Kdkd Elektronikus fizetés a közigazgatásban 2010. 04. 29.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A hatályos és a január 1-jén hatályba lépő közbeszerzési szabályozás
Advertisements

Új közbeszerzési törvény évi CVIII.
A időszak végrehajtási intézményrendszere
Gordos Márta Európai Együttműködési Programok Igazgatósága
Elektronikus Ügyfélkapu – kapcsolat az ügyfél és a közigazgatás között
Elektronikus Fizetés megvalósítása
A 17/2010. (III. 4.) FVM rendelet a családi gazdálkodók által igénybe vehető átmeneti állami támogatásról Szeged, március 31.
PÉNZÜGYI INFORMÁCIÓS OSZTÁLY Vám- és Pénzügyőrség Központi Bűnüldözési Parancsnoksága Budapest, április 16.
Magyarország fejlesztési forrásai Aktuális hírek •2006. október 16. –OP társadalmi egyeztetése •2006. október 17. –ÚMFT parlamenti vitája.
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
A program megvalósulását az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány támogatja. „ROMÁK A MUNKAERŐPIACON” konferencia Pécs, szeptember Előadó:
ENVI-ART Környezetvédelmi Tanácsadó és Szolgáltató Kft.
A projektek megvalósítása I.
Agrár- és Vidékfejlesztési Operatív Program Budapest, február 9.
E-Levéltár projekt Vidra András Projektigazgató
Elkülönített állami pénzalapok
Új szabályok, új fogalmak az elektronikus ügyintézésben dr
Támogatási Szerződés előkészítése  az előkészítést a Közreműködő Szervezet és a kedvezményezett programmenedzserei közösen végzik  az előkészítés formanyomtatvány,
EU támogatások és a kapcsolódó közbeszerzések tapasztalatai
a Nyugat-dunántúli Operatív Program
Tájékoztató az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program mezőgazdasági szaktanácsadási intézményrendszeréről, s az igénybevehető szolgáltatásokról Tisza.
EKOP Elektronikus levéltár
INTERREG IIIA – Hogyan pályázzunk Európai Uniós Pénzforrásokra? INTERREG IIIA – Hogyan pályázzunk Európai Uniós Pénzforrásokra? Az EU intézmény rendszere,
KÖZOP eljárásrendek március 2. után
Fejlesztési Igazgatóság
A FOLYAMATBA ÉPÍTETT ELLENŐRZÉS JELLEMZŐI
1Kőszeg, december 12. Ellenőrzés, kifizetés folyamata Szabó András.
ELSŐ SZINTŰ ELLENŐRZÉS ALAPJAI South East Europe Programban
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI KEOP KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET Székesfehérvár 2007.április.
1 A KIFIZETÉSEK ÉS PÉNZÜGYI ELLENŐRZÉSEK FOLYAMATA A KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZETNÉL.
Kulturális Projekt Ciklus Menedzsment IV. Modul A kultúra gazdaságtana.
FÜGGETLEN KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI
1 A KBSZ BEMUTATÁSA év eseményei KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Budapest, március 31. Orosz Dalma főosztályvezető.
Nemzeti Fejlesztési Terv (NFT) = Európa Terv Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program (HEFOP) 4.4 intézkedés: Egészségügyi információ- technológiai.
Az OKJ bevezetésének, a szakmai vizsgáztatásnak jogszabályi háttere.
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
Fejlesztési Igazgatóság Kohéziós Alap Közreműködő Szervezet számvitel Hosszú Gabriella és Pásztor Edit - Pénzügyi önálló osztály ,
