INFRASTRUKTÚRA MENEDZSMENT

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
• Önálló számítógépek összekapcsolt rendszere • Két számítógép akkor összekapcsolt, ha információcserére képesek • Az összekapcsolás többféle módon történhet,
Advertisements

Mennyire projekt érett a mai magyar társadalom? 1022 Budapest, Bimbó út 3. Telefon/fax:
Mobil e-ügyintézési rendszer kifejlesztése
SZOMSZÉDVÁRAK A határ menti településközi együttműködéshez szükséges kompetenciák fejlesztése a Nyugat-Pannon Eurégióban.
• országos program vállalatok és intézmények energiahatékonyságának növelésére • védnökök, műszaki tudományos partnerek, gazdasági-társadalmi partnerek.
2005. Operációkutatás Ferenczi Zoltán. Széchenyi István Egyetem Operációkutatás eredete •második világháború alatt alakult ki •különböző szakmájú emberekből.
INTEGRÁLT ÖSSZKÖZLEKEDÉSI MODELL
Adatvédelmi Nap A kamerás megfigyelés Magyarországon
Törökbálint város környezeti GIS alkalmazásainak megvalósítása
Ecological assessment of the Szamos/Somes River to determine its influance on the ecological state of the Tisza River Dr. Csipkés József Felső-Tisza-vidéki.
© 2009 IBM Corporation Egy jól működő kórház IBM informatikával Kiss Ferenc – Marketplace Sales Leader október 8.
Az egészségügy finanszírozásának informatikája
Szoftver minőség és menedzsment Mérés és elemzés Sziládi Zoltán.
Kalmár László  Informatikai Tanszékcsoport, Főépület 2000-nél több informatikus hallgató.
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
MONITORINGRENDSZEREK
2005. Stratégiai menedzsment és informatikai támogatás (A Vezetői információs rendszerek tantárgyhoz) Gaul Géza.
1 Gazdaság és környezet Előadó: Nagy Tamás. 2 Általános környezetvédelmi kérdések a vállalatoknál A gazdasági, piaci és környezeti körülmények miatt egyre.
 A járműmotorok környezetszennyezését korlátozó előírások az alábbiakra vonatkoznak: › A kipufogógázok káros összetevőire › A típusvizsgálaton ellenőrzött.
A CRM bevezetési projektek sajátosságai
Traffic Team: Barta Márton Bohács Attila Bozsik József Bunda Péter TÉMAVEZETŐ: Csink László DÁTUM: Integrált forgalom- irányítási rendszer.
Megvalósíthatóság és költségelemzés Készítette: Horváth László Kádár Zsolt.
A szervezeteken belüli funkcionális területek kontrollingja
Szoftvertechnológia Bevezetés.
Operációkutatás eredete
Projektek monitorozása. Elvek és módszerek
Budapesti Műszaki Főiskola CAD/CAM szakirány A CAD/CAM modellezés alapjai 2001/2000 tanév, II. félév 1. Előadás A számítógépes modellezés fogalma, szerepe.
Controlling a gyakorlatban
Beágyazott internet az alállomási irányítástechnikában Hogyan kerül irodai megoldás az ipari irányítástechnikába? Ez egészen biztosan nagyon veszélyes!
Méréstechnika és Információs Rendszerek Tanszék
1 Tudásalapú információ-kereső rendszerek elemzése és kifejlesztése Célkitűzés: Információk téma-specifikus, különböző típusú forrásokból (internet, intranet.
Az élelmiszerkutatás fő irányai: Jövőkép 2020-ig
Munkavédelem és controlling
Kovács Atila Magyar Közút Nonprofit Zrt. fejlesztési és felújítási igazgató ÚTÜGYI NAPOK A közúthálózat állapota és fenntarthatósági stratégiája a jelenlegi.
valós-idejű helymeghatározás WLAN-nal
Integrált közösségi szolgáltató terek
Intelligens közlekedési rendszerek az ÁAK zrt. hálózatán Jákli Zoltán hálózatkezelési igazgató 37. Útügyi Napok, Sopron, szeptember 9-10.
„Stratégia az intelligens közlekedési rendszerek hazai fejlesztéséhez” május 17. Dr.-habil. Lindenbach Ágnes egyetemi magántanár.
1 CONNECT II.: Fejlesztési koncepció, migrációs út tervezése az ÁAK forgalomirányító központjához Perjés Tamás közlekedési igazgató COWI Magyarország.
A CONNECT és az Autópálya TOMASCHEK Tamás forgalomtechnikai mérnök CONNECT projekt II. fázis – GKM,
A kerékpárút fenntartás szervezeti modellje Magyarországon. Országosan alkalmazható, rugalmas, helyi adottságokhoz illeszthető, de a központi felügyeletet.
Politika, képviselő, információ Kerekes Pál jún. 6. MIBE Konferencia.
Többszintű Tenyéralapú Biometrikus Azonosító Rendszer
AGRÁRMÉRNÖKI SZAK (MSc.) NYME Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kar
Döntéselőkészítő tanulmányok Mihálffy Krisztina – KKK,Kerékpáros Infrastruktúra Fejlesztési Osztály.
Kulturális Projekt Ciklus Menedzsment A kultúra gazdaságtana
Rugalmas keretrendszer a minőségbiztosítási adatok kezeléséhez XII. abas Vevőfórum, Balatonlelle június 5-7.
TÁMOP C-11/1/KONV Történet  Az Egyesület alapítása – 1998 Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) Eötvös Lóránd Tudományegyetem.
„Kontra-fék” Kerékpáros konferencia Győr, szeptember 21.
Foglalkoztatás-politika
Workshop, megcélozva közép- és kelet-Európát Budapest, Magyarország május 15.
Versenyelőny az informatika segítségével! Előadó: Dimitrova Dessislava Ügyvezető, Alphasonic Kft Október 8.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
SLA (Service Level Aggrement) alapon történő szolgáltatás fejlesztés a Gazdasági Főigazgatóságon
1 A precíziós növénytermesztés döntéstámogató eszközei Harnos Zsolt E-agrárium & E-vidék AGRÁRINFORMATIKAI FÓRUM Gödöllő augusztus 26.
2008. március 12. KÖZÚTI VAGYONGAZDÁLKODÁS Dr. Gáspár László kutató professzor Út- és Hídügyi Tagozat.
TEROTECHNOLÓGIA Az állóeszközök újratermelési folyamata.
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 5.
Az INFORMATIKA nem költség, hanem TERMELŐESZKÖZ!
SZEKSZÁRD MEGYEI JOGÚ VÁROS KÖZÖTT TERVEZETT FEJLESZTÉSEI
XXIII. Országos Jegyző-Közigazgatási Konferencia Integrált vezetői információrendszer önkormányzatoknak Zalaszám Informatika Kft. Varga János projektvezető.
2004 május 27. GÉPÉSZET Komplex rendszerek szimulációja LabVIEW-ban Lipovszki György Budapesti Műszaki Egyetem Mechatronika, Optika és Gépészeti.
Az informatikus képzés és az ipari kapcsolatok jövője a SZE-n
Típusos kockázatértékelési algoritmusok a szervezetek működési sajátosságainak figyelembe vételével Tarján Gábor.
Vállalkozások pénz és költséggazdálkodása
Mesterséges intelligencia
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
ELMŰ Hálózati Kft. ÉMÁSZ Hálózati Kft.
Vállalatirányítási rendszerek alapjai
Előadás másolata:

INFRASTRUKTÚRA MENEDZSMENT Infrastruktúra Menedzsment (IM) egy szisztematikus eljárás, amely során a fenntartási, felújítási és működési költségeket költséghatékonyan allokáljuk, amely figyelembe veszi az egyes egyedek aktuális állapotának eloszlását, az egyedek értékét és egyedenként a teljes élettartamot.

MEGVÁLASZOLANDÓ KÉRDÉSEK Milyen állapot összetétel szükséges egy jól működő rendszerben? Mennyi pénz szükséges az IM elemeinek ilyen szinten tartásához? Milyen állapot összetétel várható kevesebb költségvetés esetén? Mi az eredménye a költségvetés drasztikus emelésének? Milyen beavatkozásokat mikor célszerű elvégezni? Mi a következmény, ha késés következik be? Ki nyer és ki veszít/és mennyit…

ALRENDSZEREK monitoring alrendszer, life-cycle cost analizis, vagyon érték meghatározás, M+R beavatkozások analízise, information rendszer menedzsment, állapot meghatározása leromlási folyamat meghatározása, gazdasági elemzés (költsé, haszon) megoldási módszerek (max. haszon, min költség, OR, heurisztikus m.), egyéb alrendszerek.

RÉSZEI Úthálózat és kapcsolt részei (kerékpárutak, járdák, parkolók, útmenti zöldterület,stb.) Hidak Útburkolati jelek, táblák, forgalomirányító lámpák Tömegközlekedési létesítmények Energiahálózat (villany, gáz, távfűtés, stb.) Egyéb hálózatok (víz, ipari víz, telefon, vízelvezetés, stb). Emberi erőforrások A fenti rendszerekhez szükséges gépek, eszközök és anyagok Adatok, számítógépes rendszerek A fentiekkel kapcsolatos módszerek, technológiák A kapcsolódó partnerek Lakások, irodák, közintézmények

NÉHÁNY ELV Meglévő rendszerek integrációja Új eszközök igénybevétele Új technológiák használata Több szakma bekapcsolása Multidiszciplináris szakmai megközelítés

I. MEGLÉVŐ RENDSZEREK INTEGRÁCIÓJA Adatbázisok komplex kezelése PMS és BMS egyesítése Különféle információs rendszerek összekapcsolása (pénzügy, baleset, parkolók,…) Optimalizációs és egyéb modellek Állapot meghatározás, kiértékelés, leromlás

II. ÚJ ESZKÖZÖK Állapot előrebecslés elemenként Kombinált költségfüggvények Pénzelosztási politika Források hozzárendelési módszerei Források megtérülésének mérése Kapacitásbővülés és felhasználói költség elemzése Haszon és költség mérése Hatékony módszerbank (genetikus algoritmus, mesterséges intelligencia, adat bányászat, …)

III. ÚJ TECHNOLÓGIÁK Többcélú adatgyűjtő rendszerek – mobil számítógépes vagy hálózati támogatással GIS és GPS használata adatgyűjtéshez Robotok és távirányításos eszközök Relációs adatbázisok Elektronikus szenzorok (időjárás, forgalom, stb.) Multimédia eszközei (hangfelismerés, kép és mozgókép és MDB) Mobil kommunikáció (szatellit, mobil telefon, csipogó, stb).

IV. SZAKMAI TERÜLETEK Területen dolgozó műszaki szakemberek Döntéshozók (politikusok, szakmai vezetők, testületek) Közgazdászok (pénzügyi elemzők) Területen dolgozó technikusok, szakmunkások Informatikus, rendszer adminisztrátorok, számítástechnikusok, programozók Matematikusok, modellezők

HOGYAN TOVÁBB Útgazdálkodási modell kifejlesztése (Optimalizáció és/vagy heurisztika) Hídgazdálkodási modellek kalibrálása Optimális PMS+BMS modell elkészítés Egyéb infrastruktúra gazdálkodási modellek elkészítése Modellek ötvözése

JELEN HELYZET (ÚT/HÍD) Vagyon meghatározása PMS modellek (városi, közúti autópálya) Hídgazdálkodási modellek Kombinált PMS+BMS Állapot megfigyelés kiválasztott elemekre Út és híd adatbázis Beavatkozási költségek és leromlási modellek

Leromlási görbe

Beavatkozás

Markow átmeneti valószínüség mátrix