése alapján a közlekedésszervező a Verkehrsverbund-Rhein Ruhr, ügyfelünk a Deutsche Bahn. Második általános keretszerződés a Deutsche Bahn AG-vel (400 villamos motorvonat). Első lehívás S-Bahn S5/S8 hozzávetőlegesen 3,6 millió vonatkilométer évente. Szállítási terjedelem: 28 x 3 kocsis szerelvény pótalkatrész csomag dokumentáció tréning. Üzem kezdete 2014. december. Telephely Düsseldorfban.

3.2 Németország: DB Regio, BeNEX, Veolia referenciák Németországban: 141 legyártott szerelvény Pnenn: 1000 kW - 2000 kW Hossz: 58m Gyorsulás: kb. 1m/s² Ülőhelyek: 180-ig (Kibővített verzió: 61 m-ig, 200 ülőhely) Pnenn: 2000 kW Hossz: 74m Gyorsulás: kb. 1 m/s² Ülőhelyek: 245-ig (Kibővített verzió: 78m-ig, 260 ülőhely) Pnenn: 2000 kW Hossz: 91m Gyorsulás: kb. 1 m/s² Ülőhelyek: 300-ig Pnenn: 2000 - 3000 kW Hossz: 107m Gyorsulás: kb. 1 m/s² Ülőhelyek: 364-ig. Folyamatos gyártásban (elkövetkezendő években: 300 szerelvény)

3.3 Németország: DB projekt, legjobb gyakorlatok Keretszerződés és hosszú távú stratégia TOP 1 megoldás: keretszerződés Egyszeri közbeszerzési folyamat Gyors lehívás kialkudott feltételek alapján Bírálat: Élettartam költség 40% + ár. TOP 2 megoldás: modularitás Átalakítható a koncessziós periódus végén (1 vagy 2 ajtó kocsinként, ülőhelyek száma, belépő magassága, regionális vagy elővárosi elrendezés). Több, mint 200 ponton modernizált termék

Témakörök 1. Az ALSTOM csoport Magyarországon 2 2. Projekt 1: Dán biztosítóberendezés és ERTMS felújítási program 7 3. Projekt 2: Németország villamos motorvonat koncesszió 11 4. Projekt 3: Franciaország vonat-villamos 15 5. Projekt 4: Kazah mozdonyprogram 19

4.1 Franciaország: a vonat-villamos projekt bemutatása 650 millió eurós keretszerződés keretében az SCNF 200 járművet rendelt meg 2009-ben. A franciaországi Loire-völgye régió 2011. június 15. óta üzemeltet vonat-villamosokat. A vonat-villamos projekt két fázisban valósul meg: Nantes-Clisson vonalon - TGV, TER, árufuvarozási mellett - üzemeltetés (duplavágány). Cél: 2014 végétől 8 megálló kiszolgálása egy 26,5 km-es szakaszon 30 perc alatt. Nantes – Châteaubriant vonal újranyitása (2014); 1877 – 1980 között használták (64km, 11 megálló, dedikált vonal), valamint villamosítása 750 V / 25kV. Összesen 24 vonat-villamos 88,66 M€ értékben.

4.2 Franciaország: a Citadis Dualis vonat-villamos Tengelyterhelés: 11,5 tonna Hossz: 42 m / 52m Szélesség: 2.4 / 2.65 m Magasság: 3.485 m Nyomtáv: 1435 mm Belépő: 390 mm Alacsonypadlós rész: 100 % Minimum fordulósugár: 25 m Legnagyobb sebesség: 100 km/h Teljesítmény: 6x150 kW Átlagos gyorsulás: 0->40km/h, 24%-kos tapadás mellett: TTNG 4 kocsi (3BM, 2BP) 1,09 TTNG 5 kocsi (3BM, 3BP) 0,92 Multiple unit üzemeltetés : 2 vagy 3 szerelvény Passzív biztonság (crash) : igen EN15227 szerint Vonatbefolyásolás : KVB + ERTMS előkészítés Gazdaságos: állandó mágneses szinkronmotor Alstom Group Presentation – May 2012

4.3 Franciaország: Dualis projekt, legjobb gyakorlatok TOP 1 megoldás: keretszerződés Árcsökkentő hatása 20%. TOP 2 megoldás: hosszú távú igények meghatározása

Témakörök 1. Az ALSTOM csoport Magyarországon 2 2. Projekt 1: Dán biztosítóberendezés és ERTMS felújítási program 7 3. Projekt 2: Németország villamos motorvonat koncesszió 11 4. Projekt 3: Franciaország vonat-villamos 15 5. Projekt 4: Kazah mozdonyprogram 19

5.1 Kazahsztán: mozdonyprogram Átfogó mozdonyprogram 200 személy + 95 tehervonati mozdony. 1,3 milliárd eurós program. 2010 végén az Alstom – TMH vegyesvállalatot hozott létre a KTZ-vel. Gyártás megkezdődött Belfort-ban (FR), 15 dupla Bo’Bo’ egység legyártása után további 185 mozdonyt gyárt a kazah üzem. Személyszállító mozdonyok szállítása 2014-től esedékes. Teljesítmény: 8800 kW

Utazás határokon át 5.2 A mozdony platform 1435 mm-es országok: a PRIMA II BoBo tengelyelrendezés: 22 t Max sebesség: 140 km/h (tehermozdony), 200 km/h (személy) Négyáramnem (25 kV 50Hz, 15 kV 16Hz 2/3, 3 kV, 1,5 kV) Teljesítmény: 6400 kW Indítő vonóerő:320 kN Vezetőpult: UIC612 típus Integrált ERTMS 1520 mm-es országok: a KZ8A A KZ8A mozdony megfelel az orosz előírásoknak és az orosz követelményeknek. A KZ8A mozdony előreláthatólag Kazahsztánban fog üzemelni, de használata lehetséges az „1520” mm-es as nyomtávú országokban is, 25 kV/50 Hz áramrendszerű hálózatokon. « 1520 » mm országok Alstom Group Presentation – May 2012

5.3 Kazahsztán: mozdonyprogram, legjobb gyakorlatok TOP 1 megoldás: technológia transzfer keretfeltételeinek a megteremtése Alstom példák: Spanyolország, Korea, Irán, Kína… TOP 2 megoldás: Helyi gyártás lehetősége Helyi szériagyártás. Szakemberek képzése. Legfőbb előny: stratégiai tenderek esetén a hazai beszállítás arányának azonnali elemzése. A strong experience in transfer of technology Spain, Korea, Iran, China, …

Köszönöm figyelmüket!