Bemutató konferencia Békéscsaba, 2014. március 03. Tudomány – „természetesen” – a Belvárban! TÁMOP-3.1.3-11/2-2012-0015 Zátonyiné Fazekas Erzsébet intézményvezető,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

Szakmai találkozó Salgótarján, október 9.
Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
Társadalmi Megújulás Operatív Program A természettudományos oktatás módszertanának és eszközrendszerének megújítása a közoktatásban TÁMOP /2 –
„Érdekérvényesítő képességek, kompetenciák fejlesztése, munkajogi és munkaügyi ismeretek gyarapítása, a szociális párbeszéd erősítése a víziközmű - és.
Pályaválasztás 2014/15.
Tudomány – „természetesen” – a Belvárban! TÁMOP / azonosító számú projekt Az Öveges laboratórium működése Szilágyi Tibor laborvezető.
Pályázati adatok: Projekt címe: „ A pedagógiai módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése Békéscsaba iskoláiban” Azonosító:
Bláthy Ottó Villamosipari Szakközépiskola
Tudomány – „természetesen” – a Belvárban! TÁMOP / azonosító számú projekt Szakmai munka az Öveges laboratóriumban Szilágyi Tibor laborvezető.
A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon (TÁMOP-3. 1
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Tehetségpont létrehozása
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
1 Pályaválasztás 2010/2011-es tanév Fné T.K.. 2 BEISKOLÁZÁSI TERV A 2010/2011-ES TANÉVRE SZAKKÖZÉPISKOLA2 osztály Nyelvi előkészítő angol Nyelvi előkészítő.
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
„Legyél te is természettudós!” TÁMOP
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Beiskolázási tájékoztató december
Zelk Zoltán Általános Angol- Német Kéttannyelvű Iskola
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
TÁJÉKOZTATÓ „ A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon című projektről” (TÁMOP-3.1.4/08/2 pályázat) A Társadalmi Megújulás Operatív Program.
Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
„Legyél te is természettudós!” TÁMOP
Karácsonyi János Katolikus Gimnázium
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
2012. szeptember 6. Zalaegerszeg
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
A kerettantervek fejlesztése
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Érettségi vizsgák Végzős osztályfőnöki feladatok
Szakmai disszeminációs műhelykonferencia Békéscsaba, február 10. Tudomány – „természetesen” – a Belvárban! projekt bemutatása TÁMOP /
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
Beiskolázási tájékoztató Batthyány Lajos Gimnázium
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
Békéscsabai Petőfi Utcai Általános Iskola
„Rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetése az SZLTISZK Vályi Péter Szakképző Iskolai Tagintézményben” TÁMOP A -12/1– Szakmai munkánk.
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
TÁMOP b-14/ „határokon túl-ha/tár”
ANDRÁSSY GYULA GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A kerettantervek és implementációjuk szakmai támogatása Bánkuti Zsuzsa.
Készítette: Kocsis Erzsébet
2015. február KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGA
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
PROJEKTZÁRÓ RENDEZVÉNY június 12. Rövidebb képzési idejű szakképzés a Ganz-Munkácsyban TÁMOP B-12/
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
TÁMOP – A- 12/1. ALAPVETŐ CÉL  HH és HHH tanulókat nevelő iskolák kapcsolatfelvétele, programkínálatuknak bővítése  testvériskolai kapcsolat.
Szakmai beszámoló TÁMOP B-13/ Partnerség és hálózatosodás „Az iskola közös ügyünk” „Ki tud többet Szorgalmatosról?”
FASORI LABORGYAKORLATOK
A tanulmányi munka értékelése (2010/2011.). Jegyek eloszlása a 2010/2011. tanévben.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
„Adj teret, nyiss utat! – Szociális kompetenciákkal a hátrányok ellen” TÁMOP A-12/
BUDENZ JÓZSEF ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM Oktatási modellünk, továbbtanulási eredményeink 2014/2015. tanév.
4 éves általános tantervű képzés 4 éves, emelt szintű angol nyelvi képzés 5 éves, magyar-német két tanítási nyelvű képzés 4 éves emelt szintű kommunikáció.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
TÁMOP E-15/1/Konv Új generációs sporttudományi képzés és tartalomfejlesztés, hazai és nemzetközi hálózatfejlesztés és társadalmasítása.
ANDRÁSSY GYULA GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
magyar nyelv és irodalom
NÓGRÁD MEGYEI VÁCI MIHÁLY GIMNÁZIUM
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
Tájékoztató az emelt szintű érettségi felkészítésről 10. évfolyam
Tájékoztató a felsőoktatási felvételi eljárásról és az emelt szintű képzés választásról február 21.
Gimnáziumi statisztika
Előadás másolata:

Bemutató konferencia Békéscsaba, március 03. Tudomány – „természetesen” – a Belvárban! TÁMOP / Zátonyiné Fazekas Erzsébet intézményvezető, projektmenedzser

Milyen iskola a BELVÁR? Milyen iskola a BELVÁR? •12 éves képzés lehetősége •komplex pedagógiai program •korszerű feltételrendszer •folyamatos megújulás Kiemelkedő eredményesség a továbbtanulásban Emelt szintű érettségi vizsgaközpont

Középszint 20114, , ,36 Érettségi évfolyamátlagok alakulása Emelt szint 20114, , ,71

A felsőoktatási intézménybe jelentkezők és a felvettek aránya

műszaki 22 % orvosi 19 % gazdasági 17 % jogi 5 % bölcsész 17 % egyéb felsőfokú 20 % Továbbtanulási irányok

Start!Pályázatírás!

Kettős feladat •a projekt általános céljának elérése •az intézményi pályázati cél összehangolása a helyi tevékenységrendszerrel Tudomány – „természetesen” – a Belvárban!

A többszörös intelligencia komponensei, tehetségterületek •nyelvészeti •matematikai-logikai •természeti •térbeli-vizuális •testi-mozgási •zenei •kommunikációs

,- Ft • a támogatás összege: ,- Ft • a fizikai megvalósítás időtartama: – • fenntartási kötelezettség: 5 év • a kedvezményezett: Békéscsaba Megyei Jogú Város Önkormányzata Klebelsberg Intézményfenntartó Központ A projektről általában

Fontosabb állomások, szakaszok konzorciumi szerződés2013. március. 13. támogatási szerződés2013. április. 04. a laborvezető és a laboránsok kinevezése március. 25. a közbeszerzési eljárások lebonyolítása március – július építkezés/átalakítás2013. júl.16 – szept.12. a laboratóriumi szaktanárok kinevezése augusztus 30. a labor felszerelése2013. aug.26 – szept.30. a foglalkozások elkezdése2013. október 14.

• természettudományos laboratórium kialakítása • felszerelése, működtetése hagyományos és interaktív szemléltető eszközökkel • együttműködés legalább 10 általános iskolával • digitális tananyagfejlesztés • szaktanári segédletek, tanulói munkafüzetek • szakmai továbbképzések • kísérletek digitális úton való közzététele • szakmai disszemináció • szakszemélyzet alkalmazása Kötelezően megvalósítandó tevékenységek

 a laborbeosztások kezelését támogató adminisztrációs modul  a megvalósuló kísérletek elektronikus dokumentálását biztosító rendszer  internetes honlap készítése  infokommunikációs technikai (IKT) eszközök  adatszolgáltató rendszer az Educatio FNF rendszeréhez Informatikai fejlesztések

