Kiss László KF GAMF Kar Mérnökpedagógiai és Médiatechnikai Szakcsoport A tudományos eredmények elismerése és disszeminációja a Kecskeméti Főiskola GAMF Karán Kiss László KF GAMF Kar Mérnökpedagógiai és Médiatechnikai Szakcsoport
Projektjeink Fizika egyszerűen; CNC-gravírozás; 3D-s szkenner; Ipari robot; Mobil robot; Gyorskamera; Szupravezető; Járműépítő verseny és bemutató projektek.
Projektjeink jellemzői verbalitás helyett cselekvésen alapuló tanulás; erős motiváló és személyiségfejlesztő hatás; hallgatói szerepváltás: diákból felelős bemutató, kísérletvezető, járműépítő, versenyző, a közmédiában megjelenő személy; tudományos, műszaki, pedagógiai igényesség; főiskolánk és karunk népszerűsítése.
A járműépítő projektek elektromobil; pneumobil; eco-marathon.
A járműépítő projektek jellemzői A főiskola szempontjából: a tehetséggondozás eszközei; élő kapcsolat a hallgatók és a vállalatok között; közösségek alakulnak: 4-12 fős csapatok (a kreditrendszer ellensúlyozása); összetett műszaki feladat: tervezés, anyagbeszerzés, építés, munkaszervezés, műszaki gépátvétel, verseny, médiaszereplés; az elmélet és gyakorlat együttes alkalmazása; népszerűsítik a műszaki felsőoktatást, főiskolánkat.
A járműépítő projektek jellemzői A vállalatok szempontjából: közvetlenül tájékozódnak a főiskolákon, egyetemeken folyó képzések erősségeiről, gyengeségeiről; összevethetik az egyes felsőoktatási intézmények hallgatóinak felkészültségét, a képzési színvonalat; tehetséges munkatársakat keresnek, (fejvadászat); élő kapcsolat a felsőoktatással; a vállalat népszerűsítése, reklám.
Bosch pneumobil verseny A verseny jellemzői 10 literes palack 200 bar sűrített levegő dugattyús hajtómű PLC-s vezérlés A versenyszámok gyorsasági gyorsulási távolsági Két GAMF-os csapat a dobogón egyszerre; lányok is versenyeznek
KF GAMF pneumobil eredmények Év Nev. GAMF-csapat Versenyszám Hely 2008 18 SzPSz gyorsulási 1. Tűzgép 2. 2009 34 gyorsasági Lecsó közönségdíj + Pneurotátor Eger város díja K. Fütyülős 2010 35 KF GAMF 2010 legeredményesebb felsőoktatási intézménye
Bosch elektromobil verseny A verseny 6 csavarozógép Li-poly akkumulátor A versenyszámok körverseny gyorsulási verseny a legjobb műszaki megoldás
KF GAMF elektromobil eredmények Év Nev. GAMF-csapat Versenyszám Hely 2009 38 Gyurivagyok legjobb műszaki 2. körverseny 3. Lecsó 1. 2010 82 Kuvasz Racsni 6.
Eco-marathon A Shell Eco-marathon verseny A verseny lényege: 1 liter benzin energiájával ki tud nagyobb távot megtenni. 2010-ben a verseny helyszíne: Lausitz, EuroSpeedway: 8 pályakör hossza: 25,485 km menetidő: 51 perc átlagsebesség: 30 km/óra A verseny szervezése (jelentkezés, szabályok, gépátvétel stb.) idegen nyelven történik. a KF GAMF csapata a benzinüzemű versenyszámban 8. helyezést ért el.
