Közlekedésbiztonsági beavatkozások MK javaslat ismertetése a KözOP stratégiai céljaihoz
A javaslatok felsorolása 48 helyszínen (baleseti gócok) beavatkozás5 677 kijelölt gyalogos átkelőhelyek biztonságosabbá tétele103 főúton szalagkorlát cseréje (megfelelő visszatartási fokozatúra)2 072 külterületi buszmegállóknál gyalogosközlekedés biztonságosabbá tétele (VJT) 158 jelzőlámpás csomópontokban láthatóság (LED), biztonság javítása, járműérzékelők automata közlekedésbiztonsági ellenőrző állomás kiépítése (ASSET projekt) 800 összesen (MFt)14 351
Baleseti gócpontok és az arra adott beavatkozási javaslatok költségei /br. Ft/ Lakott területen kívül ( , hónap baleseti vizsgálatával) MegyeÚtszám SzelvényBaleset Összes becsült költség /br. Ft/ kezdővégHSKÖsszes Bács Bács Baranya Baranya Baranya BAZ Békés Békés Fejér Fejér Fejér Fejér GyMS GyMS GyMS JNkSz KE KE KE KE KE Nógrád Somogy SzSzB Zala Összesen:
Néhány fényképes illusztráció Öngerjesztő prizma a jelű ök. úton
Útkanyarulat vonalvezetésének kiemelése az j. ök. úton
Kiemelt láthatóságú gyalogos-átkelőhely az 1. sz. főúton
Sebességhatárra emlékeztető VJT
77 beavatkozás helyszínén 42 helyett 15 halálos, 196 helyett 91súlyos, és 204 helyett 136 könnyű sérüléses baleset történt.
Baleseti gócpontok és az arra adott beavatkozási javaslatok költségei /br. Ft/ Lakott területen ( , hónap baleseti vizsgálatával) MegyeÚtszám SzelvényBaleset Összes becsült költség /br. Ft/ kezdővégHSKÖsszes Békés Békés GyMS HB HB HB HB HB Heves JNkSz JNkSz JNkSz KE KE KE KE Somogy SzSzB Összesen:
Körforgalmú csomóponttá átépítendő baleseti gócpontok és költségei /br. Ft/ , hónap baleseti vizsgálatával MegyeÚtszám SzelvényBaleset Összes becsült költség /br. Ft/ kezdővégHSKÖsszes 1. Lakott területen kívül Bács SzSzB Zala Lakott területen Tolna Zala Összesen:
9 helyszínen kijelölt gyalogos-átkelőhelyen történő beavatkozás , hónapban a kijelölt gyalogos-átkelőhelyeken történt balesetek és az arra adott beavatkozási javaslatok költségekkel Közút száma kilométer méter ÉV hónap nap óra beépítés Település kimenetel természet tipus útalakzat Beavatkozás jellege? Összes becsült költség /br. Ft/ L KOMAROM 2S középsziget építése, tartós burkolati jelek létesítése L2S L DEBRECEN 3K3K jelzőlámpa telepítés, hangolással, tartós burkolati jelek létesítése L2S L 3K3K L 3K3K L 3K3K L BALASSAGYARMAT 3K3K x1 sávos kiemelt szegélyes szakaszon folyópálya szűkítés, tartós burkolati jelek létesítése L 3K3K L2S L2S
Főúti szalagkorlátok minőségi cseréje A projekt során a közel 6100 km hosszúságú főútból az érintett 520 km-en meglévő fm szalagkorlátból kerül lecserélésre fm. Költségek: fm x nettó Ft/fm = nettó Ft (bruttó Ft)
Pályaelhagyásos balesetek lakott területen kívüli főutakon Év/Kimenetel halálossúlyoskönnyűÖssz. pályaelhössz.pályaelhössz.pályaelhössz.pályaelhössz Össz
Külterületi autóbusz megállóhelyek gyalogosközlekedésének biztonságosabbá tétele Megyénként 2 helyszínen bejelentkezés esetén irányonkénti változtatható jelzésképű jelzőtábla jelzi a gyalogos veszélyt és léptet érvénybe sebességkorlátozást a gyalogosmozgás idejére. Költségek: 36 helyszín x nettó Ft/helyszín = nettó Ft (bruttó Ft)
Jelzőlámpás forgalomirányítású csomópontokban a hagyományos izzós fénypontok LED-es fénypontokra történő cseréje a láthatóság, a biztonság, a megbízhatóság javításáért, valamint program-felülvizsgálat és járműérzékelők létesítése a forgalomfüggő üzemmód biztosítására 355 csomópontban hagyományos izzós fénypontok LED-es fénypontokra történő cseréje Költségek: 355 helyszínen összesen nettó Ft (bruttó Ft) 713 csomópontban program-felülvizsgálat és járműérzékelők létesítése Költségek: 713 helyszínen összesen nettó Ft (bruttó Ft)
Jelzőlámpás csomópontok balesetei Azonos irányba haladó Szembe egyenesen haladó Azonos ir. haladó, kanyarodó Szembe haladó, kanyarodó Keresztirány egyenesen haladó Keresztirány haladó, kanyarodó álló járműnek ütközések Magános járműbale setek Egyéb balesetek [ 999] Gyalogos elütése [1000] Össz Össz
A közúti ellenőrzések számának növelése, a hatékony súlyellenőrzés HSWIM rendszerrel • A jogkövető magatartás kikényszeríthetősége és a szankcionálhatóság szempontjából fontos a hatóság jelenléte. • Az előszűrők után telepített ún. VJT segítségével a forgalomból automatikusan kiterelésre kerül a túlsúlyos jármű.
Nagy Zoltán osztályvezető Magyar Közút NZRT. telefon: Köszönöm a figyelmet