Tehetségnevelés, tehetségpontok és az alapfokú művészetoktatás Művészeti Nevelés – Kultúra – Társadalom; jelen és jövő Budapest, E10 2012. február 27.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az új köznevelési környezet és a tehetséggondozás
Advertisements

Országos könyvtári fejlesztések a tanulás támogatására
Magyar Tehetséggondozó Társaság
Nemzeti Tehetség Program Alapelvei
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
A felsőoktatás fejlesztési lehetőségei
A TÁMOP Iskolai tehetséggondozás és a TÁMOP
25 ÉV A TEHETSÉGEK SZOLGÁLATÁBAN MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG KONFERENCIÁJA PÉCS SZEPTEMBER KORMOS DÉNES A NEMZETI TEHETSÉGÜGYI KOORDINÁCIÓS.
A Körös-vidéki Tehetségsegítő Tanács mint mentor tehetségsegítő tanács, mint mentor Mentorok: Dégenhardtné Szántó Ágota, Kőrösi Tibor Budapest, november.
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
elnök, Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége
A Tehetséghidak Programról Törökszentmiklós, május 10. Bajor Péter elnök, projektmenedzser Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége.
1. Konzorciumi Partnerek •Magyar Szakszervezetek Országos Szövetsége (MSZOSZ) •Magyar Iparszövetség (OKISZ) •Ipartestületek Országos Szövetsége (IPOSZ)
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
Tehetségpont létrehozása
A szaktanácsadás támogató szerepe
KAPCSOLÓDÁS A NEMZETI TEHETSÉG PROGRAMHOZ MEGYEI PROGRAMFEJLESZTÉS HÁLÓZATÉPÍTÉS Kormos Dénes fejlesztő-kutató szakpedagógus.
Nyitó rendezvény „Motiváló képzések és kapcsolódó szolgáltatások a ”Pro-Team” Nonprofit Kft-nél.” TAMOP A2-12/ október 18.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Hétköznapi tehetséggondozás --- Új lehetőségek és új esélyek
Iskolai tehetséggondozástól a tehetségsegítő tanácsig
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
Gábor Dénes Tehetségpont
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Tehetségsegítő hálózat kialakítása a Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégiumban TÁMOP-3.4.4/B/08/1.
Beszámoló a Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács évi munkájáról.
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
Agria Media Eger, október
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Tehetséggondozás és pedagógusképzés
Prof. Csermely Péter a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elnöke Esély a tehetségeseknek
ELNÖKI BESZÁMOLÓ A ÉVI KÖZGYŰLÉSEN Rechnitzer János MAGYAR REGIONÁLIS TUDOMÁNYI TÁRSASÁG.
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
Komplexen funkcionáló megyei tehetségpont
1 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” Projektnyitó konferencia szeptember 23. Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
Tehetségpontok hálózatának kiépítése
A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács szerepe Projektnyitó konferencia TÁMOP-3.4.4/B-08/ Miskolc,
 Alakuló ülés időpontja: február 16.  Dokumentumok benyújtása: március 03.  Bejegyzés: április 28.  Nyilvántartási szám: TT 700.
TÁMOP-3.4.4/B-08/1  Borsod-Abaúj-Zemplén Megyében regionális tehetségsegítő hálózat, a tehetségsegítés terén szakmai együttműködési rendszer kialakítása.
 Tehetségsegítő Tanács:  A Tehetségsegítő Tanács helyi vagy térségi kezdeményezésre létrejött szerveződés, amely a tehetségek felkutatását, fejlesztését.
EGYHÁZI ISKOLÁK TEHETSÉGSEGÍTŐ TANÁCSA
A tehetségfejlesztés mint a stratégia része
Tóth Zoltán MDSZ alelnök - Stratégiai Bizottság elnöke.
A Kreatív-Hálózat projekt bemutatása Dr. Mező Ferenc szakmai vezető TÁMOP /
„ LÉPTÉK az ÉRTÉK” Művészeti Tehetséggondozó Projekt TÁMOP / Nyitókonferencia és sajtótájékoztató május 6.
TEHETSÉGGONDOZÁS MAGYARORSZÁGON 2010-BEN Nyíregyháza, október 3.
2012. augusztus Nyári Tanártovábbképzés.
MATEHETSZ.
MATEHETSZ.
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
TEHETSÉGPONTOK HÁLÓZATA SZÉKELYFÖLDÖN Székelyföldi Tehetségnap Szeptember 27., Marosvásárhely 1.
TÁMOP-5.5.2/09 „Önkéntesség elterjesztése” c. pályázati kiírás előzményei, céljai és háttér-információ Információs nap április 9.
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
„Együtt a tehetségekért a Barcsi Nevelési és Oktatási Intézményben” TÁMOP-3.4.4/B/08/ Projektindító rendezvény Készítette: Vizváriné.
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
Szakmai beszámoló TÁMOP B-13/ Partnerség és hálózatosodás „Az iskola közös ügyünk” „Ki tud többet Szorgalmatosról?”
Gazdagodjunk az idei tanévben is!. Csoportos tehetségfejlesztő programok – 7. alprojekt Tervezett 250 millió forintos keret A korábbi Tehetséghidak három.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság 25 éves Jubileumi Konferenciájára
A MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG DEBRECENI JUBILEUMI KONFERENCIÁJA Az MTT-Kelet-magyarországi szekció rendezvényeinek szerepe a Taktaharkányi Apáczai.
MATEHETSZ. A sokszínű tehetséggondozó program Bajor Péter ügyvezető elnök, projektmenedzser Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége.
Családoknak szóló, helyi szemléletformáló programok támogatása „Tehetséges vagyok a családom támogat” NTP-CSSZP-M –
CURIE TEHETSÉGPONT. A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Tehetségpontok mind Magyarországon, mind a határon túl élő magyarlakta részekre kezdeményezi és támogatja.
Prof. Csermely Péter a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elnöke
„Esély és ösztönzés” tehetséggondozó modell
A Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő 2017-es beszámolója
Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács
Előadás másolata:

Tehetségnevelés, tehetségpontok és az alapfokú művészetoktatás Művészeti Nevelés – Kultúra – Társadalom; jelen és jövő Budapest, E február 27. Bajor Péter igazgató, Nemzeti Tehetségpont Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége 1

- Amire építhetünk (kiváló eredmények és hagyományok, módszertan, Géniusz) - Komplexitás, együttműködések - Nemzeti Tehetségpont feladatai - Új pályázati lehetőségek, Tehetséghidak 2

3 Nemzeti Tehetség Program : Magyar Géniusz Program

Géniusz: új szavak és számok Hálózat és szakmai erősítés:  Tehetségpontok létrehozása (most 700)  Tehetségsegítő Tanácsok (most 65)  Tehetségnapok (1, 59, 500)  Programfejlesztés (118), -átadás (10 csomag)  Pedagógusok és segítők képzése (740, )  Hazai és külföldi jó gyakorlatok összegyűjtése (105, 10, 9) 4

Géniusz: új szavak és számok Hálózat és szakmai erősítés:  Tehetségkönyvtár (23: papír, elektronikus)  Tehetségtérkép (tehetség-adatbázis)  Tehetségbarátok Köre (segítők, szponzorok, önkéntesek)  Mentorok, mentoráltak: Tehetségbónusz  Kommunikáció (Hírlevél 7022, honlap , 8,5 millió oldalletöltés, megjelenések, ++)  EU-s hálózat (10 csatlakozott ország) 5

6

7 2% % %

8

A fejlesztés komplex szemlélete pedagógus + kolléga, könyvtáros szülő, nagyszülő pszichológus kortársak társadalom művészetek, absztrakció! ének és zene! képzőművészetek! drámapedagógia! testnevelés játék! + + a fizikai környezet! + biztatás, dicséret! Figyelem: a tehetséges diák komplex segítést igényel és érdemel! 9

A játék ereje • Készségeket fejleszt • Önismeretet ad, önbizalmat • Segíti a társas kapcsolatokat • Harmóniát, lelki egészséget szolgál • Felelősségtudatot erősít • Felkészít a szükséges megoldásokra • Biztonságérzetet erősít • Érzelmek kifejezését tanítja Gyerekeknél és felnőtteknél is! A művészet is játék? 10

Művészetek, tehetséggondozás Egy művészeti ág mint speciális tehetségterület: komplex szemlélet szükségessége! Művészetek: mint más speciális tehetségterületek elengedhetetlen támogatói, kiegészítői A tehetséges diák komplex segítést igényel és érdemel! Vajon mindenki így gondolja? 11

Milyen az ideális (tehetségsegítő) pedagógus?  Jó szakmai felkészültségű  Példakép  Jó „szeme” van, empatikus, jó emberismerő  Türelmes, rugalmas  Menedzser típus  Kreatív  Jól kommunikál  Együttműködő  Asszertív (konfliktusmentesen önérdek-érvényesítő)  Tehetséges: motivált, érdeklődő… 12

Tehetséges együttműködések I. • Pedagógusok között (intézményen belül és kívül) • Diákok között (kortársak támogatása, önszerveződések, diák mentorok) • Mentorok és mentoráltak • Intézmények között (Tehetségútlevél?) • Szülők, családtagok (új fórumok, módszertan) 13

Tehetséges együttműködések II. • Civil szervezetek, önkéntesek (erőforrások) • Társadalmi csoportok (tanácsok: fenntartó, politika, gazdaság, média) • Munkaadók és fiatalok (Tehetség Piactér) • Szakmai területek (tantárgyi egymásra épülés) • Földrajzi területek (tudástranszfer, elzárt régiók) 14

Az együttműködés adatbázisa 15

A Nemzeti Tehetségpont feladatai I. • szolgáltatások a tehetségpont-hálózat tagjai részére (információ, regisztráció, akkreditáció, szakemberek stb.) • adatbázisok, Tehetségtérkép (tehetségpontok; tehetségek, mentorok, szponzorok, önkéntesek, tehetségsegítő tanácsok, jó gyakorlatok stb.) • mentor-mentorált rendszer működtetése • képzések, műhelymunkák szervezése 16

A Nemzeti Tehetségpont feladatai II. • kiadványok elektronikus és papíros megjelentetése • szakmai és külső tájékoztatás, honlap • országos, kárpát-medencei rendezvények (tehetségnap, tehetségkonferencia) • szakértői, elméleti munka (szakpolitika, tehetségpontok, EU-hálózat stb.) • Hazai pályázatok támogatása (OFI-Wekerle) • Tehetséghidak előkészítése (TÁMOP) 17

Hazai forrású pályázatok: 37 féle kiírás

Előkészületben: Tehetséghidak Fő célok: (az alapműködést nem oldja meg ez sem, de…) • Újszerű gazdagító programpárok létrehozása, finanszírozása • Kiemelt tehetségek és hátrányos helyzetűek támogatása • Felnőtt ifjú tehetségek megtalálása, bevonása • Képzések és műhelymunkák szervezése 19

Nemzeti Tehetség Program Nemzeti Tehetségpont 2012– TÁMOP3.4.4A Géniusz Program (0,7 Mrd Ft) OKA pályázatok (2,2Mrd Ft) OFI-Wekerle pályázatok TÁMOP3.4.4B TÁMOP3.4.3 (2,3 M Ft) TÁMOP3.4.4B és (1,7 Mrd Ft) TÁMOP Tehetséghidak (2 Mrd Ft) A Nemzeti Tehetség Program megvalósulása Forrás: EU 2014 – Köz- és felsőoktatási törvények tehetségtámogató elemei