Mi változott 2008 ősze óta? Pénzügyi Kommunikáció Konferencia 2009. okt. 21. Karády Mariann TNS Media Intelligence.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
SPORT & REKLÁMPIAC Simon Krisztián, Marketing&Media vezető szerkesztő.
Advertisements

Természet Szöveg: ©Rába Ildikó Mariann Kép: ©Bauer Andrea.
Jelentés a fizetési mérleg alakulásáról
MasterCard - Év bankja 2010 Gauder Milán regionális igazgató MasterCard Europe.
Magyar Reklámpiac 2008 Reklám-média konferencia április 9. Mihálszki Zsuzsa.
Kampányok könyvszerinti értéken Starcz Ákos Bookline.hu Nyrt április 29.
Groupama Garancia Biztosító Zrt.
 A FOREX szó a bankközi devizapiac angol rövidítéséből ered. Currency Foreign Exchange  A FOREX-en, azaz devizapiacon devizák adás-vétele és árfolyamaik.
PÉNZÜGYI INTÉZMÉNYEK.
Business Day 2009 Hogy látják a kutatók a jövőt? 2009.október 2. Mihálszki Zsuzsa TNS Media Intelligence.
Új szelek a lakáshitelezésben? Merre tovább 2011-ben? Lakásvásár 2011 Árva András, CIB Bank lakossági üzletfejlesztési vezető Budapest, március 4.
1 „ Gazdasági kihívások 2009-ben ” Dr. Hegedűs Miklós Ügyvezető GKI Energiakutató és Tanácsadó Kft. Dunagáz szakmai napok, Dobogókő Április 15.
A bankok jelenlegi és várható szerepe az önkormányzatok finanszírozásában Soós Attila.
Toma Pál Budapest, március 28.
Makrogazdasági és részvénypiaci kilátások
MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete Pénzintézetek társadalmi felelősségvállalása és a Green Banking koncepció KOVÁCS Sándor Zsolt tudományos segédmunkatárs.
Vajon mi is az a TVN? Gondolatok a 2009-es „észpénz.net” kampány kapcsán június 4. Turny Ákos igazgató.
György István Ügyvezető igazgató Update software Magyarország Kft
A hazai finanszírozási piac jövője, a szükséges cselekvési program a piac kiszámíthatóbb volta érdekében Előadó: Kolossváry Ádám Merkantil Bank Zrt. elnök-vezérigazgató.
Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete GÉMOSZ KONFERENCIA május 21.
Internetes bankok piacformáló hatása
Tanulmány a bizalomról Nyolc európai országban és az USA-ban október-november.
ARCOK ÉS KUDARCOK A téma a lényeg vagy az arc, akivel az eladható? DR. SIMON ANDRÁS senior partner, Ispiro Consulting.
A POLITIKAI-GAZDASÁGI VÁLSÁG ÉS AZ EURÓPAI UNIÓ KÉSZITETTE: GILIGOR ANITA.
Hatékony OTC kommunikáció az interneten
ATL - mit hirdessünk és hol?
Az MNB hitelezési felmérésének aktuális eredményei IV. negyedév*
Tanulópálya a pénzügyekhez CIB Szia Szimba Program MNB Takarékossági Konferencia Árva András, CIB Bank, Lakossági üzletfejlesztési vezető Budapest, 2010.
Megtakarítás, befektetés, öngondoskodás Dr. Mohai György Budapesti Értéktőzsde Zrt. Konferencia a tudatos pénzügyekért Budapest, október 2.
1 Magyarország 2020 perspektívájában Dr. Vértes András elnök GKI Gazdaságkutató Zrt november 29.
Digitális világ – interaktív táblán
A közösségi média térhódítása a vállalati kultúrában
A közúti fuvarozás helyzete Napi Gazdaság Konferencia Karmos Gábor - főtitkár.
Új hirdetési megoldások a televíziós piacon
A szelektív gyűjtés helyzete, eredményei Kommunikációs kihívások
A kutatás-fejlesztési tevékenység évi adatai Kiemelt fontosságú diák a 143. diás ppt-s bemutatóból: 2-3, 5,7,20,21,24,42,44,54,55,57-58,60,62,65-66,71-72,73-74,87-89,91-94,95-98, ,,119-
Bankolás az [origo] szemszögéből
A gazdaság és szakképzés összefüggése. 1. Kialakult hosszabb távra a termelési és termékszerkezet Húzóágazat a feldolgozóipar Húzóágazat a feldolgozóipar.
PRINT POWER HUNGARY Manager konferencia Október 20. Galyatető.
Milyen szemléletváltást követel meg a választható portfoliós rendszer bevezetése a pénztáraktól? Pénztárkonferencia 2008 Biró Gergely.
GENERALI Alapkezelő Zrt. Nyugdíjpénztári megtakarítás a többi befektetés mellett Schuszter Péter vezérigazgató Generali Alapkezelő 2008/../.. Pénztárkonferencia.
A Pénzügyi Válság Hatásai a Külföldi Nyugdíjalapokra Pénztárkonferencia November 10, Siófok Varga Csaba Főigazgató Erdős Mihály Főigazgató-helyettes.
Érettségi jelentkezések és érettségi eredmények 2008 Tanévnyitó értekezlet Érettségi jelentkezések - érettségi eredmények augusztus 29.
A közösségi agrármarketing lehetőségei a közösségi médiában
Az élelmiszeripari versenyképesség és innováció egyes kérdései
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
turizmusért felelős helyettes államtitkár
Garantiqa Polgármesteri Napok 2009 Felcsuti Péter, Zalakaros október 9.
Államadósság és állampapírpiac
Az NHP második szakaszának eredményei és kilátásai
Székelyudvarhelyi Közösségi Alapítvány (SzKA). Első Közösségi Alapítvány Romániában (2007 december) Helyi projektek, helyi forrásokból Politikamentesség.
Európa, a régió és Magyarország bankszektorának kilátásai – XXVIII. Vezérigazgatói találkozó Siba Ignác szeptember 12. – Röjtökmuzsaj.
Zöld út Bemutatkozik a Groupama Garancia Biztosító
A DIGITÁLIS MARKETING JOGI VONATKOZÁSAI
KERESKEDELMI LÁNCOK MARKETINGJE Mihálszki Zsuzsa – Szakma Napja, szeptember 29.
Válság és kilábalás László Csaba adópartner
 Az elmúlt években ki kristályosodtak azok az alapelvek, amelyek meghatározóak a CIB Bank működése során, és továbbra is változatlanok:  Fenntartható.
NAGY SZEKTOROK 2011 Magyar Média 2012 konferencia Mihálszki Zsuzsa.
Út az etikus bank felé – az Ökobank projekt Kapitány Ákos Tanácsadók a Fenntartható Fejlődésért.
A bankok reagálása a válság okozta intézkedésekre, kontra ügyfelek Lábos Nikolett Gabriella Konzulens: Csányi Tamás Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél.
OTP Pénzügyi Pont KFT február. 1-től létrejött egy új partneri hálózat, mely kizárólag az OTP Bank termékeit közvetíti az ország egész területén.
GfK Pénzügyi KutatásokPénzügyi tudatosság Mennyire tudatos a magyar lakosság pénzügyekben? 2010/10/14 Bacher János – ügyfélkapcsolati igazgató.
Biztos jelen, közös jövő!
Európai pénzügyi intézményrendszer
A legnagyobb köztéri médiaköltők (2009
MINDEN SZEGMENSBEN NÖVEKEDETT A MAGYARORSZÁGI OOH REKLÁMPIAC A 2016
Vállalkozások – versenyképesség – monopóliumok A magyar valóság
Bankreklám vagy szappanopera?
Az innováció innovációja
Hogyan előzz be kisvállalkozóként
Előadás másolata:

Mi változott 2008 ősze óta? Pénzügyi Kommunikáció Konferencia okt. 21. Karády Mariann TNS Media Intelligence

TNS media intelligence a világ 25 országában figyeli a reklámokat és a médiát. TNS media intelligence  Szlogen, szöveg, képi kulcsmotívum  Médiaválasztási stratégia, kampányok, üzenetek súlya Reklámköltési adatok Magyarországon Kreatív adatbázis TNS media intelligence listaáras reklámköltés adatai nem veszik figyelembe a nézettségi adatokat, a kedvezményeket és a barter megállapodásokat.

A reklámköltés változása. Külföldi példák Teljes piac vs. pénzügyi szektor Listaáras reklámköltésének változása 2009/2008. I. félév MagyarországLengyelország Oroszország Finnország Franciaország USA Csehország

Hogyan alakult a hazai költés és médiahasználat?

A pénzügyi szektor a magyar reklámpiacon A szektor toplisták élén Szektorok toplistája 2005: Élelmiszer Távközlés Szépségápolás Közlekedés Pénzügyi szektor Szektorok toplistája : Élelmiszer Pénzügyi szektor Szépségápolás Távközlés Közlekedés Szektorok toplistája 2009.jan-aug. : Élelmiszer Szépségápolás Gyógyászat Pénzügyi szektor Távközlés SoV ,4% SoV % SoV ,7% SoV ,2%

A pénzügyi szektor a magyar reklámpiacon A legnagyobb 10 internetes hirdetőből 4 bank A pénzügyi szektor hirdetőinek hozzájárulása az egyes médiatípusok reklámbevételéhez

Nemcsak a költés, az aktív hirdetők száma is csökkent 2008-ban 186 aktív hirdető volt, augusztusig 135. Az átlagnál lényegesen erősebben csökkentette költéseit vagy nem hirdetett 2009 első nyolc hónapjában az Allianz Bank, a Credigen, a Hild vagy az MKB Bank. Néhányan, például az Erste Bank, a Generali-Providencia Biztosító, a Fundamenta Lakáskassza vagy az ÁKK növelték költéseiket. Néhány hirdető 2008 végén és 2009-ben váltott nevet, arculatot (Axa Bank, Groupama- Garancia Biztosító, CIB Bank). A pénzügyi szektor a magyar reklámpiacon

Kommunikáció termékkategóriánként A termékértékesítés fókusza megváltozott Piaci szegmensek listaáras reklámköltésének változása 2009/2008. január-augusztus -45% -95% +132% -56% -62% -52% +154% -48% -29% +71% +12% -24% -26% !

Kommunikáció termékkategóriánként Kölcsönök és hitelek helyett megtakarítás Banki reklámköltések szegmensenkénti megoszlása Felére csökkent az „áruhitel” ajánlatot tartalmazó kereskedelmi lánc hirdetések száma.

Kommunikáció termékkategóriánként A hitel és megtakarítás ciklusok megváltoztak Listaáras költések negyedéves és havi megoszlása 2007.január-2009.augusztus

Betét Euróban, hitel árfolyam-kockázat nélkül Változó hívószavak

Megjelenik-e a válság a kreatívokban?

Tendenciák - itthon STORY TELLING BIZALOM, BIZTONSÁG ELKÖTELEZETTSÉG EGYSZERŰSÉG BIZALOM, BIZTONSÁG ELKÖTELEZETTSÉG

Bizalom, biztonság Változás a diskurzusban Masszív, direkt bizalomépítő kommunikáció. Kulcsszavak a címben és a szövegben. Arcok, nevek.

Bizalom, biztonság Erős, alkalmazkodó bank Egyszerű üzenet tipóval, szimbólummal.

Elkötelezettség. Far thinking CSR megerősödése Mecenatúra, környezettudatosság, tömegsport, közösség. Terméknevek: Allianz Geotrend, K&H Társadalmilag Felelős Alap, Miniműsorok: A Citibank Hídjai, CIB Emberi pillanatok

Biztos, egyszerű, átlátható számla, megtakarítás Egyszerűség Akciók. Osztrák bankok. Terméknevek: Erste KamatBiztos Betét, K&H Nagyon Nagy Betét, OTP Bizalom betét, FHB Biztos Betét

Egyszerűség Biztonságos, átlátható, érthető hitel K&H Szenzációs Forinthitel, Erste Egyszerű Hitel, CIB Megoldás Hitel

Illeszkedés a korábban kezdődött sorozathoz vagy a sorozat továbbvitele kitérés nélkül. Story telling

Köszönöm a figyelmet!