ORSZÁGOS TEHETSÉGGONDOZÓ PROGRAMOK AZ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZETBEN Tolnai József – 2009. július 6.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Fejlődés ellen nincs orvosság” (Neumann János) 1987.az alapítás éve 1989.a névadás éve 1993.az első (30 fős) kollégium 2000.NIVÁK 2002.Kollégium a Pozsonyi.
Advertisements

Ifi István ügyosztályvezető november 2 4. Esélyegyenlőség a fővárosi TISZK-ekben.
25 ÉV A TEHETSÉGEK SZOLGÁLATÁBAN MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG KONFERENCIÁJA PÉCS SZEPTEMBER KORMOS DÉNES A NEMZETI TEHETSÉGÜGYI KOORDINÁCIÓS.
ÉRETTSÉGI UTÁN TANÉV.
A hátrányos helyzet kezelésének középiskolai modellkísérletei Vályi Péter Szakképző Iskola és Kollégium Tamási június 4.
A felnőttképzés népszerűsítése az FMM és az NFI stratégiájában Március 6. Kossuth Klub.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Tehetségpont létrehozása
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
KAPCSOLÓDÁS A NEMZETI TEHETSÉG PROGRAMHOZ MEGYEI PROGRAMFEJLESZTÉS HÁLÓZATÉPÍTÉS Kormos Dénes fejlesztő-kutató szakpedagógus.
Nyitó rendezvény „Motiváló képzések és kapcsolódó szolgáltatások a ”Pro-Team” Nonprofit Kft-nél.” TAMOP A2-12/ október 18.
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
Gábor Dénes Tehetségpont
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
M ű szaki és Természettudományi Egyesületek Szövetsége Szabolcs – Szatmár – Bereg Megyei Szervezete.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
A Magyar Köztársaság kormánya. Folytatódnak a kormány oktatási esélyegyenlőségi programjai Arató Gergely államtitkár prezentációja Budapest, augusztus.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
A Keszthelyi Kistérség Szakközépiskoláinak a megújuló energiával foglalkozó szakemberképzésre irányuló igényfelmérése május.
TANULMÁNYOK FOLYTATÁSA KÜLFÖLDÖN. BEJELENTÉSI KÖTELEZETTSÉG AMENNYIBEN A TANULÓ MÉG NEM IRATKOZOTT BE MAGYAR ISKOLÁBA, A LAKÓHELY SZERINT ILLETÉKES ÖNKORMÁNYZAT.
Csete György Eörs A TÁMOGATÁSKEZELŐ A KÖZNEVELÉS SZOLGÁLATÁBAN
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
A felvételi eljárás intézmény specifikus részei november 29. Előadó: Papp Gabriella, Felvételi Irodavezető ELTE IK Nyílt Nap.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
1 Kormányszóvivői tájékoztató Magyar Universitas Program június 16. A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja.
Oktatási reform – 2007 Dr. Hiller István
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Beszámoló a Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács évi munkájáról.
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
Varga Katalin Gimnázium (Varga Katalin Secondary School)
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
ÚJ TUDÁS- MŰVELTSÉG MINDENKINEK Gyula, június 23.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
A külhoni tehetséggondozás szervezete az EDUTUS Főiskolán a Bethlen Gábor Alap támogatásával.
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
TEHETSÉGGONDOZÁS MAGYARORSZÁGON 2010-BEN Nyíregyháza, október 3.
A Varga Tamás Általános Iskola és az SZTE Neveléstudományi Intézet együttműködése a TAMOP pályázat keretében Fejes József Balázs
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Cziráki Szabina, az OTDT titkára Szakkollégiumi Műhelykonferencia, Debrecen December 14. Szakkollégiumi tehetséggondozás.
A TDK-rendszerének minőségbiztosítása
Az érettségi utáni továbbtanulást meghatározó tényezők
DETEP-es hallgatónak lenni megtiszteltetés
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
„Együtt a tehetségekért a Barcsi Nevelési és Oktatási Intézményben” TÁMOP-3.4.4/B/08/ Projektindító rendezvény Készítette: Vizváriné.
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
Szakképzési közfeladatok a Kamarában
VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV | az előadás címe „Pont ÉRTED, pont VELED, pont NEKED. Érték-tehetség-siker” Szeretettel köszöntjük a Kollégákat a „Pont ÉRTED, pont.
A Magyar Nemzeti Bank új gondolkodásmódja és programja Veszprém Dr. Ferkelt Balázs főosztályvezető, MNB, Oktatási Igazgatóság március 17.
Iskolai tehetséggondozás a statisztikai adatok tükrében Nikitscher Péter - Szemerszki Marianna.
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet térségi tevékenysége Budapest, november 30. Hálózatépítés - kapacitásbővítés – OFI-Pontok /távmunka/
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
Az Arany János Tehetséggondozó Program szerepe a Sárospataki Árpád Vezér Gimnázium és Kollégium tehetséggondozó munkájának pedagógiai, módszertani fejlesztésében.
CURIE TEHETSÉGPONT. A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Tehetségpontok mind Magyarországon, mind a határon túl élő magyarlakta részekre kezdeményezi és támogatja.
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
PÁLYAVÁLASZTÁSI TÁJÉKOZTATÓ 2014/2O15. tanév
Szakiskolai fejlesztési program
A felvételi eljárás intézmény specifikus részei
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
A Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő 2017-es beszámolója
SZÁMALK-Szalézi Szakgimnázium
Előadás másolata:

ORSZÁGOS TEHETSÉGGONDOZÓ PROGRAMOK AZ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZETBEN Tolnai József – július 6.

Bevezető

Tehetséggondozó programok Az OFI kiemelt feladatának tekinti a hazai és határon túli tehetséggondozás ügyét. Az Intézet Oktatási Szolgáltatási Központja biztosítja a működési kereteket a következő programoknak: – Arany János Tehetséggondozó Program – Kiváló Tehetségek Gondozása Programiroda – Országos Tudományos Diákköri Tanács titkársága

Kapcsolódási pontok Az Intézet számos ponton csatlakozik a tehetséggondozás ügyével foglalkozó szervezetekhez, kezdeményezésekhez: – Nemzeti Tehetségsegítő Tanács (tehetségpontok) – Magyar Tehetséggondozó Társaság – Új Magyarország Fejlesztési Terv Magyar Géniusz zászlóshajó program – European Council for Hihgh Ability (ECHA)

Alap- és irányelvek Az Intézetben a tehetséggondozás alap- és irányelvei a következők: – A minőség szerepének hangsúlyozása – A szinergikus hatások figyelembe vétele – Partnerség és együttműködés a tehetséggondozás résztvevői körében – A hátrányos helyzetű térségek és tanulók integrációja és felzárkóztatása Folytatás

Alap- és irányelvek – Az átmenetek és metszéspontok kiemelt fontossága – A tehetséggondozással kapcsolatos kutatás és elemzés fontossága, publikációja és disszeminációja – Fejlesztési utak (pilot programok) és lehetőségek kidolgozása – Kiváló tehetségek nyomon követése, támogatása – Korszerű tudástárak, adatbázisok, rendszerek létrehozása, fejlesztése

AZ OFI TEHETSÉGGONDOZÓ PROGRAMJAIRÓL

Arany János Tehetséggondozó Programok

Arany János tehetséggondozó programok Hátrányos Helyzetű Tanulók Arany János Tehetséggondozó Programja Hátrányos Helyzetű Tanulók Arany János Kollégiumi Programja Halmozottan Hátrányos Helyzetű Tanulók Arany János Kollégiumi- Szakiskolai Programja

Hátrányos Helyzetű Tanulók Arany János Tehetséggondozó Programja A Program céljai : A Program jogszabályi háttere : A Program indítása : szeptember A Hátrányos Helyzetű Tanulók Arany János Tehetséggondozó Program kiemelt célja az esélyteremtés, vagyis a hátrányos szociális, kulturális, gazdasági háttérrel rendelkező szülők gyermekeinek egyenlő esélyt biztosító nevelési-oktatási és támogató rendszer kialakítása, speciális feltételek megteremtése a versenyképes tudás megszerzéséhez, a tehetséggondozás, a személyiség- és képességfejlesztés, valamint a nevelés és az oktatás tartalmának korszerűsítése, minőségének fejlesztése. A nevelési oktatási intézmények működéséről szóló 11/1994. MKM (VI.8.) MKM rendelet 39/I. § Az Arany János Tehetséggondozó Programban részt vehetnek azok a középiskolák és kollégiumok, amelyek közösen vállalják a program célkitűzéseinek a megvalósítását, valamint céljuk esélyt teremteni a felsőoktatásba történő bejutásra azoknak a hátrányos helyzetű tanulóknak, akik a Tehetséggondozó Programban való részvétel nélkül nem vagy csak aránytalan nehézséggel kezdhetnék meg tanulmányaikat a felsőoktatásban.

