„ Nyílt Pályán – Nemzeti Vasúti Kerekasztal” HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés 2010. szeptember 15. Orosz Balázs.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
VASÚTI KEREKASZTAL A MAGYAR KÖZLEKEDÉSI KLUB RENDEZÉSÉBEN JÚNIUS 2.
Advertisements

A vasúti szabályozás változásai: az „új” vasúti törvény előkészítése
„A vasúti áruszállítás szerepe a logisztikai rendszerben ”
MagyarÁllamvasutak Hatékonyság Ügyfélközpontúság Modernizáció MÁV CSOPORT Jelen és jövő.
A közösségi közlekedési szolgáltatások fejlesztése
ERA A vasútvállalatokra vonatkozó kötelező üzemeltetési szabályok a hazai vasúti hálózatra vonatkozóan.
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
Workshop az elektronikus viteldíjrendszer közlekedési alkalmazásáról Budapest, december 5. Előadó: Saslics Elemér vezérigazgató Volán Egyesülés A.
A térségi vasutak, az élhető vidék október 27. A térségi vasutak, az élhető vidék – október 27. Közlekedési szövetségek alakítása, lehet ő.
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
Nemzeti Közlekedési Stratégia kialakítása Magyarországon Szűcs Lajos, főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Infrastruktúra Főosztály.
Kormányzati vasútpolitikai célok és törekvések
Nemzeti Fenntartható Fejlődési Keretstratégia. Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanács Széleskörű társadalmi képviselet (pártok, szakszervezetek, kamarák,
BALESETVIZSGÁLÓ TANFOLYAM
INTEGRÁLT ÖSSZKÖZLEKEDÉSI MODELL
KBSZ STRATÉGIA KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Siófok, április 10. Bajkó Erika kommunikációs vezető.
A MÁV szervezeti struktúrájának átalakítása
Vörös Attila, Gáspár László, Kálnoki Kis Sándor Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet ERTRAC-Hungary.
Tóthné Temesi Kinga Szombathely,
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
Vasúti áruszállítás a környezettudatos magatartás szolgálatában
AZ EMBERISÉG ÉLELMEZÉSI HELYZETE
A Magyar Vasúti Hivatal tevékenységének bemutatása dr. Szmodis Jenő Jogi szakértő október 25.
A MÁV Zrt. helyzete és szerepe a vasúti közlekedés biztonságában
Az Új Széchenyi Terv kiindulópontjai Szepesi Balázs, NGM parlamenti és gazdaság-stratégiai államtitkár kabinetfőnöke.
A költségvetési intézmények feltételrendszereinek változása recessziós gazdasági környezetben, egy felsőoktatási intézmény szemszögéből Mag Zoltán Debreceni.
A Dél-dunántúli régió helyzete, fejlesztési lehetőségei és az RFT szerepe a DDOP végrehajtásban Dr. Wekler Ferenc elnök szeptember 14.
A közúti fuvarozás helyzete Napi Gazdaság Konferencia Karmos Gábor - főtitkár.
Készítette: Tóth Barnabás GYSEV Kontrolling
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
Közlekedéspolitikai és -gazdasági Tagozat
Európai vasúti körkép hatósági szemmel
Az intermodális logisztikai szolgáltatások fejlesztési programja Szűcs Lajos főosztályvezető Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Közlekedési Stratégiai.
2011. évi CCIX. Tv. Konferencia neve, helye: Budapest, 2012 október 30. GWP-konferencia Vojtilla László elnöki tanácsadó Magyar Energia Hivatal.
REGIONÁLIS FEJLESZTÉSI TANÁCS RENDKÍVÜLI ÜLÉS Sopron
TÁRNOK – SZÉKESFEHÉRVÁR vasúti vonalszakasz kivitelezési munkálatai
TÁRNOK – SZÉKESFEHÉRVÁR vasúti vonalszakasz kivitelezési munkálatai Kápolnásnyék - Gárdony vonalszakasz jobb és bal vágány átépítése.
