BGE SZAKMAI FÓRUM 2012 DECEMBER 5. TÖMEGKÖZLEKEDÉS FEJLESZTÉSI JAVASLATOK TÖMEGKÖZLEKEDÉS FEJLESZTÉSI JAVASLATOK Keszthelyi Péter.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az M4-es metró elindulásával kapcsolatos felszíni tömegközlekedési változások.
Advertisements

2010. január 12-ére meghirdetett sztrájk alatt tervezett forgalomlebonyolítás.
1 A BKV Zrt. fejlesztései, beruházásai Kovács Imre beruházási főosztályvezető BKV Zrt.
Nagyváros és agglomerációs térségének együttélési lehetőségei
Magyar ipari parkok kialakításának és működtetésének tapasztalatai Tóth János vezető főtanácsos Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium Üzleti Környezet.
Start : F5 Ének : Németh Juci Képek : fortepan
Exkluzív hirdetési felület az Október 23. utca és Fehérvári út kereszteződésénél – Jelenjen meg négyzetméteren! Tájékoztató információ a Hirdető.
Adatvédelmi kérdések egy online tartalomszolgáltató mindennapi gyakorlatában Adatvédelem napja 2009.
A térségi vasutak, az élhető vidék október 27. A térségi vasutak, az élhető vidék – október 27. Közlekedési szövetségek alakítása, lehet ő.
KÖZLEKEDÉSI TERVEK Marton Miklós /
INTEGRÁLT ÖSSZKÖZLEKEDÉSI MODELL
Dr. Molnár Ildikó Címzetes főjegyző Március 12.
Idegenforgalmi statisztika
Ajánlat a Miskolc Állomás utcában található 3500 m2-es üzlet- raktárépület egybeli, vagy részenkénti megvásárlására. Az ingatlan környezetének leírása:
Az Európai Területi Társulások jóváhagyó hatóságainak 3. találkozója
Budaörs Kistérség Többcélú Társulása Bemutatkozik: HERCEGHALOM Január 26.
Budapest, május 5.KOMBIJEGYEK RENDEZVÉNYEKHEZ KAPCSOLÓDÓ JEGYEK A BKV-TÓL Előadó: Priegl Gábor értékesítési igazgató, BKV Zrt.
1 A BKV Zrt. tarifakoncepció javaslata A BKV különböző időtávú vállalati stratégiai céljainak áttekintése Optimalizált működési hatékonyság.
Red Bull repülőnap miatt tilos megállni és várakozni
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
0 Budapest, április 24. A dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Előadó: Zsákay László György turisztikai irodavezető Barta.
Stratégiai javaslatok a nehézségeinek megoldására
Start : F5 Ének : Németh Juci Képek : fortepan
Magyarország.
BUDAPEST, MINT VILÁGVÁROS
Budapest mint világváros
BARTOS-ELEKES ZSOMBOR (BABEŞ–BOLYAI TUDOMÁNYEGYETEM, KOLOZSVÁR) REGIONÁLIS ARÁNYTALANSÁGOK ROMÁNIÁBAN (TÉRKÉPÉSZETI FÖLDRAJZI ÁTVILÁGÍTÁS)
A nem OEP finanszírozott bevételek szervezési rendje és megfelelősége a törvényi előírásoknak Béres György gazdasági igazgató Vezérigazgató Találkozót.
Budapest a világváros.
Budapest turisztikai marketingje
Dr. Éri Vilma igazgató, Környezettudományi Központ
TERMÉSZETISMERETI TÚRÁK BUDAPEST VÉDETT TERÜLETEIN avagy nyitott szemmel és szívvel a természetben, a fővárosban. Zene: Fonográf. Menjünk gyerekek /részlet/
A Dunához kapcsolódó lehetőségek Budapest közlekedésfejlesztésében Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten nyitórendezvény december.
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
Szentendre város rehabilitáció teljes tervezési terület a) rakott kő b) testek Dumtsa utca – a rakott kő árnyalatai és a testek.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Budapest közlekedésének fejlesztése: aktuális feladatok Vitézy Dávid munkacsoport-vezető Közlekedésfejlesztés munkacsoport szeptember 20.
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
Készítette: Sinkovics Boglárka
TÉRSÉGI KÖZLEKEDÉS, A VIDÉK ÉLHETŐSÉGE KONFERENCIA
Miskolc belváros rekonstrukció Káli Sándor polgármester.
Budapest mint világváros
Budapest mint világváros
Unger Tamás, alpolgármester A 3. változatban teljes felújítás keretében átépülésre kerülnének a meglévő utak, és a járdák. A jelenlegi burkolt.
BKV ZRt. – Fődiszpécseri és Zavarelhárító Szolgálat
GO! STORE® - MAGYARORSZÁG
Hajdúnánás, december 19. Az önkormányzatra és az intézményrendszerre vonatkozó intézményi modell Az önkormányzati cégek és önkormányzat közötti szerződéses.
Előadó: Lehmann Ferenc
Budapest Turisztikai Marketingje Készítette : Romolhatatlan Norbert.
Üzemgazdasági szemlélet a gyakorlatban
ÉMOP – Üzleti infrastruktúra fejlesztése. Keretösszeg: „1” részcél: Ipari Parkok millió Ft „2” részcél: Ipari területek millió Ft „3” részcél:
SZEKSZÁRD MEGYEI JOGÚ VÁROS KÖZÖTT TERVEZETT FEJLESZTÉSEI
Városi külső energia bevitel csökkentésének lehetőségei Energetikus energetikusok 2015 Csató Bálint Kaszás Ádám Keszthelyi Gergely.
11 Smart City Tagozat ülése BME EIT Neumann Tárgyaló, május óra 1111 Budapest, Egry J. u. 18. V1 ép. C213 Dr. Kovács Kálmán tagozati elnök.
Kereskedők Napja Az Önkormányzati üzlethelységek kiadásának tapasztalatai Szombati Bertold.
PÉCS VÁROS AUTÓBUSZOS KÖZÖSSÉGI KÖZLEKEDÉSÉNEK MEGÚJÍTÁSA Tüke Busz Zrt november 6.
A Zöld Kaposvár program a helyi közösségi közlekedésben.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai.
BUDAÖRS 2020! TEMPLOM TÉR ELŐZETES AKCIÓTERÜLETI TERV VITAFÓRUM.
VILLAMOSPÁLYA-FELÚJÍTÁS A NAGYKÖRÚTON AUGUSZTUS 1-19-IG
Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten
Busexpo A közforgalmú közlekedés hazai trendjei
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Nagyváros–vidék egyenlőtlenség Kelet-Közép-Európában
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Tarifa- és jegyrendszer
Nagyváros–vidék egyenlőtlenség Kelet-Közép-Európában
Társaságunk együttműködik a Volánbusz Zrt-vel és a MÁV Start Zrt-vel
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Előadás másolata:

BGE SZAKMAI FÓRUM 2012 DECEMBER 5. TÖMEGKÖZLEKEDÉS FEJLESZTÉSI JAVASLATOK TÖMEGKÖZLEKEDÉS FEJLESZTÉSI JAVASLATOK Keszthelyi Péter

3 KIEMELT KÉRDÉS a fővárosi közlekedésben 1. elővárosi, városi és belvárosi közlekedés kapcsolata, közlekedési időszakokhoz igazított kihasználás KÖRZETESÍTÉS, 2. átszállások gyakorisága körzetenként IDŐKORLÁTOS JEGYRENDSZER, 3. gépkocsi és tömegközlekedés szerves kapcsolata ÜZLETI KEDVEZMÉNY és PARKOLÓKAPCSOLAT 2

LEHETSÉGES MEGOLDÁSOK  KÖRZETESÍTETT TARIFARENDSZER - az elővárosi közlekedés bekapcsolása az egységesített tarifarendszerbe, belváros és külváros funkcionális és díjzónás elkülönítése,  ÚJ IDŐKORLÁTOS JEGYRENDSZER - egységesítés és elkülönítés, időkorlát szerinti megkülönböztetések, új jegyrendszer bevezetése és jegyek, mint reklámfelületek alkalmazása,  TÖMEGKÖZLEKEDÉS KERESKEDELMI KAPCSOLATA - üzleti kedvezményrendszer kialakítása és a parkolási rendszer és tömegközlekedés szerves kapcsolata, új bérletrendszer 3

