Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia 2005
Naprakész Microsoft technológiák banki környezetben Bessenyei László Magyar Külkereskedelmi Bank Rt.
Tartalom Az MKB és informatikai háttere Elvárások és célok MKB üzleti és infrastruktúrális alkalmazások Technológiai alapelvek Adaptív eszközök, módszerek Problémák, eredmények, tervek
A Magyar Külkereskedelmi Bank Rt. Magyarország egyik legnagyobb bankja Van IT stratégia Kiterjedt, igen biztonságos, centralizált IT háttér 60 főbb és 140 egyéb üzleti alkalmazás 2400 dolgozó, 50 fiók A fontos rendszerek rendelkezésre állása mért
Elvárások és célok Katasztrófatűrés Rendelkezésre állás Felügyelet Biztonság Performancia
MKB IT specialitások Kb. 100 kliens alkalmazás 180 MS szerver ( 5 db geo cluster ) 10 szakértő 2000 PC, 50 telephely Microsoft Select és Enterprise Agreement Hardveres site-szintű diszk tükrözés, DRM Központosított mentés
Alkalmazások Infrastruktúra Címtár és integrált bejelentkezés, Névszolgáltatás, Fájl- és nyomtatási szolgáltatások Terminál szerverek Irodai informatika (NT-XP, Office) Vírus ellenőrzés Banki alkalmazások Levelezés és banki dokumentumtárak Értékpapír számlavezetés Scoring rendszerek SWIFT CallCenter és HelpDesk Fraud monitoring Széchenyi Kártya
Technológiai alapelvek Kockázattal arányos védelem Technológia fegyelem Szabályozott üzem Teljesítmény-katasztrófa – biztonsági tesztek Szabályozási háttér ITIL - MOF Képzett munkaerő Mind teljesebb felügyelet (SMS/MOM)
MOM - SMS Lehetőleg ne legyen kivétel SMS 2003 (Systems Management Server ) Patch management (kliens és szerver) Szoftver disztribúció (önkiszolgáló) MOM 2005 (Microsoft Operations Manager) Ügyvitel (szervergazdák, szakértők)
MOM munkafolyamat
MOF (Microsoft Operations FrameWork) ITIL modell, lefordítva, kibővítve Microsoft eszközökre Szemlélet a legfontosabb Oktatás nélkül nehéz Vezetői támogatás
Adaptív eszközök, módszerek Projektszerű megvalósítás TM alapú szerződések Erős techológia és vezetői kontroll Gördülő tervezés Fejlesztési szabványok Lehetőleg tiszta Microsoft megoldások Gyártói ajánlások szoros követése Audit a Gyártótól Friss verziók konzervatív kezelése Jó kapcsolatrendszer
Problémák Üzemzavarok minden nap vannak, de kezelhetőek Gyors változások – speciális kezelés – de ez elsajátítható A környezet rossz stílusa – rossz példák Integráció
Eredmények Súlyos üzemzavar évek óta nem volt Igen jó rendelkezésre állási adatok A kialakult rendszer rugalmas, de biztonságos Tervezhető
Tervek SharePoint XP Fejlesztési szabványok bővítés, szofisztikálása Új verziók üzembehelyezése Architektúra felülvizsgálatok Rendelkezésre állás mérés Mobil-dolgok
Köszönöm megtisztelő figyelmét! Elérhetőségek: Név: Bessenyei László Cím: 1055 Váci u