KNOLL 1 Prof.Dr.,Dr.hc. Knoll Imre c.egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben BKF-HFF Kar Logisztika Szakirány II. Budapest,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Prof. emeritus, Dr.Dr.hc. Knoll Imre Budapest, február-május
Advertisements

Logisztikai kutatás-fejlesztés és oktatás kölcsönhatása
REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA SZÉKESFEHÉRVÁR.
Prof. emeritus, Dr. Knoll Imre, MTA doktor a Magyar Logisztikai Egyesület elnöke MLBKT Kongresszus Siófok, november 6. Logisztikai befektetések vállalatgazdasági-
Magyar ipari parkok kialakításának és működtetésének tapasztalatai Tóth János vezető főtanácsos Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium Üzleti Környezet.
A régiók kialakításának finanszírozási kérdései Vigvári András
1 Prof.Dr.,Dr.hc. Knoll Imre c.egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben BKF-HFF Kar Logisztika Szakirány II. Budapest,
Az OFA szerepe a foglalkoztatás elősegítésében
Pelech Dávid Budapest Duna Kontakt Pont
LOGISZTIKAI OKTATÓK TANÁCSKOZÁSA MISKOLCTAPOLCA 2002 MÁJUS 31 NÉMON ZOLTÁN GAZDASÁGI MINISZTÉRIUM KUTATÁS-FEJLESZTÉSI TÁMOGATÁSOK A SZÉCHENYI TERVBEN.
1 Heller Farkas Főiskola Logisztika Szakirány II. Budapest, 2008.február Új törekvések a logisztikai közreműködésben Prof. emeritus, Dr. Knoll Imre egyetemi.
HELYI ÉS TÉRSÉGI EGYÜTTMŰKÖDÉS LEHETŐSÉGEI ÉS KORLÁTAI FEJLESZTÉSI PÓLUS SZIGET, VAGY A TÉRSÉG MOTORJA? SZŰCS ERIKA Budapest, december 06.
AZ ÚJRAIPAROSÍTÁST TÁMOGATÓ INTÉZMÉNYI KÖRNYEZET
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
Nemzetgazdaságunk ágazati megoszlása a GDP%-ában
„G A Z D A S Á G P O L I T I K A” SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR ELŐADÁS SOROZAT 10 x 10 makrogazdasági trendek Szeged, február.
Interdiszciplináris ellátási lánc- versenyképes vállalat
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
Pordány Sarolta: Ph.D. kutatásindító
Új törekvések a logisztikai közreműködésben
1 Prof. emeritus Dr. Knoll Imre egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben Heller Farkas Főiskola Logisztika Szakirány II.
1 Prof. emeritus Dr. Knoll Imre egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben Heller Farkas Főiskola Logisztika Szakirány II.
1 Új törekvések a logisztikai közreműködésben Prof.emeritus, Dr. Knoll Imre egyetemi tanár, MTA doktor Prof.emeritus, Dr. Knoll Imre egyetemi tanár, MTA.
Új törekvések a logisztikai közreműködésben
Új törekvések a logisztikaiközreműködésben
1 Logisztika Szakirány – II. 2. téma Vállalkozási rendszerek átszervezése Bp.2008.febr. Prof.Dr.Knoll Imre.
1 Logisztika Szakirány—II. 5.téma Logisztika Szakirány—II. 5.téma Az állam és a magánszféra kooperációja PPP – Public Private Partnership Prof.Dr.,Dr.hc.Knoll.
KNOLL1 Prof.Dr.,Dr.hc. Knoll Imre c.egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben BKF-HFF Kar Logisztika Szakirány II. Budapest,
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A regionális politika és az agrárpolitika kapcsolata
A Stratégiai Környezeti Vizsgálat (SKV) szerepe a gazdasági tervezésben Dr. Fogarassy Csaba egyetemi docens.
Kisvállalkozások alkalmazkodás és versenyképesség Kállay László GKM.
A Georgikon Kar kutatási lehetőségei Keszthely, március 30.
Önkormányzatok turisztikai feladatai
