AZ ÁLLATORVOSI OKTATÁS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Fodor László VIII. Állatorvosi Kongresszus Budapest, 2005. október 13-14.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Magyar Universitas Program Magyar Bálint oktatási miniszter február 20. Infrastruktúra-fejlesztési programok a felsőoktatásban
Advertisements


Kamarai prezentáció sablon
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
1 TÁMOP B-11/2/KMR Az oktatás és kutatás színvonalának emelése a Szent István Egyetemen AZ OKTATÁS ÉS KUTATÁS SZÍNVONALÁNAK EMELÉSE A SZENT.
A társadalmi tényezők hatása a tanulásra
Félévi értekezlet a Than Károly Gimnázium és Szakközépiskolában
2011. június 21. Kisfaludy Károly Megyei Könyvtár
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
Felvételi jelentkezések I.
MATEMATIKA Év eleji felmérés 3. évfolyam
2008. I.-VIII. HÓNAP ESEMÉNYEI KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Siófok, Orosz Dalma főosztályvezető.
Technical University of Budapest
Humánkineziológia szak
Mellár János 5. óra Március 12. v
6) 7) 8) 9) 10) Mennyi az x, y és z értéke? 11) 12) 13) 14) 15)
Az új történelem érettségiről és eredményeiről augusztus Kaposi József.
Utófeszített vasbeton lemez statikai számítása Részletes számítás
Természettudományok és műszaki tudományok területén végzett diplomások száma a éve korcsoportban 1000 főre számolva 2010-re az EU-ban 15 %-os növekedést.
Az Egyetem, mint az innováció motorja ELTE Innovációs Nap Az Egyetem, mint az innováció motorja Fábián István, rektor Debrecen, február 26.
A tételek eljuttatása az iskolákba
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat Karakterisztikák mérése 1 Makan Gergely, Mingesz Róbert, Nagy Tamás V
A DEBRECENI EGYETEM TUDOMÁNYEGYETEMI KAROK ÉVI BELSŐ GAZDÁLKODÁSI KÖLTSÉGVETÉSE Debrecen, március
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
Védőgázas hegesztések
1. IS2PRI2 02/96 B.Könyv SIKER A KÖNYVELÉSHEZ. 2. IS2PRI2 02/96 Mi a B.Könyv KönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDevizaKönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDeviza.
Szerkezeti elemek teherbírásvizsgálata összetett terhelés esetén:
Az építőipar fejlődése és válsága Dél-Dunántúlon.
A DEBRECENI EGYETEM HALLGATÓI VONZÁSKÖRZETE Németh Szabolcs – I. éves PhD hallgató DE-AGTC.
Sárgarépa piaca hasonlóságelemzéssel Gazdaság- és Társadalomtudományi kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnök I. évfolyam Fekete AlexanderKozma Richárd.
Az EU kohéziós politikájának 20 éve ( ) Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI.
1 Kétségek között Göd, November 6-7. dr. Kiss József magánszemély.
1 A KBSZ BEMUTATÁSA év eseményei KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Budapest, március 31. Orosz Dalma főosztályvezető.
NOVÁK TAMÁS Nemzetközi Gazdaságtan
DRAGON BALL GT dbzgtlink féle változat! Illesztett, ráégetett, sárga felirattal! Japan és Angol Navigáláshoz használd a bal oldali léptető elemeket ! Verzio.
Híres magyar nők.
A közép- és emelt szintű vizsga tanári értékelése
Chrappán Magdolna DE BTK Neveléstudományok Intézete.
dr. Szalkai István Pannon Egyetem, Veszprém
szakmérnök hallgatók számára
Kerékpártároló átadás
A háború és a modern fegyveres erő
Logikai szita Izsó Tímea 9.B.
FELVÉTELI 2008 Berzsenyi Dániel Gimnázium ISKOLÁNKRÓL …  2008-ban ünnepeljük iskolánk alapításának 150. évfordulóját  ‘Minőségi nevelési-oktatási.
LENDÜLETBEN AZ ORSZÁG A Magyar Köztársaság kormánya.
2007. május 22. Debrecen Digitalizálás és elektronikus hozzáférés 1 DEA: a Debreceni Egyetem elektronikus Archívuma Karácsony Gyöngyi DE Egyetemi és Nemzeti.
Matematika - 5. évfolyam © Kačmárová Fordította: Balogh Szilveszter.
2008 február 26.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2008 január ● Módszertan Módszertan ● 15+ célcsoport  15+ célcsoport 
7. Házi feladat megoldása
1 Konjunktúrajelentés 2009  Az üzleti helyzet és várakozások  A befektői környezet A DUIHK 15. konjunktúrafelmérése Dirk Wölfer április 21.
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÁLTALÁNOS ÉS SPECIFIKUS JELLEMZŐI HOGYAN TANÍTSUNK EREDMÉNYESEBBEN? TANÉVNYITÓ SZOLNOK, VIII.
Érettségi jelentkezések és érettségi eredmények 2008 Tanévnyitó értekezlet Érettségi jelentkezések - érettségi eredmények augusztus 29.
Magyar Állatorvosi Kamara Célok és eredmények Kaposvár, február 01.
A pneumatika alapjai A pneumatikában alkalmazott építőelemek és működésük vezérlő elemek (szelepek)
© 2005 The Gallup Organization T HE G ALLUP O RGANIZATION Országos Kreditmonitoring vizsgálat az oktatók körében - ábrasor
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
2006. Peer-to-Peer (P2P) hálózatok Távközlési és Médiainformatikai Tanszék.
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
1 Gyarapodó Köztársaság Növekvő gazdaság – csökkenő adók február 2.
1 Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Villamosmérnöki és Informatikai Kar VET Villamos Művek és Környezet Csoport Budapest Egry József.
Szakfordító és tolmácsképzések Csillebérc augusztus 29. Dr. Sárvári Judit OKM Felsőoktatási Főosztály
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Szent István Egyetem. Az egyetem létrejötte Az évi LII. Törvény alapján, január 1-i hatállyal, a jogelőd intézményeiket is figyelembe véve,
1 „ Beszéljünk végre világosan az energetikáról” Dr. Hegedűs Miklós Ügyvezető GKI Energiakutató és Tanácsadó Kft. Energetika Október 2.
> aspnet_regiis -i 8 9 TIPP: Az „Alap” telepítés gyors, nem kérdez, de később korlátozhat.
A KÖVETKEZŐKBEN SZÁMOZOTT KÉRDÉSEKET VAGY KÉPEKET LÁT SZÁMOZOTT KÉPLETEKKEL. ÍRJA A SZÁMOZOTT KÉRDÉSRE ADOTT VÁLASZT, VAGY A SZÁMOZOTT KÉPLET NEVÉT A VÁLASZÍV.
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
Az Erasmus - jelen és jövő - ELTE, Budapest, október 2. Bokodi Szabolcs Tempus Közalapítvány.
Szent István Egyetem Készítsen diamintát a bemutatóhoz! A mintának legyen háttere, formázza meg a címsort és a tartalom sorokat! A láblécben szerepeljen.
Előadás másolata:

AZ ÁLLATORVOSI OKTATÁS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Fodor László VIII. Állatorvosi Kongresszus Budapest, október

„In folgendem erhält der Universitäts-Magistrat die Bestimmung zur Errichtung des Lehr-Stuhls der Vieh-Arzney-Kunst, dessen Errichtung bei der Hohen Schule dem Universitäts-Magistrat bereits Kund gemacht worden.” M. Kir. Helytartótanács számú rendelete, február 6. Cél: Állatjárványok leküzdése Lovak szakszerű vasalása, lábvégbetegségek kezelése

A SZIE Állatorvos-tudományi Kar felelősséget érez a képzés színvonaláért az állatorvosi karért a diploma európai színvonalának megtartásáért a karon folyó posztgraduális képzésért az állatorvos-tudomány területén folyó kutatások szintjéért a klinikai munka színvonaláért

Történeti visszatekintés Budapesti Egyetemi Szövetség Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (1996) Szent István Egyetem (2000): 10 kar Szent István Egyetem (2003): 6 kar

A SZIE Állatorvos-tudományi Kar feladatai Graduális állatorvosi oktatás Szakmai továbbképzés (akkreditált képzések) Kutatás Klinikai munka, referencia-klinika Akkreditált laboratóriumi munka Tanácsadói tevékenység, szakvélemények készítése

Oktatás EU irányelvnek megfelelő oktatás tantárgyspecifikus oktatás elmélet / gyakorlat aránya klinikai munka arányának növelése gyakorlati (fél)év mobil klinika szakmai differenciálódás a képző utolsó szakaszában nagyállatkórház (2001.) kisállatkórház

Az oktatás nemzetközi értékelése TEMPUS-összehasonlítások TAIEX 2002 TEEP 2002 EAEVE 1995, 2004

Jelentkezők száma JelentkezőFelvettTúljelent- kezés Állatorvos588906,53 Alkalma- zott zoológus ,88 Idegen nyelvű ,1

SZIE ÁOTK hallgatói Állatorvos (magyar) 43742% Állatorvos (angol) 34933% Állatorvos (német) 19519% Alkalmazott zoológus 676% Összes %

SZIE ÁOTK I. évfolyamos hallgatói Állatorvos (magyar) 9929% Állatorvos (angol) 11533% Állatorvos (német) 11533% Alkalmazott zoológus 165% Összes345100%

Idegen nyelvű képzés Felvétel: németországi feltételek szerint, felvételi vizsga Megoszlás (angol)Norvégia 36% Írország25% Svédország22% Izrael 7% Ciprus 4% Nagy-Britania 4% egyéb 2% Felhasználás: bevétel 73%-a az állatorvos-képzésre

A képzés fejlesztése elméleti képzés (növekvő ismeretanyag) fakultatív tárgyak posztgraduális képzés jelentősége gyakorlati képzés gyakornoki rendszer (2004-ig) 6 (5,5) éves képzés (200..-)

Az állatorvosképzés változásának irányai létszám (nemek aránya) általános alapképzés későbbi specializáció erős elméleti képzés erősebb gyakorlati képzés növekvő jelentőségű területek (élelmiszerhigiénia, igazgatás, állatvédelem, közegészségügy, környezet, toxikológia, stb.) új területek (vadegészségügy, egzotikus állatok, hal, laborállatok stb.)

Az oktatás tárgyi feltételeinek fejlesztése Nagyállat-klinika Üllő (2001) Kisállat-klinika ( ) Informatikai rendszer, könyvtár fejlesztése Klinikák műszerfejlesztése Laboratóriumok fejlesztése Előadóterem építése Épületfelújítás

A SZIE Állatorvos-tudományi Kar felelősséget érez a képzés színvonaláért az állatorvosi karért a diploma európai színvonalának megtartásáért a karon folyó posztgraduális képzésért az állatorvos-tudomány területén folyó kutatások szintjéért a klinikai munka színvonaláért

Állatorvosok száma (1000 lakosra) Ország Csehország0,37 Lengyelország0,26 Magyarország0,39 Norvégia0,41 Románia0,37 Szlovákia0,63 Szlovénia0,65

Állatorvosok száma (1000 lakosra) Ország Ausztria0,43Magyaro.0,39 Belgium0,57Nagy-Brit.0,25 Finno.0,29Németo.0,37 Franciao.0,31Olaszo.0,34 Görögo.0,55Portugália0,32 Hollandia0,31Spanyolo.0,26 Írország0,56Svédo.0,20

Hallgatók:állatorvosok aránya Ország Csehország0,17 Lengyelország0,34 Magyarország0,13 Norvégia0,03 Románia0,39 Szlovákia0,23 Szlovénia0,21

Hallgatók:állatorvosok aránya Ország Ausztria0,59Magyaro.0,13 Belgium0,51Nagy-Brit.0,19 Finno.0,24Németo.0,21 Franciao.0,11Olaszo.0,45 Görögo.0,24Portugália0,53 Hollandia0,21Spanyolo.0,64 Írország0,18Svédo.0,22

A képzés időtartama Ausztria6 Hollandia6 Portugália5,5-6 Belgium6 Horváto.5 Románia6 Bulgária5,5 Írország5 Spanyolo.5 Cseho.6 Lengyelo.5,5 Svájc5 Dánia5,5 Letto.6 Svédo.5.5 Észto.5 Litvánia5,5 Szerbia-M.6 Finno.6 Nagy-Brit.5-6 Szlovákia6 Franciao.5 Németo.5,5-6 Szlovénia5 Görögo.5 Norvégia6Ukrajna5