Hátrányos Helyzetű Tanulók Arany János Kollégiumi Programja A Program céljai : A Program jogszabályi háttere : A Program indítása : szeptember A program célja, hogy egy középiskolai kollégiumok által alkalmazható pedagógiai eszközrendszer segítségével biztosítani lehessen, hogy a jelenleginél lényegesen nagyobb arányban tanulhassanak eredményesen nappali tagozatos, érettségit adó szakközépiskolai és gimnáziumi osztályokban a legszegényebb, legképzetlenebb szülők gyermekei. A nevelési oktatási intézmények működéséről szóló 1 1/1994. MKM (VI.8.) MKM rendelet 39/H. § A programban középiskolai kollégiumok vállalnak felelősséget azért, hogy a program jól körülírt célcsoportjához tartozó, meghatározott számú gyermeket - egy felkészítő munkát követően - szakközépiskolába vagy gimnáziumba beiskolázzanak, és az öt éves program keretében nappali tagozatos osztályokban érettségi bizonyítványhoz segítsék őket. A kollégiumi program kiegészül egy középiskolai tanulmányokra felkészítő, elsősorban a kulcskompetenciák fejlesztését felvállaló - előkészítő kilencedik évfolyammal, amelyet valamelyik, a kollégiummal együttműködő középiskola szervez meg.

Halmozottan Hátrányos Helyzetű Tanulók Arany János Kollégiumi-Szakiskolai Programja A Program céljai : A Program jogszabályi háttere : A Program indítása : szeptember Az AJKSZP célja, hogy a jelenleginél nagyobb arányban tanulhassanak eredményesen a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók, szakképzésben - szakiskolában - a legszegényebb, gyermekvédelmi ellátásban részesülő fiatalok a legképzetlenebb szülők gyermekei közül. Az AJKSZP további célja, hogy a célcsoport számára szakiskolai tanulmányaikhoz inkluzív pedagógiai környezetet, valamint szociális és kulturális hátrányok kompenzálását és ezeken keresztül a lemorzsolódás elkerülését biztosítsa AJKSZP -ot megvalósító kollégiumokban. A nevelési oktatási intézmények működéséről szóló 11/1994. MKM (VI.8.) MKM rendelet 39/H. § Az AJKSZP-ban szakiskolás tanulókat is ellátó kollégiumok vállalnak felelősséget azért, hogy a program célcsoportjához tartozó, meghatározott számú gyermeket szakiskolában, nappali rendszerű iskolai oktatásban tanuló osztályokban államilag elismert szakképesítéshez segítsenek. A kollégiumok felelőssége különösen az AJKSZP-ba való bekerülés és a pályaorientációval támogatott előrehaladás, a képző intézménnyel való tanári és szülői együttműködés megszervezése és megvalósítása, az inkluzív pedagógiai közeg megteremtése a diákok lemorzsolódásának elkerülése érdekében. A célcsoporthoz tartozó diákok a tanulmányaikat bármely többcélú intézményként működő szakképző intézmény a nappali rendszerű iskolai oktatás 9. évfolyamán, vagy a felzárkóztató évfolyamon kezdhetik meg.

Az Arany János Programokban résztvevő intézmények AJKP AJTP AJKSZP A Program jelenleg 23 középiskolában és a programot vele együtt működtető kollégiumban zajlik. A program jelenleg 10 kollégiumban és a programot vele együtt működtető középiskolában zajlik. A 2009/2010-es tanévtől az AJKP további két résztvevő Kollégiummal bővül. A 2007/2008 tanévben három kollégiumban működött a program. 2008/2009-től további 4 új résztvevővel gazdagodik az intézmények köre, így a Program immár 7 intézménypárban (kollégium és szakiskola) működik.

Forrás: Expanzió Kft. Az Arany János Programokban résztvevő intézmények és települések

Az Arany János Programokban részt vevő tanulók száma A program felfutása óta - felmenő rendszerben lehetett beléptetni az újabb évfolyamokat. Évente 3000 tanuló vesz részt az Arany János Tehetséggondozó Programban. A 2004/2005-ös tanév 124 tanulóval indult, majd 2005/2006-ban ez a létszám 341-re emelkedett. A 2006/2008-es tanévben újabb 135 tanuló került felvételre, így 2008-ra a Kollégiumi program összlétszáma 476 tanuló volt márciusában 637 tanuló volt részese a Programnak. A 2007/2008-as tanévben 75 tanuló vett részt a programban. A szeptemberben induló tanévben ez a 4 új belépő intézmény által összesen 230 főre emelkedett. AJKP AJTP AJKSZP

