XIII. Logisztikai Szolgáltatási Konferencia Logisztikai klaszter létrehozása a versenyképesség növelése érdekében Noszvaj, 2006. május 18-19. Előadó: Karmazin.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A logisztika szerepe országunk és vállalataink versenyképességében Chikán Attila Igazgató, Versenyképesség Kutató Központ, BCE Társelnök, Magyar Logisztikai,
Advertisements

MLBKT Konferenica 2012.
„A vasúti áruszállítás szerepe a logisztikai rendszerben ”
Konferencia Logisztikai innovációs és oktató központ.
Magyar ipari parkok kialakításának és működtetésének tapasztalatai Tóth János vezető főtanácsos Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium Üzleti Környezet.
Aon – tények és számok Az Aon világ legnagyobb
Mi jellemző a magyar autóipari beszállítók helyzetére napjainkban?
A Jászfényszaru Ipari Park komplex fejlesztése Vállalkozói Klub évindító rendezvénye Jászfényszaru, Polgármesteri Hivatal Díszterme január 27.
Székhely : H Budapest, Kerepesi út 1-3.
Logisztikai központ az ország közepén Bertrans ZRt.
Záhony térsége gazdaságfejlesztési „zászlós program” Kálnoki Kis Sándor miniszterelnöki megbízott.
VÁLLALATI TANÁCSADÁS Közép-Dunántúli Régió Az OTP Bank vállalkozói szektort támogató szerepe - a KDOP-projekt bemutatása.
1. 2 Az RFH cégcsoport • Az RFH csoport: 7 regionális társaság és megyei hálózat • 2000 óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és.
LOGISZTIKAI OKTATÓK TANÁCSKOZÁSA MISKOLCTAPOLCA 2002 MÁJUS 31 NÉMON ZOLTÁN GAZDASÁGI MINISZTÉRIUM KUTATÁS-FEJLESZTÉSI TÁMOGATÁSOK A SZÉCHENYI TERVBEN.
A győztesek felelőssége – Tájkép csata után
Huszta Roland – Fejlesztési igazgató
Pannon Logisztikai Klaszter. Nyugat-Dunántúli Régió.
EZERMESTER a magyar barkácsbolt hálózat
Kosch Tamás okl. közgazdász, üzletfejlesztési vezető Szolnoki Gazdasági Napok szeptember 11. A beruházás megvalósulása Logisztikai Központ.
Az EUROSPED Rt. szerepe a székesfehérvári régióban
Tobit Pénzügyi Gazdasági Tanácsadó Bt. Budapest A határon átnyúló, közös ipari park lehetséges működési modellje, kialakítása, gazdasági lehetőségei Tóth.
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
A Magyar Távhőszolgáltatók Szakmai Szövetsége szervezésében az Egri Vagyonkezelő és Távfűtő Zrt. támogatásával TÁVHŐSZOLGÁLTATÁSI KONFERENCIA ÉS KIÁLLÍTÁS.
Költséghatékonyság házunk táján Mátyásföldi Imre LogControl Kft. Kontrolling a gyakorlatban.
Vasúti áruszállítás a környezettudatos magatartás szolgálatában
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
A logisztika várható fejlődése az Észak-Alföldi régióban
Új törekvések a logisztikai közreműködésben
Regionális gazdaságfejlesztés gyakorlati óra Esettanulmány II.
B ÉRES G YÖRGY Gazdasági főigazgató Az egészségügy háttérszolgáltatásának és egyéb népgazdasági ágazatoknak a kapcsolata március 31.
Nyugat-Pannon Térségi Iparfejlesztési Stratégia 2020 Möglichkeiten und Lokalisationsvorteile der Region im Fahrzeugindustrie A térség lehetőségei, lokalizációs.
A szállítmányozói gyűjtőforgalom (közúti)
Közép-Európai Innovációs Központ – Forrás Informatika Kft. Ágazati Kutatás – Szoftverfejlesztés Május 17. Eger Tóth András Senior Projekt Menedzser.
A közúti fuvarozás helyzete Napi Gazdaság Konferencia Karmos Gábor - főtitkár.
Határon átnyúló együttműködések – a KKV-k hálózatépítésének egy lehetősége Előadó: Firtl Mátyás általános alelnök Győr-Moson-Sopron Megyei Önkormányzat.
Lesku Miklós - polgármester Záhony Város
ZÁHONY TÉRSÉGI LOGISZTIKAI KLASZTER
ZÁHONY TÉRSÉGI LOGISZTIKAI KLASZTER
Lesku Miklós - polgármester Záhony város
A Regionális Fejlesztési ZRt. szerepe, tevékenysége Záhony és térsége fejlesztésében Dr. Vajdáné dr. Horváth Piroska vezérigazgató.
DR. Horváth Rudolf Záhony és Térsége Fejlesztési Kft.
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
A nyomdaipar évi teljesítménye a papírkereskedelem tükrében.
számú főút Jászberény elkerülő szakasz II. ütem
61. számú főút Somogy megyei szakaszainak 11,5 tonnás burkolat - megerősítése IV. szakasz ( km szelvények között) Lakossági fórum 2010.
61. számú főút Somogy megyei III. szakaszának 11,5 tonnás burkolatmegerősítése ( km szelvények között) Lakossági fórum március 10.
1. Az RFH Zrt. bemutatása 2000 óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó társaság Cél a vállalkozások erősítésén keresztül.
okl. közgazdász, üzletfejlesztési vezető Szolnoki Gazdasági Napok
Megtakarítási módszerek a vállalatok gyakorlatában Berey Zita
Dr. Makra Zsolt projektvezető
EZERMESTER a magyar barkácsbolt hálózat
Versenyelőny az informatika segítségével! Előadó: Dimitrova Dessislava Ügyvezető, Alphasonic Kft Október 8.
Projekt eredményeinek disszeminációja – 2. és 12. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára”
PREYMESSER Hungária Logisztikai Kft. (DOROG) bemutatása.
Magyarország logisztikai lehetőségei Dél-Oroszországban Dr. Egri Imre – Dr. Duleba Szabolcs – Dr. Kádár András április 28. Nyíregyháza.
„A” munkacsomag bemutatása Képzésfejlesztési javaslatok, finanszírozási alternatívák
37. számú főút Szerencs átkelési szakasz rekonstrukciója Lakossági fórum március 29.
Az önkormányzati cégek és önkormányzat közötti szerződéses kapcsolatok vizsgálata és az önkormányzati feladatellátást szabályozó külső szerződések rendszere.
Intézményi Férőhely Kiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó március 19. Budapest.
Aktuális pályázati lehetőségek Okos Jövő Innovációs Klaszter O KOS J ÖVŐ I NNOVÁCIÓS K LASZTER K LUBEST június 16. NOS Kft.
 A munka, az egyik alapvető szükségletünk.  Munkájuk alapján becsülik meg az embereket. A munka biztosítja a megélhetést.  A családi munkamegosztásban.
Decsi Zoltán Kaposvár, március 01. Prototípus, termék-, technológia- és szolgáltatásfejlesztés pályázat.
A Cégcsoport: Tőzsdeképes Cégek Klubja Bemutatkozik a Hungarocamion Csoport Szlávik Péter számviteli és kontrolling igazgató előadása szeptember.
Biztonságvédelmi és autóipari klaszterek együttműködésének lehetőségei hazai és nemzetközi téren.
Rózsa Viktor Viszonylati menedzser Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt. Bemutatkozás.
A Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér jövőbeni első számú megközelítési módja: a vasút Budai Zoltán NIF Zrt., projektvezető
Ipari parki szolgáltatás-fejlesztés Mórahalmon
Innováció, vagyis kitörés a Minden- napokból.
Az ORACLE JDE EnterpriseOne ERP rendszer bevezetésének tapasztalatai
Prof. Dr. Illés Béla* tanszékvezető egyetemi tanár
Előadás másolata:

XIII. Logisztikai Szolgáltatási Konferencia Logisztikai klaszter létrehozása a versenyképesség növelése érdekében Noszvaj, május Előadó: Karmazin György ügyvezető BI-KA Betéti Társaság, 5000 Szolnok, Muskátli u. 2/b

1. A BI-KA Bt. rövid bemutatása: •1991-ben alakult családi vállalkozás •A cég központja Szolnokon található és magyar magánszemélyek tulajdonában van •A BI-KA Bt ben felvásárolta a 3 Kiss-Trans Kft-t, amely nemzetközi árufuvarozással foglalkozik •2003 óta sikeresen alkalmazzuk az ISO 9001:2000 minőségirányítási rendszert •A MSZSZ minősített regisztrációjával bíró rendes tagja •A vállalkozás a szolnoki régió piacvezető szállítmányozó cégévé vált

2. Kiemelt szolgáltatásaink •Belföldi és nemzetközi szállítmányozás •Belföldi disztribúció, expressz szállítmányozás •Túlméretes, konténeres és ADR-es áruk szállítmányozása •Teljeskörű vámügyintézés (Intrastat/Extrastat) •Komplett raktári és vámraktári szolgáltatások •Logisztikai szaktanácsadás

3. Logisztikai szaktanácsadás •Piacon való közös megjelenés és fellépés (pl: marketingakciók) •Kedvező szállítmánybiztosítási ajánlatok kidolgozása és megkötése •Árukár esetén kárügyintézéssel kapcsolatos szakmai támogatás •Szállítási, raktározási igények felmérése, tanácsadás az optimális szállítóeszköz és raktárlogisztikai megoldás megválasztására •Komplex logisztikai költségoptimalizáló javaslatok kidolgozása •Fuvar- és vámokmányokkal, vámügyintézéssel és adminisztrációval kapcsolatos tanácsadás •Javaslat a vállalat logisztikai igényeinek megfelelő informatikai háttér kialakítására és annak karbantartására

4. Munkatársi létszám

5. Árbevétel változás

6. A térségről és a térségben működő vállalkozásokról általában •A rendszerváltás előtt jól működő nagyvállalatok átalakultak, többségük a piacvesztés hatására bezárta kapuit •Azon cégek, amelyek nem zártak be, azokat nyugati cégek a privatizáció során felvásárolták, és ők sajnos hozták magukkal saját szállítmányozóikat is •Budapest közelsége miatt inkább a Budapest környéki kisvárosokat választják a befektetők és nem jönnek el Szolnokig •A multinacionális cégek elkerülik a régiót, amit főként a közlekedési infrastruktúra hiánya okoz (pl. 4-es főút elmaradt fejlesztése) •Virtuális logisztikai központ, talán 10 év csend után megvalósul az alap infrastruktúra beruházás

Megállapítható: •Az utóbbi időben nem fejlődött kellő mértékben az ipari park és a logisztikai központ •Hiába a központi akarat a logisztikai központ kialakítására, ha nincs áru alap és ebből kifolyólag nincs üzlet, nem fog rövid időn belül megvalósulni és hatékonyan működni a logisztikai központ Megoldás: •A térségben meglévő szabad raktárkapacitásokat megpróbáljuk hasznosítani. •Olyan cégek keresése, amelyek áru áramlási iránya keresztezi Szolnokot és megfelelő árualapot biztosíthat szolgáltatásainknak 7. A térségben fejlődni vágyó logisztikai szolgáltató alternatívái

8. Map Merchant Hungária Kft bemutatása •Szolnoki telephelyű, finn multinacionális vállalat magyarországi leányvállalata, papírkereskedelemmel foglalkozó cég, a hazai piac 20%-át fedik le termékeikkel •6600 nm-es modern raktárbázis, modern anyagmozgató gépekkel, speciális állványrendszerrel, szabad raktárkapacitással •Szabad humánerőforrás (raktár, raktári vezetők) •Folyamatos költségcsökkentési igény (Ft/kg, Ft/nm)