Kutatási összefoglaló. Regionális eltérések Magyarországon nemzetközi összehasonlításban.
TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KMR projekt 1 A NÖVEKEDÉS ÉS A VERSENYKÉPESSÉG REÁLGAZDASÁGI TÉNYEZŐI Chikán Attila egyetemi tanár Budapesti Corvinus Egyetem.
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
A Dél-dunántúli régió helyzete, fejlesztési lehetőségei és az RFT szerepe a DDOP végrehajtásban Dr. Wekler Ferenc elnök szeptember 14.
Határon átnyúló együttműködések – a KKV-k hálózatépítésének egy lehetősége Előadó: Firtl Mátyás általános alelnök Győr-Moson-Sopron Megyei Önkormányzat.
A Phare továbbélése a regionális operatív programokban Wächter Balázs.
A Dél-alföldi Régió évi Területfejlesztési Operatív Programja Regionális Akcióterv Kecskeméti Klára tervezési projektmenedzser június.
Alternatív finanszírozási lehetőség a határ menti térségek megsegítésére Békéscsaba, május 20.
Humán közszolgáltatások fejlesztése prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
Társadalmi-gazdasági egyenlőtlenségek Régiók, megyék, kistérségek.
Miért pont Magyarország? avagy Hogyan szerezzünk külföldi befektetőt?
1 A logisztika tudomány 25 éve a gazdaságért és a társadalomért Prof.emeritus, Dr.Dr.hc.Knoll Imre MTA doktor, ELA Fellow MTA Logisztikai Albizottság t.
Új agrárlogisztikai trendek és a bővített ellátási lánc
KNOLL-FÉLE „Innovációs ellátási lánc” --modell 10-- Ellátási láncok,bővítésük és gazdasági elemzésük
alapok és fejlesztési modellek
Magyar KKV-k sikerei és együttműködései a globális IT iparban
9 tézis a jövő településfejlesztéséhez Kistérségek fejlettségi rangsora.
Foglalkoztatás-politika
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara szerepe a vidékfejlesztésben
Területi politika főbb összefüggései. A disszertáció főbb területei 1.A regionális programozás elméleti alapjai 2.A programozási ciklus az Európai Unióban.
Újraiparosítási folyamatok a Dél-Dunántúlon Feldolgozó ipari helyzetkép a Dél-Dunántúli régióban Kovács Szilárd PhD-hallgató PTE KTK Regionális Politika.
A Nemzeti Fejlesztési Terv
MTA Regionális Kutatások Központja A DUNA - AZ EU VII. KORRIDORA Horváth Gyula MTA Regionális Kutatások Központja 2008.
DESZTINÁCIÓK TURISZTIKAI TELJESÍTMÉNYÉNEK TELEPÜLÉS-SZEMPONTÚ MEGKÖZELÍTÉSE Dr. Szalók Csilla „TDM Workshop”
Logisztikai fejlesztési irányok a hazai és az EU szakpolitikák tükrében CEBC „A győztesek felelőssége” konferencia február 2. Dr. Bokor Zoltán BME.
A Strukturális Alapok Cél: a régiók közötti társadalmi és gazdasági kohézió elősegítése Költségvetés: 195 mrd EUR  Európai Regionális Fejlesztési.
Kocsis Tibor Kaposvár, március 01. Várható fontosabb pályázatok ban.
Regionális Vállalkozásfejlesztés Dr. Billo Kármen főosztályvezető-helyettes Regionális és Kárpát-medencei Vállalkozásfejlesztési Főosztály.
PREZENTÁCIÓ AZ EU-HOZ CSATLAKOZÓ ORSZÁG KAMARÁINAK DEBRECEN, MAGYARORSZÁG NOVEMBER 24. (hétfő) Michael Geary Vezérigazgató.
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
1 Prof.Dr. KNOLL IMRE, MTA doktor „ÉSSZEL-HITTEL-AKARATTAL” …a gyógyszer-ellátási láncban… I.Budapesti Gyógyszerész Nap szeptember 17. (
VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK
Régiófogalmak, régióformáló folyamatok
Európai Uniós ismeretek
Prof. Dr. Illés Béla* tanszékvezető egyetemi tanár
Régiófogalmak, régióformáló folyamatok
Előadás másolata:

KNOLL 1 Prof.Dr.,Dr.hc. Knoll Imre c.egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben BKF-HFF Kar Logisztika Szakirány II. Budapest,

KNOLL2 Logisztika Szakirány – II. 3. téma Új logisztikai törekvések a TTR- Település-, Térség és Régiófejlesztésben Bp Prof.Dr.Knoll Imre Új logisztikai törekvések a TTR- Település-, Térség és Régiófejlesztésben Bp Prof.Dr.Knoll Imre

KNOLL3 Régiós tagozódás főbb HATÁSELEMEI Hazai regionális szerkezet modell RhRh RhRh RhRh RhRh RhRh RhRh RhRh R k1 R-n Világgazdaság Európai Unió Magyar állam R-k R h - hazai régiók R-n nemzetközi régió R-k külföldi régiók ©Knoll Külföldi régió Nemzetközi régió

KNOLL4 Tervezett hazai régiók és gazdasági fejlettségük Regionális különbségek az egy főre jutó GDP-ben (elvi adatok!)

KNOLL5 Régió-szerkezet döntési problémái 1.TERVEZETT KIALAKÍTÁS a.19 megye + Budapest ? b.7 régió  ? c.5 (3) tartomány ? d.Euro-régiók ? 2. BEFOLYÁSOLÓ TÉNYEZŐK  Hatalmi politika  Gazdaság-politika  Társadalom politika  Etnikai összetartozás ???? ? KÖZÖS ÉRDEK ? ©Knoll

KNOLL6 A TTR-fejlesztés gazdasági és társadalmi jellemzői  Munkahely-teremtő beruházások  Sokrétű befektetések és financiális hátterük (EU és egyéb pályázat, hitel..)  Infrastruktura kialakítás (befektető??)  Adózási kérdések (iparűzési-, kedvezmények??)  Humán erőforrások, szociális befektetések  Idegenforgalmi vonzerő szerepe  Nemzetközi regiók kialakítása (előny??)  Sokrétű LOGISZTIKAI KÖZREMŰKÖDÉS !!

KNOLL7 TTR KERETÉBEN MŰKÖDŐ „GAZDASÁGI RENDSZEREK” és „makro” folyamataikat támogató „ellátási--folyamatok” és A-1…A-n „mikro” alrendszereik TTR KERETÉBEN MŰKÖDŐ „GAZDASÁGI RENDSZEREK” és „makro” folyamataikat támogató „ellátási--folyamatok” és A-1…A-n „mikro” alrendszereik E-1 E-2E-n A-1 A-2 A-n

KNOLL8 TTR – fejlesztés többlépcsős „visszacsatolási - MmM” modellje TTR – fejlesztés többlépcsős „visszacsatolási - MmM” modellje

KNOLL9 TTR-fejlesztés– --logisztikai közreműködés Termelés,szolgáltatás keresk. létesítményei Közlekedés- szervezés és létesítményei Log.Szolgáltató Központ „Ipari park” Logisztikai közreműködés és kapcsolódó Infrastruktura Kulturális + szociális létesítmények ©Knoll Állam és szervezetei

KNOLL10 TTR-fejlesztés hatáselemeinek modellje Oktatás, kultúra, sport Társadalmi tényezők Infrastruktúra Állami szerepvállalás Termelő, kereskedő vállalkozások; (befektetők) Település Térség Régió Logisztikai szolgáltatások Emberi erőforrások Szociális kérdések ©Knoll

KNOLL11 JAVASOLT TTR- BEFEKTETÉSI FOLYAMAT JAVASOLT TTR- -- BEFEKTETÉSI FOLYAMAT Igényfelmérés Gazdasági környezet elemzés Befektetés tervezés Befektetők kiválasztása Környezetvédelem Minőségirányítás Hagyományos ellátási lánc és alrendszerei MarketingKontrolling Benchmarking

KNOLL12 Regionális gazdaságfejlesztési modell Regionális gazdaságfejlesztési modell

KNOLL13 Végül kialakul egy „támogató” logisztikai megoldás „SCR-Supply Chain Reengineering ” módszer !! Az új feladatokra adaptált ellátási lánc 1.input oldalán kapja a)a település/ régiófejlesztés gazdasági/társadalmi bázisadatait, b)azokat a célkitűzéseket, melyeket a tervezett földrajzi térségben el kíván érni, folyt ©Knoll

KNOLL14 …… SCR- Supply Chain Reengineering folyt): 2. Output/kihozatal/ eredményként: a./ összeáll a „többszörösen bővített, módosított ”SCbm- ellátási lánc b./ ebben új tényezőként megjelenik x a térség GÁ - Gazdasági Átalakulása x a térség IÁ – Infrastruktúrájának Átalakulása x a TH – Társadalmi Hatások c.) Végül „egyensúlyt kell teremteni” (best balance ), a rész-optimumokra törekvő logisztikai alrendszerek között !! ©Knoll

KNOLL15 Köszönöm figyelmüket !