2009. október 12. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 6. előadás.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint Tartalom- és módszerfejlesztés a Műegyetem.
Advertisements

Tóvári Judit Eszterházy Károly Főiskola. Szinnyei József. Magyarország a XX. században század: polgári.
2009. szeptember 21. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 3. előadás.
2009. november 9. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 9. előadás.
Az Internet Fiesta a könyvtárakban 2002 dr. Bakonyi Péter Országos Könyvtári Kuratórium elnöke.
Safer Internet Plus magyarországi programBudapest március 24. Az EU Safer Internet Plus magyarországi programja.
Minőségi helyi termékek - Szekszárd és vidéke – Egy helyi termék rendszer működésének tapasztalatai Csillag Péter, ügyvezető Eco-Sensus Közhasznú Nonprofit.
NJSZT Közgyűlés május 13. NJSZT KÖZGYŰLÉS május 13.
E- HEFOP P /1.0 „ Felsőfokú CAE képzés” HEFOP 2004/3.3 „A felsőoktatás szerkezeti és tartalmi fejlesztése”
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
2009. november 30. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 12. előadás.
Könyvtári digitális tartalmak az oktatási multimédiák számára
2009. szeptember 14. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 2. előadás.
május 6. A zenei könyvtáros képzés lehetőségei az egri Eszterházy Károly Főiskolán Tóvári Judit.
GYERMEK- ÉS IFJÚSÁGPOLITIKA – JÓ képzettséget és JÓ munkát minden gyermeknek, mire felnő! Debreceni Egyetem Szociológia és Szociálpolitika Tanszék Czibere.
MÉDIAISMERET I. INZERTKÉP SZINOPSZISA Beküldendő feladat 2. Készítette: Nemes Marianna Informatikus Könyvtáros Szak Távoktatás tagozat II. évfolyam II.
Stratégiai tervezés.
A tartalomszolgáltatásról Tartalomszolgáltatás alatt valamely közvetítő felület által közvetített írásos, auditív vagy vizuális tartalom elérhetővé tételét.
Mobiltelefonokra optimalizált árfolyamlista és pénzváltó kivitelezése IX. VMTDK Témavezető: Dr. PATAKI Éva Szerző: SZÉKEJ É. Krisztián, I. évfolyam, Szegedi.
Microsoft szoftverek a szakképzésben
Publikációs Portálrendszer Informatikai képzések tartalmi támogatása.
e-Learning a tanárképzésben
Magyar Információs Társadalom Stratégia (MITS) – egészségügyi és szociális vonatkozások: Az Egészségügyi és Szociális Ágazati Információs Stratégia (MITS-ESZ)
| | Tananyagfejlesztések fejlesztői szemmel Wagner Balázs MTA SZTAKI.
Trendek.  PEST elemzés Politics Economy Society Technology.
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
Minerva projekt és digitalizálási tapasztalatok Moldován István OSZK MEK Osztály NDA Konferencia december 14.
Bánkeszi Katalin Egyházi Könyvtárak Egyesülése Országos Széchényi Könyvtár Digitalizálás Mit? Miért? Hogyan? Mivel? Továbbképzés Budapest,
LEKTOR/Lexelerator workshop – március 4. A LEKTOR projekt és a Lexelerator platform szolgáltatásainak és eszközeinek ismertetése.
LEKTOR/Lexelerator workshop – március 4. LEKTOR / Lexelerator workshop.
2008. március 27. Magyar Tartalomipari Szövetség – A/016 – EQUAL IT-mentor projekt.
Lesz-e magyar tartalompiac? És mi lesz a könyvtárak szerepe? Kitzinger Dávid ügyvezető igazgató Neumann János Digitális Könyvtár és Multimédia Központ.
Magyar Tartalomipari Szövetség – A/016 – EQUAL IT-mentor projekt Motiváció felkeltése és fenntartása internethasználattal.
