A Szegedi Szabadtéri Játékok és Fesztivál Szervező Kht.
A Kht. tevékenysége üzletágak szerint: Szabadtéri Játékok: Dóm tér Újszegedi Szabadtéri Színpad Reök-palota: városi képtár alapfunkció multikulturális jelleg Fesztiválszervezői tevékenység: koordinációs feladatok új fesztiválesemények
Szegedi Szabadtéri Játékok Kulturális fesztivál Idegenforgalmi szerepvállalás Kommunikációs esemény Gazdasági hatás
I.1. Szegedi Szabadtéri Játékok A kulturális fesztivál új művészeti értékek létrehozása (saját produkciók) világban megjelenő kulturális értékek bemutatása
Új kulturális értékek létrehozása: saját produkciók Csárdáskirálynő 2005, 2006 Bánk bán 2006 János vitéz 2005, 2006 (Újszegedi Színpad)
SAJÁT PRODUKCIÓK 2005-ÖS ÉVAD 2006-OS ÉVAD János vitéz 2007-ES ÉVAD Boldogasszony vendégség Új világ Nabucco Csárdáskirálynő Csárdáskirálynő Rudolf János vitéz Bánk bán János vitéz 2007-ES ÉVAD Marica grófnő Rudolf Bánk bán
Különböző műfajok kedveltsége
Kulturális értékek bemutatása Rómeó és Júlia 2005 Török Tánc-show (bemutató: 2007)
A Kht. három évadának rendezői, koreográfusai Zsuráfszky Zoltán, Kesselyák Gergely, Alföldi Róbert, Kerényi Miklós Gábor, Juronics Tamás, Szikora János Szirtes Tamás, Seregi László, Eszenyi Enikő
A Kht. három évadának sztárjai Agárdy Gábor, Gregor József Haumann Péter, Rálik Szilvia, Herrnádi Judit, Bodrogi Gyula, Stohl András, Gálffi László, Kiss B. Atilla, Marton Éva, Tokody Ilona, Keszi Bori, Sólyom Nagy Sándor Dolhai Attila, Bereczki Zoltán, Szinetár Dóra, Janza Kata, Gálvölgyi János, Oroszlán Szonja, Gallusz Nikolett, Malek Andrea, Lukács Gyöngyi, Nyári Zoltán, Nagy Ervin, Pindroch Csaba, Tordy Géza, Lehoczky Zsuzsa, Székhelyi József, Paolo Gavanelli, George Benson
I.2. A Szegedi Szabadtéri Játékok idegenforgalmi szerepvállalása erőfeszítések az idegenforgalom növeléséért idegennyelvű szövegkivetítő háromnyelvű weblap és turisztikai kiadványok korai műsorhirdetés turisztikai termékfejlesztés: komplett utazási package-ek kínálata a TUI Utazási Központtal együttműködve
elért eredmények az idegenforgalom területén A Szegedi Szabadtéri Játékok a belföldi idegenforgalmi piacon már kellő súllyal vesz részt, tekintettel, hogy a látogatók több mint 61% nem Szeged város közönsége
A nem szegedi nézők állandó lakóhelyének földrajzi eloszlása
I.3. A Játékok, mint kommunikációs esemény tervezett marketing és PR-stratégia 2006-ban 925 alkalommal számolt be a média a Szegedi Szabadtéri Játékokkal kapcsolatos eseményekről Médiatámogatók: TV2, Sláger Rádió, Népszabadság, Sanoma Kiadó (Maxima), Pesti Műsor, Boomerang Média, Index.hu, Port.hu, Webrádió, Mahír Cityposter, Inetrmédia Kft., Pont Reklám, Rádió88, Délmagyarország c. napilap, Szeged Városi Televízió, IPM
Szabadtéri Játékok – erős kulturális brand Pécs Megyei Jogú Város Önkormányzata és az Európa Centrum Kht. megbízásából készített felmérés azt bizonyítja, hogy a Fesztivál Szeged második legerősebb szimbóluma a Tisza után, ami jelentősen meghatározza a város kulturális arculatát
A Szabadtéri Játékok nézői az alábbiak alapján tájékozódnak a fesztivál eseményeiről % Képes magazinból tájékozódott 1711 4 Egyéb forrásból tájékozódott 8 Ingyenes reklámújságból vagy szórólapból tájékozódott 12 Tévéből, rádióból tájékozódott 16 Napilapból tájékozódott 24 Plakátról tájékozódott 25 IINTERNETRŐL TÁJÉKOZÓDOTT 37 BARÁTOKTÓL, ISMERŐSÖKTŐL TÁJÉKOZÓDOTT 39
A Szegedi Szabadtéri Játékok látogatásának rendszeressége Esetszám % szinte minden produkciót megnéz 278 16,4 ÉVENTE/SZINTE ÉVENTE JÖN 732 43,2 többször is jön, de nem rendszeresen 324 19,1 csak alkalmi látogató 361 21,3 Összesen: 1695 100,0
Vendégeink az alábbi motivációk alapján nézik meg az egyes produkciókat
I.4. A Szegedi Szabadtéri Játékok gazdasági hatása a Fesztivál jelentős gazdaságélénkítő hatást fejt ki: a Szabadtérire érkező vendégek a belépőjegyre áldozott minden 1 Ft mellett további 2,2 Ft-ot költöttek a városban. A Játékokkal összefüggésben tehát több, mint 430,1 millió Ft költés realizálódott az „átlagnéző”: 40,7 éves, diplomás, aktív dolgozó, megyeszékhelyen élő nő önálló vendéglátás társadalmi szerepvállalás: Bánk bán kivetítése augusztus 20-án, jegy-árverés jótékony célra, Szabadtéri játszóház
A nézők nemek szerinti összetétele
Ingyenes térzenei koncert a Dóm téri előadások után 2006-ban
Bánk bán kivetítés 2006. augusztus 20-án
II. Reök-palota Művészeti Centrum
Reök-palota Művészeti Centrum kulturális értékek bemutatása képtár alapfunkció „Élő-szív” összművészeti jelleg: szobaszínház, irodalmi estek, szalonbeszélgetések, kamarazenekari koncertek világhírű képzőművészek bemutatása helyi alkotóközösségek bemutatkozásának lehetősége „plázarendszer”: a kultúra és a vendéglátás összekapcsolása termékkapcsolás: Szabadtéri Játékok és Reök-palota
A Szabadtéri és a Reök-palota kínálatának összekapcsolása Válaszolók száma % Elmentek mozizni 1278 4 Elmentek sporteseményre Elmentek szórakozóhelyre 7 ELMENTEK KIÁLLÍTÁSRA 12 Elmentek strandra 15 Elmentek egyéb programra 1274 16 AZ ELŐADÁSON KÍVÜL NEM VOLT PROGRAMJUK 1607 20 ELMENTEK ÉTTEREMBE 48 Elmentek sétálni, fagylaltozni 65
III. Fesztiválszervezői tevékenység Koordinációs feladatok ellátása (pl.: Pécs Európa Kulturális Fővárosa 2010 projekt) Új fesztiválesemények létrehozása - Nemzetközi Lófuttatás és Lovasverseny - Mezzo Operafesztivál (az opera Oscar-ja) - Boszorkányfesztivál - Rendi Borfesztivál
Európa Kulturális Fővárosa Pécs 2010 – Szeged kiemelt partner