Kiss László KF GAMF Kar Mérnökpedagógiai és Médiatechnikai Szakcsoport

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

Fehér Péter PhD Edutus Főiskola Budapest
Többnapos „sportfesztivál” a magyarországi illetve határon túli felsőoktatási intézmények hallgatói számára a Debreceni Campus Nonprofit Közhasznú Kft.
Duális felsőfokú képzés a PMMIK-n
1 TÁMOP B-11/2/KMR Az oktatás és kutatás színvonalának emelése a Szent István Egyetemen AZ OKTATÁS ÉS KUTATÁS SZÍNVONALÁNAK EMELÉSE A SZENT.
Digitális kompetenciák a pedagógusképzésben Jelli János Apor Vilmos Katolikus Főiskola (HU) Námesztovszki Zsolt Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző.
Rigó Róbert: „Természettudományos ismeretek integrált és komplex közvetítésének és elsajátításának új formái”
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
“Hány pontot kapunk érte?” Milotta Lászlóné – asszisztens (Vasútegészségügyi NKK Kft – Pécs) Zsoldiné Turi Edit – fiziotherápiás asszisztens (Egyesített.
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
VILÁGJÁRÓ NAP TANULMÁNYUTAK A SEMMELWEIS EGYETEMEN EOK Budapest, 2012.március 21. Dr. Lőrincz M. Ákos Semmelweis Közösség – Semmelweis Világ TÁMOP-4.1.1/A-10/2/KMR
Budapest, szeptember 22.1 A KÖVI képzései a hallgatói vélemények tükrében Baráth Tibor KÖVI igazgató KÖZOKTATÁSI VEZETŐKÉPZŐ ÉS TOVÁBBKÉPZŐ INTÉZET.
Női oktatók a felsőoktatásban - a Debreceni Egyetemen végzett vizsgálat eredményei Tornyi Zsuzsa Zsófia DE GyFK, CHERD
Uni-LO - Promoting the EQF learning outcomes approach within European universities Az Európai Képesítése Keretrendszer és a tanulási eredmények Projekt.
Az új történelem érettségiről és eredményeiről augusztus Kaposi József.
Utófeszített vasbeton lemez statikai számítása Részletes számítás
Természettudományok és műszaki tudományok területén végzett diplomások száma a éve korcsoportban 1000 főre számolva 2010-re az EU-ban 15 %-os növekedést.
A tételek eljuttatása az iskolákba
1 Tudás és/vagy kompetenciák? Végzős hallgatók részvétele a felnőttoktatásban Ábrahám Katalin – Tőzsér Zoltán Debreceni Egyetem Nevelés-és művelődéstudományi.
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Készítette:Keresztes Katalin Borbála KEKOAAF.PTE II. éves szabad bölcsészet szakos hallgató Óra: Kommunikáció az egyetemen Oktató:Viszket Anita
Tehetséggondozás a pszichológiában TÁMOP / Járai Róbert, PhD PTE BTK Pszichológiai Intézet.
: Adós Aladár számláján 2700 dinár tartozás. Elhatározta, a következő naptól a hónap végéig minden nap befizet 150 dinárt, hogy rendezze.
Sárgarépa piaca hasonlóságelemzéssel Gazdaság- és Társadalomtudományi kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnök I. évfolyam Fekete AlexanderKozma Richárd.
Mentorprogram a felsőoktatásban: kihívások és lehetőségek ÉLETUTAK – GENERÁCIÓK – ÜNNEPEK  május 22.
A GYERMEKVÁLLALÁS HATÁSA A CSALÁDI JÖVEDELEMRE MAGYARORSZÁGON Reizer Balázs Béla és Seres Gyula Szociális munka, szociálpolitika szekció április.
DRAGON BALL GT dbzgtlink féle változat! Illesztett, ráégetett, sárga felirattal! Japan és Angol Navigáláshoz használd a bal oldali léptető elemeket ! Verzio.
Társadalmi háttér és mobilitás Educatio – DPR Február 8. Budapest.
Széchenyi István Egyetem, Győr
