Üdvözöljük kedves vendégeinket! Nyílt nap 2008. november 22.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Felvételi tájékoztató
Advertisements

„Fejlődés ellen nincs orvosság” (Neumann János) 1987.az alapítás éve 1989.a névadás éve 1993.az első (30 fős) kollégium 2000.NIVÁK 2002.Kollégium a Pozsonyi.
A BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
Terézvárosi Kereskedelmi és Közgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Belvárosi Térségi Integrált Szakképző Központ 1074 Budapest Dohány utca 65.
Bókay János Humán Szakközépiskola tanév
Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola
Szakmatanulás érettségi után a Belvárosi Térségi Integrált Szakképző Központban (BeTISZK) 1073 Budapest Dohány utca 65.
Katona József MKSZIG 1 Katona József Szakközépiskola és Felnőttoktatási Gimnázium.
VERES PÉTER GIMNÁZIUM Tanulmányi eredmények 2006.
Széchenyi István Gimnázium Nyitott nap negyedikeseknek november 27.
Bláthy Ottó Villamosipari Szakközépiskola
Gimnáziumi tagozat 9. a normál tantervű 9.b nyelvi előkészítő.
Iskolánkról.
Üdvözöljük kedves vendégeinket! Nyílt nap november 24.
Medgyaszay István Szakképző Iskola, Gimnázium és Kollégium
FELVÉTELI tájékoztató
1. Érettségi vizsga • Itt az iskolában kiosztott jelentkezési lapon • február 15-ig • Érettségi tárgyak: • magyar, matematika, történelem, idegen.
1 Pályaválasztás 2010/2011-es tanév Fné T.K.. 2 BEISKOLÁZÁSI TERV A 2010/2011-ES TANÉVRE SZAKKÖZÉPISKOLA2 osztály Nyelvi előkészítő angol Nyelvi előkészítő.
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
A Magyar Köztársaság kormánya. Folytatódnak a kormány oktatási esélyegyenlőségi programjai Arató Gergely államtitkár prezentációja Budapest, augusztus.
Beiskolázási tájékoztató december
Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézmény
A felvételi eljárás intézmény specifikus részei november 29. Előadó: Papp Gabriella, Felvételi Irodavezető ELTE IK Nyílt Nap.
BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
Nyílt napok 2008/2009. szakközépiskolai képzés felvételi eljárás általában felvételi eljárás iskolánkban.
Karácsonyi János Katolikus Gimnázium
PETŐFI SÁNDOR ÁLTALÁNOS ISKOLA, GIMNÁZIUM és SZAKKÖZÉPISKOLA Tovább.
SYLVESTER JÁNOS PROTESTÁNS GIMNÁZIUM
PÁLYAVÁLASZTÁS.
FELVÉTELI 2008 Berzsenyi Dániel Gimnázium ISKOLÁNKRÓL …  2008-ban ünnepeljük iskolánk alapításának 150. évfordulóját  ‘Minőségi nevelési-oktatási.
Üdvözöljük kedves vendégeinket! Nyílt nap november 21.
VERES PÉTER GIMNÁZIUM Tanulmányi eredmények 2005.
Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
Boronkay György Műszaki Középiskola és Gimnázium.
Iskola rövid története
2015. február KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGA
Vásárhelyi Pál kereskedelmi Szakközépiskola
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
Nyílt napok november óráig nyílt órák november óra január óra.
Tájékoztató 10. osztályosoknak
Tájékoztató 10. osztályosoknak Az érettségi vizsga Kötelező tárgyak: magyar nyelv és irodalom, történelem, matematika, idegen nyelv + 1 választott tárgy.
Felvételi tájékoztató
Pályaválasztási szülői értekezlet
4 éves általános tantervű képzés 4 éves, emelt szintű angol nyelvi képzés 5 éves, magyar-német két tanítási nyelvű képzés 4 éves emelt szintű kommunikáció.
Továbbtanulási tájékoztató a 2015/2016. évre Nyílt napok: december január 6.
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ a 2017/2018-as tanévre szeptember 14. Balázs Lászlóné igazgatóhelyettes.
1961-ben alapított intézmény Létszám: 770 fő Osztályok száma: 24 Az engedélyezett pedagógus státusz: 63 Az engedélyezett pedagógiai munkát segítő: 9,5.
Bemutatkozik a Dombóvári Illyés Gyula Gimnázium nyolcosztályos tagozata 2016/2017.
Kétszintű érettségi.
Felvételi tájékoztató
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
ANDRÁSSY GYULA GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
A KECSKEMÉTI BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
Kétszintű érettségi 2018 május
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
Tájékoztató az emelt szintű érettségi felkészítésről 10. évfolyam
Köszöntjük intézményünkben!
Emelt szintű érettségi előkészítő választás 2019/2020.
423/2012 (XII. 29.) Korm. rendelet alapján
Tájékoztató a 2020-as felsőoktatási felvételi eljárásról
Előadás másolata:

Üdvözöljük kedves vendégeinket! Nyílt nap november 22.

2 Az iskola rövid bemutatása történeti áttekintés: folyamatos középfokú oktatás folyamatos középfokú oktatás mai épület Alpár Ignác tervei alapján mai épület Alpár Ignác tervei alapján Móricz Zsigmond érettségizik Móricz Zsigmond érettségizik közgazdasági képzés közgazdasági képzés informatikai képzés informatikai képzés

3 jellemzői: 700 tanuló - 20 középiskolai osztály és 4 szakképző tanulócsoport 700 tanuló - 20 középiskolai osztály és 4 szakképző tanulócsoport tanulói létszám alapján a karcagi kistérség legnagyobb középfokú oktatási intézménye tanulói létszám alapján a karcagi kistérség legnagyobb középfokú oktatási intézménye megyei szinten is az egyik legnagyobb (mindezt az önállóság és saját arculat megőrzésével - összevonás nélkül!) megyei szinten is az egyik legnagyobb (mindezt az önállóság és saját arculat megőrzésével - összevonás nélkül!) magas a vidéki tanulók száma és aránya (kb. 60%) (partneri elégedettség, bizalom - a fiatalabb testvérek is hozzánk jönnek) - Karcag, Kunhegyes, Kunmadaras … magas a vidéki tanulók száma és aránya (kb. 60%) (partneri elégedettség, bizalom - a fiatalabb testvérek is hozzánk jönnek) - Karcag, Kunhegyes, Kunmadaras … széleskörű beiskolázás – tanulóink sokfélék (eltérő érdeklődés és tanulmányi eredmények, szociális háttér) – céljaik differenciáltak széleskörű beiskolázás – tanulóink sokfélék (eltérő érdeklődés és tanulmányi eredmények, szociális háttér) – céljaik differenciáltak

4 Céljaink általános műveltség megalapozása, korszerű ismeretek közvetítése – változatos módszerekkel, modern eszközökkel, a tanulók motiválásával, általános műveltség megalapozása, korszerű ismeretek közvetítése – változatos módszerekkel, modern eszközökkel, a tanulók motiválásával, a mai kor követelményeinek megfelelően két terület hangsúlyos: - idegen nyelvi képzés: középfokú nyelvvizsgára való felkészítés - informatikai eszköztudás fejlesztése: ECDL vizsgákra való felkészítés a kétszintű érettségi vizsgákra való sikeres felkészítés, a kétszintű érettségi vizsgákra való sikeres felkészítés, emelt szintű képzések biztosítása - felsőfokú továbbtanulásra való felkészítés (kb. 70%) emelt szintű képzések biztosítása - felsőfokú továbbtanulásra való felkészítés (kb. 70%) szakképzés ( évf.) szakképzés ( évf.)