Tájékoztató az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program mezőgazdasági szaktanácsadási intézményrendszeréről és az igénybevehető szolgáltatásokról Pataki.
Aktualitások, változások, újdonságok az agrár-szakképzésben Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium VIDÉKFEJLESZTÉSI, KÉPZÉSI ÉS SZAKTANÁCSADÁSI.
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
ÚMFT első éves tapasztalatai, az uniós pénzek felhasználásának várható üteme Közbeszerzés.
A közreműködő szervezetek szerepe a közbeszerzési döntési mechanizmusban Dr. Nyikos Györgyi vezérigazgató-helyettes VÁTI Kht.
Integrált helyi fejlesztési akciók ösztönzése” c. 2002/2003 évi Phare program FIZETÉSI KÉRELMEK TIPIKUS HIBÁI Hayde Nóra, pénzügyi menedzser VÁTI Kht.
XVIII. Magyarországi Egészségügyi Napok
Vasútszabályozási Osztály
Szántó Tamás elnökhelyettes PMISZK
Elektronikus Közigazgatás Operatív Program ( )
Európai Menekültügyi Alap évi allokációja SZAKMAI RÉSZ Pályázható célkitűzések és tevékenységek Célcsoportok Változások A pályázók tájékoztatása,
Megpályázható tevékenységek BM/ /2012. sz. nyílt pályázati felhívás alapján Európai Integrációs Alap.
A Nyugat-dunántúli Operatív Programok jelenlegi helyzetének bemutatása
A Nemzeti Civil Alapprogram szervezeti felépítése, feladat- és hatáskörök Előadó: dr. Ugron Gáspár.
EGY SIKERES PROJEKT ISMÉRVEI ÖTLETTŐL A MEGVALÓSULÁSIG Vendler Balázs, ügyvezető.
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Tóbiás Zoltán Osztályvezető KvVM FI 2007.április 26.
Az Országos Fogyatékosügyi Tanács sajátos szerepe az Európai Uniós szabályozások érvényesítésében hazai nemzeti és helyi szintű szabályozásokban Horváth.
HEFOP 2.1 Pályázati Kiírás Projektindító február 14. Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium.
A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium EKOP projektjeinek jelene és jövője dr. Rupp Zoltán főosztályvezető E-közigazgatásért felelős helyettes államtitkárság.
Infotér konferencia – EKOP előrehaladása Balatonfüred,
Az államháztartásról szóló törvény
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt összefoglaló EKOP
HEFOP/ /2 Szerződéskötési alapismeretek. HEFOP/ /22 Tartalomjegyzék Szerződéskötés folyamata Támogatási szerződés.
2014. június 12. Lackó Péter Clarity
Megpályázható tevékenységek BM/9674-2/2011. sz. nyílt pályázati felhívás alapján Európai Integrációs Alap dr. Gyöngy Anna BM EUEFO.
HEFOP Tananyag-fejlesztési projekt Főpályázók tájékoztatása november 8.
Budapest, október 01. A magyarországi kutatás-fejlesztés nemzetbiztonsági vetületei.
Közigazgatási Jog 4 Európai Közigazgatás, 5. előadás október Az Európai Unió területi-helyi közigazgatása 3.1. Regionalizmus az EU-ban integráció.
Zöld Beruházási Rendszer Klímabarát Otthon Panel Alprogram pályázat a szén-dioxid –kvóta bevételekből Március 10. Legény Árpád Projektmenedzser-asszisztens.
A közbeszerzések elméleti háttere I. A szeptember 15-től hatályos Kbt. alapján.
Szpi működése 2011-ben létrejött a Széchenyi Programiroda Nonprofit Kft. a Promei Nonprofit Kft. jogutódjaként a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium tulajdonosi.
A hivatalos statisztikára vonatkozó új jogszabályok bemutatása Dr
Előadás másolata:

kdkd Elektronikus fizetés a közigazgatásban

Elektronikus fizetés a közigazgatásban Kratochwill Péter elnök 2

Az előadás tartalma •Az ‘Elektronikus Fizetés Megvalósítása (e-FIZ)’ projekt lényegének bemutatása. •Az EU finanszírozású projektek közbeszerzési eljárásának szabályrendszere és dilemmái. •Az e-FIZ projekt helyzete. 3

Az e-FIZ projekt konzoricuma (EKOP ) •A projekt közel 4 milliárd Ft-os támogatásból valósul meg. •Projektgazda és konzorcium-vezető: PMISZK •A projektkonzorcium tagjai:  PMISZK  Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal  Miniszterelnöki Hivatal  Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala  Vám- és Pénzügyőrség Országos Parancsnoksága 4

Az e-FIZ projekt előnyei Az állampolgárok számára A napi gyakorlatban általuk alkalmazott elektronikus fizetési megoldásokat használhatják a közigazgatással szemben fennálló fizetési kötelezettségeik teljesítésére:  elektronikus ügyintézés során bankkártyával, internetbankkal és mobilbankkal;  a személyes megjelenéssel járó ügyintézés során bank- kártyával és mobilbankkal fizethetnek. 5

Az e-FIZ projekt előnyei A költségvetési intézmények számára Viszonylag gyorsan és egyszerűen beépíthetik működésükbe az elektronikus fizetési szolgáltatást, így teljesen elektronikus, egyszerűsített, felgyorsított ügyintézési folyamatokat hozhatnak létre. Az intézmények ügyintézői több időt fordíthatnak az ügyfelek valós kiszolgálására, mert:  adminisztratív terheik csökkennek;  a pontosabb befizetések miatt kevesebb hibakezelést kell végezniük. 6

Az elektronikus fizetés alapelvei 1.Az ügyintézéshez és a fizetéshez az ügyfél külön azonosítása szükséges. Az ügyintézéshez szükséges azonosítást az intézményi szakrendszer végzi (a Központi Rendszer vagy az ügyintéző útján). A fizetéshez szükséges azonosítás a fizetési megoldás (pl. internetbank) feladata. 2.A fizetés az ügyazonosító ismeretében történik, melyet az intézményi szakrendszer (esetleg az Ügyfél) képez. 3.A fizetési megoldás szolgáltató a fizetés visszavonhatatlan megindításáról ad elektronikus igazolást, s az igazolás kiadásával garantálja az összeg kifizetését. 7

Az elektronikus fizetés megvalósítása Az elektronikus fizetés  a központi elektronikus fizetési és elszámolási rendszert (EFER) létrehozó horizontális projektből,  valamint a szolgáltatást használatba vevő vertikális projektekből áll. A vertikális projektek elektronikus fizetést tesznek lehetővé:  az Okmányirodákban;  az APEH-nél;  a Vám és Pénzügyőrségnél. 8

Az elektronikus fizetés elszámoló rendszer (EFER) Az EFER lehetőséget nyújt az ügyfelek számára az ügyintézéshez kötődő fizetési kötelezettség egy összegben, egy tranzakcióval történő megfizetésére abban az esetben is, ha több bevételi számlára kell teljesíteni a befizetést (pl. egy összegben fizethető az egy ügyhöz kapcsolódó vám, import Áfa és környezetvédelmi termékdíj). Az elszámolás technikai lebonyolítása a Magyar Államkincstárban nyitott, az intézményhez rendelt átvezetési számla segítségével történik. Az EFER végzi a tranzakciós díj felosztását az intézmények között. 9

Kapcsolódó rendszerek EFER Fizetési megoldás szolgáltató Intézményi szakrendszer Intézményi pénzügyi rendszer Kincstári számlavezető rendszer Az elszámolás forgalom a Bankközi Klíring Rendszeren zajlik Pl. az XY bank internetbank rendszere Pl. én magam Pl. a Vámárunyilat- kozat Feldolgozó Rendszer Pl. a VP folyószámla rendszere

Az EU-s projektek közbeszerzési szabályrendszere •1992. évi XXXVIII. törvény az államháztartásról. • 217/1998. (XII. 30.) Korm. rendelet az államháztartás működési rendjéről. • évi C. törvény a számvitelről. • A közbeszerzésekről szóló évi CXXIX. törvény (Kbt.) • 193/2003. (XI.26.) Korm. rendelet a költségvetési szervek belső ellenőrzéséről • Az államtitkot vagy szolgálati titkot, illetőleg alapvető biztonsági, nemzetbiztonsági érdeket érintő vagy különleges biztonsági intézkedést igénylő beszerzések sajátos szabályairól szóló 143/2004. (IV.29.) Korm. rendelet. •A Tanács 1083/2006/EK rendelete az Európai Regionális Fejlesztési Alapra, az Európai Szociális Alapra és a Kohéziós Alapra vonatkozó általános rendelkezések megállapításáról és 1260/1999/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről • 102/2006. (IV. 28.) Korm. rendelet az Európai Unió által nyújtott egyes pénzügyi támogatások felhasználásával megvalósuló, és egyes nemzetközi megállapodások alapján finanszírozott programok monitoring rendszerének kialakításáról és működéséről • 255/2006. (XII. 8.) Korm. rendelet a programozási időszakban az Európai Regionális Fejlesztési Alapból, az Európai Szociális Alapból és a Kohéziós Alapból származó támogatások felhasználásának alapvető szabályairól és felelős intézményeiről • 281/2006. (XII. 23.) Korm. rendelet (a programozási időszakban az Európai Regionális Fejlesztési Alapból, az Európai Szociális Alapból és a Kohéziós Alapból származó támogatások fogadásához kapcsolódó pénzügyi lebonyolítási és ellenőrzési rendszerek kialakításáról) 11

