A járműjavítás racionalizálása a MÁV-GÉPÉSZET Zrt. -nél

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
M1 – a kontinens első elektromos földalatti vasútja
Advertisements

működtetési vezérigazgató-helyettes
„Érdekérvényesítő képességek, kompetenciák fejlesztése, munkajogi és munkaügyi ismeretek gyarapítása, a szociális párbeszéd erősítése a víziközmű - és.
Aktuális pályázati lehetőségek
RCH, mint karbantartásért felelős szervezet (ECM) kapcsolatrendszere
Hotel Eger Park Konferenciaközpont október
Nobody’s Unpredictable Vélemények a pénzügyi-gazdasági válságról az internethasználó lakosság és a legalább 50 főt foglalkoztató vállalkozások körében.
Készítette: Dr. Szabó Péter Főosztályvezető
Gépészet jövője Zaránd György.
EuroScale Mobiltechnika Kft
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
Démász Prímavill Hálózatszerelő Kft Munkavédelem a gyakorlatban.
Hatékonyságnövelés IT biztonsági megoldásokkal Szincsák Tamás IT tanácsadó 2012.Október 17.
A PIACI MŰKÖDÉS TAPASZTALATAI A MAGYAR GÁZIPARBAN
EKOP Elektronikus levéltár
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
Vörös Attila, Gáspár László, Kálnoki Kis Sándor Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet ERTRAC-Hungary.
MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt. A mozdonyfedélzeti berendezések
Nyíregyháza, szeptember 09.
Gondolatok a gépjármű- felújításokról
Közlekedés – Mozgásban a tudományok, november 10.
Az APEH-hoz benyújtott bevallások adatai alapján
A Magyar Köztársaság kormánya. A középfokú felvételi változásai Arató Gergely államtitkár prezentációja december 9.
Feladatmegoldás Készletgazdálkodás.
Nagyteljesítményű helyszíni tartálygyártás
A mai nap programja ig Köszöntő Polgármester Úr 5 perce Gyorsított tanév előkészítő információáradat ig integrációt segítő.
a MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt.
A Dobbantó első éve Tanévzáró rendezvény június 24. Bognár Mária.
JÖVŐKÉP DÁTUM: október 6. HELYSZÍN: Danubius Hotel Flamenco Budapest, Tas vezér u ELŐADÓ: Dr. Márkus Imre, vezérigazgató MÁV-TRAKCIÓ.
X. Vasútgépész Napok október 6.
Konferencia és szakmai találkozó
MÁV-GÉPÉSZET Zrt. - a „piacközpontú” társaság
A MÁV-TRAKCIÓ Zrt. gazdálkodási és elszámolási rendszere
A V43 sorozatú mozdonyok felszerelése önműködő fékrudazat-állítóval
Problémák az interoperábilis közlekedésre alkalmas vontatójárműveknél Dr. Márkus Imre vezérigazgató 1.
MTLO értekezlet Balatonföldvár október október
2008 február 26.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2008 január ● Módszertan Módszertan ● 15+ célcsoport  15+ célcsoport 
A Nyugat-dunántúli Operatív Programok jelenlegi helyzetének bemutatása
Szemelvények a Kbt. legfrissebb módosításaiból február 10. dr. Fribiczer Gabriella főosztályvezető-helyettes Közbeszerzések Tanácsa Titkárság.
EGY SIKERES PROJEKT ISMÉRVEI ÖTLETTŐL A MEGVALÓSULÁSIG Vendler Balázs, ügyvezető.
Koordináció az egyes környezetvédelmi projekteknél Kis András Térségfejlesztési és Külügyi Iroda irodavezető-helyettes Szolnok szeptember 26.
1 SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ MÁV-TRAKCIÓ Zrt december 6. (csütörtök), de. 10:30 óra Zsákay László György főigazgató MÁV Zrt. Gépészeti Üzletág.
BelAmI2 projekt beszámoló Vida Rolland - BME március 1.
Infotér konferencia – EKOP előrehaladása Balatonfüred,
2011. március 20. Fuvareszközök Zsibrita Mátyás –
VÁLLALKOZÓI TÁJÉKOZTATÓ Budapest, március 26.
1 A kötöttpályás szakma perspektívái – Egész életen át tartó tanulás?! Zsoldos Marianna Humán Erőforrás Igazgató MÁV Zrt.
Az NHP második szakaszának eredményei és kilátásai
Schmidt Csaba polgármester október 24. Városi Fűtéskorszerűsítési Program Tatabánya.
A belsőégésű motor részei és működési elve
Zuglói társasház energiahatékonysági felújításának tapasztalatai Dzsiki Ferenc Lagross Kft. Budapest,
Székesfehérvár helyi közösségi közlekedési hálózata
Az önkormányzati cégek és önkormányzat közötti szerződéses kapcsolatok vizsgálata és az önkormányzati feladatellátást szabályozó külső szerződések rendszere.
KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚT Budapest, november 18. dr. Gincsai János
A felnőttképzés, szakképzés fejlesztése és a gazdaság igényei november 21. DAT 2006 Konferencia S2 – Gazdaság vezérelt informatikai szakképzés Szociális.
Az online pénztárgépek ellenőrzésének eddigi tapasztalatai. Az online pénztárgéppel rögzített adatok adóhatóság felé történő adatszolgáltatása. A kötelezettek.
PÉCS VÁROS AUTÓBUSZOS KÖZÖSSÉGI KÖZLEKEDÉSÉNEK MEGÚJÍTÁSA Tüke Busz Zrt november 6.
A Magyar Köztársaság kormánya. REND ÉS BIZTONSÁG a rendteremés programja (elszámolás) Draskovics Tibor igazságügyi és rendészeti miniszter.
Önkormányzati Egészségügyi Holding Zrt. Lehetünk-e ártatlanok ?
Beszerzések hatékonyság növelése
M1 – a kontinens első elektromos földalatti vasútja
160 Mrd Ft energetika. Megjelent a KKV szektor megújuló épületenergetikai beruházásait támogató pályázati felhívás!
Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék
Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék
T Á J É K O Z T A T Ó a rekultivációs projekt előrehaladásáról KEOP-7
A TÉR_KÖZ pályázat számokban
ELMŰ Hálózati Kft. ÉMÁSZ Hálózati Kft.
Gondolatok a gépjármű- felújításokról
Előadás másolata:

A járműjavítás racionalizálása a MÁV-GÉPÉSZET Zrt. -nél Dian József 2009. október 7.

A MÁV járműparkja %-ban hány jármű … ? Mennyi járműre lenne szüksége, hogy a 2700 vonatot kiállítani tudjuk? Mennyi idő kell a cserére a járműpark esetében? Évente mennyi pénz kellene? ÖBB színvonal??? 2-es vonal?? Többen utaznak?? Hatvan Bp felújított Bhv? IC bevételek? 5000 karbantartó ember – 1500 a járműpark csere? Költségek??? 2025??? 2011-es piacnyitás?? Megtartani a „MÁV” jelleget Energiaoptimum --- fenntartási rsz átalakítás

Az elképzelések szerint, 5 év múlva ! ! ! A MÁV járműparkja Az elképzelések szerint, 5 év múlva ! ! ! 3

A MÁV járműparkja A realitás ? 4

A MÁV járműparkja Egyelőre kevés új jármű Gördülőállomány átlag életkora 30 év felett van Fenntartási helyek? … Energiaoptimum??? Mennyi lehet a megtakarítás??? Létszám és telephely ÖBB felé kérdéseket megfogalmazni!! Összehasonlításhoz!! Költségek. .. Nettó jelenérték?? Hitelfinanszírozás?? 2600 vonat – fővonal rendbetétel, mellékvonal? Mennyi? Mennyivel olcsóbb??? Üzemeltetés? Energia optimális vezetés…

Tegyük azt, amire van ráhatásunk! A MÁV járműparkja Rövid távon nincs elegendő forrás a járműpark lecserélésére, de még a túlüzemelés ledolgozására sem! Tegyük azt, amire van ráhatásunk! Amire van lehetőség, tegyük meg! 6

Racionalizálás lehetőségei Karbantartási terv módosítás Telephely racionalizálás Átfutási idő csökkentés Anyagellátás hatékonyságának növelése

Karbantartási terv módosítás A vontató járművek döntő többsége túlüzemeltetett. 36 db V43 mozdony túlüzemelése több, mint 2 millió km. Ebből 7 db, több, mint 3 millió km. Javaslat: Historikus adatok elemzésével középszintű javítások kiterjesztése a járműtulajdonossal történő egyeztetéssel. A jövőben, a bevezetett karbantartási szoftver az eddigieknél is megbízhatóbb adatokat szolgáltat. Reengineering nem csak főjavítás szinten, elavult nehezen pótolható alkatrészek kiváltása. 8