Az Arany János Programok kimenetele Az AJTP kimeneti célja az, hogy a tanulók felsőfokú oktatási intézményekbe nyerjenek felvételt. A Program további célja a jogosítvány megszerzése, ECDL vizsga és a minimum középfokú nyelvvizsga. A Kollégiumi Program elsődleges célja az érettségi megszerzése és a lehetőségek szerinti továbbtanulás. A Kollégiumi-Szakiskolai Program kimeneteleként a tanulók olyan piacképes végzettséget kapnak, amely - a szintén a Program részeként nyújtott készségekkel karöltve - jelentősen megnöveli munkaerő-piaci esélyeiket. AJKP AJTP AJKSZP Mindhárom Program céljai között van az is, hogy a végzett diákok felnőttként, szakemberként szülőfalujukba-, városukba visszatérve erősítsék a hátrányos helyzetű települések értelmiségét, szakember-csoportjait, így segítve elő a település felemelkedését.

Az Arany János Programok finanszírozása AJKP AJTP AJKSZP 2004/ / / / /2008 ( forint * 2810 Fő tanuló) ∑ = Ft ( forint * 2936 Fő tanuló ∑ = Ft ( forint * 2966 Fő tanuló) ∑ = Ft ( forint * 3000 tanuló) ∑ = Ft ( forint * 3000 tanuló) ∑ = Ft ( forint * 124 Fő tanuló) ∑ = Ft ( forint * 341 Fő tanuló) ∑ = Ft ( forint * 476 Fő tanuló) ∑ = Ft ( Ft * 620 Fő tanuló) ∑ = Ft ( Ft * 637 tanuló) ∑ = (kollégiumi finanszírozás, ezen felül van még az a középiskoláknak járó támogatás, amit az iskolák a Programban bennlévő 0. évfolyamos tanulók esetében kapnak) Ezen felül a 0. évfolyamosok után a középiskolák támogatása, amely: 203 tanuló * , ∑ = ( Ft * 75 Fő tanuló) Valamint intézményenként Ft infrastruktúra támogatás. ∑ = Ft ( * 230 fő tanuló) Valamint * 4 új intézmény infrastruktúra támogatása, továbbá Ft * 230 fő a szakiskoláknak. ∑ =

Kiváló Tehetségek Gondozása Program

Célja A kiváló képességekkel rendelkező tehetségek felkutatása, életútjuk figyelemmel kisérése, fejlődésük akadályainak elhárítása, a kiemelkedően tehetséges fiatalok gondozása és népszerűsítése.

A program alapja Neuwirth Gábor kutatása, mely az elmúlt húsz év országos középiskolai versenyein és a világversenyeken kiemelkedő eredményeket elért diákok adatait vizsgálja, értékeli, s az őket felkészítő pedagógusok munkáját elemzi. A program célcsoportja Az országos tanulmányi versenyeken kimagasló eredményeket elért tanulók és az őket felkészítő pedagógusok. Kiváló Tehetségek Gondozása Program

Feladata Felkutatja és nyilvántartja az oktatási rendszerben jelenleg tanulmányaikat folytató kiváló képességekkel rendelkező, tehetséges fiatalokat. Ennek keretében három korcsoportra tekintettel adatgyűjtő, rendszerező és adatbázis-építő tevékenység végez, mely… Kiváló Tehetségek Gondozása Program

az általános iskolások esetében az országos tanulmányi versenyeken és kompetenciaméréseken, pályázatokon legjobb eredményt elért, középiskolások esetében országos és nemzetközi szintű tanulmányi versenyeken, pályázatokon, kétszintű érettségiken, valamint kompetenciaméréseken kiváló eredményt elért diákok, felsőoktatásban tanulók esetében Országos Tudományos Diákkörök pályázatain kiemelkedő helyezést elért hallgatók adatainak összegyűjtésére irányul. Kiváló Tehetségek Gondozása Program

Felveszi és tartja a kapcsolatot a gondozásba bevont tehetséges fiatalokkal, osztályfőnökeikkel (tanulmányi osztályokkal), esetenként szüleikkel, ösztöndíj-folyósító szervekkel, kollégiumokkal stb; Szociális hátterük alapján irányítás, tanácsadás, ösztöndíjak, szakmai továbbképzések útján elősegíti az előmenetelüket; Intézkedik, ha valamelyik gondozásba bevont fiatalnak nehézségei támadnak; Nyomon követi a diploma megszerzése után a korábban gondozottakat; Kiváló Tehetségek Gondozása Program

