Középpontban az egészségtudatosság

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Táplálkozási alapfogalmak
Advertisements

„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Alap Termékek.
Béres Egészség Hungarikum Program Átfogó egészségmegőrző és betegségmegelőző nemzeti program Programindító sajtótájékoztató március 29.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
Aktív, egészséges életmód
A Nemzeti Iskolagyümölcs-program jelentősége – hazai gyakorlatok, értékelés Dr. Feldman Zsolt agrárgazdaságért felelős helyettes államtitkár Budapest,
Mentsük meg saját magunkat?! Egészségfejlesztés I.
Hotel Eger Park Konferenciaközpont október
D ALE C ARNEGIE T RAINING  Dale Carnegie ® : A hagyomány  Alapítva: 1912  Cég-központ: New York City  DC Kutató-központok: New York, St.Louis, Washington.
A Solera company 1 I AUTOonline Szakértők, akik értéket teremtenek Budapest, 2010.
GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János Egészségtudatos olvasók,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
KLENEN, Werle Rita Topten Egy nemzetközi projekt az energiahatékony termékekért KLENEN Mátraháza március 8. – 9. Werle Rita Topten International.
Wellness by Oriflame Your blood sugar level controls your mood, performance, behaviour and your food choices. It is important to control it. Otherwise,
A menedzsment tanácsadás egy tapasztalt ügyfél szemével November 17. Kapus István Senior Tanácsadó– Nestlé Hungária Kft. Üdvözöljük a világában!
Egészséges környezet - egészséges gyermek
Fogyasztói magatartás, attitűdök a funkcionális élelmiszerek piacán
Nemzetközi körkép az Élelmiszer Önrendelkezésről
2010 ÉVI PCOS ORVOS ÉS KÖZÖNSÉGTALÁLKOZÓ
Becslések szerint a felnőttek 70%-a nem fogyasztja a napi gyümölcs és zöldség mennyiséget, és a gyerekek 90% szintén nem fogyasztja el az ajánlott napi.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program számokban Időtartam: Költségvetés: € – Ft/év Magyarországon.
Egészséges táplálkozás középiskolásoknak
Táplálkozás-egészségügyi ajánlás
Az egészséges fogyás útja 1. A túlsúly oka 2. A túlsúly típusai 3
Aktív, egészséges életmód alsó tagozatos diákoknak
A „TRUEFOOD” projektről  Az Integrált projekt teljes címe: Hagyományos európai élelmiszerek fejlesztése innovatív módszerekkel  Tematikus prioritás:
Környezettudatos fogyasztói magatartás – a zöld marketing perspektívái
Bevezetés a táplálkozás-egészségtanba
Középfokú képzés Magyarországon Nagy Mária szerk. (2003): Mindenki középiskolája. Országos Közoktatási Intézet, Bp.
Élj Tovább 5 Évvel! Egy társadalmi felelősséget vállaló program a magánegészségügyben.
Az egészséges táplálkozás irányelvei
Sajtótájékoztató, november 14. AmCham - Egészséges Munkahely Program 1 Az Amerikai Kereskedelmi Kamara AmCham Egészséges munkahely programja Dr.
HÍR gyűjteményből Íz-régiók a Kárpát- medencében Szegedyné Fricz Ágnes elnök HÍR Bíráló Bizottság.
Kalcium és D vitamin szerepe táplálkozásunkban
Folie 1 Ausztria mint gazdasági telephely Európai üzleti tevékenységének kiindulópontja Birgit Reiter-Braunwieser ABA-Invest in Austria Sopron, Februar.
Az energiapiac liberalizálásának aktuális kérdései, a teljes liberalizálás folyamatának tükrében dr. Szörényi Gábor főosztályvezető Magyar Energia Hivatal.
Az Irányadó Napi Beviteli Érték (INBÉ) jelölés Éfosz TRUEFOOD szeminárium Budapest, október 21.
EGÉSZSÉGMAGATARTÁS Egészségmagatartásnak nevezünk minden olyan tevékenységet, amelyet egy önmagát egészségesnek tartó személy vagy preventív céllal végez,
Oktatás kiemelkedő fontossága
Aktív, egészséges életmód alsó tagozatos diákoknak
1 Válság a fejekben is Nem látják át és nem veszik igénybe a fogyasztóvédelmi intézményrendszert a magyarok - Gulyás Emese - Tudatos Vásárlók Egyesülete.
Táplálkozási szokások és annak hatása az egészségügyi állapotra
Szabó Márton Kopint –Tárki Zrt. ELÁRASZTJA A MAGYAR PIACOT AZ IMPORT ÉLELMISZER ?
Mit lehet és mit kellene tenni?
Üdvözölöm a Herbalife-nál! „Ha megálmodta, meg is tudja valósítani!” Walt Disney.
A szervezet energiaforgalma
A t e r m é s z d a l Csak az erős ember ismeri a szeretetet,
Magyarország lakosságának életmódja és egészségi állapota
A helyes táplálkozás.
1 „ Beszéljünk végre világosan az energetikáról” Dr. Hegedűs Miklós Ügyvezető GKI Energiakutató és Tanácsadó Kft. Energetika Október 2.
Aktív, egészséges életmód
Magyar Tudományos Akadémia Regionális Kutatások Központja Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Új fejlesztési övezet: Közép-Európa Az autóipar telephelyválasztásának.
A szervezet energiaforgalma
NEMZETKÖZI TRENDEK ÉS PILOTOK MOTE Konferencia június 12. Mercure Budapest Buda Előadó: Vilmos Andras.
Az egészséges táplálkozás szerepe az egészséges életmódban
Egészségnevelés óvodásoknak, kisiskolások és a tinik körében
Az élelmiszerek jelölése, címkézése. Mi az élelmiszercímke? Az élelmiszercímke  az élelmiszerjelölés fontos eszköze, amely a fogyasztók egészségét, biztonságát,
VT Mechatronics Kft. Támop / Győr, Ipari park 24. Az egészséges táplálkozás.
A HELYES TÁPLÁLKOZÁS MIT, MIKOR, MENNYIT.
A MAGYAR TUDOMÁNYOS AKADÉMIA 187. KÖZGYŰLÉSE május 2–3.
A Lear Corporation a Fortune 500-as listában felsorolt vállalat, amelynél tehetséges alkalmazottak sokszínű csapatai világszínvonalú termékeket terveznek.
GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK II.
Ex-LH, Ex Libris bemutatkozás
Új alapanyagok, technológiák – Tradícionális ételek modern köntösben
Az éhezés.
Gyakorlatok WoS Core Collection és Scopus
Gyakorlatok WoS Core Collection és Scopus
Pulyka az egészséges táplálkozásban
Európai Parlament – a polgárok érdekképviselete
Edelény, 2017 november 27 Kőváriné dr. Bartha Ágnes Kislépték , MAKE
Előadás másolata:

Középpontban az egészségtudatosság CSR Best Practice Pályázat MPRSZ Szakmai Klub Suhajda Krisztina Corporate Communication Manager

Elhízás Egyre növekvő probléma Világszerte több mint 1 milliárd ember túlsúlyos Gyermekkori elhízás drámai növekedése December 13 - 19, 2003

A fogyasztók össze vannak zavarodva Média Politika Demográfiai és életstilus trendek A kiskereskedelmi szektor növekvő érdeklődése Növekvő igény a személyes wellness iránt Élelmiszeripar

Source : Nestlé Survey (2002) of National Official Statistics Túlsúly (BMI = 25 - 30) és elhízás (BMI = >30) Source : Nestlé Survey (2002) of National Official Statistics EELHIZOTT TÚLSÚLYOS TÚLSÚLYOS ELHIZOTT USA Australia Finland UK Magyarország: Gyerekek: minden 5. túlsúlyos, minden 10. elhízott Felnőttek: 60% túlsúlyos vagy elhízott Ireland Hungary Netherlands Canada Denmark Germany Sweden Belgium France Brazil Switzerland Czech Rep. Spain Malaysia Japan NŐK FÉRFIAK S. Korea Indonesia % 70 60 50 40 30 20 10 10 20 30 40 50 60

A fogyasztók keresik a megoldást Hogyan táplálkozhatnék kiegyensúlyozottabban, miközben a kedvenc ételeimet és italaimat fogyasztom? ?

1. Termékeink tápanyag-összetételének optimalizálása / tökéletesítése Célunk, hogy a fogyasztók megbízható táplálkozástudományi partnere legyünk… 1. Termékeink tápanyag-összetételének optimalizálása / tökéletesítése 2. A fogyasztók támogatása az informált élelmiszerválasztásban és ezáltal a kiegyensúlyozottabb életmódban Termékek Kommunikáció

3. Dolgozóink táplálkozástudományi oktatása Célunk, hogy a fogyasztók megbízható táplálkozástudományi partnere legyünk… 3. Dolgozóink táplálkozástudományi oktatása 4. A táplálkozástudományi kutatások eredményeinek összegyűjtése és alkalmazása Kollégáink Tudomány

1882: Julius Maggi tápláló leveseket készít dolgozó anyák számára …ebben mindig is partnerek voltunk… 1867: Henri Nestlé megalkotja a "Farine Lactée„-t csecsemők, idősek és betegek számára 1882: Julius Maggi tápláló leveseket készít dolgozó anyák számára Joseph Rowntree csokoládé italokat ajánlott az alkohol alternatívájaként

…és ez a hosszú távú stratégiánk is… Erős, világszerte ismert márkák Széles termékpaletta A táplálékpiramis minden szintjén We have the benefit of a very wide product portfolia with strong global and regional brands, each of which could become excellent carriers for the nutrition and health benefits

…mindenhol a világban Több, mint 100 országban A világ legnagyobb élelmiszeripari vállalata A leginkább tisztelt élelmiszeripari vállalat (Forbes, Fortune 03, FT surveys) 511 gyár 86 országban 32 milliárd termék eladása évente

Hogyan valósítjuk meg mindezt?

Elsőbbség az íz és tápérték terén Az íz és a tápérték folyamatos fejlesztése: 60/40+ 1 Elsőbbség az íz és tápérték terén

1 Az íz és a tápérték folyamatos fejlesztése: 60/40+ 60/40: Fogyasztói teszt – a termékek vak érzékszervi értékelése (cél: a fogyasztók legalább 60%-a a Nestlé termékét találja finomabbnak a konkurens termékkel szemben) +: Laboratóriumi teszt – a termékek tápanyag-összetételének laboratóriumi meghatározása, összevetése a nemzetközi táplálkozási irányelvekkel Termékkategória specifikus kritériumok, általában: energiatartalom össz. zsírtartalom telített zsírtartalom transz zsírtartalom cukor nátrium

Táplálkozási iránytű: segíti a fogyasztókat a döntésben 2

Táplálkozási iránytű: 2007 év végére a termékek 90%-án tápanyag-összetétel gasztronómiai, táplálkozás-élettani érdekességek, információk

INBÉ – Irányadó Napi Beviteli Érték 1 INBÉ – Irányadó Napi Beviteli Érték A termékcsomagolás elején Egy fogyasztásra javasolt adag energiatartalma az irányadó napi beviteli érték arányában. 2000 kcal: felnőtt, ülő munkát végző nő átlagos energia és tápanyagigénye 1800 kcal: 5-10 éves gyermek –”- Az adagnagyságot fogyasztói kutatások alapján a márka management határozza meg.

INBÉ – Irányadó Napi Beviteli Érték 1 INBÉ – Irányadó Napi Beviteli Érték A termékcsomagolás hátoldalán Bővített tápértékjelölés (energia, fehérje, szénhidrát, cukor, zsír, telített zsír, rost, nátrium) 100 g termékben 1 fogyasztásra javasolt adagban Az INBÉ arányában

2 A tápérték optimalizálása szigorú belső irányelvek alapján CSÖKKENTÉS (zsír, cukor, só...) NÖVELÉS (kálcium, zöldségek, rostok, fehérje) HOZZÁADÁS (teljes kiőrlésú gabona, stb.)

3 Táplálkozástudományi kutatások R&D vezető pozícióban az élelmiszer- és a táplálkozástudomány területén 1 Nestlé Research Centre (alapvető tudományos kutatások) Lausanne (CH) Egyéb központok: Tours (FR) / St. Louis (US) 9 Termékfejlesztési Központ (PTCs) Singen (D), Konolfingen, Orbe (CH), Beauvais, Lisieux, Nestlé Waters (FR), New Milford, St. Louis (US), York (GB) 7 Kutató & Fejlesztő Központ (RnD’s) Amiens (FR), Marysville, Solon (US), Shanghai (CN), Singapore (SG), This belief in bringing the benefits of science for our consumers has resulted in our ongoing commitment to R&D. Evidenced in our investment of over CHF 700mio annually on this vast a global R&D network ANestlé Nutrition draws on the basic research and scientific expertise of the Nestlé Research Centre -- the cornerstone of Nestlé's global R&D network The NRC's focus is on basic research in specific areas built around specific consumer benefits. In addition to this centre for basic research in nutritional science, Nestlé's global R&D network includes product technology centres and R&D centres around the world where product development take place. In the US, Nestlé has four PTCs and R&D centres: in New Milford (Connecticut), St Louis (Missouri), Marysville (Ohio) and Solon (Ohio). However, Nestlé's own research competence is only one part of our approach to staying at the forefront of nutritional science. Nestlé Nutrition also makes use of external technologies. Let me share with you two new projects that we are working on with Connecticut-based Medical Instill Technologies (or MedInstill). MedInstill is a company dedicated to the invention, development and commercialization of technologies for the aseptic manufacturing and delivery of pharmaceutical, cosmetic and nutritional products. 483 külső tudományos együttműködés, 208 publikáció és 17 szabadalom 2003-ban

3 A tudomány, a táplálkozás és a fogyasztó találkozása Szépség és egészség Teljesítmény Nestlé Kutatóközpont Súlykontroll Időskori egészség Növekedés és fejlődés Megfelelő emésztés Védelem

4 Táplálkozási tréningprogram a dolgozóknak ‘Nutritional Quotient’ tréning Egészséghetek Személyreszabott tanácsadás Minden nap friss gyümölcs és ásványvíz Sport támogatása

5 Nutrikid - már 2200 általános iskolában, reklámmentesen www.nutrikid.hu

5 Nestlé Életmód Központ A fogyasztók partnere az egészségtudatos, kiegyensúlyozott életmód kialakításában Hiteles, professzionális, reklámmentes www.nestle.hu/eletmod

Együttműködés a táplálkozástudományi szakmával 6 Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége Országos Élelmiszerbiztonsági és Táplálkozástudományi Intézet Országos Egészségfejlesztési Intézet Cordi Kht. (Magyar Tudományos Akadémia)

... összefoglalás Folyamatosan figyelemmel kísérjük a fogyasztók igényeit a táplálkozás és egészség terén Termékeinket úgy fejlesztjük és újítjuk meg, hogy az íz és tápérték terén is kiemelkedőek legyenek Oktatásal és kommunikációval segítünk fogyasztóinknak az egészséges, kiegyensúlyozott életmód kialakításában Kutatóbázisunk a fejlődés alapja