A helyreállító igazságszolgáltatás európai „jó gyakorlatai” a büntetőeljárásban I European best practices of restorative justice in the criminal procedure.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Ha bejön, akkor bejössz
Advertisements

GRAFFITI Brassai Orsolya június 2. …így is lehet!?
LDV Project  Szeretettel köszönjük Önöket Egerben a Leonardo Projekt Workshopján  We welcome - with much love - our dear guests!
Jóvá Tett Hely Közösségi Foglalkoztató
A szakszervezeti integráció egyes aspektusairól – munkaadói szemmel- About the aspects of trade unions’ integration – on behalf of employers - -FORMA –
Mintacím szerkesztése •Mintaszöveg szerkesztése •Második szint •Harmadik szint •Negyedik szint •Ötödik szint D modelling in the terrestrial.
A Társadalmi Bűnmegelőzés Nemzeti Stratégiája és kapcsolódási pontjai a Nemzeti Drogstratégiához Gyökös Melinda Hotel Hélia, Budapest június 24.
Hivatalos programoldal: /hirek/666-coaching-fezstival-2013.html.
Igazgyöngy Alapítvány, október 26. Igazgyöngy Non-Profit Organization – October 26, 2013.
Klaszterek gazdasági környezete
Köszöntjük a konferencia résztvevőit! Welcome to the participants of the conference!
With Holistic Pedagogic View Against the Crisis Dr. Szabolcs Zalay PhD headmaster Leőwey Klára High School – Pécs Eötvös József College – Baja Fifth UNeECC.
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
Puskás Tivadar Közalapítvány Nemzetközi Technológiai Intézet.
Az iskolai erőszak kriminalizálása Gyurkó Szilvia december 1.
Iskolai internetbiztonsági prevenciós programok – a rendőrség szerepe a felvilágosításban Internet safety preventions at schools – the role of Police in.
A kiskorúak védelmének etikai dilemmái
Partners Hungary Alapítvány A Partners for Democratic Change International tagja Civil stratégia előkészítő kerekasztal Szeptember 15. Szolnok.
Az Országos Bűnmegelőzési Bizottság
Kormányszóvivői tájékoztató 1 A társadalmi bűnmegelőzés nemzeti stratégiája 115/2003. (X. 28.) OGY határozat. Cselekvési program 1009/2004. (II. 26.) Korm.
A Magyar Köztársaság Rendőrsége
Települési mediációs modellprojektek tapasztalatai Benedek László Június 19.
ORSZÁGOS BŰNMEGELŐZÉSI BIZOTTSÁG MÁRCIUS 7. DR. BODA JÓZSEF R. EZREDES MAKULA GYÖRGY R. SZÁZADOS Európai Roma Rendvédelmi Bajtársi Közhasznú Egyesület.
a Gyermekvédelmi Szakszolgáltatók értekezlete
Tájékoztató a nyertes bűnmegelőzési pályázatok sikeres szakmai lebonyolításához Ivány Borbála IRM Miniszteri Tárgyaló, Budapest március 17.
The Dutch approach toward Youth probation A fiatalkorúak pártfogó felügyeletének holland megközelítése.
A Strukturális Alapok tervezési folyamata és a partnerség Részvételi demokrácia, társadalmi párbeszéd: avagy hogyan tudnak a civil szervezetek élni részvételi.
Gyenese Tamás, Kovács Csaba, Lux Zoltán
Innovatív elemek a SKA végrehajtásban Innovative elements in SCF implementation.
Van rá energiánk? Do we have enough energy? 1.School trip 2.Light pollution 3.In our school.
Az eredményesség kulcsa egy önkormányzati gazdaságfejlesztési projekt esetében The keys of success in case of an economic development project implemented.
KAP Albizottság* Szilvássy I. ÚMVP KAP ALBIZOTTSÁG ÉS AZ ÚJ KAP Tájékozódás Monitoring és Értékelés Koherencia, konzisztencia erősítése Véleményalkotás.
A TÁRSADALMI BŰNMEGELŐZÉS REGIONÁLIS JELLEMZŐI
A beiskolázás előkészítése
„Közösségi Börtön” Projektek Magyarországon Community Prison Projects in Hungary Melinda Gyökös Budapest, április Szekció / Workshop 8.
Az IKT szerepe a kompetencia alapú oktatásban. THE EDUCATION INFRASTURCTURE IN HUNGARY I. The number of personal computers and users in educational institutions.
From eco-efficiency to sustainable production Maria Csutora Pietro Bertazzi The workshop is based on research done in the HU-0056 “Sustainable consumption,
H2020 Widespread 2014–1 Teaming Dr. Bakonyi Péter Dr. Kovács kálmán
ATM VONATKOZÁSÚ ESEMÉNYEK KBSZ SZAKMAI NAPOK- REPÜLÉS Siófok, április 8. Pál László balesetvizsgáló.
1 From building roads to building society Federation for the Development of Community Participation 2012.
ZooGuide – az ismeretterjesztés és az oktatás eszköze  Érdekes és részletes leírások a park állatairól  „Audioguide” funkcióval kiegészített virtuális.
A világon elsőként: NEMZETKÖZI VIRTUÁLIS SAKKISKOLA (  Világszerte elfogadott tény, melyet számos kutatási eredmény is.
Alapítva: 1870 ORSZÁGOS METEOROLÓGIAI SZOLGÁLAT Hungarian Meteorological Service Györgyi Baranka Training Workshop for National Meteorological and Hydrological.
Copyright and on-line infringements; enforcement experiences
BME Egyesült Innovációs és Tudásközpont BME Federated Innovation and Knowledge Centre 1111 Budapest, Egry J. u. 18. V1 ép. C 201. H-1111 Budapest, Egry.
„Tisztább kép” – együttműködési program Az új szintetikus drogok feltérképezéséért Tamás Figeczki Budapest, 19 April 2016 ‚Breaking the drug cycle’ - joint.
Shared Services Community Meeting Mr. Csaba Kilián Executive investment director
Nemzetközi tudományos-szakmai konferencia Nyitott kérdések a drónok alkalmazásában Budapest, november 3-4. Presented by : Gyula GYŐRI, president.
Szeretettel köszönt Magyarország! Magyarország Köztársaság területe km 2, 10,4 millió ember lakja. Fizetőeszköze a forint. Beszélt nyelv a magyar.
Information on the sources of information on the quality of education Hungary Daniel Horn research fellow MTA KRTK KTI and ELTEcon
Farkas Bálint | Technical Evangelist | Microsoft
The new waves of modernisation of the Hungarian PES
ENEREA - Észak –Alföld Regional Energy Agency
FELSŐNYÉK, MAGYARORSZÁG
Guidance activity at the Hungarian National Employment Service
Equality and solidarity in school practice
Magnetic Miskolc Gergely Virág
A nem állami, nem önkormányzati iskolák helyzete Magyarországon
The new waves of modernisation of the Hungarian PES
Andrea Karpati, Eotvos University, Budapest
ALSONANA INTERNATIONAL FORUM
Csurgalékvíz tisztítás
Zoltán Baracskai In the age of digital natives: fast thinking, experience mining, and rule based behaviour these three metaphors are sufficient to describe.
egyetemi docens, tanszékvezető, KJE
„Networking and participation – for the more effective representation of the interest of people experiencing poverty Getting funding from the European.
Public relation at our school
Kerámia és Polimermérnöki Intézet
Social Renewal Operational Programme
O5 AgroTeach 4.0 further training program for VET teachers
This table is avarage! Read instructions below!
Előadás másolata:

A helyreállító igazságszolgáltatás európai „jó gyakorlatai” a büntetőeljárásban I European best practices of restorative justice in the criminal procedure A bűnmegelőzésben alkalmazott helyreállító eljárások I Restorative practices in crime prevention Iskolai konfliktusok feloldása I Resolving school conflicts „Biztonságos Iskola” kezdeményezések Magyarországon I ”School Safety” Initiatives in Hungary Ivány Borbála I Borbála Ivány Hotel Hélia, Budapest április 28. I 28 April 2009

Vázlat I Draft helyzetismertetés I description of the situation kezdeményezések és jó gyakorlatok I initiatives and BPs  az állam I the state  az önkormányzat I the local government  az iskola I the school  a civil szervezet I the NGO következtetések I conclusions

Helyzetismertetés I the Situation az ok I the reason

Reakciók I Reactions közvélemény I public opinion politika I politics szakma I professionals  az oktatási és igazságügyi kormányzat I educational and judicial government

Közbeszéd és adatok I Public speech and data iskolai erőszak megjelenése a közbeszédben egy diák-tanár konfliktus apropóján I turnout of school violence by the way of student-teacher conflict közfelháborodás, amely nem áll arányban a kutatási adatokkal I public scandal which is disproportionate regarding research data noha a bűnügyi adatok alapján nőtt a kortárserőszak I however based on criminal data, peer violence increased  elkezdtünk beszélni I we started talking about  mire jutottunk? I what did we achieve?

Jó kezdeményezések I Good initiatives állam I state önkormányzat I local government iskola I school civil szervezetek I NGOs  alap és közös jellemző, hogy összhangban vannak a TBNS-val I basis and common characteristic the accordance with NSCCP

az Állam – oktatási kormányzat I the State – educational government az Iskola Biztonságáért Bizottság I Commission for School Safety  állásfoglalás I position a konfliktuskezelő, -megelőző módszerek mindennapos gyakorlattá válásának fejlesztése I supporting the everyday practice of conflict resolution and prevention

az Oktatási kormányzat kezdeményzései I Initiatives of the educational government „Biztonságos Iskola” mozgalom I ”School Safety” movement  alternatív vitarendezés programja I program of alternative conflict resolution célkitűzés a közvetlen szolgáltatások, országos programok, helyi képzések biztosítása I the objective is to provide direct services, national programs, local trainings

honnan lehet ötleteket meríteni? példát venni? mely kezdeményezések kerültek előtérbe? I where to start brainstorming? which are the good examples? which are the initiatives came to the front?

az Állam – igazságügyi kormányzat I the State – judicial government Bűnmegelőzési Osztály feladatköre I competence of the Crime Prevention Unit  TBNS I NSCCP  CsP I action plans  gyermek- és fiatalkori bűnözés megelőzése I prevention of juvenile delinquency  iskolai erőszak visszaszorítása érdekében javaslatok I recommendations to reduce school violence

az Igazságügyi kormányzat kezdeményezései I Initiatives of the judicial government modellprojektek I pilot projects  civil kezdeményezések I civil initiatives  EU-s források felhasználása I use of EU funds célkitűzés, hogy a kialakult tudásbázis és a gyakorlatok értékelése alapján országos program indulhasson I based on the think tank and evaluation of practices the objective is to launch a national program

az Önkormányzat I the Local Government Dominó Általános Iskola I Domino Elementary School

az Önkormányzat kezdeményezései I Initiatives of the local government komplex rendszer I complex system magatartás-módosító program I re-educational program  tantestület széleskörű összetétele és felkészültsége I staff of professionals and qualifications are extensive  gyerekek motivációja, helyzetekben való viselkedési formák elsajátítása I motivation of children and behaviour patterns in situations  szülői házzal való aktív kapcsolattartás I active contact with families

az Iskola I the School Zöld Kakas Líceum I Green Rooster Lyceum

az Iskola kezdeményezései I Initiatives of the School az iskolai kultúra alapja a resztoratív szemlélet I the basis of the school culture is the restorative approach szemtől-szembe módszer I face to face method mentorrenszer I mentor system  gazdag szakmai tapasztalattal rendelkező tantestület I widespread professional background of the staff

 az Igazságügyi kormányzat I the Judicial government modellprojekt I pilot program  eszköztelenség tévhite I misbelief of lacking tools  resztoratív technikák jól alkalmazhatóak I restorative techniques are applicable

a civil szervezet I the NGO Fényközpont / Esztergomi Szent Jakab Alapítvány I Light Center / St. Jacob Foundation, Esztergom

a civil kezdeményezések I Initiatives of the NGO Ne tedd! I Don’t you dare!  kortárs-segítő képzés I peer mentor training speciális célcsoportok I special target groups  kisfilmek I short films Ne lopj! I Thou shall not steal! Drogcsúszda I Drugslide Retorzió I Retorsion Gyilkos játék I Mortal game

Következtetések I Conclusions elméleti alapok, gyakorlatok rendelkezésre állnak I theoretical basis and practices are available értékelés a CsP alapján I evaluation on the basis of action plan 2009 gyakorlati megvalósítás I dissemination on the field of practice  háttér, szemléletmód I background, approach  tapasztalatok haszosítása a képzésben, gyakorlatban I apply experiences in trainings, practices

I english versionwww.bunmegelozes.hu Köszönöm a figyelmet! I Thank you for the attention