Partnerintézmények/bevont 7-8. osztályok száma Erzsébethelyi Általános Iskola3+3 Gerlai Általános Művelődési Központ1+1 Jankay Tibor Két Tan. Ny. Általános Iskola és Diákotthon2+2 Kazinczy Ferenc Általános Iskola3+3 Lencsési Ált. Iskola és Alapfokú Műv.okt. Intézmény4+5 Petőfi Utcai Általános Iskola3+3 Savio Szent Domonkos Katolikus Általános Iskola1+1 Szent László Utcai Általános Iskola1+1 Szlovák Általános Iskola és Gimnázium1+1 Körösladányi ÁMK Tüköry Lajos Általános Iskolája2+2 Széchenyi István Általános Iskola2+2

 Laboránsok felkészítése (30 óra, 8 fő)  Laboratóriumi szaktanárok képzése (képzők képzése, 90 óra, 4 fő)  Laboratóriumi komplex gyakorlatok (30 óra, 21 fő)  Irodai szoftvercsomag az oktatásban (30 óra 20 fő)  IKT eszközök használata (30 óra, 20 fő)  Korszerű pedagógiai módszerek (30 óra, 18 fő) 91 db tanúsítvány Szakmai továbbképzések

• a partnerintézmények által igénybevett tanórák száma 300 helyett 392 • délutáni tehetséggondozó program • térségi központ szerep −szakmai kapcsolatok erősítése a térségben −szakmai napok, nyílt napok • kapcsolatfelvétel egy határon túli magyar iskolával • 6–7–8. évfolyam összes tanulójának bevonása • humánerőforrás háttér Helyi sajátosságok a pályázatunkban

• Laborvezető: • Laborvezető: Szilágyi Tibor (matematika-fizika) • Laboránsok: −Lennert Józsefné (okleveles vegyész) −Schäfer Ilona (vegyész üzemmérnök) • Laboratóriumi szaktanárok: −Kelemen Sándor (matematika-fizika) −Komjáthy Nóra (biológia-kémia-pedagógia, mentálhigiénikus) −Lennert József (biológia-kémia-körny.véd.) Szakmai megvalósítók

Helyi tanterv I. Tantárgyak 9. évf. 10. évf. 11. évf. 12. évf. Magyar nyelv és irod I. Idegen nyelv II. Idegen nyelv 3333 Matematika Etika 1 Tört.. társ. és államp Fizika 222 Kémia 22 Biológia – egészségtan 222 Földrajz 22 Köt. választható I. 2 Tantárgyak 9. évf. 10. évf. 11. évf. 12. évf. Ének-zene 11 Vizuális kultúra 11 Mozgókép médiaism. 1 Művészetek 22 Informatika 11 Életvitel és gyakorlat 1 Testnevelés 5555 Osztályfőnöki 1111 Köt. választható II. 66 Heti óraszám Szab. választható 2

Helyi tanterv II. Tantárgyak 7. évf. 8. évf. 9. évf. 10. évf. 11. évf. 12. évf. Magyar nyelv és irodalom I. Idegen nyelv II. Idegen nyelv Matematika3 4 3 Biológia1, Fizika1,5 222 Kémia1,5 22 Kötelezően választható óra266 Heti óraszám Szabadon választható222

Összehangolt együttműködés A foglalkozások terv szerinti indítása A foglalkozások terv szerinti indítása

Monitoring mutatók Mutató neve Minimálisan elvárt célérték (tanóra/tanév) Célértéke elérésének időpontja A partnerintézmények által igénybevett tanóra 300/326 A projekt fizikai befejezése Saját intézmény által igénybevett tanóra 40/22 A projekt fizikai befejezése

• Folyamatos tananyagfejlesztés • Együttműködés a partnerintézményekkel • Térségi központ szerep ― szakmai munkaközösségek szervezése ― tehetséggondozó műhelyek a partnerintézmények tanulóival ― nyílt napok, szakmai napok, tudásmegosztás ― emelt szintű érettségi vizsgaközpont • A belső szakmai munka gazdagítása Cél: a projekt eredményeinek fenntartása. Az esetleges bevételekből profit nem származhat. A fenntartási időszak feladatai

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!