Az EU-s projektek közbeszerzési szabályrendszere •A Bizottság 1828/2006/EK rendelete (XII. 27.) az Európai Regionális Fejlesztési Alapra, az Európai Szociális Alapra és a Kohéziós Alapra vonatkozó általános rendelkezések megállapításáról szóló 1083/2006/EK Tanácsi rendelet, valamint az Európai Regionális Fejlesztési Alapról szóló 1080/2006/EK Európai Parlamenti és Tanácsi rendelet végrehajtásáról • 16/2006. (XII. 28.) MeHVM-PM együttes rendelet (a időszakban az Európai Regionális Fejlesztési Alapból, az Európai Szociális Alapból és a Kohéziós Alapból származó támogatások felhasználásának általános eljárási szabályairól) és ennek az módosításaként elfogadott • 11/2007. (III.28.) MeHVM-ÖTM együttes rendelet az Államreform operatív program és az Elektronikus közigazgatás operatív program végrehajtásában közreműködő szervezet kijelöléséről •14/2008. (VIII. 19.) NFGM–PM együttes rendelet (a 2007–2013 időszakban az Európai Regionális Fejlesztési Alapból, az Európai Szociális Alapból és a Kohéziós Alapból származó támogatások felhasználásának általános eljárási szabályairól szóló 16/2006. (XII. 28.) MeHVM–PM együttes rendelet módosításáról) 12

13 Az EU-s projektek beszerzésének buktatói....a megrendelő szemüvegén keresztül •A Közbeszerzési Törvény túlbonyolított és állandóan változik, az itt lefektetett általános jogi szabályok szerint kell a beszerzéseket bonyolítani. • A beszerzések műszaki szempontból mindig egyediek és speciálisak. • Szinte lehetetlen olyan pályázati kiírást készíteni, mely ne lenne akár utólag is támadható.

A beszerzések és a pályázók viszonya ahogy a kiíró látja •Elsődleges szempont a biztonság. •Képes-e a pályázó a projekt méretével megegyező mértékű kockázatot vállalni? •Rendelkezik-e a projekthez mérhető referenciákkal? •Elegendőek-e a pályázó erőforrásai, megfelelő méretű-e a pályázó cég a projekt sikeres megvalósításához? A fentiekből következik, hogy nagy értékű projektre csak nagyvállalat, vagy konzorcium képes pályázni.

A kiíró szervezet dilemmái 15 •A kiírási és megfelelőségi feltételek meghatározzák a pályázók körét. •Darabolható-e a projekt, hogy több részletben kiírva lehetővé váljon kisebb cégek pályázása is? •Szabad-e részekre szedni egy komplex szoftverfejlesztési feladatot, mellyel a megrendelő új infrastruktúrát kíván telepíteni és letesztelt, megfelelő performanciájú rendszert szeretne átvenni? •Léteznek-e olyan szállítók, melyek bármely szoftvert képesek adott hardverre, az előre megadott teljesítmény- kritériumok figyelembe vételével tökéletesen integrálni, vagy ez legyen a megrendelő felelőssége?

Jellemzői megrendelői attitűd 16 •Csak én tudom, mit akarok. •A saját folyamataimat én ismerem legjobban. •Nem érek rá fejleszteni. •Nem ismerem a korszerű informatikai megoldásokat. •Rengeteget fizetek a szállítónak, akinek cserébe meg kell birkóznia az összes problémával.

Az e-FIZ projekt helyzete Milyen út vezet az ötlettől a projekt megvalósításáig? 17 • Projekt-ötlet január • Megvalósíthatósági tanulmány június • Pályázati felhívás megjelentetése október • A projektjavaslat befogadása a Közreműködő Szervezetnél március • Támogatási Szerződés aláírása, konzorcium megalakítása július • Vállalkozási Szerződés aláírása június 1 – 1.5 éves folyamat Közbeszerzés: Újabb 6-12 hónap

Az e-FIZ projekt helyzete mérföldkő: rendszertervezés mérföldkő: infrastruktúra terv mérföldkő: infrastruktúra átadás mérföldkő: rendszerfejlesztés folyamatban 5. mérföldkő: tesztelés Tervezett véghatáridő:

Köszönöm megtisztelő figyelmüket ! 19