D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP 4.1.1.C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola III. alprogram: Stratégiai.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
DPR adatok megjeleníthetősége és tartalmi implementációja az AVIR-ban Ahmed Vivien controller, MISKOLCI EGYETEM AVIR-DPR workshop, július 4.
Advertisements

Norvég Alap Zöld ipari innováció. Célok – Zöld ipari innováció Zöld vállalkozások versenyképességének erősítése, meglévő iparágak zöldebbé tétele, zöld.
ÚMFT – a foglalkoztatás növeléséhez kapcsolódó hazai és EU-s források elérése mikro-, kis-, és középvállalkozások részére.
1 TÁMOP B-11/2/KMR Az oktatás és kutatás színvonalának emelése a Szent István Egyetemen AZ OKTATÁS ÉS KUTATÁS SZÍNVONALÁNAK EMELÉSE A SZENT.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola VII. alprogram: Közös tananyagfejlesztések.
A Vállalkozásfejlesztési munkacsoport
NYF-”VEKTOR” Versenyképes Kutatás, Technológia, Oktatás a Régiónkban c. projekt nyitókonferenciája június 27. Badak Béla okl. könyvvizsgáló
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Az informatika szerepe a vállalati kultúra és versenyképesség javításában Dr. Kornai Gábor AAM Tanácsadó.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola I. alprogram: Társadalmi.
TÁMOP 4.1.3/2 Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztésének célkitűzései és intézményi együttműködésének tervei Németh Antal felsőoktatási.
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola X. alprogram: É-Mo.-i élettudományi.
TÁMOP /2/B PROJEKT Network-Együttműködés-Tudástár szakmai támogató hálózat kiépítése a Dél-Dunántúli Régióban Szénássy Gábor projektmenedzser 2010.
Ugrás az első oldalra A jövőképtől a megvalósításig Városfejlesztés irányai, feladatok ban Dr. Szaló Péter szakállamtitkár A jövőképtől a megvalósításig.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
Gazdaságinformatikai és kapcsolódó fejlesztések
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM Karrier- és alumni szolgáltatások továbbfejlesztése a Debreceni Egyetemen Alprojekt-vezető: Pilishegyi Péter DE hallgatói.
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
TÁMOP-4.1.2/08/1/B Pedagógiai szolgáltató és kutató hálózat kialakítása a pedagógus- képzésben, a nyugat-dunántúli régióban.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola II. alprogram: Képzők képzése.
Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola VI. alprogram: Karrierszolgáltatások.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola IX. alprogram: Szakmai.
A minőségirányítási rendszerek fejlesztésének aktuális kérdései Dr. Borda Jenő alprogramvezető.
VERSENYKÉPES NYÍREGYHÁZI FŐISKOLA. ADATOK A projekt megvalósításának időtartama: A projekt összköltsége: Ft. A támogatás.
TAMOP /2/KMR Projekt szakmai vezető: Demeter Attila alezredes március 23. A projektek az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális.
Robert S. Kaplan – David P. Norton Csanádi Gábor Tamás C8ITGY 2007.
Robert Kaplan – David Norton: Balanced Scorecard
Kaplan – Norton: Balanced Scorecard
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
A fejlesztések hasznosulása az ágazati tervezésben október 18.
Széchenyi István Egyetem, Győr
A Stratégia értékelése, visszacsatolása
Távmunka tanácsadói képzés a BME-n
˝ FELSŐOKTATÁS 2007 Hiller István Oktatási és kulturális miniszter November 8.
1. előadás A vállalkozások indítása és működtetése
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM, MINT A HELYI ÖSSZEFOGÁS FÓRUMA Gödöllő, március 9.
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
A felnőttképzés szerepe a vidék egyetemének stratégiájában
CAMPUS HUNGARY PROGRAM. A program célja A projekt a hazai felsőoktatási intézmények hallgatóinak, munkatársainak külföldi K+F, tanulmányi, operatív intézményi.
1 Hogyan tovább minőségügy? XIV. Magyar Minőség Hét november 07.
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május Az intézmény partnerségi kapcsolatainak.
Kutató- és kiváló egyetemek Magyarországon - Konferencia a kutatási kiválóság jövőjéről ELTE, június 22. Prof. Dr. Patkó Gyula rektor MISKOLCI EGYETEM.
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
MERRE TART A MAGYAR FELSŐOKTATÁS? Dr. Molnár Károly Budapest,
Dr. Husvéth Ferenc Tudományos ügyekért felelős rektorhelyettes június 22.
„Interdiszciplináris kutatói teamek létrehozása és felkészítése a nemzetközi programokban való részvételre környezetbiztonsági kutatási területeken” GEO-TEAM.
TÁMOP E-13/1/ KONV A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
HEINNOVATE OECD-EU partnerségi projekt Magyarország részvételével, 2016 Kovács István Vilmos, ELTE PPK Felsőoktatási és innovációkutató csoport.
A KÖZÖTTI EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSI IDŐSZAK ÖNKORMÁNYZATI LEHETŐSÉGEI PICHLER BALÁZS FŐOSZTÁLYVEZETŐ.
1 Szakképzési Önértékelési Modell I. Helyzetfelmérő szint (SZÖM I.) 4. előadás 1.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
ORSZÁGOS FELNŐTTKÉPZÉSI TANÉVNYITÓ KONFERENCIA
Szegedi Tudományegyetem
Előadás másolata:

D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola III. alprogram: Stratégiai monitoring rendszer Előadó: Dr. Szintay István

E LŐZMÉNYEK Mind a három intézmény korábbi projektjei eredményeként rendelkezik • intézményfejlesztési tervekkel, • VIR, AVIR fejlesztési eredményekkel, • DPR és munkaerőpiaci kapcsolatokkal amelyek továbbfejlesztését és integrálását módszertanilag egységesíteni szeretnénk. TÁMOP C-12/1/KONV disszeminációs konferencia június 25.

A LPROGRAM CÉLJA Az ún. Stratégiai Monitoring rendszer fejlesztésének a következő súlypontjait határoztuk meg: • Balanced Scorecard (BSC) rendszer kiépítése - az IFT mutatóinak és a BSC mezőinek kapcsolata, - a mutatók kockázat analízise, • Partnerkapcsolati portál létrehozása a különböző külső partnerek részadatbázisainak fejlesztése, integrálása • AVIR rendszer fejlesztése, illesztése. TÁMOP C-12/1/KONV disszeminációs konferencia június 25.

M EGOLDÁS FŐBB TARTALMI ELEMEI Az intézményfejlesztési tervek néhány adata: Szűkítés, illetve kockázat elemezés. TÁMOP C-12/1/KONV disszeminációs konferencia június 25.

A BSC MODELL NÉGY MEZŐJÉNEK CSOPORTOSÍTÁSA TÁMOP C-12/1/KONV disszeminációs konferencia június 25. Pénzügyi Működési Fejlődési Eredményesség képességek belső Vevői külső

BSC FOI- RE ÉRTELMEZETT ALAPSTRUKTÚRÁJA TÁMOP C-12/1/KONV disszeminációs konferencia június 25. Adott állami finanszírozás mellett az intézmény fenntartható gazdálkodást hogyan lehet biztosítani? pénzügy célokmutatók célértékek kezdemé- nyezések Hogyan vannak a hallgatók és a végzettek megelégedve, milyen célokat rendelsz az elégedettség javításához? vevő célokmutatókcélértékek kezdemé- nyezések Hogyan kell a működésünket, belső folyamatainkat, szolgáltatásainkat fejleszteni? célokmutatókcélértékek kezdemé- nyezések belső működési folyamatok Miben és hogyan fejlődjünk, hogy a képességeink (humán és tárgyi) fejlődjenek? célokmutatókcélértékek kezdemé- nyezések tanulás és növekedés Vízió és stratégia Hogyan vannak a munkaerőpiaci szereplők megelégedve a képzéssel és a kutatói tevékenységeddel, mik a javítás, fejlődés céljai? vevő célokmutatókcélértékek kezdemé- nyezések

A BSC LEBONTÁSA TÁMOP C-12/1/KONV disszeminációs konferencia június 25. G 1, G 2, G 3, G 4, G 5 mutató csoport, vagy súlyozott mutatók

P ARTNERKAPCSOLATI PORTÁL (ME) TÁMOP C-12/1/KONV disszeminációs konferencia június 25.

P ARTNERKAPCSOLATI PORTÁL (EKF) TÁMOP C-12/1/KONV disszeminációs konferencia június 25.

P ARTNERKAPCSOLATI PORTÁL (KRF) TÁMOP C-12/1/KONV disszeminációs konferencia június 25.