1 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” Projektnyitó konferencia szeptember 23. Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
Logikai szita Izsó Tímea 9.B.
A „Sorsfordító – sorsformáló”munkaerő- piaci program keretében bonyolított képzések bemutatása Dömötör Csaba főigazgató, FVM Dunántúli Agrár-szakképző.
Hantos Elemér Szakkollégium Miskolci Egyetem HANTOS ELEMÉR SZAKKOLLÉGIUM.
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÁLTALÁNOS ÉS SPECIFIKUS JELLEMZŐI HOGYAN TANÍTSUNK EREDMÉNYESEBBEN? TANÉVNYITÓ SZOLNOK, VIII.
Érettségi jelentkezések és érettségi eredmények 2007 Érettségi jelentkezések - érettségi eredmények.
Vélemények az Egészségügyi Szociális Munka mesterképzésről
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
. Hallgatói kiválóság – Tehetséggondozás – TDK dr. Princzinger Péter október 27.
© 2005 The Gallup Organization T HE G ALLUP O RGANIZATION Országos Kreditmonitoring vizsgálat az oktatók körében - ábrasor
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
Tanulói utánkövetés 2009/2010. A 2009/2010-es tanévben iskolánkban 210 tanuló végzett. 77 fő a szakközépiskola valamelyik tagozatán 133 fő szakmát szerzett.
UniTech online mérnökverseny
Nyitott Kapuk 2010 Beiskolázási kérdőívek értékelése.
A Wlislocki Henrik Szakkollégium részvétele és tapasztalatai TÁMOP „A tudás disszeminációja.” Trendl Fanni.
2012. augusztus Nyári Tanártovábbképzés.
Tanulói elégedettségvizsgálat ismertetése HJK
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Cziráki Szabina, az OTDT titkára Szakkollégiumi Műhelykonferencia, Debrecen December 14. Szakkollégiumi tehetséggondozás.
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
A duális felsőoktatási képzés „kecskeméti” modellje
Eszterházy Károly Főiskola 3300 Eger, Eszterházy tér. 1 TÁMOP D-12/2/KONV Az Eszterházy Károly Főiskola Roma Szakkollégiumának.
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május Az intézmény partnerségi kapcsolatainak.
Nem kötelezettség, mindkét fél számára lehetőség Duális képzés.
Boronkay György Műszaki Középiskola és Gimnázium.
A TDK és a doktori képzés kapcsolatrendszerének fejlesztése Dr. Csernoch László az Országos Doktori Tanács elnöke.
DETEP-es hallgatónak lenni megtiszteltetés
SZMM Rákospalotai Javítóintézet és Speciális Gyermekotthon és az SZMM Intézményeinek Oktatási Munkaközösségének közös pályázata Együtt tanulás – közös.
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
MAVE Budapest, május 24. INCLUSIVE – project bemutatása E-learning „A távolságot, mint üveg golyót, megkapod..” /József Attila - Altató/ Wenhard.
A Bologna-folyamat a munkáltatók szempontjából Gerner Péter
Az ÉMGK tagvállalatainak szakképzési igényei Miskolc, június. 09. Dr. Barkóczi István – ÉMGK elnök.
Duális képzés „kecskeméti” modellje és tapasztalatai
Felnőttképzés és felnőttoktatás a felsőoktatásban Fekete Ilona Dóra Eger 2011.
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
MOBILROBOT-PROGRAMOZÓ VERSENY. A verseny célja: programozás iránt fokozottan érdeklődő diákok számára, lehetőséget biztosítani arra, hogy tudásukat, kreativitásukat.
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Kereskedelmi Eszközök Specialista
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
A Mercedes-Benz duális szakmunkás képzés bemutatása
Előadás másolata:

Kiss László KF GAMF Kar Mérnökpedagógiai és Médiatechnikai Szakcsoport A tudományos eredmények elismerése és disszeminációja a Kecskeméti Főiskola GAMF Karán Kiss László KF GAMF Kar Mérnökpedagógiai és Médiatechnikai Szakcsoport

Projektjeink Fizika egyszerűen; CNC-gravírozás; 3D-s szkenner; Ipari robot; Mobil robot; Gyorskamera; Szupravezető; Járműépítő verseny és bemutató projektek.

Projektjeink jellemzői verbalitás helyett cselekvésen alapuló tanulás; erős motiváló és személyiségfejlesztő hatás; hallgatói szerepváltás: diákból felelős bemutató, kísérletvezető, járműépítő, versenyző, a közmédiában megjelenő személy; tudományos, műszaki, pedagógiai igényesség; főiskolánk és karunk népszerűsítése.

A járműépítő projektek elektromobil; pneumobil; eco-marathon.

A járműépítő projektek jellemzői A főiskola szempontjából: a tehetséggondozás eszközei; élő kapcsolat a hallgatók és a vállalatok között; közösségek alakulnak: 4-12 fős csapatok (a kreditrendszer ellensúlyozása); összetett műszaki feladat: tervezés, anyagbeszerzés, építés, munkaszervezés, műszaki gépátvétel, verseny, médiaszereplés; az elmélet és gyakorlat együttes alkalmazása; népszerűsítik a műszaki felsőoktatást, főiskolánkat.

A járműépítő projektek jellemzői A vállalatok szempontjából: közvetlenül tájékozódnak a főiskolákon, egyetemeken folyó képzések erősségeiről, gyengeségeiről; összevethetik az egyes felsőoktatási intézmények hallgatóinak felkészültségét, a képzési színvonalat; tehetséges munkatársakat keresnek, (fejvadászat); élő kapcsolat a felsőoktatással; a vállalat népszerűsítése, reklám.

Bosch pneumobil verseny A verseny jellemzői 10 literes palack 200 bar sűrített levegő dugattyús hajtómű PLC-s vezérlés A versenyszámok gyorsasági gyorsulási távolsági Két GAMF-os csapat a dobogón egyszerre; lányok is versenyeznek

KF GAMF pneumobil eredmények Év Nev. GAMF-csapat Versenyszám Hely 2008 18 SzPSz gyorsulási 1. Tűzgép 2. 2009 34 gyorsasági Lecsó közönségdíj + Pneurotátor Eger város díja K. Fütyülős 2010 35 KF GAMF 2010 legeredményesebb felsőoktatási intézménye

Bosch elektromobil verseny A verseny 6 csavarozógép Li-poly akkumulátor A versenyszámok körverseny gyorsulási verseny a legjobb műszaki megoldás

KF GAMF elektromobil eredmények Év Nev. GAMF-csapat Versenyszám Hely 2009 38 Gyurivagyok legjobb műszaki 2. körverseny 3. Lecsó 1. 2010 82 Kuvasz Racsni 6.

Eco-marathon A Shell Eco-marathon verseny A verseny lényege: 1 liter benzin energiájával ki tud nagyobb távot megtenni. 2010-ben a verseny helyszíne: Lausitz, EuroSpeedway: 8 pályakör hossza: 25,485 km menetidő: 51 perc átlagsebesség: 30 km/óra A verseny szervezése (jelentkezés, szabályok, gépátvétel stb.) idegen nyelven történik. a KF GAMF csapata a benzinüzemű versenyszámban 8. helyezést ért el.

KF GAMF Lausitz, 2010. május A résztvevők: 22 ország 200 csapat 4000 versenyző 2500 újságíró A rajtvonalon a GAMF csapat a Megaméterrel

KF GAMF 2010. május: 1588 km/liter

Saját építésű motor, karosszéria hossz: 310 cm tömeg: 20 kg szénszálas szerkezet Motor: lökettérfogat: 34 cm3 sűrítési arány: 16 furat/löket: 27 mm/60 mm benzinbefecskendezés önindító automata tengelykapcsoló

A Shell Eco-marathon verseny 1. helyezettjeinek eredményei 2010-ben KF GAMF eredmények Kiíró Helyszín, hónap Nevező Helyezés km/liter Shell Lausitz, május 83 8. 1588 FMMC Nokia, aug. 8 3. 1941 A Shell Eco-marathon verseny 1. helyezettjeinek eredményei 2010-ben Földrész Teljesítmény Csapat Európa 2964 km/l francia Ázsia 1522 km/l thaiföldi Amerika 1057 km/l kanadai