Karbantartási terv módosítás Villamos vontató járművek: 9

Karbantartási terv módosítás Dízel vontató járművek: 10

Karbantartási terv módosítás M41 mozdony B* emelt szintű javítás: Dízelmotor főtengely fektetés, Dízelmotor égéstér határoló elemek cseréje új alkatrészekre, Irányváltó toló hüvely, csapágy és fogaskerekek cseréje, Légsűrítő kontaktorok cseréje, vezérlésük átalakítása. Főáramú kontaktorok, segédüzemi forgógépek felújítása. 11

Karbantartási terv módosítás M62 mozdony B* emelt szintű javítás: Dízelmotor főtengely csapágyak cseréje, Dízelmotor égéstér határoló elemek és turbófeltöltő forgórészek cseréje új alkatrészekre, Gázolajrendszer átalakítása – kötési pontok számának csökkentése, Nehezen, vagy egyáltalán nem beszerezhető alkatrészek kiváltása (kombinált hőrelé, nyomásadók, KZ kapcsoló) a korszerűsített mozdonyoknál alkalmazottakkal. Főáramú kontaktorok, segédüzemi forgógépek felújítása. 12

Karbantartási terv módosítás V43 mozdony V4 emelt szintű javítás: Fokozatkapcsoló teljes körű felújítása, Főüzemi egyenirányító szekrény kimérés, kitakarítás, Főtranszformátor kiemelése, külső tisztítása, géptér és alváztisztítása, tűzvédelmi bevonatok felújítása, Főáramú kontaktorok, segédüzemi forgógépek felújítása. 13

Telephely racionalizálás Északi JJ telephely tevékenységének kitelepítése Évi 800 mFt üzemeltetési költség megtakarítás Megtérülési idő 3 év ! ! ! 12 team a technológiai folyamatoknak megfelelően Cél: felmérni a jövőben várható igényeket, meghatározni az ahhoz szükséges gépi és emberi erőforrást, véglegesíteni a kitelepítés helyszínét, elkészíteni a helyszíni terveket 14

Telephely racionalizálás Hol tartunk: Forgóváz javítás Szolnokra települ 2009. október 05. és 15. között. Villamos forgógép javítás kapacitásbővítése Békéscsabán 2009. október 30. –ig befejeződik. Központi fékműhely Istvántelekre kerül október 30. –ig. Villamos és mechanikus műszerek javítása Ferencvárosba költözik október 22. –ig. Villamos mozdony javítás a tervek szerint Északi Telephelyen december 31. –ig befejeződik. A telephely október 30. –i közbenső, ill. december 31. –i végdátummal a tulajdonos MÁV Zrt. részére visszaadásra kerül. 15

Átfutási idő csökkentés Alapképlet: A javítási, karbantartási átfutási idők csökkentésével kevesebb jármű elegendő ugyanolyan üzletmenethez. Jelenlegi korlátok: anyagellátási problémák, csereállag hiánya, járműjavítói technológiai folyamatok 16

Átfutási idő csökkentés Lehetőségek: Járműjavítási technológiai folyamatok felülvizsgálata a LEAN eszközök felhasználásával. Célunk a személykocsi fővizsga átfutási idejének 15 napra csökkentése! Kocsi fővizsga átfutási idő átlaga (EVSZ keltétől) 17

Átfutási idő csökkentés Lehetőségek: Cserefődarabos javítás hatásfokának növelése, DESIRO. Van cserefődarab de ha bányának használjuk, akkor a lényeg veszik el. Cseredarabos javítás kiterjesztése a személykocsi javításra, osztott fővizsga a KJK-k. bevonásával. Tovább csökkenhet a járműjavítóban töltött idő! 18

Anyagellátás hatékonyságának növelése Eddig: Éves anyagszükségleti terv összeállítása: Szeptember Konszolidáció: Október-November Ajánlatkérések: December-Január Szerződések: Január-Március Anyagbeérkezés: Február- Szeptember Magas készlet/Anyaghiány JJ-ból csak komplett jármű jöhet ki ! 70 ezer cikkszám 2008 évben külön problémát okozott az összeolvadó társaságok eltérő cikkszámrendszer 19

Anyagellátás hatékonyságának növelése Ezután: Gördülő tervezés, a járműpark nem cserélődik le Január 1-én! Senki nem ismeri nálunk jobban a járműpark állapotát Egyeztetés a járműtulajdonossal Fogyás szerinti beszerzés/ lehívás, KANBAN Folyamatos anyagellátás, Ugyanaz a társaság javít, aki karbantart. Anyag standardizálás Csökkenő raktárkészlet Miskolc KJK területén próbaüzem indult a lehívásos anyagellátásra. 20

Nagyobb sebességre kapcsoltunk ! KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! 21