A SZÓRÁS FONTOSSÁGA ÉS KISZÁMÍTÁSA

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
I. előadás.
Advertisements

„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Dixon Próbadb.Valószínűségi szint (p%) n10%5%1%7.3?4321 7? ,890,940,99pH7,07,27,3 4 0,68 0,770,89n=4 r 10 = (7,3-7,3)/(7,3-7,0) = 0 r 10 =(x 1 -x.
Naprendszer Mészáros Attila.
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
Az előadásokon oldandók meg. (Szimulációs modell is tartozik hozzájuk)
Humánkineziológia szak
3. Két független minta összehasonlítása
Készült a leendő vizsgázóknak
Az új történelem érettségiről és eredményeiről augusztus Kaposi József.
A szórás típusú egyenlőtlenségi mutatók
A tételek eljuttatása az iskolákba
Alhálózat számítás Osztályok Kezdő Kezdete Vége Alapértelmezett CIDR bitek alhálózati maszk megfelelője A /8 B
2010 október 2651 kp. Vizsga 2. feladata
2010 október 2651 kp. Vizsga 2. feladata. Megoldás: „A” vállalat: Beszerzés : 100 millió Árrés: ( 12 %) = 100 x 0,12=12 millió Nettó eladási ár =
Statisztika Érettségi feladatok
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
Előadó: Prof. Dr. Besenyei Lajos
TÁRSADALOMSTATISZTIKA
Térszervezés a közoktatásban a statisztikai adatok tükrében A hazai helyzet reform előtt és után Gyimesi Péter MTA KRTK RKI Dunántúli Tudományos Intézet.
100-as szög méreteinek gyakorisága (n = 100) db mm.
DRAGON BALL GT dbzgtlink féle változat! Illesztett, ráégetett, sárga felirattal! Japan és Angol Navigáláshoz használd a bal oldali léptető elemeket ! Verzio.
Matematikai alapok és valószínűségszámítás
Nemparaméteres próbák Statisztika II., 5. alkalom.
szakmérnök hallgatók számára
Exponenciális egyenletek
Az opciók értékelése Richard A. Brealey Stewart C. Myers MODERN VÁLLALATI PÉNZÜGYEK Panem, 2005 A diákat készítette: Matthew Will 21. fejezet McGraw Hill/Irwin.
2008. évi Országos kompetenciamérés 6. osztály / Matematika
Logikai szita Pomothy Judit 9. B.
Logikai szita Izsó Tímea 9.B.
Záhony térség: stratégiai pont a kelet- nyugati kereskedelemben november 11. Dr. Veres János kormánybiztos MINISZTERELNÖKI HIVATAL.
Érettségi jelentkezések és eredmények május-június május-június Berzsenyi Dániel Gimnázium Budapest.
Készítette: Horváth Zoltán (2012)
Érettségi vizsgák eredményei május-június. - országos tapasztalatok - iskolai tapasztalatok: - érettségi adatok (szintek, vizsgatípusok) - összevetések.
Lokális optimalizáció Feladat: f(x) lokális minimumának meghatározása 0.Adott egy kezdeti pont: x 0 1.Jelöljünk ki egy új x i pontot, ahol (lehetőleg)
Valószínűségszámítás
Függvények.
Visszatérve a 3 szennyező példához: Három szennyezőforrás esetén a gazdaságilag legkedvezőbb megoldás kiépítését szeretnénk hatósági eszközökkel elősegíteni.
7. Házi feladat megoldása
Érettségi jelentkezések és érettségi eredmények 2007 Érettségi jelentkezések - érettségi eredmények.
A MÉRÉSI HIBA TERJEDÉSE
Kutatási eredmények és fehér foltok a migránsok munkaerő-piaci beilleszkedésének kutatásában Kováts András MTAKI.
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
VERES PÉTER GIMNÁZIUM Tanulmányi eredmények 2005.
Alsó tagozat és napközi a számok tükrében
Tanulói utánkövetés 2009/2010. A 2009/2010-es tanévben iskolánkban 210 tanuló végzett. 77 fő a szakközépiskola valamelyik tagozatán 133 fő szakmát szerzett.
Adalékok a magyar tizenévesek vallásosságáról a rendszerváltás után Csákó Mihály CSc egyetemi docens WJLF Pedagógiai Tanszék.
1 MOTTÓ “A nehézség nem az új eszmék kialakításában rejlik, hanem a régiektől való megszabadulásban.” John Maynard Keynes közgazdász.
Évvégi beszámoló Felső tagozat Kardos Zsuzsa igh
Tanulói elégedettségvizsgálat ismertetése HJK
I. előadás.
TÁRSADALOMSTATISZTIKA Sztochasztikus kapcsolatok II.
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Érettségi eredmények Vizsgázók száma: 114 fő Rendes vizsga: 82 fő Előrehozott vizsga: 32 fő (30+2) Összes értékelt tantárgyi vizsga: 495 Összes.
Készítette: Horváth Viktória
GAZDASÁGI ADOTTSÁGOK ÉS FEJLŐDÉSI IRÁNYOK A délkelet-európai országok Novák Tamás MTA – VKI május 16.
Parametrikus programozás
Valószínűségszámítás - Statisztika. P Két kockával dobunk, összeadjuk az értékeket Mindegyik.
1 Gyorsul a gazdaság növekedése. 2 Nő a beruházás.
Mikroökonómia gyakorlat
AZ INTEGRÁLSZÁMÍTÁS ALKALMAZÁSA
Kiugró adatok szűrése Dixon Próba db. Valószínűségi szint (p%) n 10%
Integrálszámítás.
100-as szög méreteinek gyakorisága (n = 100) db mm Gyakoriság grafikon (adott méretű esetek db.)
Általános iskola eredménye, értékelése
A évi kompetenciamérés eredményeinek elemzése 2016
A gimnázium ÉV VÉGI STATISZTIKÁJA
Mérések adatfeldolgozási gyakorlata vegyész technikusok számára
3. osztályban.
Előadás másolata:

A SZÓRÁS FONTOSSÁGA ÉS KISZÁMÍTÁSA

A SZÓRÁS Legyen két kis osztályunk, 12-12 tanulóval Nézzük meg az osztályzataikat biológiából „A” osztály: 6 egs, 1 kzp, 2 jó, 3 jeles „B” osztály: 2 egs, 6 kzp, 4 jó Hasonlítsuk össze a két osztályt! Mit kell tennünk legelőször? Megrajzolnunk a hisztogramjaikat.

A   12 fő B 6 1 2 3 4 jegy: 5

A   12 fő B 6 1 2 3 4 5

A   12 fő B 6 1 2 3 4 jegy: 5

A   12 fő B 6 1 2 3 4 jegy: 5

A   12 fő B 6 1 2 3 4 jegy: 5 12 + 3 + 8 + 15 = 38 átlag (ā) 38 : 12 ≈ 3,2

A   12 fő B 6 1 2 3 4 jegy: 5 12 + 3 + 8 + 15 4 + 18 + 16 + = 38 átlag (ā) 38 : 12 ≈ 3,2

A   12 fő 6 1 2 3 4 jegy 5 12 + 3 + 8 + 15 4 + 18 + 16 + = 38 átlag (ā) 38 : 12 ≈ 3,2 a-ā 1,2 0,2 0,8 1,8

A   12 fő B 6 1 2 3 4 jegy 5 12 + 3 + 8 + 15 4 + 18 + 16 + = 38 átlag (ā) 38 : 12 ≈ 3,2 a-ā 1,2 0,2 0,8 1,8 (a-ā)2 1,44 0,04 0,64 3,24