Elkészíti és karbantartja a kiváló tehetségek honlapját; Rendszeresen bővíti, karbantartja és fejleszti adatbázisát; Figyelemmel kíséri a tanulmányi versenyek, az oktatási intézmények honlapjait és ösztönzi azokat a kiemelkedő tehetségek népszerűsítésére; Tájékoztatja a médiát a kiemelkedően tehetséges fiatalok eredményeiről; Kiváló Tehetségek Gondozása Program

Pályázatokon vesz részt és ír ki: Olyan pályázatokon kezdeményez részvételt, amelyekből a kiváló tehetségek segítése megvalósítható; Olyan pályázatokat ír ki, amelynek keretében kérdőíves felmérés és interjúsorozat folytatható a legtehetségesebb fiatalok körében, amely vizsgálja e fiatalok helyzetét, a tanulmányi versenyeken való indulás körülményeit, a tehetséges fiatalok érvényesülésének módját, illetőleg akadályait. Kiváló Tehetségek Gondozása Program

2009-ben a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács jóváhagyásával az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet tehetséggondozó programjai által Tehetségponttá vált. Kiváló Tehetségek Gondozása Program

Országos Tudományos Diákköri Tanács

a felsőoktatási intézményekben folyó hallgatói tudományos és művészeti tevékenység, a diákköri mozgalom országos érdekképviselete az országos jellegű tudományos és művészeti diákfórumok szervezése Országos Tudományos Diákköri Tanács (OTDT)

a felsőoktatásban a legnagyobb hatókörű tehetséggondozó forma tanár-diák közti szoros kapcsolat, együttműködés műhelymunka, amelynek során a hallgatók a kötelező tanulmányokon felüli ismereteket sajátítanak el, megtanulnak kutatni, érvelni, és mások érveit meghallgatni Tudományos és művészeti diákkör (TDK)

ma már szinte minden felsőoktatási intézményben működnek tudományos diákkörök, mutatja ezt a 2009 áprilisában megrendezett XXIX. Országos Tudományos Diákköri Konferenciára beérkezett nevezések száma a változó felsőoktatásban a minőség biztosításának letéteményesei Tudományos és művészeti diákkör (TDK)

az intézményi, kari, tanszéki, illetve szakterületi szinten szerveződő tudományos és művészeti diákkörök munkájának összehangolása, koordinálása a felsőoktatási intézményekben a kötelező feladatokon túl tudományos és művészeti tevékenységet végző hallgatók és az őket segítő, velük együttműködő oktatók, kutatók szakmai képviselete, országos szintű támogatása és összefogása, tudományos tevékenységük elismertetése, ezek között az OTDT által alapított elismerések odaítélése és tanúsítása Az OTDT feladatai

az Országos Tudományos Diákköri Konferencia kétévenkénti megszervezése, központi koordinációja a TDK tevékenységhez és az OTDK-hoz kapcsolódó kiadványok összeállítása és gondozása Az OTDT feladatai

két fordulós, tudományterületenként megrendezett bemutatkozási és verseny lehetőség 1. forduló: intézményi konferenciák 2. forduló: OTDK Az Országos Tudományos Diákköri Konferencia (OTDK)

Agrártudomány Állam – és Jogtudomány Biológia Fizika, Földtudományok és Matematika Had – és Rendészettudomány Humán Tudomány Informatika Tudomány Kémiai és Vegyipari Tudományok Közgazdaságtudomány Műszaki Tudomány Művészet és Művészettudomány Orvos – és Egészségtudomány Pedagógia, Pszichológia, Közművelődés és Könyvtártudomány Tantárgypedagógia és Oktatástechnológia Társadalomtudomány Testnevelés – és Sporttudomány Az OTDK tudományterületi szekciói

a szekciókat tagozatokra osztják tagozatonkénti verseny, I., II., és III. helyezések kiosztása a legjobbak számára lehetőség az OTDT legrangosabb elismerésének, a Pro Scientia Aranyérem kitüntetésnek az elnyerésére Az OTDT rendszere

a tehetség a társadalom egyik, ha nem a legfontosabb újratermelődő értéke, így annak kiválasztása és gondozása alapvető fontosságú a TDK évtizedek óta tölt be fontos szerepet a felsőoktatási tehetséggondozásban, és alakítja a magyar értelmiség gondolkodását A TDK jelentősége és társadalmi szerepe

Köszönöm a figyelmet! Tolnai József igazgatóhelyettes Oktatási és Szolgáltatási Központ