A pénzügyi felügyelés fő irányai Európában Dr. Szász Károly elnök Új kihívások előtt a biztosítási piacok A Magyar Biztosítók Szövetségének I. Biztosítási.
Nyílt Pályán Nemzeti Vasúti Kerekasztal eszmecsere a vasút jelenéről és jövőjéről szakmai-társadalmi vitanap Budapest,2010 szeptember 15 Dr.Doór Zoltán.
2005.évi CLXXXIII. törvény a vasúti közlekedésről
A szakképzés helyzete Magyarországon
TÉRSÉGI KÖZLEKEDÉS, A VIDÉK ÉLHETŐSÉGE KONFERENCIA
Az új típusú szakképzési rendszer főbb jellemzői MÁV konferenciasorozat 2. rendezvény április 29. Dr. Szivi József SZMM Felnőttképzési és Szakképzési.
Előadó: Lehmann Ferenc
Közl_kvéd071 Az EU közlekedéspolitikája Az EU közlekedéspolitikája.
„BÍZUNK MAGYARORSZÁGBAN” Garamhegyi Ábel Államtitkár Gazdasági és Közlekedési Minisztérium.
2008. március 12. KÖZÚTI VAGYONGAZDÁLKODÁS Dr. Gáspár László kutató professzor Út- és Hídügyi Tagozat.
„I. Alternatív finanszírozási stratégiák” Sopron, október 3.
Dr. Iván Gábor, Külügyminisztérium, szeptember KÖZGAZDÁSZ VÁNDORGYŰLÉS Nyíregyháza – szeptember KÖZGAZDÁSZ VÁNDORGYŰLÉS Nyíregyháza.
1 A foglalkoztatáspolitika ösztönző elemei, a szolgáltatások szerepe Munkaerő-piaci Műhely Konferencia Pécs november 20. SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM.
40/2006. (VI. 26.) GKM rendelet BIZTONSÁGI JELENTÉS & ÉVES BESZÁMOLÓ.
A magyar vasúti közlekedés jövőképe Dr. Kerékgyártó János Főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Szolgáltatások Főosztálya Budapest,
A VOLÁN társaságok versenyképességének tényezői a piacnyitás tükrében „Új megoldások a közösségi közlekedésben - fenntarthatóság - integráció – finanszírozás”
A személyszállítási piacnyitás tapasztalatai és lehetőségei Közlekedéstudományi Konferencia Győr, március 25. ÁCS BALÁZS KTI Közlekedéstudományi.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
A BKK szerepe a TIDE nemzetközi projektben Új megoldások a közösségi közlekedésben - fenntarthatóság - integráció - finanszírozás - Pécs, november.
Gaál Bertalan Közúti közlekedési politika szeptember 25. Előadó: Cím2 A közúti alágazat jellemzői Motorizációs fejlődés –Járműállomány növekedése.
Moderátor: György Tibor személyszállítási és műszaki fejlesztési igazgatóság, titkárságvezető VOLÁN Egyesülés XXII. ORSZÁGOS SZEMÉLYSZÁLLÍTÁSI SZAKMAI.
NR2C-projekt (hosszú távú vízió) Dr. Gáspár László – Bencze Zsolt KTI Nonprofit Kft. CERTAIN Szeminárium Keszthely szeptember 11.
Minőségi követelmények a közúti és vasúti személyszállításban Munkácsy András Közlekedéstudományi Intézet Közlekedésszervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat.
Dr. Bói Loránd Üzletágvezető KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. Közlekedéstudományi Üzletág Közszolgáltatások pályáztatási rendszere a közúti.
„Új kihívások - Mire kell és lehet 2016-ban felkészülni a volt VOLÁN társaságoknak” „XX. A magyar közlekedés helyzete az EU-ban” Konferencia, KTE 2016.
TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ
Busexpo A közforgalmú közlekedés hazai trendjei
KÖZSZOLGÁLTATÁSI SZEKCIÓ
KORMÁNYZATI CÉLOK AZ EGÉSZSÉGÜGYBEN
Tarifa- és jegyrendszer
A személyszállítási közszolgáltatások hatékonyabb ellátását célzó integrált utas-tájékoztatási, jegyértékesítési és forgalomirányítási rendszer (HKIR.
Elektronikus számlázás Kiút a paradicsomból
Előadás másolata:

„ Nyílt Pályán – Nemzeti Vasúti Kerekasztal” HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés szeptember 15. Orosz Balázs

Tartalom 1. A vasúti közlekedés, a MÁV jelenlegi helyzete 2. A vasúti közlekedés, a nemzeti vasúttársaság jövője, helye és szerepe a közösségi közlekedésben 3. A célok eléréséhez szükséges megoldások

1. A vasúti közlekedés, a MÁV jelenlegi helyzete Csökkenő kereslet (motorizáció növekedése, válság, fejlődő közút-, gyorsforgalmi úthálózat) Elégtelen állami szerepvállalás (a vasút soha nem kapta meg a szükséges forrást, hitelfelvételre kényszerült, ÁSz-jelentés) Torz versenyhelyzet a közúti és vasúti közlekedés területén A vasút „politikailag” eddig nem volt eladható Rossz imidzs (MÁV Biztosító) Alacsony szolgáltatási színvonal, hatékonyság Nem átlátható működés, szempontrendszer és döntéshozatal A menetrend-alapú szemlélet, fejlesztés és döntéshozatal hiánya

2. A vasúti közlekedés, a nemzeti vasúttársaság jövője, helye és szerepe a közösségi közlekedésben Szolgáltatók között együttműködés, nem pedig „verseny” (egyedüli „versenytárs” az egyéni közlekedés) A közösségi közlekedés gerince a vasút kell, hogy legyen A döntés alapja nem csak az utasszám, naturáliák, hanem a externáliák figyelemebevétele A közösségi közlekedés területén „kínálatra” kell tervezni, nem „keresletre” (menetrend alapú infrastruktúra-fejlesztés)

3. A célok eléréséhez szükséges megoldások alapvetés: „A rendelkezésre álló forrásból lehet jobb vasutat, közösségi közlekedési rendszert kialakítani” 2. alapvetés: „A vasút helyzetét a vasút alágazat kontextusán belül lehetetlen megoldani” (használatarányos útdíj-rendszer bevezetése, Volán- társaságok kérdése) A kormányzatnak aktív közlekedéspolitikával kell beavatkoznia az alágazatok közötti egyensúly kialakításába Az államnak az uniós szabályok szerint finanszírozni a kell a pályavasutat és a személyszállítást (hosszú távú szerződések) Fejlesztési források átcsoportosítása

3. A célok eléréséhez szükséges megoldások -2 Személyszállítás: kínálati menetrend Áruszállítás: a pálya teljesítményével (pontosság, teherbírás, sebesség) arányos és a környező országokéval versenyképes hálózat-hozzéférési díjrendszer

3. A célok eléréséhez szükséges megoldások -3 Megfelelő szabályozási háttér biztosítása (Vtv., Személyszállítási törvény) o Párhuzam-mentes és integrált helyközi közösségi közlekedés kínálat –Egységes menetrend –Egységes tarifa és jegyrendszer o Az egyéni közlekedéssel versenyképes közszolgáltatási tarifa (két fő együttes utazásánál még a közösségi közlekedés legyen az autónál olcsóbb)

3. A célok eléréséhez szükséges megoldások -4 Javasolt szervezeti átalakítás a MÁV Zrt. belül 1.Tisztán személyszállító vasúti társaság (értékteremtés) 2.Tisztán pályaműködtető vasúti társaság (értékteremtés) 3. „Megoldó” társaság

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!