9. XL-Trans 01 Kft rövid bemutatása •Fő tevékenysége: belföldi árufuvarozás •22 db dobozos, hátemelőfalas korszerű járműpark •Legnagyobb megbízója a Map Merchant Kft •Kiemelkedően magas elvárás a kiszolgáltatási idővel kapcsolatban •Folyamatos költség növekedés (pl:gázolaj ár) •Folyamatos fuvardíj csökkentési igény a legnagyobb megbízó részéről (Ft/papír kg) •Kevés „idegen” áru fuvarozása

10. Logisztikai klaszter tagjainak törekvései •Map Merchant Kft-szabad raktárkapacitás hasznosításával a raktár gazdaságosabb és hatékonyabb üzemeltetése, szerződött fuvarozójánál egyre kedvezőbb fuvardíj elérése, a papír vevőhöz szállításának fajlagos költsége minél kedvezőbb legyen. •XL-Trans 01 Kft – a legnagyobb megbízó megtartása, a megnövekedett költségek ellensúlyozása, a szabad kapacitások kihasználásával optimális futással és egyre több idegen áru fuvarozásával a papír fajlagos fuvarköltségének csökkentése. •BI-KA Bt.- a belföldi disztribúciós tevékenység elindítása, a meglévő és új szerződéses állomány teljes körű kiszolgálása, a cég komplex szolgáltatásának ajánlása partnereinek.

11. Billerbeck Budapest project, mint első lépés

12. A Billerbeck project rövid leírása •Üres futás terhére a késztermékek beszállítása a szolnoki raktárba •Optimális túrajáratok szervezése, országos terítéssel •A papír kiszállítással együtt bonyolított vegyes szállítások kidolgozása •A kiszolgáltatási idők maximális figyelembe vétele •Éves logisztikai költség csökkentése (project ár)

13. A belföldi disztribúció megrendelői 1.Billerbeck Budapest Kft. 2.Béres Gyógyszergyár Zrt. 3.Dometic Zrt. 4.Malagrow Kft. 5.Techno-Cenzor Kft. 6.Textilker Kft. 7.Chemoprint Kft. 8.Olimpia Plast Srl.

14. Az együttműködést jellemzi •A logisztikai szolgáltató saját irodát működtet a Map Merchant Kft raktárában (2-3 fő) •A három cég életében kialakult a közös együttműködésre az igény, partnerség •A raktár és a jármű kapacitás közel 100 %-ban kihasznált •A megbízóink éves logisztikai költségei folyamatosan csökkennek. •A fuvarozó XL Trans 01 Kft refakciát nyújt a „vivő árut” biztosító Map Merchant Kft-nek az idegen áruk fuvarozásából adódó bevétele után

15. Idegen áruk fuvarozásából származó árbevétel

16. Összefoglalás, értékelés Összességében elmondható, hogy mindhárom cég megtalálta a logisztikai klaszterből adódó előnyöket és felismerték, hogy az idegen áru minél nagyobb volumenű kezelése és szállítása a tagok közös érdeke.

A Map Merchant Kft raktárkapacitása teljesen ki van használva, évi millió Ft árbevételt realizál ebből a tevékenységből. A papír kg-ra eső fuvarozási költsége a fuvarozó refakciájának jóváírása miatt csökken. A refakcia táblázat úgy van szerkesztve, hogy nagyobb forgalom után egyre nagyobb összeg íródik jóvá.

Az XL-Trans 01 Kft az idegen áru fuvarozása során jelentős, folyamatosan növekvő árbevételt ér el. Több lábon áll. Nem kell folyamatos ártárgyalással a papír fajlagos fuvardíját módosítania (csökkentenie). Ezáltal a papírtermékek fuvardíj-bevétele pontosan tervezhetővé vált számára. A refakcia %-os értéke az idegen áruk megrendelésének növekedésével csökken.

A BI-KA Bt. az együttműködés során árbevétel növekedést és jelentős eredmény növekedést ért (ér) el. Ezt úgy tette meg, hogy ehhez nem kellett eszköz és infrastrukturális beruházást tennie. Kitartó és alapos szakmai munkával és a meglévő szabad kapacitások összefogásával megtette az első lépést a működő Szolnoki Logisztikai Központ megvalósítása felé.

KÖSZÖNÖM A FIGYELMÜKET!