A piaci helyzet – Ahogy a szállítmányozók látják Előadó: Iszak Tibor, az MSZSZ elnöke.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A lakosság gazdasági várakozásai GKI Fogyasztói Bizalmi Index Mérők Klubja május 30. Udvardi Attila Kutatásvezető GKI Gazdaságkutató Zrt.
Advertisements

Energetikai gazdaságtan Energiatermelés (Termelési folyamat) gazdasági értékelése.
GKI Zrt., Bér- és bérteher-reform Akar László vezérigazgató március 10.
KILÁBALÁS - NÖVEKEDÉS október VARGA MIHÁLY.
Jelentés a fizetési mérleg alakulásáról
© GfK 2013 | Fogyasztói Bizalom Index | III. negyedév1 Fogyasztói Bizalom Index III. negyedév szeptember.
„A vasúti áruszállítás szerepe a logisztikai rendszerben ”
A Kormány intézkedései és tervei
GKI Zrt., Gazdasági folyamatok, 2008 Dr. Vértes András elnök GKI Gazdaságkutató Zrt április 2.
6. A gazdasági hatékonyság elemzése
Mi jellemző a magyar autóipari beszállítók helyzetére napjainkban?
A KÖZÚTI SZÁLLÍTMÁNYOZÓ FUVARDÍJ POLITIKÁJA
1 „ Gazdasági kihívások 2009-ben ” Dr. Hegedűs Miklós Ügyvezető GKI Energiakutató és Tanácsadó Kft. Dunagáz szakmai napok, Dobogókő Április 15.
Szállítmányozás Készítette: K E K L.
Gazdasági várakozások, a kis- és közepes vállalkozások helyzete Makó Ágnes – Tóth István János MKIK GVI Korrekt Partner Védjegy második ünnepélyes díjátadása.
Nemzeti Fenntartható Fejlődési Keretstratégia. Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanács Széleskörű társadalmi képviselet (pártok, szakszervezetek, kamarák,
„ Nyílt Pályán – Nemzeti Vasúti Kerekasztal” HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés szeptember 15. Orosz Balázs.
A szénhidrogén bányászat magyar gazdaságban betöltött szerepe
MNB Statisztika A külső finanszírozási igény/képesség változása
Vasúti áruszállítás a környezettudatos magatartás szolgálatában
GKI Zrt., A humántőke kezelése a kétszázaknál Budapest, október 10. A hazai tudástőke megtartatása FIGYELŐ TOP200 Konferencia Dr. Adler.
Hogyan lehet a növekedést fenntartani adózás helyett? Előadó: Gurabi Attila
Horváth Miklós Magyar Logisztikai Klaszter
Az APEH-hoz benyújtott bevallások adatai alapján
„G A Z D A S Á G P O L I T I K A” SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR ELŐADÁS SOROZAT 10 x 10 makrogazdasági trendek Szeged, február.
1 A magyar gazdaság helyzete, perspektívái 2008 tavaszán Dr. Papanek Gábor Előadás Egerben május 7.-én.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan
Luxemburg, Málta,Hollandia
Tájékoztató jellegű információk!. Versenyképesség javítása külső befektetővel
OTP Bank: finanszírozás és fejlődés
ADÓ Farkas Gábor Szenior Menedzser február 28. Adózás 2006.
A magyar gazdaság Dr. Veres János pénzügyminiszter október 13.
Ciklus és trend a magyar gazdaságban,
4000 körüli vállalkozás, - ennek 80%-a mikro-vállalkozás (10 főnél kevesebb foglalkoztatott), - 15%-a kisvállalkozás (10-49 fő foglalkoztatott) 100 ezer.
1 Magyarország 2020 perspektívájában Dr. Vértes András elnök GKI Gazdaságkutató Zrt november 29.
HÚZ-E AZ ÁGAZAT? A MAGYAR TURIZMUS VERSENYKÉPESSÉGE
GKI Zrt., Öngólok után – kell egy gazdaságpolitika Szeged, október 1. Dr. Vértes András elnök GKI Gazdaságkutató Zrt.
) 27/07/2014 A befektetői tőke szerepe a távhőszolgáltatás fejlesztésében Fernezelyi Ferenc Kereskedelmi igazgató Dalkia Energia Zrt. MaTáSzSz konferencia.
A közúti fuvarozás helyzete Napi Gazdaság Konferencia Karmos Gábor - főtitkár.
A globalizáció hatása a nemzeti számlarendszerre KSH, szeptember 22.
A munkaerő-piaci helyzet a Nyugat-Dunántúli Régióban IPA Szakértői Akadémia Harkány
A magyar gazdaság várható helyzete
III. A termelés és értékesítés alakulásának elemzése
GKI Zrt., A válság: veszély és esély Balatonfüred, október 8. EGVE Dr. Vértes András elnök GKI Gazdaságkutató Zrt.
Kormányszóvivői tájékoztató. Öt éves adócsökkentés Dr. Veres János pénzügyminiszter szeptember 19.
A Kárpátia Magyar-Román Kereskedelmi és Iparkamara
A nyomdaipar évi teljesítménye a papírkereskedelem tükrében.
RSM DTM Hungary Adótanácsadó és Pénzügyi Szolgáltató Zrt. A személyi jövedelemadó évi változásai Lucz Zoltánné főosztályvezető Pénzügyminisztérium.
1. Az RFH Zrt. bemutatása 2000 óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó társaság Cél a vállalkozások erősítésén keresztül.
Válság felé sodródik a magyar gazdaság A gazdaság állapota 4 Tovább csökkent a gazdasági növekedés, a legfrissebb adatok szerint 2,4 %-ra esett vissza.
A Fidesz - Magyar Polgári Szövetség Új munkabarát és vállalkozásfejlesztő adópolitikai elképzelései Új munkabarát és vállalkozásfejlesztő adópolitikai.
Nyereség, fedezetei pont fedezeti hozzájárulás
Jankuné Kürthy Gyöngyi AKI, Élelmiszerlánc Elemzési Osztály
Lőrinczné dr. Bencze Edit
Ágazati GDP előrejelző modell Foglalkoztatási és makro előrejelzés Vincze János Szirák, november 10.
März 2004 Herbert Rupp Az Európai Uniós csatlakozás hatása a magyar járműiparra.
Lesz-e növekedés az „elrugaszkodás éve (2012)” után? március 26. Dr. Molnár László Vezérigazgató GKI Gazdaságkutató Zrt. „2012 igazi rejtélye nem.
A munkaerőpiac átalakulása a válságban
Az NHP második szakaszának eredményei és kilátásai
Magyarország logisztikai lehetőségei Dél-Oroszországban Dr. Egri Imre – Dr. Duleba Szabolcs – Dr. Kádár András április 28. Nyíregyháza.
Vegyipari trendek az EU-ban és Magyarországon
1 „ Beszéljünk végre világosan az energetikáról” Dr. Hegedűs Miklós Ügyvezető GKI Energiakutató és Tanácsadó Kft. Energetika Október 2.
A Dél-Alföld általános gazdasági helyzete és a mögötte meghúzódó EMBER
Fetter István Kereskedelemfinanszírozás és EU Szolgáltatások vezető CIB Bank Zrt. EU támogatások finanszírozása és ezen túlmutató pénzügyi szolgáltatások.
A magyar mezőgazdaság szerkezete
APEH Észak-magyarországi Regionális Igazgatósága Igazgató
A foglalkoztatáspolitika jövője az Európai Unióban
Fizetési mérleg jelentés április
Magyar gazdaságpolitika a rendszerváltás után 2. A 2010 utáni korszak
Költségvetés – vállalkozói hatások
Előadás másolata:

A piaci helyzet – Ahogy a szállítmányozók látják Előadó: Iszak Tibor, az MSZSZ elnöke

AGENDA: I.A gazdasági helyzet elemzése II.Fuvarpiaci tendenciák a tengeren túli forgalmak esetében III.Szállítmányozók és fuvarozók együttműködése

I. A gazdasági helyzet elemzése Forrás: KSH, A GDP volumenindexei (Előzőnegyedév = 100,0) Szezonálisan és naptárhatással kiigazított adatok (%)

I. A gazdasági helyzet elemzése Forrás: KSH, Beruházások, folyó áron, milliárd forintban

I. A gazdasági helyzet elemzése Forrás: MNB, Az éves infláció alakulása (%)

I. A gazdasági helyzet elemzése Forrás: MNB, Havi átlagos EUR/HUF MNB deviza középárfolyamok (Ft)

I. A gazdasági helyzet elemzése Forrás: KSH, Működő, valódi új, valódi megszűnt vállalkozások száma (Szállítás, raktározás)

I. A gazdasági helyzet elemzése Forrás: KSH, A külkereskedelmi termékforgalom forintban (folyó áron, milliárd Ft)

I. A gazdasági helyzet elemzése Néhány fő gazdasági mutató évi volumene melyik korábbi év szintjére esik vissza Forrás: GKI Zrt., GDP 2014-ben2006. évi GDP Fogyasztás 2014-ben2003. évi fogyasztás Beruházás 2014-ben2000. évi beruházás éves átlagos változás (2010 = 100, százalék) GDP0,5 Fogyasztás-0,2 Beruházás-2,5 A GKI előrejelzése szerint:

I. A gazdasági helyzet elemzése A szállítmányozás helyzete  Tavaly óta legalább nem romlott drasztikusan…  A nemzetgazdaság külkereskedelme határozza meg (export-import volumene és iránya)  A szállítmányozás gazdasági szektorok unikuma, mely még növekedni képes (lassuló tendencia)  Aktualitások: -Megbízói piac szűkülése -Ügyfelek pénzügyi bizonytalanná válása -Üzemeltetési költségek (energia/üzemanyag/munkaerő) emelkedése

I. A gazdasági helyzet elemzése  Aktualitások:  Fizetési kondíciók pro és kontra (megbízók/alvállalkozók)  (különösen forgó eszköz) hitelforrások szűkülése  Logisztikai szektor fejlesztése -> versenyképesség!  Környezettudatosság = közút/vasút átterelés  Európai tendenciákkal szemben Hungarokombi beszüntetése ?! = 30 ezer tgk. elkerül vagy közutat terhel!!!

I. A gazdasági helyzet elemzése Az iparűzési adó változása (2012.) sorszám.Megnevezésezer Ft 1nettó árbevétel elábé és közvetített szolgáltatás levonható összesen ipa alapja *2%ipa összege *0,3%innovációs járulék300

I. A gazdasági helyzet elemzése Az iparűzési adó változása (2013.) sorszám.Megnevezésezer Ft 1nettó árbevétel elábé és közvetített szolgáltatás m Ft/(1*2)1. sávban levonható rész 500 mFt-ig lásd jegyzet2. sávban levonható rész 20 MD Ft-ig levonható összesen ipa alapja *2%ipa összege ipa többlet500 9Innovációs járulék többlet75 10Többlet kötelezettség együtt575 Jegyzet: (nettó árbevétel m Ft)*85%-a VAGY a fennmaradó elábé és közvetített szolgáltatás (összes elábé és közv. szolg. - 1.sávban már figyelembe vett) közül a kisebb összeg Megjegyzés:továbbra is levonható az ipa alapjából : pl. anyagköltség, alvállalkozói teljesítés. elábé: eladott áruk beszerzési értéke (pl. üzemanyagkútnál a kút üzemeltetője által beszerzett üzemanyag értéke) ipa számításakor a kapcsolt vállalkozások együttes adatait kell figyelembe venni, majd árbevétel arányosan kell szétosztani a számított értéket

I. A gazdasági helyzet elemzése Tranzakciós illeték 2013-ban

I. A gazdasági helyzet elemzése Tranzakciós illeték kompenzálásának lehetőségei Cégeknek  Külföldi bankszámla nyitása más uniós tagállamban  Utalások ütemezése Magánszemélyeknek Ø

II. Fuvarpiaci tendenciák a tengeren túli forgalmak esetében A világkereskedelem európai csökkentését a hajózási tendenciák tisztán tükrözik Távol-Kelet - EU  Növekvő hajótér kapacitás vs. csökkenő árumennyiség = pénzügyi veszteség  Korábbi negyedéves érvényességi időszak drasztikus zsugorodása  Minden szereplős számára hátrányos volatilitás  A fuvardíjak emelésének kudarca, hajótérkivonás ellenére folyamatosan eső fuvardíjak. Újabb krízis veszély!  2012-től a folymat felgyorsult!

II. Fuvarpiaci tendenciák a tengeren túli forgalmak esetében

Forgalomból kivont, Malacca öbölben veszteglő hajók százai 2009-ben

II. Fuvarpiaci tendenciák a tengeren túli forgalmak esetében Egyéb relációkban (pl. Távol-Kelet – USA) más tendenciák (akár bővülés). Amerikai prognózisok szerint a világ kereskedelme 2020-ra a 2010-es szint duplájára nő! A fejlesztés a piaci résztvevők, a társadalom, az állam és a környezetvédelem szempontjából közös érdek. Az USA-ban az elkövetkezendő 5 évben: 45 md. USD kikötőfejlesztésre, ebből Long Beach (L.A.) 1,2 md. USD! BNSF vasúttársaság:  32 ezer mérföld vasútvonal, 40 kikötő/terminál, 40 ezer alkalmazott, +100 millió USD éves eredmény  Panama csatorna bővítése, 2015-től = 15 ezer TEU-s hajók

II. Fuvarpiaci tendenciák a tengeren túli forgalmak esetében  Versenyképes vasúti tranzitidők L.A. - Houston: 5 nap!  Versenyképes vasúti fuvardíjak: 1985-óta nominálisan, USD- ben 45%-al csökkentek A 7 legnagyobb amerikai vasúttársaság  Számokban: 96 ezer mérföld saját tulajdonú pálya, 175 ezer alkalmazott, éves árbevétel 65 md.USD, nyereség 400 m.USD  Hasznot termelő üzleti vállalkozás. A teljes hálózat és biztosító berendezések üzemeltetése saját tulajdonban, nincs állami támogatás!  Az egy mérföldre jutó alkalmazottak száma: cca. 1 fő

II. Fuvarpiaci tendenciák a tengeren túli forgalmak esetében Biztonsági kérdések köre  óta kiemelten fontos kérdés az USA-ban, 2014-től minden érkező container átvilágításra kerül.  USA rendeltetésű hajók rakományainak előzetes bejelentési kötelezettsége  A szállításban résztvevő társaságok biztonsági vizsgálata  Nem megfelelő tőkeerő kiszűrésére: az USA-ban hajózási operátorok (NVOCC) számára tevékenységi engedély (pénzügyi garancia) lokális cégek számára 75e USD, külföldi cégeknek 150e USD. A hasonló módszertannal történő szakmai követelményrendszert (már évek óta és sajnos sikertelenül) ajánljuk magyar illetékesek figyelmébe …

III. Szállítmányozók és Fuvarozók együttműködése Rakománybiztonság A válság elmélyülése a nagyobb értékű szállítmányok sérelmére elkövetett bűncselekmények számát is növelte. (Egyszerű lopás, cégtulajdonos-cserés komplett rakomány eltulajdonítás, container plomba-manipulációs lopás stb.) Felelősség?  A megbízó számára a jogilag tehetetlen szállítmányozó a legkézenfekvőbb felelős! Biztonság  széles körű biztosítás  Szakmai szövetség, mint érdekvédelemi képviselet

III. Szállítmányozók és Fuvarozók együttműködése Megbízói/szállítmányozói elvárások a fuvarozókkal szemben:  Pontosság  Megbízhatóság  Technikai/biztonsági feltételeknek történő teljes körű megfelelés  Korrekt és komplett dokumentáció  Jó üzleti hírnév, referenciák Mit tud a szállítmányozó a fuvarozó részére nyújtani:  Fizetési biztonság  Tartós, hosszú távú kapcsolat  Volumen

Köszönöm a megtisztelő figyelmüket!