ORSZÁGOS TDM KONFERENCIA, BÜK 2010. Miért érdemes Tourinformnak lenni? - avagy miért érdemes egy TDM szervezetnek Tourinform irodát működtetni Kertész Krisztina Tourinform Koordinátor Magyar Turizmus Zrt.
vagy TDM információs iroda? Közös a cél Hazánkba érkező turisták és belföldi utazók teljes körű tájékoztatása Igényfelmérés Turisztikai bevételek növelése Átlagos tartózkodási idő növelése Térségi turisztikai szolgáltatók képviselete Tájékoztatás: iroda az ország „kirakata”, az a hely, amivel a turista előszőr találkozik, akár írásban, akár telefonon érdeklődik, akár az interneten találja meg az iroda elérhetőségét, vagy a Tourinform portált. Igényfelmérés: iroda az ország „fogadószobája” iroda közvetlenül értesül a turisták minőségi elvárásairól Ezek közös célok és feladatok, akár Tourinform irodáról van szó, akár TDM által fentartott helyi információs irodáról. Mi a különbség? Erre szeretnék kitérni az előadásomban.
Védjegy „Hungarikum” Országszerte 144 iroda használja Tulajdonosa a Magyar Turizmus Zrt. Névhasználati szerződéssel adja át Használata kötöttségekkel és előnyökkel jár Hungarikum:
Márka 1981 óta Bejáratott név Turistában bizalmat kelt Országos hálózat 144 irodával Kb. 2,5 millió turistát szolgál ki évente Egységes turisztikai szolgáltatást nyújtó hálózat Versenysemlegesség Térségi és országos kínálatról informáló Non-profit Egységes: Itt már látszik, hogy vannak olyan pontok, amik nem feltétlenül egyeznek meg egy TDM által működtetett iroda küldetésével
kötöttségek névvel járó 1. Versenysemlegesség 2. Országos kínálat bemutatása 3. Nyitva-tartás 4. Egyéb feladatok Adatgyűjtés a Netá-ba a teljes adatgyűjtő területről Forgalmi statisztikák Marketing-terv, költségvetés, beszámoló Értesítések (személyi változások, költözés, stb.) Részvétel találkozókon, tréningeken, konzultáción Átfogó minőség-ellenőrzés (negyedéves, éves, szakmai előírásoknak való megfelelés) Ezek azok a területek, ahol egy Tourinform hálózathoz tartozó iroda többet kell, hogy nyújtson, mint egy információs iroda
szolgáltatások I. Arculati elemek 6.000.000 Ft Világító portáltábla névhez járó, Mt.Zrt. által biztosított Világító portáltábla Kirakatmatrica I. Arculati elemek 6.000.000 Ft Nyitva-zárva tábla
Görgős prospektustartó állvány Közúti információs tábla
Tourinform névjegykártya Névjegykártya tartó
II. Szóróajándékok 10.000.000 Ft
III. Direkt promóció 30.000.000 Ft
IV. Tourinform portál és Tourinform Faliújság Benne a „vérkeringésben” Első kézből információ 1.000.000 Ft
V. Magyar Turizmus Zrt. saját marketing csatornái által nyújtott promóció Kiadványok Közel 2 millió példány évente Terjesztési csatornák: Belföldön: Tourinform irodák, Mol-kutak, belföldi utazás kiállítások, rendezvények Külföldön: kiállításokon, külképviseleti hálózaton keresztül, workshopok, study-túrák
Térképek
Nemzeti kiadványok – idegen nyelvű
Régiós kiadványok – magyar nyelvű
Nem saját kiadványok
V. Magyar Turizmus Zrt. saját marketing csatornái által nyújtott promóció 2. Hirdetések több mint 15.000.000 Ft HVG Közéleti krónika Müpa műsorfüzet Exit magazin Budapest Art Fair Hungarofest kiadvány Népszava Fesztiválok éve különkiadás Food magazin Zempléni Fesztivál műsorfüzet Szentendrei Nyár műsorfüzet Turista Magazin Gyulai Várszínház programfüzet Mesterségek ünnepe BudaFest fesztivál műsorfüzet Borfesztivál kiadvány Pestiest Népszabadság
V. Magyar Turizmus Zrt. saját marketing csatornái által nyújtott promóció E-marketing csatornák logó és átlinkelés az itthon.hu-n, hungary.com-on illetve az összes külképviseleti és régiós honlapon 4.000.000 Ft
2011: az itthon.hu-ról lehessen foglalni (NETA) www.itthon.hu statisztikái (2010. január 1 – december 1.) Összes látogatás: 1.193.795 Napi átlagos látogatószám: Átkattintás a www.tourinform.hu-ra: 4 085 alkalommal (naponta 11 fő kattint át) 2011: az itthon.hu-ról lehessen foglalni (NETA) 3 585 (!)
www.tourinform.hu statisztikái (2010. január 1 – december 1.) Összes látogatás: 151.900 Napi átlagos látogatószám: 455 Átlagos látogatási idő: Oldalmegtekintés / látogató: 05 : 35 (!) 4.18 (!)
VI. Egyebek Szakmai újság előfizetés Találkozók, fórumok, tréningek, konzultációk Év Tourinform Fenntartója díj Statisztikák Call – Center (0-24, nyitvatartási időn túl is) Irodák saját kiadványainak terjesztése (Logisztikai Bázis, 144 irodából álló belföldi hálózatban) Kapcsolattartás (Faliújság, zöld szám) Együttműködés a régiós marketing igazgatóságokkal és az MT Zrt. Külképviseleteivel 2.400.000 Ft 2.500.000 Ft 1.250.000 Ft
névhez járó, Magyar Turizmus Zrt. által biztosított szolgáltatások Több mint 70.000.000 Ft
névvel járó szolgáltatások És………. 2011: Tourinform – hálózat racionalizálása irodák támogatása
Mindezért cserébe kérünk: Versenysemlegesség: nem tdm-tagoknak nyújtott alapszolgáltatásokkal Országos kínálat: Magyar Turizmus Zrt. által ingyenesen biztosított kiadványokkal, NETÁ-val, többi Tourinform kiadványaival Némi plusz-munka: minőségellenőrzésnek megfelelés (közös érdek), NETA-töltés (közös érdek), adatszolgáltatások, adatgyűjtő – területtel dolgozás
Tourinform iroda átadása TDM egyesületnek TDM pályázatban foglaltaknak megfelelően Magyar Turizmus Zrt-vel Névhasználati Szerződés módosítás MT Zrt. írásbeli tájékoztatása A három oldalú szerződés módosítás záradék
Ahol még nincs Tourinform iroda… Szándéknyilatkozat a Magyar Turizmus Zrt. felé Elbírálás, szakmai vélemények bekérése Pályázati anyag Szerződés megkötése Iroda nyitás Legfeljebb 90 nap
KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET! Kertész Krisztina kertesz@itthon.hu Tel: 1/488-8720 KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET!