Kincses Márk, marketing stratégiai titkár

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Kóstoljon bele” a Vidék Ízébe!
Advertisements

Észak-Magyarország Turisztikai Régió
Tourinform iroda működtetése október Amit eddig megvalósítottunk: -Tourinform iroda zökkenőmentes átvétele rövid idő alatt -Turizmus Zrt.
Utazás, szabadidő és turizmus csoport Az egészségturizmus éve Oláh László igazgató Stratégiai Termékek Igazgatósága Magyar Fürdőszövetség Közgyűlése.
„Érdekérvényesítő képességek, kompetenciák fejlesztése, munkajogi és munkaügyi ismeretek gyarapítása, a szociális párbeszéd erősítése a víziközmű - és.
Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
EURAMA TOURS Eurama Travel Agency
NYUGAT-DUNÁNTÚL, AZ ERŐT ADÓ RÉGIÓ
Regionális marketing egyeztetés. Stratégiai kampányok belföldön Belföld: •„Harmónia” – Észak-Alföld, Dél-Dunántúl, Budapest és környéke (december, január-február,
A Magyar Turizmus Kártya bemutatása
TÁMOP-5.5.5/08/1 A diszkrimináció elleni küzdelem – a társadalmi szemléletformálás és hatósági munka erősítése Társadalmi szemléletformálás – a komplex.
A helyi termék szerepe és lehet ő sége Zala megyében Kovács Tünde, projektszakért ő Kerka völgy aranya, a méz - a helyi termékekért Zalamerenye, 2010.
Információs Társadalom Parlamentje, június 1., Budapest Magyarság az információs társadalomban Szövetség a Közös Célokért társulás, Felvidék  Az.
A Helyi LEADER Akciócsoportok szerepe a vidék turizmusában
ORSZÁGOS TDM KONFERENCIA, BÜK 2010.
Promóciós eszközrendszerünk
A Budapest-Közép-dunavidéki Regionális Marketing Igazgatóság 2009 évi tevékenysége. MagyarországBudapest-Közép-Dunavidék április 20. Domonyvölgy.
Marketing lehetőségek a falusi turizmusban
Tisza-tó, mint kerékpáros régió
A MAGYAR TURIZMUS ZRT ÉVI MARKETINGTERVE ÉS A FESZTIVÁLOK ÉVE
2010. szeptember Új helyszínen: a Népligetben SzeptEmber Feszt 2010 Gasztronómiai és kulturális fesztivál.
A TURIZMUS GAZDASÁGTANA A NEMZETKÖZI AGROTURISZTIKAI FESZTIVÁL gazdasági hatása Előadó:Pintérné Kanyó Judit október 29.
„Hogyan tegyük városunkat vonzóvá testvérvárosaink számára” Nemzetközi Turisztikai Konferencia Kaposvár, május 22.
Turisztikai Fórum Gárdony, november Program: I.Köszöntő és bevezető szezonértékelő az önkormányzat szemszögéből Tóth István polgármester II.Szezonértékelő.
UTAZÁS Nemzetközi Idegenforgalmi Kiállítás és Vásár Futár Veronika február 21.
TDM Szakmai Nap november 21.
Skanzen Örökség Program Partnerség napja – „Együtt a régióért” Miskolc, március 18.
LEADER nemzetközi együttműködés „A projekt útja” Parizán Anna Tanácsos Vidékfejlesztési Minisztérium Szeptember 26.
„A MEGYEI KÖZMŰVELŐDÉSI FELADATELLÁTÁS A JÖVŐBEN!” PÉCS Április 1.
Itthon otthon van Belföldi turisztikai kedvezménykártya
ELNÖKI BESZÁMOLÓ A ÉVI KÖZGYŰLÉSEN Rechnitzer János MAGYAR REGIONÁLIS TUDOMÁNYI TÁRSASÁG.
Országos Tourinform Találkozó Megújult Magyar Turizmus Zrt. Marketingterv november 14.
Debreceni virágkarnevál Készítette: Nagy Bettina.
Budapest turisztikai marketingje Készítette: Géra Gabriella.
2009. év rendezvényeinek összefoglalója február 8-16.
Bringa - tekerj, hogy haladj Bringa - tekerj, hogy haladj 4. A bringa közösség, és gazdaságfejlesztő szerepe 5. A bringázás kisteljesítményű.
Tourinform iroda működtetése április Amit eddig megvalósítottunk: -Tourinform iroda zökkenőmentes átvétele rövid idő alatt -Turizmus Zrt.
Utazás 33. Nemzetközi idegenforgalmi kiállítás Futár Veronika Monor, február 15.
Katona András Magyar Turizmus Zrt.
Minőségbiztosítás a falusi turizmusban
Magyar Nemzeti Élelmiszer-technológiai Platform © Campden & Chorleywood Kht 1 Az MNÉTP megalakulása óta végzett tevékenységek A stratégia kidolgozása.
Dél-alföldi Regionális Marketing Igazgatóság
Köztünk élnek. Ismered őket? EIA/2012/
14.30 Regisztráció Köszöntő – Vértes Tibor, elnök Megnyitó – L. Simon László, az Országgyűlés Kulturális és Sajtóbizottságának elnöke
A Magyar Turizmus Zrt. tevékenysége és együttműködési lehetőségek
Mezőföldi Híd Térségfejlesztő Egyesület. Új Magyarország Vidékfejlesztési Program III. tengely intézkedései 1. Mikrovállalkozások létrehozásának.
Magyar Turizmus Zrt. Dél-Dunántúli RMI Marketingterv prezentáció
Kis- és középvállalkozások versenyképességének támogatása,klaszter együttműködéseken keresztül Bihor-, Hajdú-Bihar és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyékben.
A projekt a Nemzeti Kutatási és Technológiai Hivatal támogatásával valósult meg.
A Cseh - Magyar Üzleti Klub. A Cseh Magyar Üzleti klub legfőbb céljának tekinti a kétoldalú üzleti kapcsolatok fejlesztését, és a cseh illetve magyar.
Lovas Attila igazgatóKÖTIVIZIG Duna térségi programalkotó tanácskozás, Érd, június 07.
Megvalósítás, finanszírozás BTH Kht. 50 millió Ft MT Zrt. 50 millió Ft Budapesti hotelek 140 millió Ft Malév ZRT Budapest Airport.
turizmusért felelős helyettes államtitkár
A kulturális turizmus trendjei és a
MegaService Europe Kft
A Magyar Turizmus Zrt. marketing aktivitásai Horváth Gergely Magyar Turizmus Zrt február 28.
Marketing és jó példák a falusi turizmusban
Tájékoztató rendezvény Szombathely.
Budapest Utazás Kiállítás
Tourinform. Tourinform irodák 150 iroda 9 regionális szervezet 2 millió látogató Információk kiadványok rendezvények kiállítások továbbképzések.
Párizs június 20 - Berlin június 28 Egy kivételes alkalom, amikor összekötheted a szórakozást és az üzleted. Találkozz a LEO vezetőkkel a világ minden.
Utazás Budapest. Helyszín, időpont Idén, 33-dik alkalommal, március 5-7 között kerül megrendezésre a Hungexpo budapesti vásárcsarnokban, Budapest.
TURIZMUS, KIÁLLÍTÁSOK Egyházi könyvtárak a 21. század elején EKE konferencia Budapest, OSZK március 25.
OFA HÁLÓZAT KOOPERÁCIÓ KIEMELT PROJEKT (TÁMOP-2.4.3/B/1-09/1) – Szociális szövetkezetek részére nyújtható térítésmentes szakmai.
Szlovákia és az Észak-magyarországi régió. A szlovák piac relevanciája, avagy egy kis statisztika 2015-ös tervek.
Média portfólió BFTK marketing divízió feladata Budapest minőségi turizmusának célspecifikus és mérhető marketing eszközökkel történő támogatása.
Okos Jövő Fórum 2015 Smart Future Fórum 2015 Győr A Széchenyi István Egyetem és az Okos Jövő Innovációs Klaszter közös rendezvénye.
Gyógyturisztikai szekció április 1. Bozzay Andrásné Nemzetközi Balneológiai Konferencia.
Az ökoturizmus szerepe és lehetőségei Dél- Dunántúl turizmusában Hegyi Zsuzsanna Magyar Turizmus ZRT Dél-Dunántúli Regionális Marketing Igazgatóság Pécs,
A Magyar Turizmus Zrt. MICE kutatásának 2006-os összefoglalója
Előadás másolata:

Kincses Márk, marketing stratégiai titkár A magyar lakosság fesztivállátogatási szokásai 2010 márciusában a M.Á.S.T. Piac- és Közvéleménykutató Társaság végzett felmérést a Magyar Turizmus Zrt. Megbízásából a magyarországi fesztiválturizmusról, a magyar lakosság 2009. évi fesztivállátogatási szokásairól. A kutatás kiemelten vizsgálta a fesztiválturizmusra vonatkozó általános és személyes attitűdöket. Módszertan: 1000 fős, a magyar lakosságra reprezentatív minta; Személyes megkérdezés Témák: A fesztiválok ismertsége Fesztiválokkal kapcsolatos attitűdök Fesztivállátogatási szokások 2006-2010 között bekövetkezett változások, trendek Amire kíváncsiak voltunk: Fesztivállátogatás céljából történő utazás Fesztivállátogatás mint az utazás része, program Fesztivállátogatás: lakóhelyen vs. lakóhelyen kívül Kincses Márk, marketing stratégiai titkár Magyar Turizmus Zrt.

Tízből kilencen tudnak megnevezni fesztiválokat Forrás: Magyar Turizmus Zrt. 2010 2006

Átlagosan 3,3 említett fesztivál Forrás: Magyar Turizmus Zrt.

A legjobbak… A legismertebbek A legnépszerűbbek Sziget Fesztivál Debreceni Virágkarnevál Budapesti Tavaszi Fesztivál VOLT Hegyalja Fesztivál Mohácsi Busójárás Művészetek Völgye Miskolci Kocsonyafesztivál Szegedi Szabadtéri Játékok Budapesti Nemzetközi Bor- és Pezsgőfesztivál Bajai Halászléfőző Fesztivál A legnépszerűbbek Sziget Fesztivál Debreceni Virágkarnevál Mohácsi Busójárás VOLT Budapesti Tavaszi Fesztivál Szegedi Ifjúsági Napok Művészetek Völgye Forrás: Magyar Turizmus Zrt. Pirossal jelölve, amelyik mindkét szempont szerinti listában szerepel. A legismertebbek: ki melyiket ismeri? A legnépszerűbbek: ki melyiket kedveli? 17-es dián: ki melyiken (milyen típusú) és hol (melyik régió) vett részt?

A fesztiválozók Forrás: Magyar Turizmus Zrt. 1-7-ig terjedő skálán.

Az általános megítélés a legjobb Forrás: Magyar Turizmus Zrt. 1-7-ig terjedő skálán.

A fesztiválokkal szembeni attitűdök pozitívak „lelkesek” 31,4% „elutasítók” 26,6% vs Forrás: Magyar Turizmus Zrt.

Fesztivállátogatás és belföldi utazás A megkérdezettek 36,5%-a utazott már kifejezetten fesztivál kedvéért. 41,1% azok aránya, akik ha a belföldi utazás helyszínén fesztivál zajlik, felkeresik azt. A fesztivál helyszínére való visszatérést motiválja A táj szépsége A régió nevezetességei Programlehetőségek Forrás: Magyar Turizmus Zrt.

Tízből hatan tájékozódnak a fesztiválról Fesztivál programja Látnivalók, programok Árak Közlekedés Szálláslehetőségek Éttermek, étkezés Szórakozás, éjszakai élet Forrás: Magyar Turizmus Zrt. @ A tájékozódók háromnegyede gyűjt a világhálón információt: fesztivál honlapja, Google, település honlapja, itthon.hu

Mi alapján választunk fesztivált? Forrás: Magyar Turizmus Zrt.

Jelentősen nőtt a fesztivállátogatók aránya Forrás: Magyar Turizmus Zrt.

Ahol a legtöbben jártak Gasztronómiai Könnyűzenei Hagyományőrző Összművészeti Népművészeti Képző- és iparművészeti Színház, tánc Balaton (15,2%) Észak-Alföld (14,7%) Budapest-Közép-Dunavidék (13,3%) Észak-Magyarország (12,8%) Dél-Alföld (12,2%) Forrás: Magyar Turizmus Zrt.

Trendek, változások az elmúlt években 2006 2009 Fesztiválon részt vevők aránya 31,3% 54,9% Fesztivállátogatások átlaga 2,9 fesztivál 2,2 fesztivál Egy főre jutó költség 5 200 forint 8 900 forint Költség/fő/nap 3 800 forint 4 800 forint Legnépszerűbb típusok Könnyűzenei Gasztronómiai Forrás: Magyar Turizmus Zrt.

Fesztivállátogatási tervek 2010-ben, a Fesztiválok Évében … A lakosság 68,5%-a tervezett fesztivállátogatást. 50,7% azok aránya, akik „utazással” járó fesztivállátogatást terveztek. A megkérdezettek 12,5%-a biztosan, 29,0%-a valószínűleg kipróbálna egy komplex szolgáltatást nyújtó programcsomagot. További motiváció Szállásdíjkedvezmény Forrás: Magyar Turizmus Zrt. Az év végén a Magyar Turizmus Zrt. újabb kutatással méri fel a Fesztiválok Éve témaév hatékonyságát, a fesztivállátogatási szokásokban és attitűdökben bekövetkezett változás nyomon követésével.

Együttműködésben… Fesztiválregisztráció (SZIB) ■ Folklórfesztiválok Magyarországi Szövetsége ■ Gasztronómiai Fesztiválok Szövetsége ■ Hungarofest Nonprofit Kft. ■ KULTURÁLIS ÖRÖKSÉGVÉDELMI HIVATAL ■ Magyar Fesztivál Szövetség ■ I. Magyar Fesztivál Csillagtúra ■ Magyar Művészeti Fesztiválok Szövetsége ■ MAGYAR NEMZETI GASZTRONÓMIAI SZÖVETSÉG ■ Magyar Szállodaszövetség ■ Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége ■ Nemzeti Kulturális Alap ■ Oktatási és Kulturális Minisztérium ■ Önkormányzati Minisztérium Turisztikai Szakállamtitkársága ■ Pécs2010 Nonprofit Kft. ■ Szabadtéri Színházak Szövetsége Természetesen néhány intézmény, minisztérium megváltozott/megszűnt, a dia az együttműködés kezdetekor aktuális, év eleji állapotot tükrözi. OKM – Nemzeti Erőforrás Minisztérium (NEFMI) ÖM – Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM)

Promóció Szakmai rendezvények Hirdetés, PR cikkek Közterületi megjelenés (outdoor, city-light) Ajánlati katalógus Reklámajándékok Utazás kiállításon való részvétel Programfüzetek Facebook csoport Televíziós programajánló Figyelemfelkeltő fesztiválnaptárak Elsődleges eszközeink a nyomtatott média és az internet A korábbi témaévek tapasztalatai és a fesztiválok sajátosságai alapján 2010-ben a legfontosabb marketingeszközök az alábbiak: közterületi megjelenések a témaév bevezetésének céljából (óriásplakát, city-light, metró), interaktív, naprakész adatbázisra épülő honlap a www.itthon.hu aloldalaként, mobiltelefonon elérhető tartalmak kialakítása, interaktív megjelenés kialakítása (játék), web 2.0 bevonása (közösségi oldalak), kiadványok: általános, figyelemfelkeltő kiadványok (forgatható fesztiválnaptár), ajánlati katalógus (egész évre szóló kedvezményes ajánlatok), Itthon otthon van magazin több alkalommal megjelenő, országos programfüzetek különböző, célcsoport-specifikus médiumokkal történő együttműködésben (például EXIT, Pesti Est, Fidelio, Funzine, Pesti Műsor), televíziós programajánlók (utazási műsorok, időjárás szponzoráció), hirdetések és PR cikkek, gerillamarketing akciók az év során több alkalommal, tanulmányutak, utazás kiállítások, reklámajándékok, szemléletformáló kampányok (Vendégbarát Magyarország, Tiszta Magyarországért), szakmai rendezvények.   Az egyes marketingeszközök a megszólítani kívánt célcsoportoknak megfelelően kerülnek kiválasztásra. A csatlakozott partnerek számára kedvezményes médiaajánlati csomagokat állítunk össze a témaévhez kapcsolódóan. Figyelemfelkeltő plakátkampány 2010. január 16. és február 15. között országszerte 100 db óriásplakát, 300 db city light, 50 db kisplakát és 200 db parkolóórákon elhelyezett hirdetés Főiskolásoknak és egyetemistáknak tartott roadshow az ország több pontján. fesztival.itthon.hu Mobiltelefonon elérhető fesztiválnaptár

Fókuszban a kedvezményes szállásajánlatok Szálláskedvezmények Országos Bármely időszak Rugalmas tartalom Fesztiválokhoz kapcsolódó ajánlatok Nyereményjáték A korábbi években mindig volt sikeres országos akció, ami továbbélt (például Torkos Csütörtök, Nemzeti Parkok Hete, 3=4 akció). A – szálláshelyet is magában foglaló – utazási ajánlatok/csomagajánlatok 2008-ban, a Vizek Évében indultak útjukra, 2009-ben is fő gerincét adták/adják a Kulturális Turizmus Évének. 2010-ben ugyancsak a belföldi utazásra ösztönző kedvezményes ajánlatok kiemelt szerepet kapnak. Ezek természetesen kapcsolódhatnak fesztiválokhoz – ahol erre helyi szinten lehetőség és igény, együttműködés mutatkozik. Az év bármely időszakában, az ország bármely területén kommunikáljuk a turisztikai szolgáltatásokat. A fesztiválok ehhez nyereményjátékkal kapcsolódnak, ez a fesztiválok egész éves kommunikációját is támogatja. A kedvezményes ajánlat lehet: Szálláshelyi kedvezmény Szálláshelyi kedvezmény + egyéb szolgáltatás Szálláshelyi kedvezmény + fesztivállátogatás Az ajánlatokat szintén tematizáljuk (például családok, hétvége a barátokkal, wellness, kapcsolódó fesztivál stb.), ami kreatív üzenetek, akciók megvalósítását teszi lehetővé.

Hirdetések Az év során 9 alkalommal hirdetés a Horizon magazinban 4 alkalommal Fesztiválok Éve hírlevél több mint 1700 e-mail címre Havonta általános imázshirdetések az aktuális fesztiválajánlókkal Itthon otthon van turisztikai melléklet, amely alkalmanként csaknem 200.000 példányban, újságok, magazinok (Blikk Nők, Fanny, Hölgyvilág, Kiskegyed Konyhája, Magyar Nemzet, Népszava, Színes Kéthetes Tévéműsor, Vasárnapi Hírek, Világgazdaság) előfizetői példányaiba került behúzásra, valamint terjesztésre a Tourinform irodákban és a MOL töltőállomásokon is.

@

Fesztiválbusz – sokkal több mint egy busz… …találkozóhely, játszótér, információs pont és lounge A fesztiválbusz állomásai: VOLT Fesztivál (Sopron, 2010. június 30. – július 3.) Szegedi Szabadtéri Játékok (Szeged, 2010. július 9-11.) 11. Hegyalja Fesztivál (Tokaj-Rakamaz, 2010. július 14-18.) Művészetek Völgye (Balaton-felvidék, 2010. július 23. – augusztus 1.) Ördögkatlan Összművészeti Fesztivál (Baranya, 2010. augusztus 4-8.) Sziget Fesztivál (Budapest, 2010. augusztus 11-16.) Summerfest Nemzetközi Folklórfesztivál (Százhalombatta, 2010. augusztus 12-22.) Nemzetközi Tiszai Halfesztivál (Szeged, 2010. szeptember 2-5.) Szolnoki Gulyásfesztivál (Szolnok, 2010. szeptember 10-12.) Etyeki Kezes-Lábos (Etyek, 2010. szeptember 25-26.) Csabai Kolbászfesztivál (Békéscsaba, 2010. október 28-31.)

Buborékfújó Nyakpánt Hűsítőpánt (Fesztiválok Éve) Esőkabát kék, piros és sárga színben Autós napvédő

http://www.facebook.com/pages/Fesztivalok-Eve-2010-Elmeny-Veled/254150857790 2010. október 28-án csatlakozott a 2500. felhasználó a Magyar Turizmus Zrt. Fesztiválok Éve 2010-es Facebook csoportjához (www.facebook.com/Fesztivalok-Eve-2010) Több mint 1.500 hozzászólás érkezett az üzenőfalra, és mintegy 4000 interakció történt az oldalon.

Jövőre (élmény) veled ugyanitt! Fesztiválok jövőre is lesznek További együttműködés az érintett szervezetekkel Már elkészült a 2011. évi kiemelt eseménynaptár német és angol nyelven, terjesztése is megkezdődött A Magyar Turizmus Zrt. a jövőben az egészségturizmusra és felszín alatti természetes vizeinkre fókuszál elsősorban, de a kulturális és fesztiválturizmus továbbra is fontos

www.itthon.hu