5 Az oktató nevelő munka feltételei stabilitás: a fenntartó fontosnak tartja, és minden eszközzel támogatja a középfokú oktatást stabilitás: a fenntartó fontosnak tartja, és minden eszközzel támogatja a középfokú oktatást - fenntartó által biztosított többletóraszám az idegen nyelvi képzés feltételeinek biztosítására, - ifjúságbarát önkormányzat megyei cím – 2008’ - ifjúságbarát önkormányzat megyei cím – 2008’ emberi erőforrások: emberi erőforrások: - teljes körű szakos ellátottság, - szakmailag jól felkészült nevelőtestület, több évtizedes tapasztalat, - nagy gondot fordítunk pedagógusaink módszertani megújulásra – továbbképzések

6 kiváló tárgyi, technikai felszereltség (pályázatok eredményei) kiváló tárgyi, technikai felszereltség (pályázatok eredményei) - multimédiás eszközökkel támogatott kitűnően felszerelt szaktantermek (természettudományok, magyar, multimédiás terem) - korszerű számítástechnikai oktatótermek, ECDL vizsgaközpont! ECDL vizsgaközpont! - nyelvi labor, - taniroda, - könyvtár, - természetrajzi szertármúzeum,

7 Képzéseink gimnáziumi (tagozatkód: 01) gimnáziumi (tagozatkód: 01) NYEK (tagozatkód: 11, 12) NYEK (tagozatkód: 11, 12) közgazdasági szakmacsoportos szakközépiskolai képzés (tagozatkód: 02) közgazdasági szakmacsoportos szakközépiskolai képzés (tagozatkód: 02) informatikai szakmacsoportos szakközépiskolai képzés (tagozatkód: 03) informatikai szakmacsoportos szakközépiskolai képzés (tagozatkód: 03) érettségi utáni szakképzés (informatika, kereskedelem, marketing) érettségi utáni szakképzés (informatika, kereskedelem, marketing)

8 Tanórán kívüli tevékenységek DÖK; tartalmas diákélet, sok népszerű diákrendezvény (bentlakásos Gólyatábor, Gólyahét és Gólyabál, Farsang, DÖK-nap…) DÖK; tartalmas diákélet, sok népszerű diákrendezvény (bentlakásos Gólyatábor, Gólyahét és Gólyabál, Farsang, DÖK-nap…) Móricz DSE; verseny- és szabadidősportok, tömegsport, szakosztályi versenyzés (kosárlabda, kézilabda, szertorna, röplabda …), sí tábor Móricz DSE; verseny- és szabadidősportok, tömegsport, szakosztályi versenyzés (kosárlabda, kézilabda, szertorna, röplabda …), sí tábor szakkörök (pl.: musical, matematika, ECDL...), felzárkóztató foglalkozások szakkörök (pl.: musical, matematika, ECDL...), felzárkóztató foglalkozások testvériskolai kapcsolatok: Wilamowice (Lengyelország) testvériskolai kapcsolatok: Wilamowice (Lengyelország)

9 Eredményeink Érettségi vizsgák eredményei: eredményessége jó (98-100%) eredményessége jó (98-100%) érdemjegyek átlagai az országos átlagnak megfelelőek, informatikából és német nyelvből magasabbak érdemjegyek átlagai az országos átlagnak megfelelőek, informatikából és német nyelvből magasabbak jellemző az előrehozott érettségi vizsgát tevők magas száma (2008 – 50 fő, zömmel a nyelvi előkészítő képzésből) jellemző az előrehozott érettségi vizsgát tevők magas száma (2008 – 50 fő, zömmel a nyelvi előkészítő képzésből) kollégáink közül többen emelt szintű vizsgáztatók kollégáink közül többen emelt szintű vizsgáztatók

10 Továbbtanulási mutatóink: országos statisztikai adatok: a 12. évfolyamon tanuló diákok 47,7% - a kerül a felsőoktatásba - vegyes típusú középiskolák első harmadában országos statisztikai adatok: a 12. évfolyamon tanuló diákok 47,7% - a kerül a felsőoktatásba - vegyes típusú középiskolák első harmadában az érettségiző diákok mintegy 70%-a jelentkezik felsőoktatási intézménybe (gimnázium), a többiek szakképzést választanak (szakközépiskolai osztályok) az érettségiző diákok mintegy 70%-a jelentkezik felsőoktatási intézménybe (gimnázium), a többiek szakképzést választanak (szakközépiskolai osztályok) a szakképzést választó diákjaink mintegy 40%-a iskolánk tanulója maradt a szakképzést választó diákjaink mintegy 40%-a iskolánk tanulója maradt

11 Hozzáadott pedagógiai érték mutatónk – /továbbtanulási hozzáadott érték/ elvárt felvételi érték: a tanulók bemeneti eredményei, szociális körülményei (szülők iskolázottsága, hátrányos helyzet) alapján számított felvételi arány ( ) 20,2% elvárt felvételi érték: a tanulók bemeneti eredményei, szociális körülményei (szülők iskolázottsága, hátrányos helyzet) alapján számított felvételi arány ( ) 20,2% tényleges felvételi arány ( ): 47,7% tényleges felvételi arány ( ): 47,7% továbbtanulási hozzáadott érték: + 27,5 továbbtanulási hozzáadott érték: + 27,5 kiváló eredmény!! 176 vegyes típusú középiskola közül az első ötben 176 vegyes típusú középiskola közül az első ötben az ország 920 középiskolája közül az első húszban az ország 920 középiskolája közül az első húszban * Forrás: A középiskolai munka néhány mutatója - Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 2007’

12 Idegen nyelvi képzés többlet óraszám (osztályonként +3 óra) az idegen nyelvi készségek fejlesztéséhez, többlet óraszám (osztályonként +3 óra) az idegen nyelvi készségek fejlesztéséhez, a gimnáziumi képzésben 9. évfolyamtól lehetőség van az első idegen nyelvből emelt szintű (heti 6 órás) képzés választására, a gimnáziumi képzésben 9. évfolyamtól lehetőség van az első idegen nyelvből emelt szintű (heti 6 órás) képzés választására, a „normál” tagozatos gimnazista diákok (heti 4 óra) + szakközépiskolai tanulók a 11. évfolyamtól választhatják az emelt szintű képzést (6 óra), a „normál” tagozatos gimnazista diákok (heti 4 óra) + szakközépiskolai tanulók a 11. évfolyamtól választhatják az emelt szintű képzést (6 óra), NYEK - speciális lehetőség (1. évben heti 12 óra, utána heti 6 óra) NYEK - speciális lehetőség (1. évben heti 12 óra, utána heti 6 óra)eredmények statisztikai adatok: a továbbtanulásra jelentkezők 25,9%-a rendelkezett nyelvvizsgával (vegyes típusú középiskolák között az országos átlagnak megfelelő), javuló tendencia, az utolsó évben – 33,3% statisztikai adatok: a továbbtanulásra jelentkezők 25,9%-a rendelkezett nyelvvizsgával (vegyes típusú középiskolák között az országos átlagnak megfelelő), javuló tendencia, az utolsó évben – 33,3% 2008 – 72 tanuló rendelkezett a középfokú nyelvvizsga valamely típusával 2008 – 72 tanuló rendelkezett a középfokú nyelvvizsga valamely típusával NYEK; előrehozott érettségi vizsgák – 4,8 átlag, nyelvvizsgák 90%- ban (felsőfok ill. második nyelv!) NYEK; előrehozott érettségi vizsgák – 4,8 átlag, nyelvvizsgák 90%- ban (felsőfok ill. második nyelv!)

13 Informatika oktatása ECDL vizsgaközpont működtetése, helyben vizsgáztatás ECDL vizsgaközpont működtetése, helyben vizsgáztatás felkészítés tanórai keretek között felkészítés tanórai keretek között mindenki számára elérhető délutáni moduláris oktatás - szakköri formában, mindenki számára elérhető délutáni moduláris oktatás - szakköri formában,eredmények érettségi vizsga eredményessége jó – vegyes típusú középiskolák első harmadában érettségi vizsga eredményessége jó – vegyes típusú középiskolák első harmadában tanév végéig a tanulók 65%-a kezdte meg az ECDL vizsgákat, tanév végéig a tanulók 65%-a kezdte meg az ECDL vizsgákat, a tavalyi évben 54 tanuló tett teljes 7 modulos FULL vizsgát, 37 tanuló 4 modulos START a tavalyi évben 54 tanuló tett teljes 7 modulos FULL vizsgát, 37 tanuló 4 modulos START tanulóink összesen 1344 sikeres modulvizsgát tettek tanulóink összesen 1344 sikeres modulvizsgát tettek

14 Pályázati tevékenység cél: oktatás modernizálása, eszközkészlet fejlesztése, módszertani megújulás, kompetencia alapú oktatás nyertes Phare pályázat – vállalkozói készségek fejlesztése, közgazdasági ismeretek gyakorlati alkalmazása nyertes Phare pályázat – vállalkozói készségek fejlesztése, közgazdasági ismeretek gyakorlati alkalmazása nyertes HEFOP pályázat - Térségi Iskola- és Óvodafejlesztő Központ működtetése; konzorciumvezető intézmény nyertes HEFOP pályázat - Térségi Iskola- és Óvodafejlesztő Központ működtetése; konzorciumvezető intézmény - az érettségi vizsga kimenetéhez igazodó új típusú tananyagok, és módszerek kipróbálása, elterjesztése (kollégáink különböző területeken képzők és mentorok), nyertes HEFOP pályázat – hátrányos helyzetű tanulók integrációját segíti nyertes HEFOP pályázat – hátrányos helyzetű tanulók integrációját segíti

15 Versenyeredmények gyakorlatorientált közgazdasági képzés: gyakorlatorientált közgazdasági képzés: - diákvállalkozások országos versenye – 5. helyezés - diákvállalkozások országos versenye – 5. helyezés - országos vásárok díjazottjai - országos vásárok díjazottjai - Ifjú Üzletemberek Országos versenye – 5. helyezés, - Ifjú Üzletemberek Országos versenye – 5. helyezés, - Ifjú Közgazdászok megyei versenye – 1. helyezés … - Ifjú Közgazdászok megyei versenye – 1. helyezés … országos informatikai versenyek országos informatikai versenyek kiemelkedő sporteredmények: kosárlabda, szertorna kiemelkedő sporteredmények: kosárlabda, szertorna megyei versenyek (matematika, idegen nyelv) megyei versenyek (matematika, idegen nyelv) Országos versenyek döntőinek lebonyolítása Kazinczy szépkiejtési verseny Kazinczy szépkiejtési verseny Herman Ottó országos biológia verseny Herman Ottó országos biológia verseny

Jász-Nagykun-Szolnok megyei Európa Díja kitüntetés

17 Felvétel, kollégium, megközelíthetőség felvétel az általános iskolai eredmények alapján (7. oszt. év végi, 8.oszt. félévi), készségtárgyak nélkül felvétel az általános iskolai eredmények alapján (7. oszt. év végi, 8.oszt. félévi), készségtárgyak nélkül 3-as átlageredmény fölött, 3-as átlageredmény fölött, érdemes több tagozatot is megjelölni! érdemes több tagozatot is megjelölni! 140 férőhelyes kollégium, 140 férőhelyes kollégium, menza a kollégium területén, menza a kollégium területén, 2 épület; lányok –Dózsa György úti,fiúk- Széchenyi úti épületben 2 épület; lányok –Dózsa György úti,fiúk- Széchenyi úti épületben jó busz, vonatközlekedés, jó busz, vonatközlekedés, az első óra kezdési időpontja; 7.50 (nulladik óra nincs!) az első óra kezdési időpontja; 7.50 (nulladik óra nincs!)

18 Móricz Zsigmond Gimnázium, Közgazdasági Szakközépiskola és Kollégium 5310 Kisújszállás, Széchenyi u. 4. Telefon: 06 (59) Tel. / fax: 06 (59)