Nyelv-ész-gép Új technológiák az információs társadalomban.
DAT 2006 konferencia A könyvtárak digitális világa szekcióülés Budapest, november 21.
A régió informatikai ágazati és szakképzési fejlesztési lehetőségei Mlinarics József Magyar Tartalomipari Szövetség 2008 évi Informatikai Regionális Szakképzési.
A Neumann Kht. a kreatív iparágak szolgálatában Mátrai Julianna Pályázati szakértő Neumann János Digitális Könyvtár és Multimédia Központ Kht november.
2008. március 27. Magyar Tartalomipari Szövetség – A/016 – EQUAL IT mentor projekt.
2009. november 16. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 10. előadás.
2009. okt. 19.-nov.2. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 7-8. előadás.
2009. november 23. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 11. előadás.
2009. október 19. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 7. előadás.
2009. október 5. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 5. előadás.
Az E-TANÁR portál. A digitális olvasás-tudás már széles körben elterjedt. A digitális írás-tudás széleskörű alkalmazásához azonban alkotói közösségi fórumok.
Az E-TANÁR portál.
Legjobb_kor. Az eMunka, dMunka, sikeres alkalmazásának társadalmi és technológiai feltételei megteremtődtek. dr. Mlinarics József ügyvezető elnök Magyar.
Bánkeszi Katalin A számítógép és az Internet hatása az olvasáskultúrára (konferencia) Változó olvasói igények – változó könyvtáros világ.
Dippold Péter A könyvtárak változó szerepe az információs társadalmakban.
1.Témakör TÁJÉKOZTATÓ ÉS TARTALOM- SZOLGÁLTATÓ TEVÉKENYSÉGEK.
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
Az információs társadalom oktatása az iskolákban Pintér Róbert Információs Társadalom és Trendkutató Központ (ITTK)
1 Tájékoztató a tantárgyakról és a jegyzetekről Digitális oktatási gyűjtemény az ALEPH könyvtári rendszerben.
Tantárgyi követelmények Infrastruktúra geoinformatika – AI04 Geoinformatika – AG03 Előadók: Dr. Szabó György egyetemi docens, Wirth Ervin PHd hallgató.
A szerzői jogi iparágak magyarországi helyzete DAT 2006 a Magyar Tartalomipari Szövetség XVI. Konferenciája november 21. Dr. Bendzsel Miklós Dr.
A KIP Stratégiai Megvalósítási Terve Dr. Balassy Zsolt – főtitkár Magyar Nemzeti Host, KIP Iroda.
2009. szeptember 7. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK.
Az UNESCO programja UNESCO Information for All Program (IFAP, I4-all) Az ismeretterjesztés és az élethosszig tartó tanulás előmozdítása érdekében könyvtárosok,
A könyvtár, mint az információs társadalom stratégiai tényezője Dr. Tóvári Judit
Nemzeti Technológiai Platform a
IKT alapú kompetenciák a XXI. századi pedagógusképzésben
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
Okos Jövő Fórum 2015 Smart Future Fórum 2015 Győr A Széchenyi István Egyetem és az Okos Jövő Innovációs Klaszter közös rendezvénye.
„ INNOVATÍV TECHNOLÓGIÁK MEGHONOSÍTÁSA A HAGYOMÁNYŐRZÉS ÉS A HOZZÁ KAPCSOLÓDÓ KÉPZÉS ÉS KUTATÁS TERÉN „ TÁMOP BALATONKENESE VÁROS ÖNKORMÁNYZATA.
IKT A PEDAGÓGIÁBAN 1 Készítette: dr. Létray Zoltán.
Hatékony és pontos munkavégzés
Elérhető magyar irodalom – olvasás? digitalizálás?
A digitális kompetencia fejlesztése
"Az adatbázisok jogi védelme a gyakorlatban"
Hatékony és pontos munkavégzés
Tantárgyi követelmények Térinformatika BMEEOFT041
Előadás másolata:

2009. október 12. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 6. előadás

2009. október 12. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 2 Tantárgy leírása - - A tantárgy: a tartalomipar meghatározásával, területeivel és az iparágnak a gazdasággal, a kultúrával való kapcsolataival foglalkozik. - Bemutatja az iparág hatását az információs társadalom fejlődésére. - - Kiemelten területe a tantárgynak a tartalomipari szolgáltatások könyvtári használata.

2009. október 12. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 3 A tantárgy témakörei 1./ 1./ a tartalomipar fogalma (szerzői jogi iparágak, kreatív-, médiaipar stb.); 2./ a tartalomipar gazdasági, kulturális szerepe; 3./ a tartalomipar területei és a tantárgy ismeretének, alkalmazásának szemeszter végi értékelése 4./ a tartalom megjelenítése (animáció, sajtó, műalkotás..); 5./ az ipar szereplői (előállítók, aggregátorok, terjesztők, felhasználók); Könyvtári innovációs projektötlet kidolgozása 3. rész

2009. október 12. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 4 A tantárgy témakörei (2.) 6./ a végkészülékek (web, video, mobil, stb.) fontossága; 7./ a kiemelt tartalomipari ágazatok (internet tartalomszolgáltatások, eLearning, eKormányzat, eEgészség, stb.) szerepe az információs társadalom fejlődésére; 8./ eBefogadás (eInclusion) és a tartalomipar kapcsolata;

2009. október 12. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 5 A tantárgy témakörei (3.) 9./ a tartalomipar és a szerzői jog kölcsönhatása, az iparág adat- és fogyasztóvédelmi kérdései; 10./az infószabadság törvény hatása közadatok újrahasznosítására; 11./a tartalomipari szolgáltatások tervezése, fejlesztése és terjesztése, felhasználása a könyvtárakban; folyamatos, befejezés/értékelés 12./a tartalomipar fejlődési trendjei.

2009. október 12. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 6 Mit profitálhatunk a tananyag gyakorlati hasznosításából? A tartalomipar: - - termékeit, szolgáltatásait rendszerezni tudjuk; - - fejlesztési, terjesztési és felhasználási lehetőségeit felismerjük és alkalmazzuk saját területünkön; - - trendjeiből „remélhetőleg” megbízható iránytűt szerezhetünk az információ „tengeren” való navigáláshoz.

2009. október 12. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 7 1./ A tartalomipar fogalma A hagyományos és az elektronikus digitalizált tartalmak (művek, termékek, szolgáltatások stb.) fejlesztésével, terjesztésével és fogyasztásával foglalkozó iparágak összességét nevezzük tartalomiparnak. Röviden: A tartalomipar, a világnak digitális térbe helyezését és használatát valósítja meg. Magyar Tartalomipari Szövetség – MATISZ meghatározása.

2009. október 12. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 8 A jó gyakorlat/best practice bemutatása a MATISZ által szervezett versenyművein keresztül: n n eKormányzat, n n eEgészség, n n eLearning, elearning.info.hu n n eGazdaság – eKereskedelem, n n egyéb fontos területek: pl.: hírportálok, videó feltöltők, játékok, közösségi weboldalak, 7./ A kiemelt tartalomipari ágazatok szerepe az információs társadalomra

2009. október 12. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 9 n n elektronikus közszolgáltatásról törvény n n n n n n n n n n eKözszolgáltatások tesztelése Usability Ref. Mod. – / A kiemelt tartalomipari ágazatok: eKormányzat-eKözszolgáltatás,

2009. október 12. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 10 Könyvtári innovációs projektötlet kidolgozása 4. rész A/ Globális változat (Digital for all) A jelnyelv és a tartalomipar alkalmazásával, egy új típusú, közlési módszer/eszköz rendszer fejlesztése, amely a digitalizált műalkotásokat széles körben –nem csak a hallássérültek számára- élvezhetőbbé, interaktívan fogyaszthatóbbá teszi.

2009. október 12. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 11 Könyvtári innovációs projektötlet kidolgozása 4. rész A/ Globális változat (Digital for all) megvalósítása Technológia: több réteg egyidejű, de kívánság szerinti összetételű megjelenítésének lehetősége. Rétegek: videó, felírat (többnyelvű), jeltolmács, narrátor, zene vizuális és/vagy rezonancia alapú megjelenítése, Braille-írás, mi még?

2009. október 12. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 12 Könyvtári innovációs projektötlet kidolgozása 4. rész B/ Könyvtári változat Igényfelmérés (hátrányos helyzetűek), Katalógusok (link, termék, szolgáltatás), Helyi adaptációk (TV stúdió, múzeum stb.), Amatőr színjátszók; Kommunikációs felsőfokú képzések.

2009. október 12. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 13 Dr. Mlinarics József ügyvezető elnök Magyar Tartalomipari Szövetség – Az előadás forrás anyagai megtalálhatók a Kreatív Iparágak Platform honlapján