A TURIZMUS GAZDASÁGTANA A NEMZETKÖZI AGROTURISZTIKAI FESZTIVÁL gazdasági hatása Előadó:Pintérné Kanyó Judit 2009. október 29.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Magyar Fesztiválszövetség közgyűlése Százhalombatta, november 25. Dr. Faragó Hilda.
Advertisements

A vállalkozó szellem érvényesülése a hazai TDM rendszerben Dr Lőrincz Katalin Dr Raffay Ágnes.
Utazás, szabadidő és turizmus csoport Az egészségturizmus éve Oláh László igazgató Stratégiai Termékek Igazgatósága Magyar Fürdőszövetség Közgyűlése.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
„A megye szerepe a parlagfű elleni mozgalomban” Tájékoztató a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat által kezdeményezett Megyei Parlagfű-mentesítési.
Új esély a turisztikai desztinációk számára - amit a TDM-ről tudni kell Zalaegerszeg Február 24. Ligeti Ádám.
MAGYAR FESZTIVÁL SZÖVETSÉG NOVEMBER 25..
A Magyar Turizmus Kártya bemutatása
Turizmus gazdaságtan 12..
TISZATÉR LEADER EGYESÜLET célterületei és eljárásrend 2011.
Felelősségteljes idegenforgalmi fejlődés Bükön
Turizmus gazdaságtan 2..
Varsány Község Önkormányzata Rendkívüli testületi ülés november 3. Pintérné Kanyó Judit polgármester.
A helyi termék szerepe és lehet ő sége Zala megyében Kovács Tünde, projektszakért ő Kerka völgy aranya, a méz - a helyi termékekért Zalamerenye, 2010.
A Budapest-Közép-dunavidéki Regionális Marketing Igazgatóság 2009 évi tevékenysége. MagyarországBudapest-Közép-Dunavidék április 20. Domonyvölgy.
Tájékoztató a települési túraútvonalak létrehozásával kapcsolatos tapasztalatokról Márta Attila.
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
Nógrád megyéről Területe: 2544 km2, az ország területének 2,7 %-val a 2. legkisebb megye. Legerdősültebb megyék egyike. Főbb jellemzői: aprófalvas településszerkezetű.
Gazdálkodó Családokért Kht szerepe az EQUAL-projektben.
Vargáné Gálicz Ivett PhD hallgató Szent István Egyetem
Wellness lehetőségek A wellness, mint az egészségturizmus része.
EKOP Elektronikus levéltár
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program számokban Időtartam: Költségvetés: € – Ft/év Magyarországon.
„Hogyan tegyük városunkat vonzóvá testvérvárosaink számára” Nemzetközi Turisztikai Konferencia Kaposvár, május 22.
AZ ALKOTÓHÁZAK, KÉZMŰVES MŰHELYEK SZEREPE A KÖZMŰVELŐDÉSBEN ÉS A VIDÉKFEJESZTÉSI FOLYAMATOKBAN Zalaegerszeg, április 8.
Legyen Ön is Gazda(g)! Baromfitartási és kertművelési program a vecsési Családsegítő Szolgálat szervezésében.
TDM Szakmai Nap november 21.
Tájékoztató a megyei gazdaságfejlesztési részprogram tervezéséről
Fiatalok Lendületben Program Előzmények: Fiatalok Európáért, Ifjúság Program Időtartam: Költségvetés: € – 2,5.
A világ legnépszerűbb turisztikai desztinációi Készítette: Gyarmati Zoltán Hajdú Júlia.
A bolognai folyamat – Párizs: Sorbonne-i Nyilatkozat Franciaország, Egyesült Királyság, Olaszország, Németország  hallgatói és oktatói mobilitás.
Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 ősz)
MNB Növekedési Hitelprogram 2.0 Sebők Orsolya Főszerkesztő
MNB Növekedési Hitelprogram 2.0 Sebők Orsolya Főszerkesztő
A fesztiválok szerepe a Balaton-parti kisvárosok kulturális gazdaságának fejlesztésében Enyedi-Tiner Klára „Generációk diskurzusa a regionális tudományról”
ADÓ Farkas Gábor Szenior Menedzser február 28. Adózás 2006.
Városi turizmus. Város A turista szemében a város szabadidős termék, amelyet arra használ fel, hogy élményei, tapasztalatai bővüljenek. Így - marketingszempontú.
Budapest turisztikai marketingje Készítette: Géra Gabriella.
HÚZ-E AZ ÁGAZAT? A MAGYAR TURIZMUS VERSENYKÉPESSÉGE
„A pedagógusképzés tartalmi és szerkezeti fejlesztése” című projekt eredményeinek disszeminációja a Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Karának oktatói.
Vidékfejlesztés, turizmus és az alkotóházak lehetséges kapcsolata
Hol a határ a pr és a valódi felelősségvállalás között?
Utazás 33. Nemzetközi idegenforgalmi kiállítás Futár Veronika Monor, február 15.
A vendégek befogadásáról és gyámolításáról „A vendégek s a jövevények akkora hasznot hajtanak, hogy állhatnak a királyi méltóság hatodik helyén… Mert.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Június 3. Talentum Játék Dörögdi Fesztivál ‘
Béren kívüli juttatások Adókedvezmények Adóelőleg Ingatlan.
14.30 Regisztráció Köszöntő – Vértes Tibor, elnök Megnyitó – L. Simon László, az Országgyűlés Kulturális és Sajtóbizottságának elnöke
Turizmus gazdaságtan 4.. Szálláshely-statisztikai megfigyelések Előny Helyettesítheti a határstatisztikai megfigyeléseket (részben) Legtöbb országban.
Az agroturizmus és a vidékfejlesztés sokszínűsége Európában.
Nógrád megye falusi turizmusának jelenlegi helyzete, együttműködési fejlesztési lehetőségek november 06. Rimóc.
Nógrád megye falusi turizmusa
Nemzetközi együttműködések „A BAKONYÉRT” Egyesületnél.
Az élelmiszeripari versenyképesség és innováció egyes kérdései
A Munkaerő-piaci helyzet Miskolcon Kiss Gábor főosztályvezető.
IV. Terjeszkedés.
Transznacionális és multinacionális vállalatok
Balaton régió turizmusában
Az inforadio.hu hírportál látogatottsági adatai Medián – Webaudit
turizmusért felelős helyettes államtitkár
Mennyire találta motiváltnak 1.sz. asszisztensét, mennyire segítette működését? Mennyire találta motiváltnak 2.sz. asszisztensét, mennyire segítette működését?
A Magyar Turizmus Zrt. marketing aktivitásai Horváth Gergely Magyar Turizmus Zrt február 28.
Közlekedésbiztonságra fordítható források
TÁMOP /09 Az önkéntesség elterjesztése Az elszámolhatóság feltételei.
Utazás Budapest. Helyszín, időpont Idén, 33-dik alkalommal, március 5-7 között kerül megrendezésre a Hungexpo budapesti vásárcsarnokban, Budapest.
HELYI GAZDASÁGFEJLESZTÉS. A nyíregyházi élelmiszer piac számokban Nyíregyháza lakosainak száma: Fő​ Napi élelmiszerre költött összeg: 1000 Ft/fő​
A Dél-Alföld általános gazdasági helyzete és a mögötte meghúzódó EMBER
Gyógyturisztikai szekció április 1. Bozzay Andrásné Nemzetközi Balneológiai Konferencia.
VI. Siklósi Idegenforgalmi Konferencia június 2. Sarkadi Eszter titkár, TDM munkaszervezet vezető Harkányi Turisztikai Egyesület.
Leader program és helyi termék a turisztikában. Helyi termék 76/2011 VM rendelet alapján: – LEADER Helyi Akciócsoport illetékességi területén megtermelt,
Dr. Bienerth Gusztáv prezentációja 2016.december 12.
Előadás másolata:

A TURIZMUS GAZDASÁGTANA A NEMZETKÖZI AGROTURISZTIKAI FESZTIVÁL gazdasági hatása Előadó:Pintérné Kanyó Judit október 29.

A fesztivál szerepe a gazdaság élénkítésében  Sokba kerül, nem a gazdasági haszon reményében szerveződik.  Középtávú (pályázati) támogatásra szorul.  Idegenforgalomra gyakorolt hatása szembetűnő. -a legtöbbet költő vendégek -erősödik a desztináció vonzereje -pótlólagos program a más célból érkezőknek -szezon hosszabbítás

A VARSÁNYI Önkormányzat szerepe a fesztiválok szervezésében  Kiemelt figyelmet érdemelnek az Önkormányzatok  A Feszt. előkészítéséhez és lebonyolításához hozzájáruló összegek -rendezvényterület -színpad építés -Művelődési Ház nyitvatartása (öltözők, kiállítási terület, mosdók)  Foglalkoztatásra gyakorolt hatás  Áttételes haszon: -Nő a település ismertsége

Mi mennyi?  Kiadás-bevétel  Közvetett haszon: -átlagos vendég költése X látogatók száma  NAF 3.000FtX3.000 Fő = 9 millió  Nem számszerűsíhető gazdasági haszon: -készség a vendégfogadásra -kulturáltabb munkaerő -szebb, igényesebb környezet -erősödik a lokálpatriotuzmus  További bevétel: -vendéglátóegységek, boros gazdák, kézművesek

Külföldi példa  A fesztiválturizmus jelentős az angolszász országokban. -Átlagosan egy fesztiválon 1 millió jegyet értékesítenek. -Egy hathetes eseménysorozaton 120 millió fontra becsülik a bevételt és 27 ezer embernek adnak munkát. -Az eseményen részt vevők: 43% helyi v. környékbeli 39% távolabbi 18% külföldi -Átlagosan eltöltött vendégéjszakák száma: 8

Hazai példa  A költési adatokhoz közönségvizsgálat révén lehet jutni.  A költési arány messze elmarad a külföldiekhez képest.  Jó:-Bor-és Pezsgőfesztivál -Keszthelyi Táncpanoráma -Pécsi napok -Tokaji ősz  A messziről jövő vendég többet költ.

A VARSÁNYI NEMZETKÖZI AGROTURISZTIKAI FESZTIVÁL költési aránya/fő  Étkezés, büfé:60%  Lovaglás,hintózás:15%  Falumúzeumi belépő:10%  Kézműves termékek vásárlása:10%  Egyéb (virág…) 5%

Hazai hozzáállás  A turizmus szempontjait figyelembe vevők: 26%  A helyi gazdasági haszon 2-3%  Nagyon fontos pozíciót tölt be a település életében.

Munkahelyteremtő fesztivál  Magyar fesztivál: 50-50% a fizetett és az önkéntes  Brit feszt. : 10-90% fizetett és önkéntes  Az önkéntes munkának társadalmi presztízse és megbecsülése van, míg a mi kultúránkban ingyenmunkának tekintik.  NAF : 95% önkéntes 5% fizetett

2010. a fesztiválok éve  Újabb ötleteket generálhat  Pályázatok….pénzügyi nehézségek  Megfelelő marketing  Kommunikáció (média, sajtó)

Köszönöm a figyelmet! Pintérné Kanyó Judit