Business Process Outsourcing © Arthur Andersen 2001 Szolgáltató központok a harmadik évezredben Várnai Éva partner Andersen, Vezetési tanácsadás.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
BUDAPEST Budapest Fejlesztési Pólus BUDAPEST INNOPOLISZ Program Benedek Zsolt november 15.
Advertisements

A logisztika szerepe országunk és vállalataink versenyképességében Chikán Attila Igazgató, Versenyképesség Kutató Központ, BCE Társelnök, Magyar Logisztikai,
A KÖNYVTÁR – KAPU A VILÁGRA Kilenc fontos mondat.
Logisztikai kutatás-fejlesztés és oktatás kölcsönhatása
Babos János Andersen, Business Process Outsourcing Ügyvezető Igazgató
Az EKSzK (Egészségügyi Közös Szolgáltató Központ) megvalósításának lehetőségei és lépései Babos János Partner, Andersen Business Process Outsourcing ügyvezető.
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
„A Honlapod a Holnapod” online marketingkommunikációs workshop december 3. Varga István
A Pannon Autóipari Klaszter integrációs szerepe
Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám-rendszer
A menedzsment tanácsadás egy tapasztalt ügyfél szemével November 17. Kapus István Senior Tanácsadó– Nestlé Hungária Kft. Üdvözöljük a világában!
Adattárház alapú vezetői információs rendszer
Készítette: Pápai Zsolt Lex Ákos Kiss Gábor Borbély Csaba
Business Process Outsourcing © Andersen 2001 Management és controlling információk külső szolgáltatótól Várnai Éva partner Andersen, Vezetési tanácsadás.
LOGISZTIKAI OKTATÓK TANÁCSKOZÁSA MISKOLCTAPOLCA 2002 MÁJUS 31 NÉMON ZOLTÁN GAZDASÁGI MINISZTÉRIUM KUTATÁS-FEJLESZTÉSI TÁMOGATÁSOK A SZÉCHENYI TERVBEN.
Tabletták helyett egészségnyereség Együttműködésre épülő új modellek „Egészségközpontú egészségügy” Szakmai konferencia Jakab Zoltán.
Vezetői információk outsourcingban
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Minőségmenedzsment alapelvek
Vállalkozásunk külső, belső kapcsolatrendszere és értéklánca
2001. szeptember 13 LOGI-TECH Déri András 1 az e-kereskedelem után Déri András.
ÉRTÉKESÍTÉSI POLITIKA
Logisztika 6.előadás.
A marketing és a logisztikai költségek közötti kölcsönhatások Lipák Mária BGF, KVIFK, 2009.
Benchmarking.
Szervezet, információs rendszer. Az információs rendszer és a szervezet illeszkedése Mi szervezet? Az egyszerű struktúra Funkcionális felépítés Termék.
Divizionális (divíziós) szervezet
1 Logisztika Szakirány – II. 2. téma Vállalkozási rendszerek átszervezése Bp.2008.febr. Prof.Dr.Knoll Imre.
III. A logisztika jövője
INFORMATIKA E-management E-business E-gyártás. Információ alapú gazdálkodás E-management E-business E-gyártás – E-minőségirányítás.
Kisvállalkozások alkalmazkodás és versenyképesség Kállay László GKM.
SZOLGÁLTATÁSMENEDZSMENT 2. előadás: ITIL V3 / Service Strategy I.
Javaslat az ágazati információ-politika átalakítására Dr. Kincses Gyula mb. főigazgató MEDINFO.
Az ellátási láncok biztonsága
Sólyom Andrea PhD Hallgató
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Szolgáltatásfejlesztés Az értékesítési és marketing osztály feladata Új szolgáltatások kifejlesztése a hagyományos és a versenypiaci tevékenységhez.
Előadó: Rigó Zoltán logisztikai szakértő Záhony Kereskedelem-logisztikai központ SWOT elemzés.
A válság HR tanácsadása – a HR tanácsadás válsága?
Az informatikai tanácsadás jövője – mit tehetünk érte? Hetyei József Certified Management Consultant (CMC) NJSZT szakértő főiskolai vezető oktató, szakvezető.
Minőség menedzsment 6.előadás
A lánc menti együttműködés és az innováció: a képességek és a meghatározó szakértelem kombinálása dr. Sebők András Campden BRI Magyarország Nonprofit Kft.
Közösségi ellátók mint facilitátorok
Az Okos Jövő Innovációs Klaszter Amelynek célja, hogy tagjai minél többet profitáljanak az új technológiák kialakításából. Amelynek feladata, hogy erősítse.
KOLLABORÁCIÓT ÉS KOOPERÁCIÓT TÁMOGATÓ ESZKÖZÖK
KNOLL-FÉLE „Innovációs ellátási lánc” --modell 10-- Ellátási láncok,bővítésük és gazdasági elemzésük
Válság és megújulás? Lehetőség vagy krízis?
Az információrendszerek kialakulása
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Vállalati modellek 2007.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Az önkormányzati cégek és önkormányzat közötti szerződéses kapcsolatok vizsgálata és az önkormányzati feladatellátást szabályozó külső szerződések rendszere.
Alkalmazott egészségügyi informatika
„Szervezeti hatékonyság fejlesztése az egészségügyi ellátórendszerben – Területi együttműködések kialakítása” TÁMOP B Magyar kórházszövetség XXVII.
A Pécsi Tudományegyetemen innovációs tevékenysége
Vállalkozásmenedzsment I.
Aktuális pályázati lehetőségek Okos Jövő Innovációs Klaszter O KOS J ÖVŐ I NNOVÁCIÓS K LASZTER K LUBEST június 16. NOS Kft.
1 VIIR Vállalatirányítási Integrált Információs rendszerek I. (Történeti áttekintés - TEI) Szent István Egyetem TATA Kiválósági Központ és Informatikai.
A gazdaságfejlesztés finanszírozási lehetőségei Dr. Szegvári Péter Stratégiai Igazgató.
E GYEDÜL VAGY HÁLÓZATBAN ? VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Budapest, március 21. ISBN száma: HR + K ONZORCIUM.
A Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kara által szervezett „Magyarország társadalmi-gazdasági helyzete a 21. század első évtizedeiben”
TÁMOP /2/A SZOCIÁLIS KÉPZÉSEK FEJLESZTÉSE, SZAKEMBEREK ÉS ÖNKÉNTESEK KÉPZÉSE, TOVÁBBKÉPZÉSE ÉS KÉSZSÉGFEJLESZTÉSE, VALAMINT A HELYI FEJLESZTÉSI.
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
DIGITALIZÁCIÓ A NAGYVÁLLALATBAN
Beszerzések hatékonyság növelése
Az ISO/IEC szabvány követelményeihez kapcsolódó feladatok az önkormányzati, államigazgatási szerveknél Lábodi Csaba PhD jelölt Témavezető: Dr. Dimény.
BESZERZÉS A KATONAI LOGISZTIKÁBAN
Prof. Dr. Illés Béla* tanszékvezető egyetemi tanár
MRP számítás.
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
Előadás másolata:

Business Process Outsourcing © Arthur Andersen 2001 Szolgáltató központok a harmadik évezredben Várnai Éva partner Andersen, Vezetési tanácsadás

© Arthur Andersen 2001 Főbb gondolatok •Kiszervezés: – Miért? – Mit? •Megvalósítása ma és holnap: szolgáltató központok

© Arthur Andersen 2001 Kiszervezés: nincs új a nap alatt •Első publikáció: 1937 –Csináld azt amiben a legjobb vagy - a többit hagyd másokra (alap kompetenciák) –Kiszervezéssel el lehet kerülni beruházásokat és bizonyos kockázatokat •Mi változott azóta? –Kiszervezés: startégiai fókusz, rugalmasság, innováció –“Legjobb a világon” –Partnerek: speciális képességek, jó hatékonyság –Vertikális integráció: már nem cél –Nyereségesség és a kiszervezés: jelentős korreláció

© Arthur Andersen 2001 Mit szervezzünk ki? •Teljes üzleti folyamatokat, amelyek egy-egy funkcionális területet fednek le (karbantartás, belső ellenőrzés) •Nagyobb rendszereket a hozzájuk tartozó folyamatokkal együtt (logisztika, számvitel,energiaellátás, ingatlankezelés, IT) •Még az innováció is kiszervezhető: komplex tudásra van szükség hozzá, amit csak specialisták tudnak nyújtani A speciális tudással rendelkező partnerek: –olyan megoldásokat tudnak kidolgozni amire a szétszórt belső erőforrások soha nem lennének képesek –gyorsan be is vezetik ezeket a megoldásokat, mert a belső presztizs harcok nem akadályozzák őket

Source:Sloan Management Review Példák az egészségügyből •Hoffman La Roche az 50-es években: kutatás, fejlesztés egyetemi laboratóriumokkal •Gyógyszerfejlesztés ma: Kutatás-fejlesztés Tesztelés és gyártás Elosztás Kutatás kiválasztott területeken Kombinatorikus vegyészet Klinikai tesztelés Tömeggyártás engedélyeztetés Kis- és nagykereskedelem Marketing Logisztika

© Arthur Andersen 2001 Szállítók Nem stratégiai szolgáltató partnerek Kommunikációs partnerek Lehetséges működési modell a harmadik évezredben Tömegcikkek Értéknövelő beszállítók Hálózati operátor ASP Kommunikációs infrastruktúra Közös, osztott folyamatok Anyaggazdálkodás BérszámfejtésSzámvitel Kötelezettség vállalás Stratégiai partnerek Gyógyítás Elosztás, raktározás KarbantartásLogisztika Ügyfélmanagement Vevők Működés Szállítók Management Stratégia

© Arthur Andersen 2001 Stratégiai partnerek Kommuni- kációs partnerek Szállítók Osztott szolgáltató központok Alkalmazásszolgáltatók Új csomópontok keletkeznek Stratégiai partnerek Kommuni- kációs partnerek Szállítók Stratégiai partnerek Kommuni- kációs partnerek Szállítók Lehetséges működési modell a harmadik évezredben Nem stratégiai szolgáltató partnerek

© Arthur Andersen 2001 Osztott szolgáltató központok (BPO), ASP Tőzsdék Elszámolóházak Call centerek Száll. Stratégiai p. Nem stratégiai p. Komm. Kommuni- kációs partnerek Szállítók Stratégiai partnerek Kommuni- kációs partnerek Szállítók Startégiai partnerek Száll. Komm. Stratégiai p. Nem stratégiai p.. Stratégiai partnerek Nem stratégiai partnerek Kommunikációs partnerek Szállítók Lehetséges működési modell a harmadik évezredben

© Arthur Andersen 2001 Következtetések •Integrált kapcsolatok kiépítése versenyelőnyt biztosít •A hagyományos értékláncok értékhálózatokká válnak •A folyamatok átalakítása egyre inkább értékalapú integrációt jelent

© Arthur Andersen 2001 “Behálózott” kórház Elemei: •orvosinformációs rendszer •radiológiai információs rendszer •képarchívum rendszer •kórházi információs rendszer •elektronikus betegkartonok Működés: •új együttműködési formák –gyógyításban –támogató funkciókban •orvos-beteg kommunikáció online •online gyógyszerellátás

© Arthur Andersen 2001 Kérdések, amelyeket előbb-utóbb fel kell tenni •Vannak-e költségcentrumok a kórházban? •Azonosították-e a fő folyamatokat és vannak-e azoknak felelősei? •Ismertek-e a fő folyamatok költségei? •Tudják-e hogy szolgáltatásaik mibe kerülnek? •Vannak-e kooperációs partnereik? •Gondoltak-e arra, hogy bizonyos képességeket kívülről vegyenek meg? •Tudják hogy mivel lehetne kórházukat partnerek-befektetők számára vonzóvá tenni? •Tervezik-e integrált kórházi információrendszer használatát? •Milyen információik vannak betegeikről? •………..