Elektronikus számlabemutatási és fizetési szolgáltatások Tapasztó Balázs, alprojektvezető, T-Systems VI. E-Banking / M-Banking konferencia 2005.11.08.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Elektronikus ügyintézés e-ügyfelek részére
Advertisements

Virtuális számlák, virtuális fizetés
IKT = információs és kommunikációs technológia
Elektronikus Ügyfélkapu – kapcsolat az ügyfél és a közigazgatás között
Elektronikus ügyintézés
„e-NIVÓ – együttműködõ NõI VállalkozÓk hálózata a valóságban és virtuálisan” 1 Emlékszel rá? 1. Hogyan megy a regisztráció? 2. Mire való a regisztráció?
Mobil e-ügyintézési rendszer kifejlesztése
Pénzügyi munkakör a tanirodai gyakorlatban
Elektronikus számlabemutatás és fizetés
1 A hírközlés szerepe a nemzetgazdaságban – új célok Vitaindító Vasváriné dr. Menyhárt Éva.
Internetes bankok piacformáló hatása
EBPP.HU Zrt., a konszolidátor .
Bemutató Számviteli rendszer. Személyesen Postai úton Vállalat vagy vállalkozás Könyvelőcég vagy könyvelő Ez a megoldás kiszámíthatatlan nem biztos hogy.
E-számla konferencia Előadó: Bodó Katalin November 15.
Lehetséges együttműködési területek az online bankkártya elfogadás területén.
A magyar háztartások fizetési szokásai
Pénzforgalom – Magyarország 2020
1 A KIFIZETÉSEK ÉS PÉNZÜGYI ELLENŐRZÉSEK FOLYAMATA A KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZETNÉL.
DEXTER Informatikai Kft ETR Pénzügyek. DEXTER Informatikai Kft Tartalom  Alapelvek  Fogalmak  A pénzügyi folyamat  Kifizetési és befizetési.
Tájékoztató az OTP Bank Partnerei részére
MasterCard® Mobile Biztonságos fizetés, értékes ügyfelek Giret Gergely
E-beszerzés Bravo csoport.
Ügyfélszolgálatok minőségi fejlesztése Hallgatói és Oktatói „BAT” ügyfélszolgálat a Nyíregyházi Főiskolán Márföldi Józsefné alprojekt vezető.
Összekapcsolható funkciók Címek Időpontok Projektek Számlák Dokumentumok Cikkek Értékesítési lehetőségek Feladatok Telefonhívások.
2010. Június 4. – MNB Konferencia „Fókuszban a lakossági megtakarítások” Személyes pénzügyek Lehetőségek és kihívások.
A LÁTHATATLAN PÉNZ TITKAI
Távhőszolgáltatási konferencia, Eger
Elektronikus bankolás Gyors, hatékony és biztonságos módja a kommunikációnak és az üzleti kapcsolatnak a Bankal. Tranzakciókat a saját irodából vagy otthonról.
EME Zrt. 2007/Fürst György/ EME mobilfizetés – bankszámláról?! Füst György Igazgatóság elnöke EME Zrt november 20. EME mobilfizetés - Bankszámláról?!
Szántó Tamás elnökhelyettes PMISZK
1 A CO 2 KIBOCSÁTÁSI EGYSÉG ÜGYLETEK ELSZÁMOLÁSA - tájékoztató a befektetési szolgáltatók részére október 15.
1 Tájékoztatási feladatok a központi bevallás-befizetés kapcsolatában.
Az elektronikus felvételi (e-felvételi) folyamata
Elektronikus ügyintézés a nyugdíjbiztosításban
Fizetési művelet, fizetési számla, pénzforgalmi számla, fizető fél
Lehetséges együttműködési területek az internetes bankkártya elfogadás területén.
2014. június 12. Lackó Péter Clarity
Dokumentumkezelő rendszer javaslat PTR zRt. részére
© , Hedz Magyarország Kft. Az elektronikus díjbeszedés perspektívái Győztesek felősége - Tájkép csata után Számlakibocsátok és bankok egy asztal.
Infokommunikáció az energetikában
Modern megtakarítási formák kezelése e-banking felületeken
Mítosz vagy valóság? Közműdíj-fizetés mobilról. 2 / Turny Ákos - Közműdíj-fizetés mobilon / 4/1/2015 Dinamikus fejlődés minden területen 1998 – 1999Az.
Kelemen Katalin (MNB) Konkoly Péter (Montana)
Pénzforgalom a bankszámlán
E-számlázás gyakorlata és ellenőrzése Czöndör Szabolcs Ellenőrzést Támogató Főosztály főosztályvezető.
MediSmart számlakezelés … ahogy mindig szerette volna w w w. m e d i s m a r t. h u November 18.
Az e-Bank az e-Számla és az e-Elszámolóház, mint komplex megoldás Budapest, február 23.
Elektronikus számlázás a Közigazgatásban Dr. Thodory Zsolt Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium e-Közigazgatásért Felelős Helyettes Államtitkárság.
A Magyar Telekom csoport e-számla megoldásai „Elektronikus számlázás – MOST!” konferencia március 7.
Jene Károly Dolphin Kft.  Hogyan kerültünk közel az elektronikus számlázáshoz?  e-Számla megoldásaink  PKI megoldásunk  EDI megoldásunk  PKI bevezetés.
1 Székhely: 1135 Jász u Tel: , Tel/fax: MediSmart elektronikus számlázó rendszer A kártyás.
BEVEZETŐ „Évente 243 milliárd euró elpazarlását és 15 millió fa kivágását lehetne megelőzni azzal, ha az unióban általánossá válna az.
E-számla befogadás kulcskérdései - a közeljövő gyakorlata avagy Elektronikus Számlakibocsátók Egyesületének (ESZE) szerepe az elektronikus számlázási folyamatok.
Valami Extra a FŐGÁZ-tól Kovács Richárd marketing vezető
 Alapítva: 1999  Létszám: 15  Forgalom 2007: 150 MFt  Profil:  Elektronikus számlarendszerek  Egészségpénztári.
Magyar Adótanácsadók és Könyvelők Szövetsége 1 Az elektronikus számlázás problémái külső könyvelőt alkalmazó vállalkozásoknál, figyelemmel.
Az elektronikus számla adóigazgatási azonosításra alkalmassága.
Közérthetően az elektronikus számlázásról dr. Pócza András főreferens Miniszterelnöki Hivatal, Infokommunikációs Főosztály Infokommunikációs Államtitkárság.
Elektronikus Számlakibocsátók Egyesület Elektronikus számlázás – 2015 Mi történjen 2008 és 2015 között? Barsi András, Mitnyik Béla.
Gyors, egyszerű, NAV-álló számlázás
Munkáltatói intézkedések közlésének Hszt. szerinti szabályozása
MIFIR adatszolgáltatás – Technikai információk
Elektronikus számlázás - technológiai tapasztalatok
Elektronikus ügyintézés
Minden az azonnali fizetési rendszerről
Az önkormányzati ASP és az önkormányzatok elektronikus ügyintézési feladatai Pécs, november 23.
Internet-szolgáltatások I/13. évfolyam
Elektronikus számlázás Kiút a paradicsomból
ELMŰ Hálózati Kft. ÉMÁSZ Hálózati Kft.
Helyi támogatási kérelmek benyújtásának ügymenete
Előadás másolata:

Elektronikus számlabemutatási és fizetési szolgáltatások Tapasztó Balázs, alprojektvezető, T-Systems VI. E-Banking / M-Banking konferencia

1. oldal Elektronikus számlabemutatási és fizetési szolgáltatások VI. E-Banking / M-Banking konferencia Elektronikus számlabemutatási és fizetési szolgáltatások Az előadás rövid vázlata Távszámla az első hazai EBPP szolgáltatás A Távszámla szolgáltatás felépítése Távszámla a számlakibocsátók számára A számlakibocsátói belépési folyamat főbb lépései A Távszámla előnyei számlakibocsátók számára Távszámla szolgáltatás a számlafogadói oldalon Fizetési lehetőségek a Távszámla használata során Ügyfélnézőpont Pénzintézeti szerepkör Mire kíváncsi még az ügyfél?

2. oldal Elektronikus számlabemutatási és fizetési szolgáltatások VI. E-Banking / M-Banking konferencia Elektronikus számlabemutatási és fizetési szolgáltatások Az első hazai EBPP szolgáltatás: Távszámla EU csatlakozás, 20/2004. PM rendelet az elektronikus számláról Elektronikus számla: fokozott biztonságú elektronikus aláírással és időpecséttel rendelkezik Számlakibocsátó szervezetek a Távszámlán mutatják be ügyfeleik részére számláikat A Távszámla hiteles elektronikus számlát juttat el az ügyfél részére Lakossági és üzleti ügyfelek, mint a számlák befogadói A szolgáltatást T-Systems üzemelteti Internet elérés

3. oldal Elektronikus számlabemutatási és fizetési szolgáltatások VI. E-Banking / M-Banking konferencia Elektronikus számlabemutatási és fizetési szolgáltatások Távszámla szolgáltatás felépítése A számlát kibocsátó szervezet A számlát kibocsátó szervezet A számlát kibocsátó szervezet A számlát kibocsátó szervezet A számlát kibocsátó szervezet TÁVSZÁMLA Üzleti ügyfélkör Lakossági ügyfélkör Banki szféra

4. oldal Elektronikus számlabemutatási és fizetési szolgáltatások VI. E-Banking / M-Banking konferencia Elektronikus számlabemutatási és fizetési szolgáltatások Távszámla a számlakibocsátók számára Távszámlához való csatlakoztatását követően elérhető a számlakibocsátó Távszámlában Csatlakoztatás egyedi projekt keretében történik Ügyfelei regisztrációs igényeit feldolgozza, számlázási rendszerében rögzíti Számlák a Távszámlában kerülnek az ügyfélnek bemutatásra, nem papíron Postai úton való fizetés megszűnik, helyette egyéb fizetési módokra van lehetőség Direkt költségmegtakarítást jelent a számlakibocsátó szervezet részére: Postázási költségek csökkennek Számla nyomtatásával járó költség csökken Postai úton való fizetés költségei csökkennek A Távszámla rendszer rugalmas, alkalmas egyedi igények, elvárások teljesítésére Nem zárt, lehetőséget nyújt további számlakibocsátók csatlakozására

5. oldal Elektronikus számlabemutatási és fizetési szolgáltatások VI. E-Banking / M-Banking konferencia Elektronikus számlabemutatási és fizetési szolgáltatások Számlakibocsátói belépési folyamat főbb lépései Számlakibocsátói igények meghatározása, a műszaki szempontok specifikálása, esetleges közös kommunikáció egyeztetése Számlakibocsátói regisztrációt érintő feladatok: Kommunikáció a Távszámla és a számlakibocsátó között, regisztrációs adatok átadása Adatok feldolgozása számlakibocsátói oldalon, visszajelzés módja, időtartama, indoklás Számlaprezentáció körüli kérdések, feladatok: Számlaküldés rendszeressége, csatornája, számlakép definiálása Elektronikus aláírás és időbélyegzést Távszámla végzi Számlamellékletek, csatolmányok megjelenítése Számlázási rendszer átállítása a Távszámla szolgáltatásra Számlafizetési eszközök meghatározása és implementálása Számlakibocsátói és Távszámla ügyfélszolgálat felkészítése Egy csatlakoztatási projekt akár 3 hónap alatt befejezhető

6. oldal Elektronikus számlabemutatási és fizetési szolgáltatások VI. E-Banking / M-Banking konferencia Elektronikus számlabemutatási és fizetési szolgáltatások A Távszámla előnyei a számlakibocsátók számára Direkt költségmegtakarítás Számlakézbesítési idő és a térülési idő lerövidítése Kintlévőségek csökkentése Internet-tartalom bővítése Egyszerűbb, gyorsabb számlázási folyamatok Ügyfélmegtartás – erősebb kötődés a számlakibocsátóhoz Új, kényelmes és gyors fizetési lehetőség lakossági és üzleti ügyfeleik részére Modern cégimage A jövő fizetési konstrukciója (pl. MPP)