F EJLESZTÉSEK CÉLCSOPORTJAI TÁMOP C-12/1/KONV disszeminációs konferencia június 25. MegnevezésMéretHatásterület Főbb társadalmi, gazdasági jellemzők / megjegyzések Közvetlen célcsoport Jelenlegi vezetőknéhány százhelyiA konzorciumi intézmények vezetői Jelenlegi oktatók, kutatók, alkalmazottak néhány ezerhelyi A konzorciumi intézmények oktatói, kutatói, alkalmazottai Jelenlegi hallgatóktöbb ezer jellemzően helyi, illetve regionális A konzorciumi intézmények hallgatói Munkaerőpiaci szereplők, akik már ma is részei a partnerkapcsolati hálónak néhány száz jellemzően helyi, illetve regionális A konzorciumi intézmények jelenlegi partnerei, megrendelői (intézmények, vállalkozások, személyek, non-profit szereplők) Munkaerőpiaci szereplők, akik részei lesznek a partnerkapcsolati hálónak néhány száz jellemzően nem helyi, illetve nem regionális A konzorciumi intézmények leendő partnerei, megrendelői (intézmények, vállalkozások, személyek, non-profit szereplők) Közvetett célcsoport Jövőbeli vezetőkszáz körülihelyiA konzorciumi intézmények leendő vezetői Jövőbeli oktatók, kutatók, alkalmazottak néhány százhelyi A konzorciumi intézmények leendő oktatói, kutatói, alkalmazottai Jövőbeli hallgatóktöbb ezer jellemzően helyi, illetve regionális A konzorciumi intézmények leendő hallgatói Érintettek Az Észak-Magyarországi Régió lakosai 1,2 millióregionális A Régió, mint társadalmi és gazdasági egység vizsgálandó Az Észak-Magyarországi Régión kívüli lakosok millió körüli regionálison túlmutató A Régión kívüli régiók, mint társadalmi és gazdasági egységek vizsgálandók

F EJLESZTÉSEK CÉLCSOPORTJAI 2. ÉrdekcsoportÉrdekek és elvárások Akadályozó tényezők és problémákFontosságHatás Közvetlen célcsoport Jelenlegi vezetők A konzorciumi intézmények versenyképességének növekedése Az intézmények polarizálódott belső érdekeltségi rendszerei nagy Objektívebb döntések meghozatala Jelenlegi oktatók, kutatók, alkalmazottak Az együttműködések kiszélesedése További, illetve új feladatok megjelenése nagy Látásmód szélesedés, elégedettség növekedés Hatékonyabb munkavégzés Jelenlegi hallgatók A képzés színvonalának és gyakorlatorientáltságának növekedése A tömegképzés és a minőségi képzés ellentmondásai nagy Saját versenyképesség növekedése, Régióban maradás Munkaerőpiaci szereplők, akik már ma is részei a partnerkapcsolati hálónak Az együttműködések kiszélesedése További, illetve új feladatok megjelenése nagy A kölcsönhatások tartalmának és minőségének változása Munkaerőpiaci szereplők, akik részei lesznek a partnerkapcsolati hálónak Bekapcsolódás az együttműködés rendszerébe, saját érdekek érvényesítése Új feladatok megjelenésenagy Elvárásoknak megfelelő munkatársak megjelenése Közvetett célcsoport Jövőbeli vezetőkVersenyképesebb szervezet vezetése Növekvő feladatok, növekvő felelősség nagy Vállalkozás vezetői feladatok ellátására Jövőbeli oktatók, kutatók, alkalmazottak Versenyképes munkahely, vonzó életpálya Növekvő és sokoldalúbb feladatok, növekvő felelősség nagy Vonzó jövőkép, a felsőoktatási életpálya vállalása Jövőbeli hallgatók Színvonalas képzés, versenyképes tudás A tömegképzés és a minőségi képzés ellentmondásai nagy Saját versenyképesség növekedése, Régióban maradás Érintettek Az Észak-Magyarországi Régió lakosai Intellektuális háttér biztosítása Az eredmények hasznosulásának kérdése közepes Az eredmények középtávú hasznosulása a Régióban. Az Észak-Magyarországi Régión kívüli lakosok Vonzó lehetőségek megjelenése egy másik régióban Az eredmények hasznosulásának kérdése kicsi Az eredmények középtávú hasznosulása a Régión kívül TÁMOP C-12/1/KONV disszeminációs konferencia június 25.

I NDIKÁTOROK Mutató neve Típus Mérték- egység Bázisérték dec dec ápr. 14. Minimálisan elvárt célérték Célérték elérésének időpontja Mutató forrása (kimenet/ eredmény) Partnerkapcsolati portált kiépítéseKimenetdb április 14. Pályázói kimutatás: Adattárház AVIR továbbfejlesztéseKimenetdb április 14. Pályázói kimutatás: Vezetői dashboard BSC - rendszer létrehozásaKimenetdb április 14. Intézményenként a BSC - rendszer működtetése Kidolgozott és teljesített szabadon választható szervezeti- gazdálkodási hatékonysági mutató G 1, G 2, G 3, G 4, G 5 Kimenetdb április 14. Pályázói kimutatás intézményenként: Intézmény- fejlesztési Terv N 1 feldolgozás BSC próba G mutatókEredménydb április 14. Pályázói kimutatás intézményenként N 2 feldolgozás BSC élesEredménydb április 14. Pályázói kimutatás intézményenként TÁMOP C-12/1/KONV disszeminációs konferencia június 25.

K ÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET ! TÁMOP C-12/1/KONV disszeminációs konferencia június 25. Dr. Lukács János (ME) Dr. Szlávik János (EKF) Dr. Takács István (KRF)