A Magyar Köztársaság kormánya. Folytatódnak a kormány oktatási esélyegyenlőségi programjai Arató Gergely államtitkár prezentációja Budapest, 2008. augusztus.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Csuhaj Andrea Programvezető
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
„Fejlődés ellen nincs orvosság” (Neumann János) 1987.az alapítás éve 1989.a névadás éve 1993.az első (30 fős) kollégium 2000.NIVÁK 2002.Kollégium a Pozsonyi.
Induló képzéseink – 2008/2009-es tanév Lovassy László Gimnázium  :  : Lovassy László Gimnázium Induló képzéseink 2008/2009-es.
Ifi István ügyosztályvezető november 2 4. Esélyegyenlőség a fővárosi TISZK-ekben.
Táncsics Mihály Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
Változások az iskola pedagógiai programjában (2013/14-től): 1.Nem lesz es rendszer (azaz NYEK-be nem jelentkezhetnek a mostani 5-8. osztályos tanulók)
ÉRETTSÉGI UTÁN TANÉV.
Katona József MKSZIG 1 Katona József Szakközépiskola és Felnőttoktatási Gimnázium.
Széchenyi István Gimnázium Nyitott nap negyedikeseknek november 27.
Bláthy Ottó Villamosipari Szakközépiskola
Dobbantó program. Kik vesznek benne részt? Országosan 15 iskola Tervezett: 22.
A hátrányos helyzet kezelésének középiskolai modellkísérletei Vályi Péter Szakképző Iskola és Kollégium Tamási június 4.
Iskolánkról.
Tehetségpont létrehozása
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
1 Pályaválasztás 2010/2011-es tanév Fné T.K.. 2 BEISKOLÁZÁSI TERV A 2010/2011-ES TANÉVRE SZAKKÖZÉPISKOLA2 osztály Nyelvi előkészítő angol Nyelvi előkészítő.
Gönczy Pál Általános Iskola
1 Pályaválasztás 2010/2011 Implom József Általános Iskola.
ORSZÁGOS TEHETSÉGGONDOZÓ PROGRAMOK AZ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZETBEN Tolnai József – július 6.
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
Tanulmányi eredmények Bornemisza Péter Gimnázium
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
A középfokú oktatás szerkezeti változásai és az érettségivel kilépők Imre Anna – Híves Tamás Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 2010 június.
A Keszthelyi Kistérség Szakközépiskoláinak a megújuló energiával foglalkozó szakemberképzésre irányuló igényfelmérése május.
TANULMÁNYOK FOLYTATÁSA KÜLFÖLDÖN. BEJELENTÉSI KÖTELEZETTSÉG AMENNYIBEN A TANULÓ MÉG NEM IRATKOZOTT BE MAGYAR ISKOLÁBA, A LAKÓHELY SZERINT ILLETÉKES ÖNKORMÁNYZAT.
Csete György Eörs A TÁMOGATÁSKEZELŐ A KÖZNEVELÉS SZOLGÁLATÁBAN
1 FELVÉTELI A KÖZÉPFOKÚ ISKOLÁKBAN A 2008/2009. TANÉVBEN 1 Oktatási Hivatal.
Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézmény
1. FELVÉTELI A KÖZÉPFOKÚ ISKOLÁKBAN A 2004/2005. TANÉVBEN.
A Magyar Köztársaság kormánya. A középfokú felvételi változásai Arató Gergely államtitkár prezentációja december 9.
Bercsényi Miklós Gimnázium és Kollégium AJKP 2011
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS.
Nyílt napok 2008/2009. szakközépiskolai képzés felvételi eljárás általában felvételi eljárás iskolánkban.
Karácsonyi János Katolikus Gimnázium
1 FELVÉTELI A KÖZÉPFOKÚ ISKOLÁKBAN A 2009/2010. TANÉVBEN 1 Oktatási Hivatal.
Világ – Nyelv, az idegennyelv-tudás fejlesztésének kormányprogramja. FPN Budapest, 2004.
2007. ÉVI FELVÉTELI ELJÁRÁS. JELENTKEZÉS / 1. A jelentkezés – az e célra szolgáló – jelentkezési lap benyújtásával történik. A felvételi jelentkezési.
A TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F pályázat július 02. Tóthné Jachimovits Magda szakmai vezető A TISZK rendszer.
A magyar közoktatás- politika irányvonalának változásai 1998-tól 2006-ig Készítette: Kemenczky Zsuzsanna.
LENDÜLETBEN AZ ORSZÁG LEADER Program a sikeres magyar vidékért Közösség, Összefogás, Tudás.
Tanulói lemorzsolódás 2009/2010. tanév. A 2008/2009. tanévben tanulóink közül 42 fő bukott meg (tavaly 45). Közülük 2 tanuló bukott 3 vagy több tárgyból,
Patrónus program és ezzel együtt az IPR bevezetése 2007/ 2008-as tanévtől a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók esélyenlőségének biztosítása céljából.
ÚJ TUDÁS- MŰVELTSÉG MINDENKINEK Gyula, június 23.
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
1 Pályaválasztás 2011/2012 Implom József Általános Iskola.
VERES PÉTER GIMNÁZIUM Tanulmányi eredmények 2005.
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
Felnőttoktatási tájékoztatója
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
Budapest IX. Kerületi Weöres Sándor Általános Iskola és Gimnázium
FERENCES ÖSZTÖNDÍJ PROGRAM
Iskolai tehetséggondozás a statisztikai adatok tükrében Nikitscher Péter - Szemerszki Marianna.
Pályaválasztási szülői értekezlet
1 A Világ – Nyelv Program és a nyelvi előkészítő évfolyam július 07.
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ a 2017/2018-as tanévre szeptember 14. Balázs Lászlóné igazgatóhelyettes.
Köszöntjük a pályaválasztási szülői értekezlet résztvevőit! Nyíregyháza, szeptember 29.
ANDRÁSSY GYULA GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
PÁLYAVÁLASZTÁSI TÁJÉKOZTATÓ 2014/2O15. tanév
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
Továbbtanulás a Remenyikben 2017/2018 tanév
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
A felvételi eljárás elemei
IRÁNY A PÁLYA! november 14. „Az emberi nemnek az a hivatása, hogy munkáljon, alkosson, teremtsen.” Széchenyi István.
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
Pályaválasztást segítő mentortanár és közösségfejlesztő program
Előadás másolata:

A Magyar Köztársaság kormánya

Folytatódnak a kormány oktatási esélyegyenlőségi programjai Arató Gergely államtitkár prezentációja Budapest, augusztus 14.

Megjelent az új pályázat! Pályázati határidő: szeptember 25. A pályázati felhívás és az űrlapok megtalálhatók: óta sikeresen működő esélyegyenlőségi program Hátrányos helyzetű tanulók és mentoraik ösztöndíjjal történő támogatása 4 alprogram keretében 2008-ban 2, 2 milliárd forintból Útravaló Ösztöndíjprogram

Pályázhatnak Út a középiskolába: 7. osztályos diákok és mentoraik Út az érettségihez és Út a szakmához: 9. osztályos diákok és mentoraik 6 vagy 8 évfolyamos középiskolák diákjai is (újdonság) Út a tudományhoz: gimnázium, szakközépiskola vagy szakiskola legalább 10. évfolyamán, nappali tagozaton tanuló diákokból álló kutatócsoportok

Eredmények (2007/2008-as tanév) Az esélyegyenlőségi alprogramokban résztvevők a 2007/2008-as tanévben: diák és mentor A részt vevő 8. osztályos diákok csaknem 80 %-a nyert felvételt érettségit adó középiskolába A diákok 95 %-a tett sikeres érettségit 76 tehetséggondozó projekt fejeződött be

Hátrányos Helyzetű Tanulók Arany János Tehetséggondozó- és Kollégiumi Programja Cél: hátrányos helyzetű tanulók eredményes felkészítése az érettségire és felsőoktatási intézménybe való bejuttatása 2000 óta működik az Arany János Program Jelenleg 23 középiskolában, évente 3000 tanuló részvételével 2007/2008–as tanévben 3,14 milliárd forint 2004 óta egészíti ki a Kollégiumi Program Jelenleg 10 kollégiumban 620 tanuló vesz részt a programban 2007/2008–as tanévben 611 millió forintból

Halmozottan Hátrányos Helyzetű Tanulók Arany János Kollégiumi Szakiskolai Programja Cél: Minél több halmozottan hátrányos helyzetű szakiskolás kollégista szerezzen piacképes szakképesítést A 2008/2009-es tanévtől 4 új helyszínnel gazdagodik a program: Nyírbátor, Salgótarján, Kiskunfélegyháza, Szeged 2007 óta, 3 helyszínen, 230 diák részvételével 2008/2009 tanévben: 105 millió forint Az Új Tudás Műveltség Mindenkinek program keretében 2010-ig minden megyében lesz legalább egy résztvevő intézmény

A kormány módosította a Nemzeti Alaptantervet Egyenlő esélyek az emelt szintű oktatásban az általános iskola első négy évfolyamán –Az 1-4. évfolyamon emelt szintű oktatás csak akkor indítható, ha azon minden tanuló részvétele biztosítható. –Ha a párhuzamos osztályokba eltérő tantárgyakból szerveznek emelt szintű oktatást, a tanulók osztályokba sorolásakor a szülők választását figyelembe kell venni. –Ha valamennyi kérelem teljesítésére nincs lehetőség, sorsolás útján kell dönteni a jelentkezők között. A „kompetencia alapú tananyag” fogalmának definiálása

Köszönöm a figyelmet!

A Magyar Köztársaság kormánya