KF GAMF Nokia, 2010. augusztus: 1941 km/liter Június, július: fékpad építése számítógépes motorvezérlés beépítése Díjátadás a Nokian Gumigyár szerelőműhelyében: benzines kategória 3. helyezés a leginnovatívabb csapat díja

Hogyan tovább? A hallgatói műhely berendezése kész; A 2011-es Bosch-versenyeken indul: 2 pneumobil csapat 3 elektromobil csapat Eco-marathon: 2011-re új jármű és motor készül, cél: 2000 km/liter vagy több A verseny hazai népszerűsítése (Pécs, Kandó) 2012. évi terv: részvétel a Formula Student versenyen???

Hallgatók munka közben 18

Hallgatók munka közben 19

Hallgatók munka közben 20

Hallgatók munka közben 21

Hallgatók munka közben 22

Hallgatók munka közben 23

Próbaút 24

Próbaút 25

Érdeklődő szülők 26

Érdeklődő barátnők, szülők 27

Szállítás a versenyre 28

Felkészülés a versenyre 29

Start 30

Start 31

Szurkolók 32

Az eredményhirdetés utáni öröm pillanata 33

A hallgatói motiváció vizsgálata A vizsgálat tárgya: mi motiválta a hallgatókat a csapat munkájában való részvételre, milyen tapasztalatokat szereztek a munka során. A vizsgálatban résztvevők: a KF GAMF 75 hallgatója és 18 oktatója (akik az elmúlt 3 évben részt vettek valamelyik járműépítő csapatban). A vizsgálat módszere: a közös munka során szerzett tapasztalatok, beszélgetések, kérdőíves felmérés a hallgatók körében. 34

A motiváció kérdőíves felmérése A motivációs hatás mérőszámainak értelmezése 1 2 3 4 5 semmilyen alig észlelhető gyenge közepes erős nagyon erős 35

A motivációs vizsgálat eredménye Mi motiválta Önt a csapat munkájában való részvételre? Motiváció Átlag Szórás Kihívás, a verseny lehetősége 4,69 0,63 Az elvégzendő feladat műszaki tartalma 4,46 0,52 Kíváncsiság, a járművek iránti érdeklődés 0,88 Sikerélmény, a megküzdés öröme 4,38 0,77 A gyakorlati munka szeretete 4,31 0,75 Saját szakmai fejlődése 4,23 0,60 Karrier, a megszerzett tudás használhatósága 4,15 0,80 Saját teljesítőképességének kipróbálása A csapatban való munkavégzés lehetősége 3,85 0,99 Kiugrási lehetőség 3,77 1,30 Elismerés szerzése 3,62 1,61 Oktató biztatása 3,38 Remény a jobb tanulmányi eredmények elérésében 3,00 1,53 Barátok hatása 2,92 1,32 Szülő biztatása 2,77 1,42 36

A hallgatók tapasztalatai Milyen tapasztalatokat szerzett Ön a munka során? Tapasztalatok Átlag Szórás Az elvégzett feladat műszaki tartalma 4,46 0,66 A kihívás és a verseny Önre gyakorolt hatása Sikerélmény 0,78 Az oktató szakmai hozzáértése 4,38 0,51 Kíváncsiság, a járművek iránti érdeklődés teljesülése 4,31 0,63 A csapattársak szakmai hozzáértése 4,15 0,55 A gyakorlati munkavégzés során szerzett ismeretei 4,08 0,64 Az oktató emberi hozzáállása, segítőkészsége 4,00 1,08 A csapattársak hozzáállása 0,91 Saját emberi hozzáállása 0,58 A csapatban való munkavégzés teljesülése A tervezés során szerzett elméleti ismeretei 3,77 0,93 Kötelességtudata, szorgalma 0,60 Saját szakmai hozzáértése 3,69 Környezete által kivívott elismerés 3,62 1,50 37