Logisztikai támogatások rendszere ma, illetve a II. NFT keretében Gecse Gergely, logisztikai referens Budapest, 2006. február 3. II. CEBC Logisztikai konferencia.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Közlekedésfejlesztési Integrált Közreműködő Szervezet
Advertisements

Aktuális pályázati lehetőségek
„A vasúti áruszállítás szerepe a logisztikai rendszerben ”
A as időszak jelenlegi pályázati lehetőségei Dr. Körtvélyesi Katalin 20/
Vállalkozói pályázatok Széchenyi Programirodák létrehozása, működtetése VOP
Magyarország fejlesztési forrásai Aktuális hírek •2006. október 16. –OP társadalmi egyeztetése •2006. október 17. –ÚMFT parlamenti vitája.
ÉMOP 1.Prioritás Versenyképes helyi gazdaság megteremtése A turisztikai pályázatok gazdaságélénkítő hatása az Észak-Magyarországi régióban.
Záhony térsége gazdaságfejlesztési „zászlós program” Kálnoki Kis Sándor miniszterelnöki megbízott.
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
Gyulai Tamás elnöki tanácsadó elnöki tanácsadó Dél-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács.
A Nemzeti Fejlesztési Terv Logisztika a gyakorlatban Nemzetközi Szakkiállítás Szeptember 12. Jobbágy Valér Nemzeti Fejlesztési Terv és EU Támogatások.
Városrehabilitációs konferencia Mosonyi Balázs – ROP Irányító Hatóság április 29.
Uniós források fogadása a bérlakásépítéseknél
NFT I NFT II Hosszú távú cél: az életminőség javítása Általános cél: Az EU átlaghoz viszonyított jövedelmi különbségek mérséklése specifikus.
Fenntartható termelési és fogyasztási szokások ösztönzése akcióterv Szántó Szilvia Környezetfejlesztési Főosztály Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium.
Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP)
A Gazdaságfejlesztési Operatív Program értékelése GOP konstrukció és KMOP tükörkonstrukció.
Gazdasági versenyképesség növelése Készítette: Németi Szilvia.
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
Pénz, piac és partnerség Túlélés és fejlődés a közösség részeként április 24. Budaörs.
Pénz, piac és partnerség Túlélés és fejlődés a közösség részeként április 17. Debrecen.
A regionális politika és az agrárpolitika kapcsolata
A Stratégiai Környezeti Vizsgálat (SKV) szerepe a gazdasági tervezésben Dr. Fogarassy Csaba egyetemi docens.
Regionális gazdaságfejlesztés gyakorlati óra Esettanulmány II.
Az EU kohéziós politikájának 20 éve ( ) Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI.
Az önkormányzat szerepe a logisztikai központ létrehozásában II. CEBC Logisztikai Konferencia Budapest, II. 3. Nagy Sándor Városfejlesztési alpolgármestere.
Kisvállalkozások alkalmazkodás és versenyképesség Kállay László GKM.
A Georgikon Kar kutatási lehetőségei Keszthely, március 30.
Gazdaságfejlesztési Programok Helyettes Államtitkársága
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács
Gazdaságfejlesztési politika – II. NFT ( ) Eszes Gábor GKM Miniszteri Kabinet Nyíregyháza, december 14.
ZÁHONY TÉRSÉGI LOGISZTIKAI KLASZTER
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
A Jövő Internet kutatás hazai támogatási lehetőségei Fonyó Attila Nemzeti Erőforrás Minisztérium Tudománypolitikai Főosztály.
Az intermodális logisztikai szolgáltatások fejlesztési programja Szűcs Lajos főosztályvezető Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Közlekedési Stratégiai.
Humán közszolgáltatások fejlesztése prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
számú főút Jászberény elkerülő szakasz II. ütem
1. Az RFH Zrt. bemutatása 2000 óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó társaság Cél a vállalkozások erősítésén keresztül.
Koordináció az egyes környezetvédelmi projekteknél Kis András Térségfejlesztési és Külügyi Iroda irodavezető-helyettes Szolnok szeptember 26.
Pályázati lehetőségek és tapasztalatok a Gazdaságfejlesztési operatív programban Gáspár Bence Orosháza, július 31.
E-számlázáshoz és e- dokumentumkezeléshez kapcsolódó pályázat a Támpont – Mester Kft. segítségével.
Klaszter és egyéb vállalkozásfejlesztési pályázatok 2011-ben Morvai Balázs - Pál Attila KSZGYSZ – dec. 14.
Közlekedésbiztonságra fordítható források
Területi politika főbb összefüggései. A disszertáció főbb területei 1.A regionális programozás elméleti alapjai 2.A programozási ciklus az Európai Unióban.
4 Tender Hungary Kft. (Sziklai Zoltán)
A Nemzeti Fejlesztési Terv
Közösségi internet-hozzáférési pontok hálózata, mint a digitális Kárpát-medence alapinfrastruktúrája Molnár Szilárd program-koordinációs referens Nemzetstratégiai.
Iparpolitikai és regionális szempontok a GKM Stratégiájában és az ÚMFT-ben Dr. Cservenyák Ildikó Főosztályvezető, GKM MRTT, V. vándorgyűlése október.
37. számú főút Szerencs átkelési szakasz rekonstrukciója Lakossági fórum március 29.
A szociális munka fő fejlődési irányai Az EU stratégia és Magyarország stratégiájának hatása a szociális munka gyakorlatára.
Logisztikai fejlesztési irányok a hazai és az EU szakpolitikák tükrében CEBC „A győztesek felelőssége” konferencia február 2. Dr. Bokor Zoltán BME.
A Strukturális Alapok Cél: a régiók közötti társadalmi és gazdasági kohézió elősegítése Költségvetés: 195 mrd EUR  Európai Regionális Fejlesztési.
főosztályvezető-helyettes „A Balaton-régió közlekedési helyzete” fórum
Mitől innovatív egy vállalkozás?
7. Bajai Gabona Partnerség Baja, Június 04.
A gazdaságfejlesztés finanszírozási lehetőségei Dr. Szegvári Péter Stratégiai Igazgató.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
Gazdaságfejlesztési Operatív Program pályázati lehetőségei ( ) vállalkozások számára Keller Péter osztályvezető GKM Vállalkozásfinanszírozási Főosztály.
Új Széchenyi Terv technológiafejlesztés pályázatok mikro-, kis- és középvállalkozások számára Kincses Róbert ügyvezető.
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
2010-es komplex vállalati technológiafejlesztés mikro-, kis- és középvállalkozások számára Kincses Róbert ügyvezető.
Kapacitásbővítő, jelenlegi pályázati lehetőségek
Fejlessze vállalkozását pályázati források segítségével!
Innovációs célú nemzeti és regionális szintű pályázati források
Nemzeti Fejlesztési Terv, operatív programok és pályázati lehetőségek
Lorem ipsum.
SZÉCHENYI PROGRAMIRODA
Előadás másolata:

Logisztikai támogatások rendszere ma, illetve a II. NFT keretében Gecse Gergely, logisztikai referens Budapest, február 3. II. CEBC Logisztikai konferencia

Tartalom Korábbi támogatási-konstrukciók Következő tervezési időszak támogatási konstrukciói

Gyorsforgalmi utak fejlesztése 2007-ig

A MÁV ZRt. tervezett infrastruktúra-fejlesztései 2015-ig

Közlekedési hálózatfejlesztés 2006-ban – vízi út Kikötő-fejlesztések 2006-ban: 7659 mFt További 286 mFt a Duna hajózhatóságának javítását, valamint 75 mFt a Magyar Folyami Információs Szolgálat Fejlesztését szolgálja © GKM, Közlekedéspolitikai Főosztály

GVOP (Korszerű menedzsment rendszerek és technikák támogatása KKV- knak) GVOP (Emeltszintű szakmaspecifikus tanácsadás KKV-knak) GVOP (Emeltszintű szakmaspecifikus tanácsadás KKV-knak) ,2 11,6 63,8 58,3 5,6 31,9 GVOP (KKV-k műszaki-technológiai hátterének fejlesztése) ,3679,6 Építés (raktár-, műhely-, komissiózó csarnok), gép (anyagmozgató-, rakodógép), járműkövető rendszer beszerzése ISO9001, ISO14001 rendszerek bevezetése Stratégiai, marketing, menedzsment tanácsadás Raktárfejlesztés, anyagmozgató gép beszerzése GVOP (Vállalaton belüli elektronikus üzleti rendszerek) 256,428,1 Integrált vállalatirányítási rendszer bevezetése Logisztikai szolgáltatók nyertes pályázatai ben (GVOP) Nyertes projektek száma (db) Megval. fejlesztés (millió Ft) Elnyert támogatás (millió Ft) Felhasználási cél Összesen: ,3803,5 -