KF GAMF Lausitz, 2010. május A résztvevők: 22 ország 200 csapat 4000 versenyző 2500 újságíró A rajtvonalon a GAMF csapat a Megaméterrel
KF GAMF 2010. május: 1588 km/liter
Saját építésű motor, karosszéria hossz: 310 cm tömeg: 20 kg szénszálas szerkezet Motor: lökettérfogat: 34 cm3 sűrítési arány: 16 furat/löket: 27 mm/60 mm benzinbefecskendezés önindító automata tengelykapcsoló
A Shell Eco-marathon verseny 1. helyezettjeinek eredményei 2010-ben KF GAMF eredmények Kiíró Helyszín, hónap Nevező Helyezés km/liter Shell Lausitz, május 83 8. 1588 FMMC Nokia, aug. 8 3. 1941 A Shell Eco-marathon verseny 1. helyezettjeinek eredményei 2010-ben Földrész Teljesítmény Csapat Európa 2964 km/l francia Ázsia 1522 km/l thaiföldi Amerika 1057 km/l kanadai
KF GAMF Nokia, 2010. augusztus: 1941 km/liter Június, július: fékpad építése számítógépes motorvezérlés beépítése Díjátadás a Nokian Gumigyár szerelőműhelyében: benzines kategória 3. helyezés a leginnovatívabb csapat díja
Hogyan tovább? A hallgatói műhely berendezése kész; A 2011-es Bosch-versenyeken indul: 2 pneumobil csapat 3 elektromobil csapat Eco-marathon: 2011-re új jármű és motor készül, cél: 2000 km/liter vagy több A verseny hazai népszerűsítése (Pécs, Kandó) 2012. évi terv: részvétel a Formula Student versenyen???
Hallgatók munka közben 18
Hallgatók munka közben 19
Hallgatók munka közben 20
Hallgatók munka közben 21
Hallgatók munka közben 22
Hallgatók munka közben 23
Próbaút 24
Próbaút 25
Érdeklődő szülők 26
Érdeklődő barátnők, szülők 27
Szállítás a versenyre 28
Felkészülés a versenyre 29
Start 30
Start 31
Szurkolók 32
Az eredményhirdetés utáni öröm pillanata 33
A hallgatói motiváció vizsgálata A vizsgálat tárgya: mi motiválta a hallgatókat a csapat munkájában való részvételre, milyen tapasztalatokat szereztek a munka során. A vizsgálatban résztvevők: a KF GAMF 75 hallgatója és 18 oktatója (akik az elmúlt 3 évben részt vettek valamelyik járműépítő csapatban). A vizsgálat módszere: a közös munka során szerzett tapasztalatok, beszélgetések, kérdőíves felmérés a hallgatók körében. 34
A motiváció kérdőíves felmérése A motivációs hatás mérőszámainak értelmezése 1 2 3 4 5 semmilyen alig észlelhető gyenge közepes erős nagyon erős 35
A motivációs vizsgálat eredménye Mi motiválta Önt a csapat munkájában való részvételre? Motiváció Átlag Szórás Kihívás, a verseny lehetősége 4,69 0,63 Az elvégzendő feladat műszaki tartalma 4,46 0,52 Kíváncsiság, a járművek iránti érdeklődés 0,88 Sikerélmény, a megküzdés öröme 4,38 0,77 A gyakorlati munka szeretete 4,31 0,75 Saját szakmai fejlődése 4,23 0,60 Karrier, a megszerzett tudás használhatósága 4,15 0,80 Saját teljesítőképességének kipróbálása A csapatban való munkavégzés lehetősége 3,85 0,99 Kiugrási lehetőség 3,77 1,30 Elismerés szerzése 3,62 1,61 Oktató biztatása 3,38 Remény a jobb tanulmányi eredmények elérésében 3,00 1,53 Barátok hatása 2,92 1,32 Szülő biztatása 2,77 1,42 36
A hallgatók tapasztalatai Milyen tapasztalatokat szerzett Ön a munka során? Tapasztalatok Átlag Szórás Az elvégzett feladat műszaki tartalma 4,46 0,66 A kihívás és a verseny Önre gyakorolt hatása Sikerélmény 0,78 Az oktató szakmai hozzáértése 4,38 0,51 Kíváncsiság, a járművek iránti érdeklődés teljesülése 4,31 0,63 A csapattársak szakmai hozzáértése 4,15 0,55 A gyakorlati munkavégzés során szerzett ismeretei 4,08 0,64 Az oktató emberi hozzáállása, segítőkészsége 4,00 1,08 A csapattársak hozzáállása 0,91 Saját emberi hozzáállása 0,58 A csapatban való munkavégzés teljesülése A tervezés során szerzett elméleti ismeretei 3,77 0,93 Kötelességtudata, szorgalma 0,60 Saját szakmai hozzáértése 3,69 Környezete által kivívott elismerés 3,62 1,50 37