7. oldal Elektronikus számlabemutatási és fizetési szolgáltatások VI. E-Banking / M-Banking konferencia Elektronikus számlabemutatási és fizetési szolgáltatások Távszámla szolgáltatás a számlafogadói oldalon Lakossági és üzleti felhasználók A számla érkezéséről csak értesítés megy az ügyfél részére, a számla nem Ingyenes szolgáltatások: értesítés a számla érkezéséről Számlafogadás, számla megtekintése Hiteles számla letöltése Egyéb extrák, pl: T-Com esetében hívásrészletező, (Hangos számla) További prémium szolgáltatások, pl. SMS értesítés, régi számlák archiválása fizetős szolgáltatások A számlák fizetésének díjai a fizetési módtól függően változóak

8. oldal Elektronikus számlabemutatási és fizetési szolgáltatások VI. E-Banking / M-Banking konferencia Milyen fizetési megoldásokat támogat a számlakibocsátó? Távszámlán kívüli fizetési lehetőségek is alkalmazhatóak Beszedési megbízás Banki átutalás Személyes befizetés vagy beszedés Elektronikus számlabemutatási és fizetési szolgáltatások Fizetési lehetőségek a Távszámla használata során A Távszámla saját fizetési eszközökkel is rendelkezik Jelenleg tesztelés alatt álló fizetési mód: bankkártya (VPOS) További tervek a fizetésre vonatkozóan: Internet banki fizetési lehetőségek Mobile payment (MPP), a T-Mobile szolgáltatása szerepel a tervek között Egyéb?

9. oldal Elektronikus számlabemutatási és fizetési szolgáltatások VI. E-Banking / M-Banking konferencia Elektronikus számlabemutatási és fizetési szolgáltatások Ügyfél nézőpont – fizetések A Sárga csekk varázsa: ellenőrzés és bizonyítás (kézzel fogható) A (csoportos) Beszedés: Bonyolult felhatalmazás, ellenőrzés hiánya, az „átutalás” fogalmi zavara Az átutalás: Lakosság körében nem elterjedt, az Internet azonban népszerűvé teszi ÜgyfélSzámlázóPostaBankDBHUF ElvárásFiz.mód Sárga csekk Átutalás Csoportos beszedés Díjbeszedő 16% 4% 80% 10% 45% Az adatok csak mintául szolgálnak!

10. oldal Elektronikus számlabemutatási és fizetési szolgáltatások VI. E-Banking / M-Banking konferencia Elektronikus számlabemutatási és fizetési szolgáltatások Ügyfél nézőpont - lépések Nincs „végleges” megoldás Az ügyfél „mozgatható” A lépések időbe telnek A lépések költséget jelentenek Bizalomra is szükség van Hiába kérdezzük a jövőről Papír számla Prepaid Sárga csekk Átutalás Bankkártya Csoportos beszedés Távszámla Számlás

11. oldal Elektronikus számlabemutatási és fizetési szolgáltatások VI. E-Banking / M-Banking konferencia Papír múlt, elektronikus jövő Pénzintézeti szerepkör Távszámla általános célja, hogy minél több nem papíralapú fizetési lehetőséget biztosítson a felhasználók részére További célkitűzés, hogy megkönnyítse a papír alapú fizetésről nem papír alapú fizetésre történő átállást, így gondolkodunk újszerű fizetési eszközökön, pl. postai befizetésről a csoportos beszedésre átállás egyszerűsítésén A legtöbb hagyományos elektronikus fizetés a Távszámla esetében is értelmezhető, azonban Távszámlának saját maga is biztosítani kell minél több fizetési módot, és visszacsatolást a felhasználó részére ennek ellenőrzésére Lakossági ügyféligény: „..hitelbírálat során hogyan mutassam be számlámat?” Egy lehetséges megoldás: bankfiókok részére speciális hozzáférés biztosítása, amellyel a banki ügyfél a bankfiókban lekérdezheti és bemutathatja számláit Pénzintézetek részére nyitott a lehetőség együttműködésre, új fizetési módok bevezetésére

12. oldal Elektronikus számlabemutatási és fizetési szolgáltatások VI. E-Banking / M-Banking konferencia Elektronikus számlabemutatási és fizetési szolgáltatások Mire kíváncsi még az ügyfél? A bank elfogadja az elektronikus számlát? Biztonságos az elektronikus fizetés? Kontrollálható? Mennyibe kerül? Ez a jövő? Stb.

Köszönjük a figyelmet!