EKormányzat programok 2004-2006 Szolgáltató állam, elektronikus kormányzás a versenyképességért 2004. december Miniszterelnöki Hivatal Elektronikuskormányzat-Központ.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Urbán Ferenc Ábel: A KIR megújítási lehetőségei
Advertisements

Elektronikus Ügyfélkapu – kapcsolat az ügyfél és a közigazgatás között
Közigazgatási reform és távmunka
Az Internet Fiesta a könyvtárakban 2002 dr. Bakonyi Péter Országos Könyvtári Kuratórium elnöke.
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
Tájékoztató a Kormányzati Ügyféltájékoztató Központról
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
A felnőttképzés népszerűsítése az FMM és az NFI stratégiájában Március 6. Kossuth Klub.
EISZ nemzeti program 2012 dr. Téglási Ágnes főigazgató-helyettes.
Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatal
1 Munkáltatók részére nyújtott szolgáltatások Az eEurope-2005 megvalósítása közszolgáltatásainak (e-gov) Magyarországon A lakossági- és üzleti szféra felé.
Magyarország sokáig lemaradt az elektronikus közigazgatás alkalmazásában, de ma már minden hatósági eljárást el lehet intézni az interneten. A hatóság.
Új szabályok, új fogalmak az elektronikus ügyintézésben dr
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
1 A hírközlés szerepe a nemzetgazdaságban – új célok Vitaindító Vasváriné dr. Menyhárt Éva.
A kormányzati CRM kezdetei Szittner Károly
Elektronikus közigazgatás operatív program Horváth Viktor – NFÜ Közig IH.
Törökbálint város környezeti GIS alkalmazásainak megvalósítása
Civil szervezetek részvétele a munkaerőpiaci szolgáltatások ellátásában a Közép-magyarországi régióban.
Az Ügyfélkapu TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása.
„Kutatás az atipikus tanulási formák (távoktatás/e-learning) modelljeinek kifejlesztésére célcsoportonként, a modellek bevezetésére és alkalmazására” Megbízó:
1 Kormányszóvivői tájékoztató március 31. Egységes Magyar Munkaügyi Adatbázis (emma)
A kutatás-fejlesztési tevékenység minősítése az SZTNH-ban
Elektronikus kormányzat
Közigazgatási technológia
Dr. Bakonyi Péter helyettes államtitkár Az információs társadalom kialakításának kiemelt feladatai Agrárinformatikai Fórum Budapest, 2003.
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
A kormányhivatalok és a kormányablakok
Magyar Információs Társadalom Stratégia (MITS) – egészségügyi és szociális vonatkozások: Az Egészségügyi és Szociális Ágazati Információs Stratégia (MITS-ESZ)
Kormányzati portál, ügyfélkapu és az e-közszolgáltatások
ORFK PORTÁL On-line bejelentések rendszere
Kutatás Üzleti Információ Informatika 1081 Budapest, Csokonai u 3. Telefon: Fax: Az e-kormányzat és az elektronikus.
| június 27. | MKT vándorgyűlés E-kormányzat és versenyképesség Dr. Paál Péter MKT Informatikai Szakosztály Vezérigazgató, IBM Magyarország.
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
Magyar Controlling Egyesület Szombathely, október Keringer Zsolt MCE Konferencia 2008 A controlling gyakorlata ASP alapú közigazgatás lehetőségei.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Elektronikus Kormányzati Gerinchálózat (EKG) – a Központi Elektronikus Szolgáltató Rendszer alapinfrastruktúrája
Elektronikus Közigazgatás Operatív Program ( )
Kordás László december Társadalmi Párbeszéd Központ.
A nemzeti hálózat ma 1887 működő végpont 1430 kiképzett eTanácsadó 19 megyei központ.
Digitalizálás és elektronikus hozzáférés az infokommunikáció világában
Kormányszóvivői tájékoztató 1 Tanulni és versenyben maradni felnőttkorban is.
Levéltárak kapcsolódása az elektronikus levéltárhoz A levéltári technológiai központok, a központi e-levéltári és e-irattári szolgáltatások Dr. Kenyeres.
A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium EKOP projektjeinek jelene és jövője dr. Rupp Zoltán főosztályvezető E-közigazgatásért felelős helyettes államtitkárság.
Az Oktatási Hivatal és a felvételi eljárás
Foglalkoztatási Információs Pontok
Foglalkoztatási Információs Pontok Békés megyében
A Nemzeti Fejlesztési Terv
Könyvtári fejlesztési koncepció a községekben, megvalósítási lehetőségek Dr. Kenyéri Katalin NKÖM Könyvtári Főosztálya 2005.
Az E-KÖZIGAZGATÁS INFORMATIKAI STRATÉGIÁJA október 16.
Érdekképviselet, képzés, távmunka Bihall Tamás alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Budapest, december 7.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Az UNESCO programja UNESCO Information for All Program (IFAP, I4-all) Az ismeretterjesztés és az élethosszig tartó tanulás előmozdítása érdekében könyvtárosok,
Egészség – EU Az Európai Unió közegészségügyi portálja C2 csoport – Egészségügyi tájékoztatás Egészségügyi és Fogyasztóvédelmi Főigazgatóság.
Elektronikus jelentéstovábbító portál vagyonkezelő szervezet számára Ügyfélkapu használatával.
Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala
AZ IDŐS ÉS FOGYATÉKOS ELLÁTÁS FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI A HELYI ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROGRAMOKBAN JÚLIUS 3.
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló törvény tervezete
Vacha Ferenc fejlesztési koordinátor Az elektronikus ügyintézés törvényi háttere és gyakorlata.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai.
TÁJÉKOZTATÓ AZ ÖNKORMÁNYZATI ASP ORSZÁGOS KITERJESZTÉSE KAPCSÁN A CSATLAKOZTATÁSI KONSTRUKCIÓRÓL SZEPTEMBER 15. ELŐADÓ: DR. SZEPESI GÁBOR OPERATÍV.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
A járási rendszer megújítása
Az Európai Unió Információs-társadalom politikája
E-ügyintézés az adózásban 2006.
Foglalkoztatási – Munkavédelmi – Munkaügyi Elektronikus ügyintézés.
Az önkormányzati ASP és az önkormányzatok elektronikus ügyintézési feladatai Pécs, november 23.
Lorem ipsum.
Előadás másolata:

eKormányzat programok Szolgáltató állam, elektronikus kormányzás a versenyképességért december Miniszterelnöki Hivatal Elektronikuskormányzat-Központ

eKormányzat programok Beilleszkedés a pán – európai eKormányzati rendszerbe Operatív célok (eEurope 2005) Interaktív közszolgáltatások: elérhetővé tenni mindenki számára 2004 év végére Közbeszerzés: jelentős részének elektronikus útra terelése 2005 végére Közösségi internet hozzáférési pontok: minden állampolgár részére biztosítani a hozzáférést ezekhez, a lehetőleg szélessávval rendelkező pontokhoz Szélessávú kapcsolatok: minden közintézmény részére biztosítani 2005 végére technológiasemlegesen Interoperabilitás: kiemelt jelentőségűnek tekinthető Kultúra és turizmus: e-szolgáltatások indítása Európa népszerűsítése céljából 2005 végére Biztonságos kommunikáció az államigazgatásban: minősített kormányzati információk számára egy rendszer kialakítása 2003 végére Fő cél (Lisszaboni konferencia) az Európai Unió a tudásalapú társadalomra támaszkodva 2010-re előzze meg az USA-t

eKormányzat programok IDABC Program - Célok a tagállamokat és a Közösséget a saját illetékességi területeiken belül a közösségi politikák és tevékenységek megvalósításában támogató páneurópai elektronikus kormányzati szolgáltatások és az alapul szolgáló transz-európai telematikai hálózatok meghatározása, támogatása és ösztönzése, ezáltal a közigazgatási rendszerek és az állampolgárok számára jelentős előnyök biztosítása. közigazgatási rendszerek közötti minden szintű információáramlás, továbbá a közigazgatási rendszerek és a közösségi intézmények vagy más szervezetek közötti hatékony, eredményes és biztonságos információcsere lehetővé tétele; az információcsere előnyeinek kiterjesztése a szolgáltatások gazdasági szervezetek és állampolgárok részére - igényeik figyelembe vételével - történő nyújtásának elősegítése érdekében; a közösségi döntéshozatali folyamat támogatása és a közösségi intézmények közötti kommunikáció elősegítése a kapcsolódó stratégiai keretek páneurópai szinten történő kialakításával, az interoperabilitás megvalósítása a különféle ágazatokon belül és ezek között, továbbá, ahol megfelelő, a az ágazati irányítás, a gazdasági szervezetek és állampolgárok között, kiemelten az Európai Interoperabilitási Keretrendszer alapján.

eKormányzat programok A megvalósulás ütemei szigetszerű fejlesztések alapinfrastruktúra megteremtése integráció, hitelesítés, e-aláírás állampolgári hozzáférés biztosítása

eKormányzat programok Mit jelent az e-Kormányzati Közmű ? Ha az állampolgárnak egyenként meg kell megtanulnia minden elektronikus eljárást, és mindegyikhez külön azonosító és jelszó is tartozik, nem fogja használni – az ilyen elektronizálással akadályozzuk a terjedést Ehelyett egységes rendszerré kel formálni a kormányzati szolgáltatá- sokat, hogy az ügyfél kényelmesen, hatékonyan használhassa Ezt az integrációt valósítja meg az e-kormányzati informatikai közműszolgáltatás: –funkciói megegyeznek a mögöttes szolgáltatói platformok által kínáltakkal: –technológiai szinten megvalósítja a személyek, a szerepek, a dokumentumok, az eljárások és a tranzakciók hiteles azonosítását (ügyfélkapu, elektronikus aláírás), –felületén hatékony navigációt biztosít.

eKormányzat programok Mért kell e-Kormányzati Közmű ? – Egy új szintézis megteremtése A modern állam alapját képező elektronikus kormányzati szolgáltatások közművé alakítása: –az eddigi eredmények, –az eddigi szigetszerű fejlesztések és a –hagyományos szolgáltatások Szabályozott, azonosított rendszerbe való integrálása. Olyan „logikai” szerkezet megteremtése a célunk, amelyen keresztül fokozatosan megvalósulhat egy egységes kormányzati kommunikációs felület –a hivatal-ügyfél kapcsolatában, –a hivatalokon belül, –a hivatalok között egyaránt.

eKormányzat programok Kinek építjük az eKormányzati Közművet ? A szolgáltatás célközönsége minden magyar és külföldi állampolgár valamint szervezeteik, akik bármely – elektronikusan támogatott – hivatalos ügy intézését kezdeményezhetik és ezek során megfelelő segítségre van szükségük. Ugyanakkor a közmű alkalmas a hivatalos állami intézmények egymás közötti kommunikációjának és egymásnak nyújtott szolgáltatásaik kezelésére és lebonyolítására is. A közmű egységes és szabványos, kötött csatlakozási és kommunikációs felületet, szabványosított eljárásokat, a hiteles kommunikáció lehetőségét biztosítja minden felhasználó részére.

eKormányzat programok A közmű építőkövei (példák) Technikai feltételek biztosítása Az közműszolgáltatások technikai és kommunikációs feltételeinek a megteremtése, a résztvevők és a kommunikáció hitelességének biztosítása az állami, üzleti és magánszféra között (azonosítás, elektronikus aláírás, időbélyegzés, szabványos eljárások). Szabályozási feltételek biztosítása Az államigazgatási és közigazgatási eljárások létrehozása. (184/2004 VI.3 Korm. rendelet, elektronikus fizetés, vámeljárás, adózás rendje, illetéktörvény) Nemzetközi kapcsolatok kiépítése Nemzetközi elvárásoknak és kötelezettségeinknek való megfelelés biztosítása (TESTA kapcsolat, IDA tagság, EU-s és hazai törvénytár, minősített nemzetközi információk fogadása HSecNet) Moderátor tevékenység A szolgáltatások bevezetésével, fejlesztésével és terjesztésével kapcsolatos feladatok ellátása. Honlapegységesítés, vitafórumok, internetes aktivitás értékelése, ajánlások Garanciarendszer létrehozása Hatósági és felügyeleti funkciók ellátása, melynek célja, hogy megteremtse a felhasználók bizalmát, valamint garantálja, hogy a szolgáltatások a mindenköri törvényeknek megfelelnek. (EKG működési szabályzat, HUNeID) Társadalmi kontroll szervezése Társadalmi ellenőrzés és visszacsatolás lehetőségének a biztosítása. Szakmai, (IVSZ, MATISZ) tudományos szervezetek (MTA, NJSZT), és felhasználók elérése, Kormányzati Portál vitafórumai

eKormányzat programok Az eKormányzati Közmű logikai sémája EKG Kormányzati Portál eKormányzati kapu Intézményi szolgáltató rendszer 1 Hitelesítő, fizető szolgáltató központ Kormányzati Ügyféltájékoztató Központ Intézményi szolgáltató rendszer 2 Intézményi szolgáltató rendszer..n Önkormányzati szolgáltató rendszer 1 Önkormányzati szolgáltató rendszer..n Vállalkozási szolgáltató rendszer 1 Vállalkozási szolgáltató rendszer.n

eKormányzat programok Az eKormányzati Közmű kialakításának alapkövei Programok –EKG fejlesztési program –Hitelesítő központ, ügyfélkapu kialakítása (e-aláírással, mobiltelefonnal és jelszóval is) –Kormányzati Portál szolgáltatásfejlesztése –Kormányzati Ügyféltájékoztató Központ –EU program szerinti szolgáltatások

eKormányzat programok budapesti, és 433 vidéki végpont, kiosztott IP-cím kb számítógéppel INTERNET EU VVVVVV Az Elektronikus Kormányzati Gerinchálózat Az EKG hálózata februárjában kapcsolódott az Európai Unió TESTA hálózatához.

eKormányzat programok Elektronikus Ügyfélkapu

eKormányzat programok Kormányzati Ügyféltájékoztató Központ - a telefonos kapu Hivatal1Hivatal2Hivatal3Hivatal4 Hivatal5Hivatal6Hivatal7Hivatal8 Hivatal9Hivatal10Hivatal11Hivatal12 Hivatal13Hivatal14Hivatal15Hivatal16 Köztársasági Ügyféltájékoztató Központ Ügyintézés, Tájékoztatás Állampolgári elégedettség monitorozása

eKormányzat programok Az új Kormányzati Portál arculata

eKormányzat programok Néhány számadat a régi-új portálról: 234 bekötött okmányiroda 334 ingyenesen letölthető szerződésminta és formanyomtatvány 754 topikban hozzászólás 869 ügyleírás 5615 akkreditált felhasználó 5538 címen hivatali egység a hivatali címjegyzékben kb külső hivatkozás cikk kb belső hivatkozás (=belső oldal) kb oldalletöltés/nap kb elektronikus hírlevél/nap regisztrált felhasználó kb látogató/hó

eKormányzat programok Az EU 20 alapvető kormányzati szolgáltatást jelölt meg, melyeket a tagországoknak létre kell hozniuk Állampolgárok számára 12 kormányzati szolgáltatás 1.Személyi jövedelemadó: bevallás, tájékoztatás az értékelésről 2.Álláskeresés a munkaügyi központokon keresztül 3.Járulékokkal összefüggő szolgáltatások ( munkanélküli járadék, családtámogatás, gyógyászati költségek, ösztöndíjak ) 4.Személyi iratok ( útlevél, jogosítvány ) 5.Gépkocsi nyilvántartás (új, használt és import gépjárművek) 6.Építési engedély igénylése 7.Rendőrségi bejelentések (pl. lopás bejelentése) 8.Közkönyvtárak (katalógusok, keresési lehetőségek elérése) 9.Anyakönyvi kivonatok (születési, házassági) 10.Felsőoktatásba, egyetemre történő jelentkezés 11.Lakcímváltozás bejelentése 12.Egészségügyi szolgáltatások (pl. időpont kérése / bejelentkezés) - Részben vagy egészben nyújtott - Fejlesztése megkezdődött - Még nincs elektronizálva

eKormányzat programok Az EU 20 alapvető kormányzati szolgáltatást jelölt meg, melyeket a tagországoknak létre kell hozniuk Vállalkozási kör számára 8 kormányzati szolgáltatás 1.Munkavállalók számára nyújtott hozzájárulások 2.Társasági adó: bevallás, értesítés 3.ÁFA: bevallás, értesítés 4.Új társaság bejegyzése 5.Adatszolgáltatás statisztikai hivatalok felé 6.Vámnyilatkozat 7.Környezetvédelemmel kapcsolatos engedélyek (jelentést beleértve) 8.Közbeszerzés - Részben vagy egészben nyújtott elektronikus szolgáltatás - Fejlesztése megkezdődött - Még nincs elektronizálva

eKormányzat programok Távmunka a helyi közösségért - Teleházak II. Helyi közösségi portálon keresztül biztosított csökkentett díjas és profitorientált szolgáltatások I. Közösségi nonprofit és forprofit tevékenységek helyi nonprofit szervezetekkel 1. Tanácsadás Interneten (telefonon, személyesen) 4. Közösségi akciók 2. Távmunka közvetítő tevékenyég és munkaerő kölcsönzés 1. Szabadidős és családi programok 3. Kulturális szolgáltatások interneten 3. Képzési programok (e-learning és kontakt oktatás kombinációja) 4. WEB marketing Távmunkára épülő internetes közösségi szolgáltatások 2. Közigazgatási ügyintézés távolról

eKormányzat programok Köszönöm a figyelmüket! Miniszterelnöki Hivatal Elektronikuskormányzat-Központ