KÖRZETESÍTÉS belvárosi városi és elővárosi kapcsolat  I. KÖRZET - a túlzsúfolt és nappali időszakban sűrűn használt belváros,  II. KÖRZET - az általános tömegközlekedéssel sűrűn használatú városi tér,  III. KÖRZET - a reggeli és késő délutáni, ill. esti órákban is zsúfoltabb bejáró nagyvárosi(elővárosi) környezet 4

KÖRZETEK I. KÖRZET A változat (szűkített belvárosi körzethatár) pesti oldal Nagykörút által bezárt terület Petőfi és Margit híd dunai átjárással, budai oldal Margit körút, Széll Kálmán tér, Krisztina körút, Bartók Béla út, Móricz Zsigmond körtér, Fehérvári út, Október 23.-a utca B változat pesti oldal Róbert Károly körút által bezárt terület Árpád híd és Rákóczi híd dunai átjárással, budai oldal Vörösvári út, Bécsi út, Frankel Leó utca Margit körút, Széll Kálmán tér, Alkotás útja, Karolina út, Tétényi út, Hengermalom utca, Lágymányosi híd II. KÖRZET A változat az I. KÖRZET B változat határa B változat Jelenlegi közigazgatási határ III. KÖRZET A még BKV járatokkal elérhető külső, csatlakozó települések. Értelemszerűen itt is igazodva a II KÖRZETHEZ, de a külső határok mindenképp a teljes bejáró külvárosi rész kell legyen (Pl.: Dunaharaszti, Pécel, Solymár, Nagykovácsi, Budakeszi, Budaörs) A(szűkített belvárosi körzethatár) változatok esetén egy esetleges IV. KÖRZET is javasolható 5

6

IDŐKORLÁTOS JEGYRENDSZER A VÁLTOZAT (jelenlegi jegyárak szintjének tartása mellett) - egy kettő ill. akár három órás időtartamú jegyek bevezetése a körzetektől függően. Az időkorláton belül szabad járatváltás a körzeten belüli minden viszonylaton. I KÖRZET időtartama 1 óra, II KÖRZET időtartama 2 óra, míg a III. KÖRZET időtartama akár 3 óra is lehet. B VÁLTOZAT (jelenlegi jegyárak egyidejű részleges és átlagos csökkentésével – jelentősen differenciált tarifarendszer) - javasolt változat I KÖRZET fél óra, II KÖRZET 1 óra, és a III KÖRZET 2 óra. A B változat különösen abban az esetben javasolt, ha a körzethatároknál a szűkített körzethatár (azaz A változat)kerül kialakításra. 7

ÜZLETI KEDVEZMÉNY Gépkocsival közlekedők kedvezményes tömegközlekedési bérletlehetősége, igazolványrendszer és annak kiadási feltételei Tarifakedvezmény és annak időbeli korlátai 3, 6 ill. éves bérletkikötések és a bérletek egyidejű parkoló kedvezménye a KÖRZETEK szerint kialakítva. (parkoló díjak igazítása is javasolt) Ellenőrzés rendszere, egyszerűsítés és használhatóság 8

TÖMEGKÖZLEKEDÉS és GÉPKOCSI KAPCSOLAT Városszéli és külvárosi üzleti és köztéri parkolóhelyek, már meglévő P+R parkolók bevonása a kedvezmények rendszerébe Parkolóhelyek szerves, időkorlátos menetrendszerinti bekapcsolása a tömegközlekedésbe Parkoló területek fejlesztése és bővítése az érintett kereskedelmi egységek bevonásával 9

ELŐNYÖK kedvezőbb ár, és egyszerűbben használható tarifarendszer, elsősorban a helyi lakosság részére kihasználtsághoz jobban igazodó és mindenki számára gazdaságosabb tarifarendszer egyszerűbb ellenőrzés, tervezhetőbb és stabilabb bevétel, azonos díjak mellett is …………ÉS……… 10

KERESKEDELMI LEHETŐSÉGEK a bérlet és jegyrendszerben KERESKEDELMI LEHETŐSÉGEK a bérlet és jegyrendszerben 11 reklám és szponzorációs lehetőségek a jegy és bérletfelületeken, parkoló terek információs tábláiban rejlő aktív lehetőségek, egyedi akciók célirányos marketing lehetősége parkolókon és járatokon egyaránt

Köszönöm a figyelmet Köszönöm a figyelmet Keszthelyi Péter