A   12 fő B 6 1 2 3 4 jegy 5 12 + 3 + 8 + 15 4 + 18 + 16 + = 38 átlag (ā) 38 : 12 ≈ 3,2 a-ā 1,2 0,2 0,8 1,8 (a-ā)2 1,44 0,04 0,64 3,24 nx 6x1,44 2x0,64 3x3,24 8,64 + 0,04 + 1,28 + 9,72 ånx = 19,68

  12 fő 6 1 2 3 4 jegy 5 12 + 3 + 8 + 15 4 + 18 + 16 + = 38 átlag (ā) 38 : 12 ≈ 3,2 a-ā 1,2 0,2 0,8 1,8 (a-ā)2 1,44 0,04 0,64 3,24 nx 6x1,44 2x0,64 3x3,24 8,64 + 0,04 + 1,28 + 9,72 ånx = 19,68 Ö(ånx)/N √(19,68:12) ≈ 1,3

A   12 fő B 6 1 2 3 4 jegy 5 12 + 3 + 8 + 15 4 + 18 + 16 + = 38 átlag (ā) 38 : 12 ≈ 3,2 a-ā 1,2 0,2 0,8 1,8 (a-ā)2 1,44 0,04 0,64 3,24 nx 6x1,44 2x0,64 3x3,24 8,64 + 0,04 + 1,28 + 9,72 ånx = 19,68 Ö(ånx)/N √(19,68:12) ≈ 1,3

A   12 fő B 6 1 2 3 4 jegy 5 12 + 3 + 8 + 15 4 + 18 + 16 + = 38 átlag (ā) 38 : 12 ≈ 3,2 a-ā 1,2 0,2 0,8 1,8 (a-ā)2 1,44 0,04 0,64 3,24 nx 6x1,44 2x0,64 3x3,24 2x1,44 6x0,04 4x0,64 8,64 + 0,04 + 1,28 + 9,72 2,88 + 0,24 + 2,56 + ånx = 19,68 = 5,68 Ö(ånx)/N √(19,68:12) ≈ 1,3

A   12 fő B 6 1 2 3 4 jegy 5 12 + 3 + 8 + 15 4 + 18 + 16 + = 38 átlag (ā) 38 : 12 ≈ 3,2 a-ā 1,2 0,2 0,8 1,8 (a-ā)2 1,44 0,04 0,64 3,24 nx 6x1,44 2x0,64 3x3,24 2x1,44 6x0,04 4x0,64 8,64 + 0,04 + 1,28 + 9,72 2,88 + 0,24 + 2,56 + ånx = 19,68 = 5,68 Ö(ånx)/N √(19,68:12) ≈ 1,3 √(5,68:12)

A   12 fő B 6 1 2 3 4 jegy 5 12 + 3 + 8 + 15 4 + 18 + 16 + = 38 átlag (ā) 38 : 12 ≈ 3,2 a-ā 1,2 0,2 0,8 1,8 (a-ā)2 1,44 0,04 0,64 3,24 nx 6x1,44 2x0,64 3x3,24 2x1,44 6x0,04 4x0,64 8,64 + 0,04 + 1,28 + 9,72 2,88 + 0,24 + 2,56 + ånx = 19,68 = 5,68 Ö(ånx)/N √(19,68:12) ≈ 1,3 √(5,68:12) ≈ 0,7

A SZÓRÁS Eredmény: A két osztály átlageredménye azonos (3,2) de az egyikben nagy különbségek vannak a tanulók között (s  1,3), míg a másikban közel állnak egymáshoz (s  0,7). Vagyis a szórás segítségével tudjuk számszerűsíteni a különbséget.

A SZÓRÁSEGYSÉG 103. OLDAL ÁBRA

A NORMÁLGÖRBE 101. OLDAL ÁBRA

A NORMÁLGÖRBE HASZNÁLATA Mekkora a 0 és 1 közötti intervallumba eső terület?

GÖRBE ALATTI TERÜLETEK

A NORMÁLIS KÖZELÍTÉS