LEHETŐSÉGEK A V1-ES PONTON TÚL DR. RÁCZ JENŐ BUDAPEST, 2011. december 1.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A sport mint stratégiai ágazat az állami szerepvállalás tükrében
Advertisements

JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK A TOVÁBBKÉPZÉS TERÜLETÉN
Lehetséges-e ma átfogó közoktatási reform a finanszírozás reformja nélkül? Hermann Zoltán MTA Közgazdaságtudományi Intézet Oktatási.
EGÉSZSÉGÜGY AZ „ÉDENTŐL KELETRE” AZ EGÉSZSÉGÜGY ÁTALAKÍTÁSÁNAK MENETÉRŐL ÉS ÜTEMTERVÉRŐL DR. RÁCZ JENŐ BUDAPEST, JANUÁR 17. ÖNKORMÁNYZATI EGÉSZSÉGÜGYI.
© GfK 2013 | Fogyasztói Bizalom Index | III. negyedév1 Fogyasztói Bizalom Index III. negyedév szeptember.
MILYEN KIIGAZÍTÁSOK SZÜKSÉGESEK A PROGRESSZIVITÁSI SZINT, A KAPACITÁS ELOSZTÁS ÉS A TEK VONATKOZÁSÁBAN A RENDSZER MŰKÖDŐKÉPESSÉGÉNEK JAVÍTÁSA ÉRDEKÉBEN?
Az egészségügy átalakítása közgazdász szemmel A tervezett reformok hatásai Skultéty László GKI-EKI Egészségügykutató Intézet Kft.
Egészségvédelem Egészség, vagy használható állapot, együttélés a természettel, vagy önérdekű pusztítás? Veled Európa, de nélküled EU!
Egészségfejlesztésének lehetséges irányvonalai
Nyugdíj.
Gondolatok a jubileumi XX. Magyarországi Egészségügyi Napokról
A TELJESÍTMÉNYVOLUMEN-KORLÁT ELTÖRLÉSÉNEK KÖVETKEZMÉNYEI AZ INTÉZMÉNYEKBEN DR. RÁCZ JENŐ NAPI GAZDASÁG KONFERENCIA BUDAPEST NOVEMBER 10.
15. Egészség-Gazdaságtani Szimpózium Dr. Szócska Miklós Egészségügyért felelős államtitkár EMBERI ERŐFORRÁSOK MINISZTÉRIUMA.
Egészségügyben kialakult gazdasági helyzet. Problémák • 1. Előző évhez képest - 44,6 milliárd ft • 2. Első félévben időarányost jóval meghaladó pénzkiáramlás.
Semmelweis terv - Értékek, alapelvek, célok és megvalósíthatóságuk feltételei Önkormányzati Egészségügyi Napok január 18. Orosz Éva tanszékvezető.
Gazdasági várakozások, a kis- és közepes vállalkozások helyzete Makó Ágnes – Tóth István János MKIK GVI Korrekt Partner Védjegy második ünnepélyes díjátadása.
Reset, azaz Format C Dr. Sinkó Eszter, Dr. Szócska Miklós Semmelweis Egyetem Egészségügyi Menedzserképző Központ.
A magyar gazdaság helyzete, fejlesztési prioritások Varju László államtitkár Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium.
A tételek eljuttatása az iskolákba
Az NFÜ által megfogalmazott célok, azok összhangja az ágazati célkitűzésekkel „Építészet a gyógyulásért 2010” konferencia Budapest, NEFMI december.
Az egészségügy ma és a távlatok
Mit ér a forint az egészségügyben ?
Egy biztosító több pénztár modell az üzleti oldal szemében
Mennyire gátolja a vevőkockázat magyarországi mértéke a gazdasági növekedést? 300 Mrd Ft a tét évente Előadó: Felfalusi Péter ügyvezető.
Az új kormány gazdaságpolitikai mozgástere: egyensúlyi korrekciós alternatívák Urbán László XI. Vezérigazgató Találkozó Göd, április 4-5.
B ÉRES G YÖRGY Gazdasági főigazgató Az egészségügy háttérszolgáltatásának és egyéb népgazdasági ágazatoknak a kapcsolata március 31.
1 Kétségek között Göd, November 6-7. dr. Kiss József magánszemély.
Tájékoztatás az Európai Gazdaságélnkítő Csomagról ÚMVP MB Budapest, június 29. ÚMVP MB
Nemzeti Egészségügyi Számlák
EGÉSZSÉGÜGY-EGÉSZSÉGIPAR TÉNYEK ÉS TERVEK DR. RÁCZ JENŐ BUDAPEST, 2OO3.O5.29.
A külföldi működő tőke szerepe a magyar gazdaságban avagy Mit adtak nekünk a Rómaiak? Havas István Amerikai Kereskedelmi Kamara, elnök Közgazdász Vándorgyűlés.
Logikai szita Pomothy Judit 9. B.
A munkaerő-piaci helyzet a Nyugat-Dunántúli Régióban IPA Szakértői Akadémia Harkány
Konzervatív alternatíva Avagy: A normális megoldás Dr Pusztai Erzsébet MDF.
Egészségügyért Felelős Államtitkárság Az alapellátás megerősítésének helyzetértékelése Dr. Beneda Attila január 17.
A számok nem hazudnak - kormányzati kommunikáció vs. OEP- adatok 2009-ben Mottó: „A féligazság nem az igazság fele….” (Konrád György) EGVE Konferencia,
KÓRHÁZAK JELENE ÉS JÖVŐJE? DR. RÁCZ JENŐ XVIII. EGÉSZSÉGÜGYI NAPOK BALATONFÜRED 2011.OKTÓBER 6.
Merre, hogyan tovább budapesti egészségügyi ellátás?
Az egészségügyben, gazdasági – műszaki területen dolgozók foglalkoztatási adatainak felmérése Készítette az Egészségügyi Gazdasági Vezetők Egyesülete.
Kormányszóvivői tájékoztató Az egészséges egészségügyért!
Költségvetési kockázatok Domokos László az Állami Számvevőszék elnöke Adóegyetem, nov. 29.
Demográfiai válság: Hová tartasz Nógrád megye?
1 Konjunktúrajelentés 2009  Az üzleti helyzet és várakozások  A befektői környezet A DUIHK 15. konjunktúrafelmérése Dirk Wölfer április 21.
Érettségi jelentkezések és érettségi eredmények 2008 Tanévnyitó értekezlet Érettségi jelentkezések - érettségi eredmények augusztus 29.
Válság felé sodródik a magyar gazdaság A gazdaság állapota 4 Tovább csökkent a gazdasági növekedés, a legfrissebb adatok szerint 2,4 %-ra esett vissza.
? Államadósság Jól állunk-e vagy sem? Nagy a jólét, vagy éppen ellenkezőleg, romlik az élet minősége? Dübörög-e a gazdaság, vagy éppen ellenkezőleg, válság.
Humánerő krízis az egészségügyben „Zavar nincs, csak zavarkeltés”
Kissné Bencze Katalin Nemzeti Erőforrás Minisztérium június 18.
A Munkaerő-piaci helyzet Miskolcon Kiss Gábor főosztályvezető.
Placebó vagy védőoltás? Tartós megoldást jelentenek-e a reformlépések, vagy csak hiszünk bennük? november 14. Skultéty László GKI-EKI Egészségügykutató.
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
1 Gyarapodó Köztársaság Növekvő gazdaság – csökkenő adók február 2.
MILYEN MÉLY A GÖDÖR? A KÓRHÁZAK GAZDASÁGI HELYZETÉNEK FELMÉRÉSE DR. RÁCZ JENŐ-DEMES ISTVÁNÉ-TOMJANOVICS GÉZA BALATONFÜRED OKTÓBER 17.
KI FIZET A VÉGÉN ? Dr. Csiba Gábor elnök Stratégiai Szövetség a Magyar Kórházakért Budapest, november 10.
21 a 100-ból: egészségügy Skultéty László GKI-EKI Egészségügykutató Intézet Kft. Hova jutunk 100 lépéssel? GKI Rt. Ützleti konferencia Június 24.
Dr. Rácz Jenő ÖNKORMÁNYZATI EGÉSZSÉGÜGYI NAPOK BUDAPEST FEBRUÁR 24.
A Dél-Alföld általános gazdasági helyzete és a mögötte meghúzódó EMBER
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
Dr. Rácz Jenő Debrecen Április 23.. A FORRÁSTEREMTÉS LEHETŐSÉGEI.
Nem a forrás hiányzik, hanem a döntés… Csató András MKSZ Kongresszus – április 23. WWW. ETOSZ. ORG.
Emberi erőforrás tudatos fejlesztése
Az OSzMK tevékenysége különös tekintettel a fogorvosi ellátásra Dr. Brunner Péter főigazgató Országos Szakfelügyeleti Módszertani Központ Budapest,
BME Részidős Mesterképzés 2015 tavasz Emberi erőforrás menedzsment Bérek, jövedelmek, trendek Emberi erőforrás menedzsment Bérek, jövedelmek, trendek Dr.
Új egyensúly Sikerek és kihívások. 2 Felzárkózik a gazdaság.
Dr. Stubnya Gusztáv. Egészségpolitika Az egészségpolitika azon szabályok és szervezett cselekedetek összessége, amelyek az egészség (gyógyításon kívüli)
Migráció, bérek és a humán erőforrás helyzete az egészségügyben. DR
A FEJÉR MEGYEI SZENT GYÖRGY EGYETEMI OKTATÓ KÓRHÁZ A szakmailag megalapozott, következetes munka eredménye 2013 november.
KORMÁNYZATI CÉLOK AZ EGÉSZSÉGÜGYBEN
A foglalkoztatáspolitika jövője az Európai Unióban
Önkormányzati Egészségügyi Napok január 18. Orosz Éva
Előadás másolata:

LEHETŐSÉGEK A V1-ES PONTON TÚL DR. RÁCZ JENŐ BUDAPEST, december 1.

ÜDVÖZÖLJÜK KEDVES UTASAINKAT A HUNGARIAN HEALTH CARE AIRLINES JÁRATÁNAK FEDÉLZETÉN

A CUNAMI, AMIT MINDEN UTAS TUD EBBEN AZ ELLÁTÓRENDSZERBEN EBBEN AZ ELLÁTÓRENDSZERBEN EZT A SZOLGÁLTATÁSI CSOMAGOT EZT A SZOLGÁLTATÁSI CSOMAGOT AZ ELŐÍRT SZAKMAI ELŐÍRÁSOKNAK MEGFELELŐEN AZ ELŐÍRT SZAKMAI ELŐÍRÁSOKNAK MEGFELELŐEN A RENDELKEZÉSRE ÁLLÓ FORRÁSOKBÓL A RENDELKEZÉSRE ÁLLÓ FORRÁSOKBÓL NEM LEHET MŰKÖDTETNI

A CUNAMI JELLEMZÉSE A SEMMELWEIS TERV SZERINT EÜ. KIADÁSOK ARÁNYA 2,1%-KAL (AZAZ TÖBB, MINT 500 MRD Ft-TAL) ALACSONYABBAK, MINT A MÁSIK 3 VISEGRÁDI ORSZÁG ÁTLAGA EÜ. KIADÁSOK ARÁNYA 2,1%-KAL (AZAZ TÖBB, MINT 500 MRD Ft-TAL) ALACSONYABBAK, MINT A MÁSIK 3 VISEGRÁDI ORSZÁG ÁTLAGA AZ E-ALAP GYÓGYÍTÓ MEGELŐZŐ ELLÁTÁSOKRA FORDÍTOTT KIADÁSAI REÁL ÉRTÉKEN 250 MRD Ft-TAL MARADNAK EL AZ 20 ÉVVEL EZELŐTTITŐL AZ E-ALAP GYÓGYÍTÓ MEGELŐZŐ ELLÁTÁSOKRA FORDÍTOTT KIADÁSAI REÁL ÉRTÉKEN 250 MRD Ft-TAL MARADNAK EL AZ 20 ÉVVEL EZELŐTTITŐL AZ ELMÚLT ÉVEKBEN NEM FORGATTÁK VISSZA A HATÉKONYSÁG JAVULÁSBÓL SZÁRMAZÓ MEGTAKARÍTÁSOKAT AZ ELMÚLT ÉVEKBEN NEM FORGATTÁK VISSZA A HATÉKONYSÁG JAVULÁSBÓL SZÁRMAZÓ MEGTAKARÍTÁSOKAT TELJESÍTHETETLEN CÉLOK A REFORMOK SORÁN TELJESÍTHETETLEN CÉLOK A REFORMOK SORÁN ÖRÖKÖLT INADEKVÁT STRUKTÚRA ÖRÖKÖLT INADEKVÁT STRUKTÚRA NEM KÍVÁNATOS ÖSZTÖNZŐK, TORZ JÖVEDELEM VISZONYOK NEM KÍVÁNATOS ÖSZTÖNZŐK, TORZ JÖVEDELEM VISZONYOK MORÁLIS VÁLSÁG, TELJES BIZALOMVESZTÉS MORÁLIS VÁLSÁG, TELJES BIZALOMVESZTÉS A CENTRALIZÁLT IRÁNYÍTÁS TÖBB SZEMPONTBÓL IS CSŐDÖT MONDOTT A CENTRALIZÁLT IRÁNYÍTÁS TÖBB SZEMPONTBÓL IS CSŐDÖT MONDOTT MINŐSÉGI PROBLÉMÁK, HATÉKONYSÁGI DEFICIT MINŐSÉGI PROBLÉMÁK, HATÉKONYSÁGI DEFICIT IGAZSÁGTALANSÁG ÉS KISZOLGÁLTATOTTSÁG A RENDSZER MINDEN PONTJÁN IGAZSÁGTALANSÁG ÉS KISZOLGÁLTATOTTSÁG A RENDSZER MINDEN PONTJÁN SZÉTZILÁLT BETEGUTAK SZÉTZILÁLT BETEGUTAK ÖNKÉNYES EGÉSZSÉGPOLITIKAI DÖNTÉSEK ÖNKÉNYES EGÉSZSÉGPOLITIKAI DÖNTÉSEK

A CUNAMI AZ ÁLLAMTITKÁR ÚR SZERINT Az ágazat politraumatizált állapotban van Az ágazat politraumatizált állapotban van Népegészségügyi krízishelyzet, Népegészségügyi krízishelyzet, Összeomlás határán levő ellátórendszer Összeomlás határán levő ellátórendszer Mindent átszövő informális érdekeltségi rendszer Mindent átszövő informális érdekeltségi rendszer Rosszul felhasznált uniós források Rosszul felhasznált uniós források Az emberi erőforrás krízishelyzete Az emberi erőforrás krízishelyzete Totális egészségpolitikai paradigmaváltás kell Totális egészségpolitikai paradigmaváltás kell

A CUNAMI A MAGYAR KÓRHÁZSZÖVETSÉG XXIII. Kongresszusának állásfoglalása (2011) szerint A Magyar Kórházszövetség változatlanul fenntartja véleményét, hogy a jelenlegi egészségügyi ellátórendszert a rendelkezésre álló erőforrásokból a szakmai előírásoknak megfelelően, az érvényes szolgáltatási csomaggal működtetni nem lehet. Ezt támasztották alá a NEFMI-vel közösen végzett felmérések adatai is. Üdvözöljük, hogy a Semmelweis terv a mi helyzetértékelésünkkel teljesen megegyező képet vázolt fel, amikor megállapította, hogy „a nettó költségvetési pozíciót tekintve az egészségügyi közkiadások aránya a GDP-n belül 2,1% ponttal (azaz több, mint 500 milliárd forinttal) alacsonyabb, mint a másik három visegrádi ország átlaga.” Támogatandónak tartjuk a Semmelweis terv célkitűzéseit, mely az ellátórendszer indokolt mértékű integrációját és erőforrás koncentrációját kívánja megvalósítani, míg módszerként a konzultatív előkészítést és a szakmai adatokon nyugvó kollektív döntéselőkészítést választotta. Ugyanakkor a cél elérése érdekében az egészségügyi kormányzat számára a jelenleginél nagyobb mértékű politikai támogatást tartunk indokoltnak. A problémák súlyosságára tekintettel szükségesnek tartjuk a jelzett folyamat felgyorsítását és a változtatásokhoz szükséges források biztosítását. Jelezni kívánjuk, hogy a 27,5 milliárd forintnyi többletforrás csak a szakellátási rendszer évi túléléséhez volt elegendő, az idei év során a biztonságos betegellátás garantálására, valamint a növekvő kórházi eladósodás megakadályozására az elégséges finanszírozás nem áll rendelkezésre. A nemzetközi összehasonlításban is kiemelkedően elhanyagolt emberi erőforrás helyzet (pl. orvosok, nővérek kivándorlása, a szakorvos- és szakdolgozó képzés tarthatatlan állapota) már eddig is irreverzibilis károsodást okozott a rendszerben és a betegellátásban egyaránt. Ezen már a halaszthatatlanul szükséges humánerőforrás stratégia és gyors béremelés sem képes maradéktalanul segíteni, ugyanakkor ennek elodázása tovább rontja a kritikus szituációt, s ez már hónapokon belül is az ellátórendszer, kettészakadásához vezet. A jelenlegi instabil helyzetben a széleskörűen megindított vezetőváltás tovább fokozza a bizonytalanságot, mely véleményünk szerint lassítja a válságkezelési folyamatok kibontakozását is. Az Új Széchenyi Terv kellő reményt adott arra, hogy az egészségipar - és ezen belül a gyógyszeripar - a magyar gazdaság húzó ágazatává váljon. A Széll Kálmán Tervben megfogalmazott gyógyszerkasszát érintő elvonások ezzel éppen ellentétes tendenciát mutatnak, melynek a tervek szerinti maradéktalan érvényesülése az egész ágazatra nézve katasztrofális hatást generálhat. Változatlanul szükségesnek és elodázhatatlannak tartjuk, hogy a lakosság egészsége és az egészségügy valódi prioritássá váljon, mert e nélkül a gazdaság fellendülését és a társadalom stabilizálódását sem tartjuk elképzelhetőnek. Az ezt célzó tervezésben és a szükséges változtatások kivitelezésében a Magyar Kórházszövetség kezdeményező és konstruktív partner kíván lenni.

HR CUNAMI MŰKÖDÉSI NYILVÁNTARTÁSSAL RENDELKEZŐK SZÁMA MINDEN KATEGÓRIÁBAN CSÖKKENT: MŰKÖDÉSI NYILVÁNTARTÁSSAL RENDELKEZŐK SZÁMA MINDEN KATEGÓRIÁBAN CSÖKKENT: ORVOS 15,44% ORVOS 15,44% FOGROVOS 12,08% FOGROVOS 12,08% GYÓGYSZERÉSZ 14,06% GYÓGYSZERÉSZ 14,06% KLIN. SZAKPSZICH. 6,66% KLIN. SZAKPSZICH. 6,66% SZAKDOLGOZÓ 2,7% SZAKDOLGOZÓ 2,7%

A SZÁRAZ TÉNYEK ORVOSI KORFÁBAN A LEGNÉPESEBB CSOPORT AZ ÉV KÖZÖTT VAN (3954 FŐ), MÍG EZ EGY ÉVVEL KORÁBB AZ ÉVES KORCSOPORT VOLT ORVOSI KORFÁBAN A LEGNÉPESEBB CSOPORT AZ ÉV KÖZÖTT VAN (3954 FŐ), MÍG EZ EGY ÉVVEL KORÁBB AZ ÉVES KORCSOPORT VOLT 65 ÉVES KOR FELETT 3844 ORVOS DOLGOZIK 65 ÉVES KOR FELETT 3844 ORVOS DOLGOZIK 70 ÉV FELETT 1709 FŐ 70 ÉV FELETT 1709 FŐ

A SZÁRAZ TÉNYEK SZAKDOLGOZÓ KORFÁBAN A LEGNÉPESEBB CSOPORT A ÉVES (14806 FŐ) SZAKDOLGOZÓ KORFÁBAN A LEGNÉPESEBB CSOPORT A ÉVES (14806 FŐ) 65 ÉVES KOR FELETT 1155 SZAKDOLGOZÓ DOLGOZIK 65 ÉVES KOR FELETT 1155 SZAKDOLGOZÓ DOLGOZIK 70 ÉV FELETT ÉV FELETT 181

A SZÁRAZ TÉNYEK LAKOSRA JUTÓ ORVOSOK SZÁMA MEGYÉNKÉNT NAGY SZÓRÁST MUTAT LAKOSRA JUTÓ ORVOSOK SZÁMA MEGYÉNKÉNT NAGY SZÓRÁST MUTAT BUDAPEST 56,96 (9806FŐ) BUDAPEST 56,96 (9806FŐ) NÓGRÁD 17,42 (357FŐ) NÓGRÁD 17,42 (357FŐ) BÉKÉS 17,00 (623FŐ) BÉKÉS 17,00 (623FŐ) FEJÉR 16,49 (705FŐ) FEJÉR 16,49 (705FŐ) PEST 11,29 (1389FŐ) PEST 11,29 (1389FŐ) LAKOSRA JUTÓ SZAKDOLGOZÓK SZÁMA SZINTÉN NAGYON SZÓR MEGYÉNKÉNT LAKOSRA JUTÓ SZAKDOLGOZÓK SZÁMA SZINTÉN NAGYON SZÓR MEGYÉNKÉNT BUDAPEST 123,93 (21336FŐ) BARANYA 105,65 (4160FŐ) FEJÉR 31,00 (1325FŐ)

A SZÁRAZ TÉNYEK AZ ELMÚLT 4 ÉVBEN A SZAKKÉPSESÍTÉSÜKET KÜLFÖLDÖN ELISMERTETŐ EÜ. DOLGOZÓK SZÁMA FOLYAMATOSAN NŐ AZ ELMÚLT 4 ÉVBEN A SZAKKÉPSESÍTÉSÜKET KÜLFÖLDÖN ELISMERTETŐ EÜ. DOLGOZÓK SZÁMA FOLYAMATOSAN NŐ 2007-BEN 1119 FŐ 2007-BEN 1119 FŐ 2010-BEN 1777 FŐ (EBBŐL 1111 ORVOS) 2010-BEN 1777 FŐ (EBBŐL 1111 ORVOS) LEGRESETTEBB CÉLORSZÁG: EGYESÜLT KIRÁLYSÁG (AZ ORVOSOK 1/3-A IDE TÁVOZOTT) LEGRESETTEBB CÉLORSZÁG: EGYESÜLT KIRÁLYSÁG (AZ ORVOSOK 1/3-A IDE TÁVOZOTT) ROHAMOSAN EMELKEDIK A SZAKVIZSGA ELŐTT TÁVOZÓK SZÁMA (MÁR A TÁVOZÓ ORVOSOK 50%-A) ROHAMOSAN EMELKEDIK A SZAKVIZSGA ELŐTT TÁVOZÓK SZÁMA (MÁR A TÁVOZÓ ORVOSOK 50%-A)

A SZÁRAZ TÉNYEK TÁVOZÓ ORVOSOK (1111FŐ)LEGGYAKORIBB SZAKKÉPESÍTÉSE TÁVOZÓ ORVOSOK (1111FŐ)LEGGYAKORIBB SZAKKÉPESÍTÉSE NINCS 564FŐ NINCS 564FŐ ANAESTH.INT. 76 FŐ ANAESTH.INT. 76 FŐ BELGY. 72 FŐ BELGY. 72 FŐ GYERMEKGY.48 FŐ GYERMEKGY.48 FŐ HÁZIORV. 35 FŐ HÁZIORV. 35 FŐ SEBÉSZ 29 FŐ SEBÉSZ 29 FŐ SZÜLÉSZ33 FŐ SZÜLÉSZ33 FŐ TRAUMAT.22 FŐ TRAUMAT.22 FŐ

A SZÁRAZ TÉNYEK BELÉPÉS A REZIDENSI RENDSZERBE DEOEC MEG- HIR- DETETT DEOEC SZER- ZŐDÉS PTECENTR MEG- HIR- DETETT PTE CENTR SZER- ZŐDÉS SE MEG- HIR- DETETT SE SZER- ZŐDÉS SZTECENTR MEG- HIR- DETETT SZTE SZER- ZŐDÉS ORSZ.MEG- HIR- DETETT ORSZ. SZER- ZŐDÉS % % % % %

A SZÁRAZ TÉNYEK

A SZÁRAZ TÉNYEK NETTÓ KERESETEK A NEMZETGAZDASÁGBAN (Ft/fő/hó)

A SZÁRAZ TÉNYEK ORVOS MINIMUM BÉREK EURÓPÁBAN EUROBAN BULGARIA307 ROMANIA376 HUNGARY475 POLAND809 CZEH REPUBLIC 839 GREECE1027 PORTUGAL1390 SLOVAKIA1494 MALTA1555 AUSTRIA2091 UNITED KINGDOM 2180 SWEDEN2190 SLOVENIA2472 IRELAND2802 FINLAND3495 GERMANY3842 ITALY4500 FRANCE4569 DENMARK5926 BELGIUM6250 NETHERLANDS6300

POLITIKAI LEHETŐSÉGEK – I. MÁR JÖVŐRE BELETESSZÜK A RENDSZERBE A MINIMÁLISAN SZÜKSÉGES TÖBBLET FORRÁSOKAT 60 MRD Ft ADÓSSÁG SZANÁLÁS 60 MRD Ft ADÓSSÁG SZANÁLÁS 60 MRD Ft JÖVŐ ÉVI KASSZA NÖVEKMÉNY A DOLOGI KIADÁSOK FEDEZETÉRE 60 MRD Ft JÖVŐ ÉVI KASSZA NÖVEKMÉNY A DOLOGI KIADÁSOK FEDEZETÉRE 60 MRD Ft KASSZA NÖVEKMÉNY A BÉREKRE 60 MRD Ft KASSZA NÖVEKMÉNY A BÉREKRE 20 MRD Ft NÖVEKMÉNY AZ ALAPELLÁTÁSRA 20 MRD Ft NÖVEKMÉNY AZ ALAPELLÁTÁSRA 20 MRD Ft NÖVEKMÉNY AZ INFLÁCIÓ MIATT 20 MRD Ft NÖVEKMÉNY AZ INFLÁCIÓ MIATT 40 MRD ELENGEDÉS A GYÓGYSZERKASSZA CSÖKKENTÉSÉBŐL 40 MRD ELENGEDÉS A GYÓGYSZERKASSZA CSÖKKENTÉSÉBŐL ENNYI PÉNZ A MÉSÉBEN SINCS ÉS JÖVŐRE SEM LESZ!

POLITIKAI LEHETŐSÉGEK – II. VÁLTOZATLANUL NEM VESZEM FIGYELEMBE A REALITÁSOKAT SPONTÁN SZŰKÜL A SZOLGÁLTATÁSI CSOMAG SPONTÁN SZŰKÜL A SZOLGÁLTATÁSI CSOMAG SPONTÁN ROMLIK A MINŐSÉG SPONTÁN ROMLIK A MINŐSÉG ROMLIK A HATÉKONYSÁG ROMLIK A HATÉKONYSÁG INTÉZMÉNYI ELADÓSODÁS INTÉZMÉNYI ELADÓSODÁS EGYMÁST RONTÓ LOKÁLIS VÁLSÁGKEZELÉSEK EGYMÁST RONTÓ LOKÁLIS VÁLSÁGKEZELÉSEK NŐ A BIZONYTALANSÁG NŐ A BIZONYTALANSÁG KRITIKUS SZINT FÖLÉ NŐ AZ ELVÁNDORLÁS KRITIKUS SZINT FÖLÉ NŐ AZ ELVÁNDORLÁS

POLITIKAI LEHETŐSÉGEK – III. SZEMBE NÉZÜNK A TÉNYEKKEL ÉS AZONNAL CSELEKSZÜNK HA NINCS TÖBB PÉNZ, AKKOR: SZŰKÍTENI KELL A SZOLGÁLTATÁSI CSOMAGOT SZŰKÍTENI KELL A SZOLGÁLTATÁSI CSOMAGOT SZŰKÍTENI KELL A KAPACITÁSOKAT SZŰKÍTENI KELL A KAPACITÁSOKAT MÓDOSÍTANI KELL A SZAKMAI ELJÁRÁSRENDEKET MÓDOSÍTANI KELL A SZAKMAI ELJÁRÁSRENDEKET KONCENTRÁLNI ÉS INTEGRÁLNI AZ ERŐFORRÁSOKAT KONCENTRÁLNI ÉS INTEGRÁLNI AZ ERŐFORRÁSOKAT CENTRALIZÁLNI AZ IRÁNYÍTÁST ÉS AZ ELLÁTÁS SZERVEZÉST CENTRALIZÁLNI AZ IRÁNYÍTÁST ÉS AZ ELLÁTÁS SZERVEZÉST

MIRE NEM BIZTOSÍT FORRÁST AZ ELŐZŐ JAVASLAT? FELHALMOZOTT ADÓSSÁG RENDEZÉSE FELHALMOZOTT ADÓSSÁG RENDEZÉSE HR PROBLÉMÁK MEGOLDÁSA HR PROBLÉMÁK MEGOLDÁSA ENNEK FEDEZETÉT ADJA: AZ E-ALAP REL.SZUFFICITJÉNEK AZ ÁGAZAGTBAN HAGYÁSA AZ E-ALAP REL.SZUFFICITJÉNEK AZ ÁGAZAGTBAN HAGYÁSA A SZÉLL K. TERV MEGTAKARÍTÁSAINAK ÁGAZATBAN HAGYÁSA A SZÉLL K. TERV MEGTAKARÍTÁSAINAK ÁGAZATBAN HAGYÁSA NÉPEGÉSZSÉGÜGYI TERMÉKADÓ KISZÉLESÍTÉSE NÉPEGÉSZSÉGÜGYI TERMÉKADÓ KISZÉLESÍTÉSE KIEGÉSZÍTŐ FINANSZÍROZÁSI TECHNIKÁK BEVEZETÉSE KIEGÉSZÍTŐ FINANSZÍROZÁSI TECHNIKÁK BEVEZETÉSE

JÓ, SZÜKSÉGES, DE NEM ELÉGSÉGES LÉPÉSEK A HR BOMBA HATÁSTALANÍTÁSÁRA MINIMUM RENDELET FELFÜGGESZTÉSE MINIMUM RENDELET FELFÜGGESZTÉSE KOMPETENCIA RENDLET FELFÜGGESZTÉSE KOMPETENCIA RENDLET FELFÜGGESZTÉSE RÖGHÖZ KÖTÉS MEGSZÜNTETÉSE RÖGHÖZ KÖTÉS MEGSZÜNTETÉSE FOLYAMATOSAN LEHET BELÉPNI A REZIDENSI RENDSZERBE FOLYAMATOSAN LEHET BELÉPNI A REZIDENSI RENDSZERBE 6+6 MRD Ft-OS TÁMOGATÁS A SZAKORVOSOK ÉS SZAKDOLGOZÓK TOVÁBBKÉPZÉSÉRE 6+6 MRD Ft-OS TÁMOGATÁS A SZAKORVOSOK ÉS SZAKDOLGOZÓK TOVÁBBKÉPZÉSÉRE MARKOSOVSZKY PROGRAM MARKOSOVSZKY PROGRAM MARKOSOVSZKY PROGRAM KISZÉLESÍTÉSE MARKOSOVSZKY PROGRAM KISZÉLESÍTÉSE MARKOSOVSZKY + PROGRAM MARKOSOVSZKY + PROGRAM THAN KÁROLY PROGRAM THAN KÁROLY PROGRAM

MIT LEHET MÉG TENNI? PÉNZ NÉLKÜL BÁRMI ILLÚZIÓ PÉNZ NÉLKÜL BÁRMI ILLÚZIÓ SZOLGÁLTATÁSI CSOMAG FELETTI ELLÁTÁS MEGFIZETTETÉSE SZOLGÁLTATÁSI CSOMAG FELETTI ELLÁTÁS MEGFIZETTETÉSE TEK-EN KÍVÜLI ELLÁTÁS MEGFIZETTETÉSE TEK-EN KÍVÜLI ELLÁTÁS MEGFIZETTETÉSE VÁRÓLISTA MELLŐZÉS MEGFIZETTETÉSE VÁRÓLISTA MELLŐZÉS MEGFIZETTETÉSE ENGEDÉLYEZETT SZAKORVOSI MAGÁNPRAXIS ENGEDÉLYEZETT SZAKORVOSI MAGÁNPRAXIS EGÉSZSÉGIPAR EGÉSZSÉGIPAR

V1 PONTON TÚL FÉKEZNI MÁR NEM LEHET FÉKEZNI MÁR NEM LEHET DE SZEMÉLYZET ÉS BENZIN NÉLKÜL REPÜLNI SEM DE SZEMÉLYZET ÉS BENZIN NÉLKÜL REPÜLNI SEM

KÖSZÖNJÜK MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET!