ISO 9001 Tanúsított cég 2006. november 8.1 HBONE VoIP szolgáltatás, az elmúlt egy év eredményei Ilyés Gábor Mészáros Mihály Szabó Szabolcs NIIF Intézet.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
október 5. A HBONE aktualitások október 5. Farkas István NIIFI.
Advertisements

ISO 9001 Tanúsított cég április NIIF VoIP projekt aktualitások Ilyés Gábor Mészáros Mihály Szabó Szabolcs NIIF Intézet.
A NEtTelefon – üzleti Előfizetőknek
GPRS/EDGE General Packet Radio Service/ Enhanced Data rate for GSM Evolution.
"Free phone" Kozellné Szabó Csilla Ozeki Informatikai Kft.
Az NIIF kollaborációs hálózatának megújulása Ilyés Gábor Kovács András NIIF Intézet Networkshop 2010 Debrecen
Bevezetés a VoIP technológiába
ACN videótelefon Iris 5000 ACN Telefon Adapter.
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
Önkormányzati informatika ASP alapokon
Verfasser · weitere Angaben
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
február 2. A HBONE aktualitások február 2. Farkas István NIIFI.
május 4. A HBONE aktualitások május 4. Farkas István NIIFI.
Engedélyköteles tevékenységek szétválasutása az E
2008. augusztus 6.Budapest New Technology Meetup Group1 Zoltan Kalmar: Hahó Zoltan Kalmar: Hahó Kalmár Zoltán Internet Szolgáltatók.
2002. február 6. Mobil marketing a hirdetők szemszögéből.
HELYI ÉS TÉRSÉGI EGYÜTTMŰKÖDÉS LEHETŐSÉGEI ÉS KORLÁTAI FEJLESZTÉSI PÓLUS SZIGET, VAGY A TÉRSÉG MOTORJA? SZŰCS ERIKA Budapest, december 06.
Informatikai megoldások egy kézből
Mobil Internet BME Híradástechnikai Tanszék 2007/2008 II. félév.
Az ERP bevezetés „művészete” – avagy hogyan csináljuk mi.
Áttekintés Egyszerű architektúrák Nagyvállalati architektúrák Tervezési útmutató.
Jogában áll belépni?! Détári Gábor, rendszermérnök.
MNB Statisztika A külső finanszírozási igény/képesség változása
március 1. A HBONE aktualitások március 1. Farkas István
A VoIP és a Microsoft Dynamics CRM Kondás János MCSA, MCSE, MCT System Builders Kft.
FAMILY MOBIL ÚJDONSÁGOK JELENLEGI KEDVEZMÉNYEK 800 forint lebeszélhető előfizetési díj Kedvező percdíjak Zárt csoportban ingyenes Percalapú számlázás.
Bevezetés a VoIP technológiába
1 Bevezetés a VoIP technológiába Gyakorlat Feladat Hozza létre és konfigurálja az alábbi hálózatot! Telepítsen egy Mini SIP szervert! Hozzon létre.
Module 1: A Microsoft Windows XP Professional telepítése
A KFKI AFS szolgáltatás Hernáth Szabolcs MTA KFKI RMKI
október 4. A HBONE aktualitások október 4. Farkas István
Kísérleti IPv6 szolgáltatások vizsgálata (Tipster6) projekt NI-2000 Időközi beszámoló november 7.
ORFK PORTÁL On-line bejelentések rendszere
Beágyazott internet az alállomási irányítástechnikában Hogyan kerül irodai megoldás az ipari irányítástechnikába? Ez egészen biztosan nagyon veszélyes!
A kompetencia alapú oktatás bevezetésének tapasztalatai.
[fre ] Az új [fre ] Több mint levelezés, a saját kommunikáció internetes közműve:  kommunikáció a képernyőn: levelezés, üzenetküldés.
Copyright © Siemens Zrt All rights reserved. CONNECT III. program DATEX alapú kommunikációs pilot rendszerek kialakítása – taktikai együttműködés,
1 CONNECT II.: Fejlesztési koncepció, migrációs út tervezése az ÁAK forgalomirányító központjához Perjés Tamás közlekedési igazgató COWI Magyarország.
A Selye János Egyetem informatikai hálózatának fejlesztése „ Lehetőségek az informatika fejlesztésére a környező országok magyar kisebbségi régióiban –
február 1. A HBONE aktualitások február 1. Farkas István
december 7. A HBONE aktualitások december 7. Farkas István
május 2. A HBONE aktualitások május 3. Farkas István
június 8. A HBONE aktualitások június 8. Farkas István NIIFI.
ISO 9001 Tanúsított cég november 7.1 NIIF VoIP szolgáltatás aktualitásai Ilyés Gábor Mészáros Mihály Szabó Szabolcs NIIF Intézet.
ISO 9001 Tanúsított cég április Az NIIF VoIP szolgáltatásának aktualitásai Ilyés Gábor NIIF Intézet.
A Magyar ClusterGRID projekt Stefán Péter tudományos munkatárs NIIF Iroda
TÁMOP /1/A Interdiszciplináris és komplex megközelítésű digitális tananyagfejlesztés a természettudományi képzési terület alapszakjaihoz.
AZ IVÓVÍZVIZSGÁLATOK VÉGZÉSÉNEK, ÉS A LABORATÓRIUMI EREDMÉNYEK JELENTÉSI RENDSZERÉNEK VÁLTOZÁSAI Laczkó András közegészségügyi felügyelő.
május 13 Hazai kutatói hálózati eredmények és tervek Tétényi István NIIF MT MITE 2003.
Országos Mentőszolgálat A TETRA rádió szerepe az OMSZ új mentés irányító rendszerében 7. Professzionális Mobiltávközlési Nap „Fókuszban a növekedés” 2014.
Draskóczi József r. alezredes
Vodafone Iroda Majoros Ádám Telekommunikációs Partner.
Vodafone Iroda Kelemen Balázs Területi vezető.
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt összefoglaló EKOP
2012.FEBRUÁR FEBRUÁR 20-IG!!!. Árajánlat kérése, nemzetközi közösségi weboldal kivitelezésére: Funkciók: - Tag/1-1 kép feltöltése - Min. adatok.
Ritter Dávid NIIF Műszaki Tanács
EGEE-III INFSO-RI Enabling Grids for E-sciencE A Hungrid VO szolgáltatásai A Hungrid, a magyar NGI bölcsője Hernáth Szabolcs Szeberényi.
Jövő Internet fejlesztések és alkalmazások
Advanced Next gEneration Mobile Open NEtwork ANEMONE Promóciós Nyílt Nap A teszthálózat használata 2008 április 22. Nováczki Szabolcs
Sós Patrik Telekommunikációs Partner
Farkas Zoltán mérnök informatikus Konzulens tanár: Seres Iván 2013.
4.Tétel: xDSL, VoIP, FTTx, NGN
szeptember 7. A HBONE aktualitások szeptember 7. Farkas István NIIFI.
"Free phone" Kozellné Szabó Csilla Ozeki Informatikai Kft.
2009. november Nemzetközi ILIAS Konferencia1/20 Az ILIAS közösség Magyarországon, az együttműködés fejlesztése Berecz Antónia.
Újdonságok az NIIF VoIP szolgáltatásában
HTE előadás BME TMIT I. 210 Az internet szolgáltatás mérése az NMHH gyakorlatában – a szolgáltatásminőség EU-s dimenziója Előadók: Torma Zsolt (NMHH)
Az NIIF Program helye a kutatóhálózati világban
Előadás másolata:

ISO 9001 Tanúsított cég november 8.1 HBONE VoIP szolgáltatás, az elmúlt egy év eredményei Ilyés Gábor Mészáros Mihály Szabó Szabolcs NIIF Intézet

ISO 9001 Tanúsított cég november 8.2 Áttekintés Az elmúlt év főbb eseményei, eredményei 2006-os fejlesztések Központi hívásirányító upgrade További tervek

ISO 9001 Tanúsított cég november 8.3 Az elmúlt év eseményei I. Üzemeltetésben történt változások –intézmények számára transzparens, zökkenőmentes ISO 9001:2000 minősítés megszerzése a VoIP szolgáltatásra (is) (2005 év vége) –üzemeltetéssel kapcsolatos folyamatok szabályzása A voip hálózaton keresztül bonyolított forgalom erőteljes növekedésnek indult –kedvező percdíjak –minőségi mobil szolgáltatás –intézmények “eszmélése”

ISO 9001 Tanúsított cég november 8.4 Az elmúlt év eseményei II. Forgalom alakulása

ISO 9001 Tanúsított cég november 8.5 Az elmúlt év eseményei III. Forgalom hívásirányonkénti megoszlása

ISO 9001 Tanúsított cég november os fejlesztések I. Újabb bekötött intézmények –AVKF, BKF, BMF Tavaszmező, CEU, Collegium Budapest, Sapientia, SZBK Bekötés alatt levő intézmények –MÜTF, Tatabánya (IP) –Kossuth Lajos Gimnázium, Mosonmagyaróvár (GW) –Nyíregyházi Főiskola (IP/GW ?) –PE, Nagykanizsa (IP) BRI interface-ek vásárlása (kisebb forgalmú intézmények bekötése) Rendkívüli akció: bekapcsolási díj, hűségnyilatkozat és forgalmi bevállalás nélkül juthat intézménye a HBONE VoIP szolgáltatásához A bekapcsoláshoz szükséges gw-t ingyen adjuk, amíg a készlet tart. * * Nincs apróbetű, mi nem húzunk csőbe senkit sem! Negatív fejlesztések –AS5350-ek visszavétele 4 helyszínről (kihasználatlanság)

ISO 9001 Tanúsított cég november os fejlesztések II. VoIP teszthálózat felépítése

ISO 9001 Tanúsított cég november os fejlesztések Voip percdíj szerződésmódosítás folyamatban az Invitel-el –Ha a szerződésmódosítás aláírásra kerül, percdíj csökkenés várható mobil 15-20% belföldi vezetékes 5% nemzetközi mobil 5% Központi hívásirányító upgrade –accountig megreformálása –DNS rendbetétele –bugok, anomáliák javitása, kiküszöbölése

ISO 9001 Tanúsított cég november 8.9 Központi hívásirányító upgrade I. Az accounting információk gyűjtésének megreformálása Jelenlegi adatgyűjtés alapja: az intézményi gateway –számos problémával kell(ett) együttélni rugalmatlan attributum kezelés

ISO 9001 Tanúsított cég november 8.10 Központi hívásirányító upgrade II. Új elgondolás: hívásirányító alapú adatgyűjtés –üzemeltetési és intézményi statisztikák készítése lehetővé válik alap egy webes felülethez (kérdés, mit szeretnének az intézmények?) –accounting üzenetek felépítése rugalmasan, és egy helyen változtatható –érzéketlen a voip hálózat inhomogenitására

ISO 9001 Tanúsított cég november 8.11 Központi hívásirányító upgrade III. DNS rendbetétele –Jelenlegi (még futó) megoldás: külső szerveren futtatjuk a dns-t és ehhez fordul a Deverto Hálózati hiba esetén nem elérhetők a dns szerverek 2 db szerver üzemeltetése „feleslegesen” –Tervezett (már futó) megoldás: a dns szerver magán a deverto-n fut egyszerűbb menedzselhetőség nem kell plusz 2 vas –Távlati terv: a dns az NIIF cluster szoláltatására kerül

ISO 9001 Tanúsított cég november 8.12 Központi hívásirányító upgrade IV. Bugok, anomáliák és javításuk –30s után elbontott a Deverto (szökőévben egyszer, OM) –csengetési visszhang (SDP bug, FSZEK) –rtp forwardig bug natolt hálózatok esetén (FSZEK) –Avaya együttműködési problémák (szabványimplementációs hiba?, PE Nagykanizsa) –Fax problémák (BKF) Az új szoftverváltozatokkal a felmerült hibák tesztelése –sok időt emészt fel, emiatt csúszik számos más projekt Kérdés, merre menjünk, ha nem tudjuk merre? –hívásvégződtetés tűzön-vízen át –hívás „visszaejtése” az intézményhez

ISO 9001 Tanúsított cég november 8.13 További tervek Központi IP PBX projekt I. Célja: Egyéni felhasználók számára dedikált SIP alapú infrastruktúra és szolgáltatás kialakítása Felhasználói kör: –pilot: akik az NIIF Névtárban megtalálhatóak –távlati cél:az NIIF közösség A projekttel kapcsolatos főbb szempontok, jellemzők: –SIP alapú végpontok kapcsolódása (TLS támogatás) –a névtárban levő user accountok felhasználása –a kapcsolódott SIP-es végpontok és a voip hálózatunk hívhatóságának biztosítása (nyilvános irányok hívhatóságát nem tervezzük)

ISO 9001 Tanúsított cég november 8.14 További tervek Központi IP PBX projekt II. A pilot fázis jelenlegi állapota: –a központi infrastruktúra elméleti kialakítása megtörtént –a gyakorlati tesztek elkezdődtek –a pilotban és a szolgáltatás indításakor csak hívás kezdeményezés és fogadás lesz

ISO 9001 Tanúsított cég november 8.15 További tervek Központi IP PBX projekt III. Pilot befejezésének tervezett időpontja: ??? Későbbiekben tervezett funkciók: –hangposta – értesítés nem fogadott hívásról –voice-to-mail –hívásátirányítás (pl. HBONE vezetékes számra) –konferenciahívás –presence információk megjelenítése –kereshető címtár

ISO 9001 Tanúsított cég november 8.16 További tervek 21-es számmező igénylése: –elsődleges célja a videokonferencia végpontok számmezőjének lecserélése (jelenleg intézmény adja) –a központi IP PBX szolgáltatás esetén is felhasználható lesz –számmező igénylése folyamatban, de ÁSZF kell hozzá ÁSZF-el szolgáltatók leszünk, félő kiesünk a mostani státuszunkból VoIP használata kis sávszélességű végpontokon –a 2004/2005-ös teszt megismétlése (akkor nem volt biztató a kép) –tervezett időpontja: ??? Új nemzetközi voip peeringek kialakítása (SANET, AARNET) –Deverto upgrade után

ISO 9001 Tanúsított cég november 8.17 Köszönöm a figyelmet!