GVOP (Korszerű menedzsment rendszerek és technikák támogatása KKV- knak) GVOP (Emeltszintű szakmaspecifikus tanácsadás KKV-knak) GVOP (Vállalaton belüli elektronikus üzleti rendszerek) ,4 29,8 357,3 26,4 14,9 178,3 GVOP (KKV-k műszaki-technológiai hátterének fejlesztése) ,41173,5 Építés (raktár-, műhely-, komissiózó csarnok), gép (anyagmozgató-, rakodógép), járműkövető rendszer beszerzése ISO9001, ISO14001 rendszerek bevezetése Stratégiai, marketing, menedzsment tanácsadás Integrált vállalatirányítási rendszer bevezetése GVOP (Üzleti partnerek közötti e-kapcsolat fejlesztése 5208,0111,7 Ügyfélszolgálati rendszer kialakítása Logisztikai szolgáltatók beérkezett pályázatai 2005-ben (GVOP) Beérkezett projektek száma (db) Tervezett fejlesztés (millió Ft) Támogatás -igény (millió Ft) Felhasználási cél Összesen: ,91504,8 -

GVOP nyerteseinek beruházásai ( ) ~ 1 milliárd Ft ~ 500 millió Ft ~ 100 millió Ft Beruházás 13 milliárd Ft beruházás, 2,9 milliárd Ft támogatás 38 projekt, 400 új munkahely, m 2 új raktár © GKM, Innovációs Főosztály, Gecse Gergely

Intermodális logisztikai támogatások 2004/2005-ben ILSZK/KÁT pályázatok, 2004: - GKM-2004-KÁT: 5 projekt, 55 M Ft támogatás, 225 M Ft megvalósított beruházás - GKM-2004-ILSZK: 7 projekt, 85 M Ft támogatás, 425 M Ft megvalósított beruházás kombinált szállítási fejlesztések, 2005 (megvalósítás folyamatban): - székesfehérvári kombiterminál bakdaru építése: 200 M Ft támogatás - záhonyi, szegedi, békéscsabai kombiterminálok fejlesztése + egyebek előkészítése: 100 M Ft támogatás - soproni kombiterminál kapacitásbővítése: 150 M Ft támogatás

Tartalom Korábbi támogatási-konstrukciók Következő tervezési időszak támogatási konstrukciói

Tervezési kifejezések és rövidítések 1. Nemzeti Stratégia Referenciakeret (NSRK): ugyanaz, mint a as II. Nemzeti Fejlesztési Terv Strukturális Alapok (SA) (Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA), Európai Szociális Alap (ESZA)), Kohéziós Alap (KA) Versenyképesség Operatív Program (VOP), Infrastruktúra Operatív Program (IOP) Szektorális/Ágazati Operatív Program (SOP), Regionális Operatív Program (ROP) Nagyobb projekt (major project): 50 (ill. 25) millió €-t meghaladó projekt. Nem egyezik meg az NFH-s „nagy projekt”-tel Központi projekt: kedvezményezett költségvetési szerv

Tervezési kifejezések és rövidítések 2. Komplex program: egy cél érdekében megvalósított beavatkozások elsősorban horizontális (interszektorális) területeken. Bár számos komplex program készült, megvalósulni az operatív programokba (OP) bekerülő elemek fognak Európai Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Alap (EMVA): nem Strukturális Alap közötti elődje az EMOGA-O, melyből az Agrár- és Vidékfejlesztési Operatív Programot (AVOP) finanszírozták Nemzeti Agrár- és Vidékfejlesztési Terv (NAVT) A Szerződés I. számú melléklete (Annex I.): vámtarifaszám szerint felsorolja a mezőgazdasági termékeket Prioritás, intézkedés (measure), komponens

Jelmagyarázat Strukturális Alapok Európában célkitűzés (Konvergencia) Statisztikai hatás (phasing-out) Gazdasági hatás (phasing-in) 3. célkitűzés (verseny- képesség és fogl.)

Egyedi Kormány-döntéses támogatás (EKD) 10 millió € beruházás felett (forrás: magyar költségvetés) Versenyképesség Operatív Program (VOP) (forrás: ERFA, ~ 21 mrd Ft) Nemzeti Agrár- és Vidékfejlesztési Terv (NAVT) (agrár-logisztika) (forrás: EMVA, ~ 40 mrd Ft) Párhuzamos támogatások elkerülése: Annex I., kerítésen belül vs. kívül, beruházás-méret, tulajdonba kerülés A program irányítója: EKD, VOP, IOP – GKM+régiók, Agrár-logisztika - FVM Kapcsolódó támogatások: a leendő HEFOP-ban (képzés, egyéb soft elemek) A konstrukciókra a forrást képző támogatási alap, az állami támogatási, és versenyszabályok vonatkoznak IOP-SOP (forrás: ERFA, KA ~ 100 mrd Ft) IOP-ROP (ERFA, KA ~ 50 mrd Ft)

Logisztika az NFT-II-ben IOP: - az intermodális logisztika közlekedési infrastruktúrája (+ járműparkja?) - előzetes projektszelekció a szakmai szervezetek bevonásával (+ pályázat?) VOP: - „kerítésen belüli” logisztikai fejlesztések - pályázat – a feltételek a szakmai szervezetekkel egyeztetve kerülnek meghatározásra → MLSZKSZ, MLE, MLBKT, MSZLSZSZ: közös álláspont

NFT-II IOP + KFT – kapcsolódó közlekedésfejlesztés közút: - az autópályák, gyorsforgalmi utak határokig történő kiépítése - a tranzitszerepű főúthálózat színvonalának javítása - az előbbi hálózatra ráhordó egyéb főutak rehabilitációja vasút: - az átlagos továbbítási sebesség növelése: pályafelújítás, korszerű irányító- és biztosítóberendezések - hangsúly a fő nemzetközi vasútvonalakon belvízi hajózás: - a dunai vízi út hajózhatóságának biztosítása (2,5 m merülés) - az országos közforgalmú kikötőhálózat fejlesztése (hangsúlyosan: vasúthálózati kapcsolódás, intermodalitás) repterek: - kapacitásbővítés, légi irányítás korszerűsítés, közlekedési kapcsolatok

NFT-II IOP logisztika – beavatkozási területek Közlekedési alágazat Kapcsolódó logisztikai beavatkozási területek * nem biztos, hogy támogatható Közút  intermodális áruforgalmi terminálok / logisztikai központok közúti elérhetőségének, kapcsolatainak kiépítése, fejlesztése Vasút  áruforgalmi terminálok / logisztikai központok vasúti elérhetőségének, kapcsolatainak kiépítése, fejlesztése  vasúti-közúti átrakók kiépítése, fejlesztése  kombinált szállításra alkalmas vasúti gördülőállomány beszerzése * Vízi közlekedés  víziút-közúti/vasúti átrakók kiépítése, fejlesztése (a belvízi kikötőfejlesztésekhez kapcsolódóan)  kombinált szállításra alkalmas vízi járművek beszerzése *

NFT-II IOP logisztika – indikatív projekt követelmények általános: - az intermodális szállítási-logisztikai megoldásokat előmozdító, üzletileg is hatékony piaci indíttatású kezdeményezések kiegészítő támogatása - a támogatás bázisán kialakított szolgáltatásrendszer hosszú távú, fenntartható biztosítása specifikus (infrastruktúrára): - a projekt összköltségének el kell érnie az 500 millió Ft-ot - minden támogatásként kapott 1 millió Ft-tal szemben évente átlagban 700 tonna vasútra és/vagy belvízi hajózásra irányuló teljesítménynövekményt kell vállalni a beruházás aktiválásától kezdve 5 éven keresztül (EU Marco Polo II. alapján)

NFT-II VOP logisztika – TERV! Versenyképesség operatív program (VOP) 3.3. intézkedés (logisztika (kerítésen belüli) + szolgáltatások nyújtása) 2 alintézkedés (még bővülhet) pályázatos támogatása: Intermodális logisztikai központok (~ ILSZK pályázat folytatása) Egyéb logisztikai központok (~ GVOP folyt.) pályázók köre: intermodális logisztikai központokat előkészítő, fejlesztő és működtető belföldi székhelyű bejegyzett jogi személyiséggel rendelkező gazdasági társaságok (nagyvállatok is) belföldi székhelyű, jogi személyiségű gazdasági társaságok, szövetkezetek, egyéni vállalkozások (csak KKV-k)

NFT-II VOP logisztika – TERV! állami támogatás típusa, támogatás intenzitás, a támogatás maximális mértéke ágazati támogatás (CFA), max. 75%, max. 500 millió Ft/projekt regionális támogatás (BAB), max. % a regionális támogatási térkép szerint, max. 150 millió Ft/projekt az intézkedés forrás: 10,5-10,5 milliárd Ft logisztikai tevékenységek végzéséhez szükséges új épület építése, meglévő épületek átalakítása, korszerűsítése, épületgépészeti beruházások gépek, berendezések beszerzése telekhatáron belüli infrastruktúra építése, korszerűsítése informatikai hálózat kiépítése számítástechnikai hardver és szoftver eszközök beszerzése

Köszönöm a figyelmet! Gecse Gergely, tanácsos Gazdasági és Közlekedési Minisztérium, Innovációs Főosztály 1055 Budapest, Honvéd utca Telefon: Fax: